Gå til innhold

Julegave


Gjest +1

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe julegaver til mine ansatte. Alle er jenter i alderen 18-30. Det skal koste ca 300 kr. Gavekort er uaktuellt.

Forslag?!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar. Plei deg selv pakke kan jo være lurt.

Mat eller ost blir det nok ikke, da de er veldig kostholdsbevisste så hadde nok blitt vanskelig å finne noe som tilfredstiller alle.

Hva hadde du ønsket å få? Noe samlegreier? Type glass, vase, rosendahl, hadeland ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Plei deg selv pakke kan jo være lurt.

Mat eller ost blir det nok ikke, da de er veldig kostholdsbevisste så hadde nok blitt vanskelig å finne noe som tilfredstiller alle.

Hva hadde du ønsket å få? Noe samlegreier? Type glass, vase, rosendahl, hadeland ting?

Litt vanskelig å gi samlegreier ettersom de gjerne samler på forskjellige ting. Men dersom de får byttet det, så kan jo det være en ide.

Jeg holder også en knapp på plei-deg-selv-pakke. Hørtes kos ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Jeg mener at arbeidsgivergaver ikke nødvendigvis trenger å treffe midt i blinken. Det er ofte for mange å ta hensyn til slik at det ikke er mulig.

Men velværepakke er en god ide (selv om det fort er noen som har noe imot produktene der også, men vil tro du kjenner dine ansatte litt og vet hvor opptatte de er av slike ting).

Andre muligheter er f.eks vannkaraffel (f.eks Eva Solo), evt andre praktiske kjøkkenting som ikke nødvendigvis er samlesaker, Hadelandnisser (er jo tross alt jul) eller annet fra Hadeland. Så lenge man går for kvalitetsvarer så tror jeg det blir bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir glad for mat og gavekort :nigo:

Det verste jeg kan få er egentlig pyntefigurer og blomster..

eller gigantiske greier som er vanskelig å få med seg hjem og som derfor bare blir liggende på jobb til neste jul (snakker av erfaring :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk et par kjempegode kjøkkenkniver i gave fra bedriften, det slo godt an hos alle. Vet ikke hvor mye de kostet, men regner med at for 300 kroner får du en kniv som er bedre enn det de fleste unge kjøper til seg selv.

Våre kniver er iallefall i bruk daglig, det er de beste knivene som fins i dette huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Plei deg selv pakke kan jo være lurt.

Mat eller ost blir det nok ikke, da de er veldig kostholdsbevisste så hadde nok blitt vanskelig å finne noe som tilfredstiller alle.

Hva hadde du ønsket å få? Noe samlegreier? Type glass, vase, rosendahl, hadeland ting?

Et sted jeg jobbet ble det kjøpt inn glass fra en serie. De fikk laget firmalogo på den og delte ut til ansatte og forbindelser i mange år. Det er vel den mest nyttige av sånne ting jeg har fått.Synes også at gode kniver var et godt forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempeskuffa om jeg fikk glass med firmalogo :sukk:

Det er dt siste jeg kan tenke meg :fnise:

Så det varierer tydeligvis hva folk vil ha:Sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Hadeland glassverk har mye fint, og de har i alle fall tidligere tilbudt en "Kjøp 6 betal for 5"-ordning for firmaer som bestiller fra dem.

En ganske nøytral karaffel kan passe til mange forskjellige personer.

For eksempel har vinseriene Odysse og Sentimento fine karafler.

Dessuten liker jeg denne Basic-karaffelen:

http://www.hadeland-glassverk.no/index.php...t&Itemid=26

Et annet alternativ er ullpledd. (Siden flere av kollegene dine er så opptatt av kosthold at matkurv er uaktuelt er de sikkert noen syltynne frysepinner ;) )

Her er for eksempel noen fine fra spinnerigården:

http://www.spinnerigaarden.no/produkter.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
Jeg hadde blitt kjempeskuffa om jeg fikk glass med firmalogo :sukk:

Det er dt siste jeg kan tenke meg :fnise:

Så det varierer tydeligvis hva folk vil ha:Sjenert:

Meg bekjent så blir logoen preget f.eks under stetten eller under fatet. Dvs at du ikke får glass som skriker hvor du jobber, med mindre du dekker på med bunnen opp, da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe julegaver til mine ansatte. Alle er jenter i alderen 18-30. Det skal koste ca 300 kr. Gavekort er uaktuellt.

