Smurfa Skrevet 24. april 2004 #483 Skrevet 24. april 2004 Snart to uker litj pia nå :o Gurimalla, så fort tiden går... :o Håper alt står bra til med dere alle, Ny dag! Kos dere! :klem2:
Gjest Mayamor Skrevet 25. april 2004 #484 Skrevet 25. april 2004 Fikk sms fra ny dag på fredag: "Siden jeg ikke har vært innom Kg siden fødselen ville jeg bare sende en liten hilsen. Pga stor rift og klipp har jeg vondt for å sitte og venter dermed litt med dagbokskrivingen. Tenker på dere. Klem ny dag." Så spurte jeg om det gikk bra og ikke minst om navnet på prinsessen. Hun heter Ingvild... Nydelig navn. Jeg har dessverre ikke vårt innom her i leiligheten på noen dager. Derfor kom oppdateringen først nå. Håper formen kommer seg fort slik at vi får en skikkelig oppdatering. Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 27. april 2004 Forfatter #486 Skrevet 27. april 2004 Nybakt mamma her Mirakelet er virkelig et mirakel i mine øyne Så nyyyyyyyydelig Vi koser oss masse alle tre. I dag er pappaen tilbake på jobb, og jeg måtte bare innom her for å lese og skrive litt. Og så blir jeg møtt av mange nye dagboksider med masse koselige meldinger. Blir helt rørt jeg Tar jo lett til tårene om dagene og de var ikke langt unna når jeg leste igjennom hilsenene som var lagt igjen her siden dagen før fødselen. Dere er så gode alle sammen :kysse: Tusen takk for de mange hilsenene og for at dere tenker på oss Takk for at dere har fulgt med; jinx, mayamor, magnhild, lillen, smurfa, hanne, pondusa, ionaa, pludre, bizzy, meta, kipa, hermione, sissan , hulderjenta, crispo, silja, monja og jolie Og en ekstra takk til mayamor for å ha vært sånn en super sladrevenn. Jeg har nok ikke vært flink nok til å sende meldinger :oops: ... men noe er det ihvertfall blitt. Jenten vår heter altså Ingvild. Hun har masse mørkt hår, har mye temperament og spiser godt. Også er hun helt nydelig, som sagt :oops: Kan liksom ikke få sagt det nok ganger. Vanskelig å si om hun ligner mest på meg eller pappaen. Det blir vel tydeligere etter hvert. Også er jeg spent på øyenfargen. Nå er den sånn mørk mellomblå. Pappaen har blå øyne (mellomblå), mens jeg har brun-grønne. Jeg har veldig lyst til å skrive om fødselen og barseltiden sålangt, men har ikke sjans til å sitte her så lenge nå. Føler at dagene flyr av gårde og at klokken har minimal betydning. Prøver på og håper å komme inn i en ok rytme/rutine etterhvert med mating, soving, bading osv. Har en veldig bra natt bak oss nå, og håper det kan vedvare. Har tenkt masse på dere kg-jenter Lover å skrive mer siden. Har lyst til å skrive om fødselen for min egen del også... så det kan bli et langt referat. Jeg er ikke akkurat en som er flink til å begrense meg heller :oops: Når jeg først skal skrive om noe så blir det som oftest ganske mye... Ingvild er tatt opp på armen nå. Likte ikke å ligge i vogn-bagen lenger og se opp på meg. Får ta å bysse og synge og kose meg litt med henne nå Masse kos fra ny dag
KalloRilla Skrevet 27. april 2004 #487 Skrevet 27. april 2004 Gratulerer så mye Det er en slitsom tid du går inn i nå, med mange nye ting og tilvending osv, men gud så deilig og spennende også. Gleder meg til å følge deg videre fremover :-)
bizzy Skrevet 27. april 2004 #488 Skrevet 27. april 2004 Åhh, så koselig lesning En stor klem til dere
Jinx Skrevet 27. april 2004 #489 Skrevet 27. april 2004 Åh så herlig å lese Nydag Du får kose deg med lille pia, og nyte hvert et sekund!! Nyfødt perioden går altfor fort, og plutselig har hun blitt stor baby Hun er helt sikkert nydelig!! Nyt nyt nyt nyt! Kjempe glad Jinx!
Gjest Coral Skrevet 27. april 2004 #490 Skrevet 27. april 2004 Veldig koselig lesning ja Kjekt å høre fra deg, har savnet innleggene dine her på kg Men skjønner jo dagene går i ett nå, og at tiden flyr! Men når du får tid og dagene kommer inn i litt mer rytme så gleder jeg meg til å høre mer fra deg, du har (som du sikkert forstår av alle innleggene som har kommet) vært savnet her inne :klem2: Kos dere masse videre! Stor klem fra meg
Kipa Skrevet 27. april 2004 #491 Skrevet 27. april 2004 Så koselig å lese om deg og Ingvild Et fint navn dere har gitt jenta også!! Må bare si meg enig med jinxen..NYT NYT NYT. Vips er tulla en stor baby på over 3 mnd og du kan ikke huske at hun var så liten som klærne du må legge bort er...
meta Skrevet 27. april 2004 #492 Skrevet 27. april 2004 Å så koselig Gratulerer nok en gang Håper du kommer deg snart da! Klem fra Meta
Ionaa Skrevet 27. april 2004 #493 Skrevet 27. april 2004 Ååååå!!! Dette var koselig Ny Dag. Vært så spent på oppdatering fra deg, så godt å høre at du koser deg med mirakelet. Gleder meg masse til å treffe dere. Og jeg sier som de andre. Nyt tiden med den lille jenta di. Tia går utrolig fort. (du har sikkert merket det allerede) Stor klem
ny dag Skrevet 29. april 2004 Forfatter #494 Skrevet 29. april 2004 Heisann - er en kjapp tur innom nettet Ingvild sover så søtt og mamma kunne ikke dy seg. Måtte bare innom dagboken en liten tur (men får desverre ikke noe tid foreløpig til å oppdatere meg i andres dagbøker. Håper jeg er unnskyldt sålenge.). Også var det jo kommet enda flere koselige meldinger. Dere er og blir noen herlige jenter Jeg nyter tiden nå. Helt fantastisk å ha fått et barn. Overveldende følelse Men må inrømme at frustrasjonen tar overhånd innimellom når jenten vår skriker og "bærer seg" :-( Tror hun plages med en del magevondt/luft i magen. Også gulper hun ganske mye. Natt til i går kom det så mye at melkespruten stå ut av munnen hennes. Fikk snakket med Helsestasjonen om det i går, og alt tyder på at hun bare får i seg for mye mat og at det dermed kommer en del opp igjen. Det er spesielt på nattestlid at hun ikke roer seg... spiser godt for så å bli fort urolg igjen... spiser godt også er hun urolig igjen. Og da gulper hun en del. Har gitt henne bryst hver gang hun skriker og hun har spist villig, men introduserte henne for smokk i går kveld. Når jeg vet at hun har spist godt (særlig etter andre måltid på kort tid) og fått rapt så gir jeg henne smokken. Hun trøstet seg litt med det Har nok et gigantisk sugebehov. Jeg kan se at hun allerede har vokst. Så det er nok som flere av dere sier - at tiden går så utrolig fort og at jeg plutselig synes hun er blitt så stor... Denne nyfødt-perioden er noe helt spesielt. Jeg får nyte hvert sekund, hvert øyeblikk, og la alle andre ting få komme i annen rekke. Hanne; takk for koselig innlegg. Har savnet dere også. Jeg vil være mer aktiv her inne når ting går seg til, men nok ikke så aktiv som under svangerskapet. Kipa; takk for skryt av navnevalget. Vi synes det er et veldig fint navn, og ikke så vanlig heller. Ingen i vår omgangskrest som heter det, eller i familien. Men her på kg er det vel noen Ionaa; har sendt deg en pm Håper du koser deg med din lille gutt. Hvor stor er han nå mon tro? Vår to er vel ikke så ulike i størrelsen, eller? Meta, jinx og bizzy; takk igjen for koselige hilsener. Jeg nyter KalloRilla; takk for gratulasjonshilsen Spesiell tid nå ja. Både overveldende positiv og ganske så slitsom. Men aller mest helt utrolig fantastisk Får ta å stelle den lille jenten min nå. Hørte at det var noe "på gang" nedi buksen... Og hun skal ikke måtte ligge med skitten bleie. Masse klemmer fra meg til dere som har vært/er innom her. Ny dag
Gjest Hulderjenta Skrevet 7. mai 2004 #497 Skrevet 7. mai 2004 Innom en kjapp tur for å ønske gooood helg! Kos deg sammen med din lille datter fra Hulderjenta
ny dag Skrevet 10. mai 2004 Forfatter #499 Skrevet 10. mai 2004 Titt-tei, her er jeg... Lister meg inn her. Er jo så lenge siden sist at jeg er litt flau :oops: Men har god grunn, synes jeg. Var dagen etter siste innlegg fra meg - 30.april - på KK igjen (var der også en uke før pga. såre brystvorter som ble sjekket for evt. betennelse). Denne gangen var det underlivet som skulel sjekkes for evt. betennelse. Pga. tiltakende vondt "der ned" og "bak der" så ringte jeg KK for å høre om det var vanlig at jeg kunne få mer og mer vondt ettersom tiden går. Virket ikke akkurat vanlig, syntes jeg. Og da ble jeg bedt om å komme opp samme dag for å bli sjekket. Tok blodprøver for å avdekke evt. infeksjon. Det hadde jeg heldigvis ikke. Tok deretter gyn.und. for å avdekke evt. blod- eller pussansamlinger + stingene da. Helt fint Men musklaturen rundt halebeinet var veldig stram og utfra mine smerter tydet ting på at halebeinet har fått ganske hard medfart under fødselen :-x Det gjør veldig vondt å sitte - å komme seg opp i undersøkelsesstolen på KK var en pine.... og sitte i bil er ganske så vondt og ellers all annen sitting. Legen på KK mente at jeg kanskje hadde fått et brudd i halebeinet eller at beinhinnen "rundt der" var irritert. Man kan visstnok ikke si med sikkerhet hva det er. Bare anta. Fikk medisin; betennelsesdempende- og smertestillende medisin (Voltaren) som jeg skulle gå på i 1 uke. Om ting ikke var bedre da var det ikke mye mer som kunne gjøres enn evt. å gi mer medisin. Har siden da prøvd å unngå å sitte noe særlig. Blir nok sitting med all ammingen. Jeg var ferdig med medisinen på fredag og har etter det hatt mer vondt. Så medisinen hjalp en del... men vil nå prøve meg uten for å se hvordan det går. Men det er ganske så frustrerende. Det skal jo gå seg til etterhvert, men kunen virkelig ønske at jeg var mer sprek. Er ganske lei av å ha vondt nå. Slet jo veldig med bekkenløsning i svangerskapet. Jeg lurer litt på om det jeg kjenner nå også er bekkenrelatert. Det får jeg vel svar på når jeg begynner med fysikalsk behgandling igjen. Venter med det noen uker til. Så sånn er ståa - har vondt rundt halebeinet og prøver derfor å unngå å sitte. Blir dermed lite tid på nettet. Har i tillegg hatt pc'en inne på jobben noen dager for å fjerne virus... Nå står jeg foran pc'en (lap-top) som er bygget opp av noen leksikon... Men orker ikke å stå for lenge. Måtte bare innom å skrive noen ord. Har hatt en bra natt til i dag, og solen skinner + Ionaa ringte nettopp og komemr på besøk i dag!!! Det er så fint vær så vi får prøve å komme oss på trilletur. Blir veeeeeldig koselig. Så jeg får se å komme i gang. Det går fint for meg å gå, selv om jeg må gå litt sent. Har allerede vært på to trilleturer sammen med pappa'en, to sammen med mamma'en min og en tur alene. Og i dag blir det vel også en tur. Veldig kjekt Håper ikke dette ble et for negativt innlegg. Ville bare innon og si at jeg nok ikke vil være så aktiv her inne for tiden. Sliter med vondtene. Men har det fint også da. Ingvild er helskjønn Ha en fin dag og uke alle sammen Klem ny dag
lillen Skrevet 10. mai 2004 #500 Skrevet 10. mai 2004 :dagensrose: Jeg synes ikke du er negativ! du er ærlig...! Og så blir jeg kjempeglad bare for at du skriver her...tross smerter. Det må jo bety at du har noen fine stunder, for jeg regner med at du ikke bare anstrenger deg for å få skrevet noen ord her!? :-) Bortsett fra smerter...så håper jeg at du og familien har det veldig koselig sammen. Håper Ionaa er god mot deg ...og at dere morer dere litt! Tenker på deg, Nydag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå