Gå til innhold

Lekse: "litt om meg selv"

Fremhevede innlegg

Skrevet

var i et bryllup hvor det ble lest opp et brev som var skrevet av bruden i tidlig skolealder. brevet var i samme stilen som historien du delte med oss. det er et tips altså!!! det var kjempegøy, og jeg ler bare jeg tenker på brevet!! :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler:

Syns det er så deilig at unger er så frie i sin måte å uttrykke seg på......tenk om vi kunne gjemt noe av det til vi ble voksne..... :wink:

Skrevet

I forrige uke skulle hun tegne familietreet sitt.

Vi er ikke en stor familie, så det var få navn å sette inn, men desto flere tipp oldefedre og mødre. Hun gikk omtrent 150-200 år tilbake og skrev 1 x tippoldefar, 2 x tippoldefar, 3 x tipp..

Som en utfyldende komentar sto det (sånn ca.):

Disse er så gamle at vi ikke kan navnene deres. Alle har desverre død.

Boken er hennes selvbiografi, så den skal jeg ta vare på.

Takk for tipset med bryllupet. Den kan jo brukes både der og i konfirmasjonen hennes.

P.S. Hunden hadde hun også satt inn. Pluss katten vår som fortsatt lever. De er hennes brødre!

Gjest Madam Felle
Skrevet
I forrige uke skulle hun tegne familietreet sitt.

Vi er ikke en stor familie, så det var få navn å sette inn, men desto flere tipp oldefedre og mødre. Hun gikk omtrent 150-200 år tilbake og skrev 1 x tippoldefar, 2 x tippoldefar, 3 x tipp..

Som en utfyldende komentar sto det (sånn ca.):

Disse er så gamle at vi ikke kan navnene deres. Alle har desverre død.

Boken er hennes selvbiografi, så den skal jeg ta vare på.

Takk for tipset med bryllupet. Den kan jo brukes både der og i konfirmasjonen hennes.

P.S. Hunden hadde hun også satt inn. Pluss katten vår som fortsatt lever. De er hennes brødre!

:hoho: kanon bra :hoho:

Jeg har intervjuet av min 15 åring fra barnehagen der han forteller når han blir stor skal han være hjemme og vaske :hoho: tror du hans eventuelle kone skal få det en gang? :Nikke:

Skrevet

Det kan bli din gave til henne på bryllupsdagen! :sjarmor::hoho::hoho:

Da får du garantert et godt forhold til henne!!

Skrevet

Jeg møtte den nye frøkna hennes i forrige uke, og hun virket så snill og grei. Vi pratet en stund sammen, fordi jeg kan ikke komme på det kommende foreldremøtet, så jeg hadde et par ting å spørre om.

Hun kommenterte Selvbiografien til min datter, og var så imponert over alt hun skriver. Hun har tatt med ALT!

Fra fødsel t.o.m. i dag. De skal egentlig skrive 1 side pr. uke, men min lille forfatter bare rabler i vei. Tror hun er på 12 sider nå og da kommer det 2 sider med familietreet i tillegg. Fra fødselen (her har hun lyttet til div. samtaler) skrev hun:

Mamma var såååå sliten, men bare smeltet når hun så rampejenta si. Jeg var ikke rampete da, men det er jeg i dag tror jeg. Kanskje. Mamma fikk så mye besøk på sykehuset at man skulle tro vi var kongelige. Det er vi jo også, for det var ikke så mange mennesker i gamle dager, og vi kommer fra Adam og Eva, så da er vi i slekt.

Hun vil gjerne tegne et nytt og større fam. tre med alle de kongelige hun vet om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...