Forslag?!? :)

Badehåndklær med brodert navn. Finnes her. Det er litt personlig og hyggelig å få. Du får rabatt dersom man handler for over 1000 kr også tror jeg. Kanskje kombinere det med et duftlys på en liten rund speile eller noe slikt. Eller kombinere det med som andre nevnte; En "plei deg selv"-pakke! Kremer, ansiktsmasker, neglefiler, kroppsskrubb og sånn. Det ville jeg blitt glad for! :)

Endret av nemonia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg skulle fått julegave fra jobben, ville jeg likt aller best om det var en veldedig gave. En gris eller geit eller noe slikt hadde vært helt supert i den sammenheng! Eller enkelt og greit en donasjon til Røde Kors eller en annen organisasjon.

Det aller siste jeg hadde villet ha var glass/pynteting/vannkaraffel/el.l. Det vil være veldig lite sannsynlig at det passer sammen med tingene jeg allerede har, og hvis det mot formodning skulle passe for meg, vil det helt sikkert ikke passe for en hel haug av de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått mange rare gaver fra jobb opp gjennom årene, men de som faktisk er i bruk og som jeg setter pris på er vaser, karafler, glass og et armbåndsur.

Konfekt er kjipt, vin får jeg nok av allikevel, kalkulatorer med logo kan til nød være nyttig ( men den mangler alt for mange funksjoner til å være en kalkulator jeg virkelig bruker...), julekrus er grusomt og kjøleskapsmagneter med logo hører hjemme kun på jobb.....

Edit: kom på en ting til her som jeg virkelgi liker; fikk for mange herrens år siden et fat fra Kosta Boda, håndmalt serie. Har kjøpt til pokaler og en skål, og det er en serie jeg virkelgi setter pris på.

Endret av Wildy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted jeg jobbet ble det kjøpt inn glass fra en serie. De fikk laget firmalogo på den og delte ut til ansatte og forbindelser i mange år. Det er vel den mest nyttige av sånne ting jeg har fått.Synes også at gode kniver var et godt forslag :)

Jobben til faren min gjorde også det. De fikk laget fine vinglass med firmafarger på. Veldig fine glass, og veldig diskré "branding". Disse ble gitt ut flere år på rad, så etter noen år hadde han et fullt sett. Kjedelig for de som bare jobbet der et år eller to, da.

Jeg stemmer for pleie-kurv. Ellers er gode kjøkkenkniver gjerne en velkommen gave. Vannkaraffel eller pene skåler er andre firmagaver jeg har blitt glad for. Mat er vanskelig å gi (vi fikk en stor pakke med gravet laks et år!), og vin er litt kjedelig standardgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hundre karafler hjemme..

Samboeren min får alltid glass/skåler o.l. i samme Rosendahl-serie. Det er ok, sånn design som alle liker.

Beste ansattgaven jeg har fått var forskjellig kaffe og te i løsvekt, blant annet en skikkelig eksklusiv kaffe som er blant verdens 3 dyreste sorter. Vi fikk 100 gram hver, og jeg laget en kanne kaffe på julaften så hele familien fikk smake. Dessuten fikk vi vin og gavekort.

Ellers syns jeg vin er en glimrende ansattgave, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tropehus_*

For et par år siden fikk vi "gymbag" av jobben, veldig lik NorthFace baggene, men uten logo og i sort (sånn lerretskvalitet) Oppi lå det drikkeflaske til trening og et lite mikrofiberhåndkle. De to siste har jeg ikke brukt så mye, men gud så kjekk den baggen er! - veldig fin til både trening og helgeturer, perfekt størrelse - solid og nøytral. Like fin etter å ha vært sjekket inn på diverse flyturer. Et kan kan du jo gi en dagstursekk, det er noe "alle" har bruk for en eller annen gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg bekjent så blir logoen preget f.eks under stetten eller under fatet. Dvs at du ikke får glass som skriker hvor du jobber, med mindre du dekker på med bunnen opp, da. ;)

Dessverre ikke på min jobb :ler: Tror nok ikke at så mange av glassene som blir gitt ut på sykehuset jeg jobbet før, faktisk blir tatt i bruk når folk koser seg med rødvin på lørdagskvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_irene_*

Vi er bare jenter på jobben våres i ca samme alder, og ifjor fikk vi sånn sett fra The Body shop. Med toalettmappe, håndkrem, skrubb og litt annet småplukk. Falt veldig i smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...