Gå til innhold

For tidlig å søke sommerjobb?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på sommerjobb til sommeren, og da noe som har med det jeg studerer å gjøre. Ønsker selvfølgelig å være tidlig ute for å kunne få en jobb som er aktuell, men aner ikke når jeg skal søke..

Jeg tenker at det kanskje er litt for tidlig å søke nå? Redd for at de jeg ringer til skal synes jeg er litt vel desperat eller glemme meg siden jeg søker tidlig.

Kommer nok mest sannsynlig til å ringe til aktuelle steder, og så sende søknad dersom de vil ha dette etterpå.

Men når bør jeg egentlig gjøre dette? Bør jeg vente litt, til januar f eks eller kan jeg forhøre meg litt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Kvisten_*

Jeg er vant til at man søker enten i vinterferien eller påska. Kommer fra en liten plass og der blir stillingene som regel utlyst da, siden folk er hjemme på ferie.

Jeg syns ikke det virker desperat, men de fleste har ikke planlagt så godt nå, og de vil at det skal være rettferdig for flest mulig søkere.

Men begynnelsen av februar er det meste planlagt og søknader begynner å komme inn, ihvertfall der jeg har hatt fast jobb utenom sommeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring dit du har lyst å jobbe, og hør når de ansetter for sommeren. Der jeg skal søke, begynner de å gå gjennom søknader rett etter nyttår, så jeg skal søke om ikke så lenge. Men som tidligere nevnt her, varierer det nok veldig. Tror heller arbeidsgivere vil se på deg som veldig interessert i jobben enn desperat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usikker_jente

Hei jeg lurer på hvordan søker dere egentlig sommerjobb ? er det sånn at dere går bort med cv-en og sier jeg er her for sommer jobb ? :s har tenkt å skaffe meg sommer jobb neste år- men vet ikke helt hvordan gå fram. kan noen gi noen tips og hvor det er lett å skaffe jobb ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider