Gå til innhold

Nytt mirakel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

:bursdag: GRATULERER MED DAGEN INGVILD!! :bursdag:

Håper dagen ble kjempemoro og at du fikk masse kake og presanger!!

Gjest Mayamor
Skrevet

Håper at du ikke er helt utslitt når arbeidsdagen er over slik at du kanskje orker:

Treff tirsdag 26 april kl.18.00. på det vanlige stedet.

Undetegnede reserverer bord og sender pm til alle inviterte.

Håper det passer for deg å komme.:klem:

Klem fra Mayamor

Skrevet

Oj så gøy med gratulasjoner :hoppe:

Takk så mye mayamor og magnhild.

Dere er no noen skjønne jenter :wink:

Vi hadde en fin bursdagsfeiring for Ingvild.

Hadde litt familie og koste oss.

..men Ingvild fikk ikke kake - den spiste vi voksne.

Hun har ikke fått smake sånne søte ting ennå.. som kake, søte kjeks, sjokolade eller drikker som safr og brus. Venter så lenge det er mulig.

Men hun koste seg med bl.a. blådruer (uten stener), tørkete frukter (liker bl.a. rosiner, epler, fersken og svisker). Og oppskårete grønnskaer som paprika, agurk og gulrot - nam, nam.

Ingvild er i knallhumør om dagen. Smiler fra øre til øre.

Og leggingen går bedre ... etter en litt hard linje noen dager. Men hun har for vane å våkne om natten. Da pleier pappaen og legge seg på gulvet inne på rommet hennes, for eller hyler hun når han forlater rommet.

Jeg får sove, men tar morgenøkten. Jenten står jo ofte opp i halv-seks, seks-tiden :o trøtt da ja.

Men, men... herlig jente uansett :) Er helt forelsket i henne :)

Ja, så var det kg-treff. Tror den foreslåtte/bestemte dagen passer. Men må sjekke i filofaxn som ligger på jobben. Å komme etter jobb går helt fint. Er jo bare gøy å møte dere.

Oki... skriver senere en dag :wink:

Nydag

• 2 uker senere...
Gjest Mayamor
Skrevet

Innom og sier takk for sist.:klem:

Klem fra Mayamor

Skrevet

Veldig kjekt på kg-treff på tirsdag.

Takk for hilsen mayamor.

Kos å se jenten til Pludre. Også fikk jeg holde og bysse (virkelig flashback til tiden da Ingvild var så liten...)

Kjekt å holde kontakten med supre kg-jenter her i Bergen.

Ellers;

- jeg er begynt i jobb igjen og det går fint. Er 50% sykemeldt. Håper på forlengelse av den når jeg skal til legen på onsdag.

- fremdeles fysio, kiropraktor og nå også massasjeterapeut og akapunktør for plager i rygg, bekken og nakke. Opp og ned. Ikke så værst i bekken. Værre i nakken (pga. jobbstart = pc-skriving). Prøve å ikke sitte så mye foran pc, for jeg kjenner at armen ikke er bra (senebet.). Så blir bl.a. ikke mye skriving her inne.

- INGVILD: Åhhhhhhhhh så forelsket jeg er...

Barnehagetilpasning går fint. MEN hun er blitt forskjølet... MEN det er jo helt vanlig. De sier hun er nyskjerrig og tillitsfull.

Hun går noen skritt hver dag, står mer og mer alene. Babler, men sier ikke mange rene ord.

Liker "titt-titt, borte vekk osv. "-leker. Er ikke noen rolig jente. Liker litt herjing og tøysing.

Det går veldig fint med legging om kveldene nå + nattesøvn :) Hun har de siste dagene kun hatt 1 dupp på dagen isteden for 2. Hjelper godt på nattesøvnen.

+ at det er mye som skjer på dagen siden hune r noen timer i barnehagen.

- Har eller bestemt ferie for sommeren: 2 uker i Danmark i leid stort sommerhus. Tar båt frem og tilbake. Har bil med selvf.

Oki---dett var dett.

NY...

Skrevet

En snikleser stikker innom :wink:

Gratulerer med dagen til jenta di - på etterskudd :hoppe:

Håper du får en flott helg!

:klem:

Skrevet

Koselig med litt oppdatering om Ingvild også. :)

Det var kjempekoselig å treffe deg igjen på tirsdag. Jeg håper kroppen din snart er reparert så du kan skrive mer på KG, men ikke minst for å føle deg enda bedre. Håper du får en fortreffelig helg :klem:

Skrevet

:vinke:

Det var hyggelig å hilse på deg, har hørt så mye positivt om deg fra meta, så det var gøy å få se ansiktet på ny dag :blomst_opp:

• 4 uker senere...
Gjest Mayamor
Skrevet

Bare innom for å ønske deg en god helg.

Må jo oppdatere meg litt på hva som skjer.

Fikk heller ikke med meg Magnhild som brud.

Men håper på full rapport og masse bilder.:Nikke:

Klem fra Mayamor :klem:

Skrevet

hei, hei...

bare en lien tur innom.

har det bra.

Tusen takk for koselige hilsener mayamor, bollefisk, ioona og monja. Koselig at noen gidder å komme innom meg her og ikke minst skrive :)

Blir nok ikke til at jeg skriver så mye her fremover. Nå er det jo over en måned siden sist :oops:

Skriver så mye i jobben og bør ikke da skrive her i tillegg. Sliter fremdeles med skuldre og senebetennelse i armen..

Men, men det går nå...

klem til alle som er innom og håper det ikke er lenge til neste kg-treff i By'n.

NYDAG

• 3 uker senere...
Gjest Mayamor
Skrevet

Merker at det blir mindre Kg tid og enda mindre dagbokhilsetid enn tidligere...

Men det har blitt en vane å skrive noen ord dann og vann for å si "jeg tenker på deg". :ler:

Ikke mange av oss som er gravide nå, ikke mange prøvere heller.

Men vi treffes jo av og til, og får oppdateringer da. :Nikke:

Klem fra Mayamor

• 1 måned senere...
Skrevet

Phu...

der fikk jeg en liten støkk.... :overrasket:

Jeg fant ikke dagboken min noe sted!! :sur:

Men etter å ha sendt pm til Chiquita - som alltid er behjelpelig - løste det seg.

Etter at jeg har skrevet dette innlegget håper jeg den vil "falle" på plass igjen i riktig hylle under generell dagbok.

Det vil være veldig feil å si at jeg er en ivrig og aktiv kg'er, eller dagbokskriver, men jeg har vært det til dels...

Så jeg har et forhold til kg og da især min egen dagbok og det jeg har skrevet der og de hilsener jeg har fått. Jeg har tanker om å kopiere alt innholdet over i word..eller bare å printe det ut fra kg

:roll: Vet ikke helt, bare at det hadde vært veldig greit å bevart det jeg har skrevet ned her inne.

Masse om graviditeten og ingvild og ellers i livet mitt i en periode.

Jeg har truffet mange utrolig koselige jenter her inne. Noen bare på nettet og i korte perioder, mens andre har jeg også vært så heldige og treffe i real life og ikke "bare" være nettvenn med.

Selvom jeg ikke er så mye på kg og lser og skriver, så følger jeg med i livene til en del kg'ere gjennom andre kg'ere, sms,tlf. og treff... veldig kjekt.

Håper jeg snart kan treffe meta, bizzy, magnhild, ioona, mayamor, pludre, hermione og de andre go'-jentene om ikke lenge.

Om noen av dere er klar for et treff er det bare å sende meg en pm eller sms (for dere som har mobilnr. mitt).

Hvis ikke jeg hører neo fra dere tar jeg nok kontakt etterhvert ;)

Vi kom hjem fra ferie i går, og i morgen er det jobbstart igjen for min del.

Ingvild har fri fra barnehagen hele uken, så mamma og stefar passer henne. har gjort det f.o.m. i dag. Avsluttet dagen med grilling og kos hos dem. Veldig kjekt.

Mamma, stefar, pappa, bror, Mannen, Ingvild og jeg.

Av planer fremover;

- skal ha fest her hos oss på lørdag. Vennegjeng.

Ingvild på overnatting hos mamma og stefar.

- skal i sommerbryllup (ute) neste fredag.

- skal på jobbreise i midten av august. 3 dager til Danmark.

- før den tid; en del jobbing; forberedelser, møter og "noe fornuftig". Må komme inn i en god tralt igjen.

- fysio, kiropraktor ++ for bekken- og ryggplaner :forvirret: er ikke så mye bedre.

Skal prøve ny nålebehandling for armen (senebet.).

Har 50% sykmelding t.o.m. 15.aug. Håper på forlenging.

Går greit å jobbe 50.... Om jeg synes jeg kan jobbe mer så gjør ejg det selvom jeg er sykmeldt. Ikke noe problem...

- kontroll med Ingvild hos helsesøster i august. Spent på hvor mye hun har vokst.

INGVILD _ Verdens skjønneste jente

:babyjente:

Hun prater, smiler, ler, hviiiiner, farter rundt, går og løper og klatrer (mye). I sommer har hun fått 6 tenner (om det ikke er fler nå). Så hun slever fælt nå... Men smiler for det :)

Koser og klemmer.

Kysser mammaen og pappen.

Vi spør om et kyss elelr en klem og får det.

Sier grøt, hei, vov-vov, ball, vann, mamma, pappa ++ fra helt tydelig til ganske så utydelig.

Gøy å følge med henne. Hun utvikler seg så mye. Forstår mer og mer :rosasmil:

Jeg er verdens heldigste mamma som har Ingvild :)

Blir jo helt sentimental her jeg sitter.

Kanskje jeg må ta opp igjen kg-skrivingen....

:sjenert:

Nydag :sjarmor:

• 1 måned senere...
Skrevet

Skjønner det er lenge siden sist jeg var inne ... for jeg synes det er veldig lenge siden vi var på ferie nå.

Og det er lenge, lenge siden kg-treff i Bergen.

Håper vi alle kan treffes snart igjen. Sånn at jeg kan høre hvordan det går med alle sammen.

Og se magen til bizzy... før hun føder selvsagt :blunke:

Bare en kort-kort melding her fra meg.

Sånn at jeg gir tegn fra meg.

Vi har det bra alle tre,

men jeg har vært mye sliten i de siste.Og sliter fortsatt med det dumme bekkenet mitt.

Har vært til to ulike kiropraktorer denne uken. I går var det helt akutt. Kunen såvidt gå...

Men badre i dag ... Kan være snakk om en prolaps i tillegg til bekkenløsningen.KJipe greier.

Så jeg er fortsatt 50% sykemeldt. Og i dag "jobber jeg hjemme".

Ingvild har det veldig bra. Hun er stort sett i godt humør, veldig sosial og ærer masse hele tiden. Forstår så mye.

Eneste dumme nå for henne (tror jeg) er at det er kommet nye barn, og hovedsakerlig yngre barn, på avdelingen i barnehagen. Hun får dermed ikke så mye oppmerksomhet av de voksne der lenger. Så hun reagerer bl.a. med en del sinne og litt babyfakter (vil plutselig ligge stille påstellebordet... og bi stelt..)

Så vi koser masse med henne når hun bare er med oss.

I morgen skal vi i bursdagsbesøk til Milla Sofie (til meta). Vi gleder oss masse.

Natt til i morgen skal Ingvild på overnatting hos mamma og co. Så jeg og Mannen kan sove lenge i morgen tidlig...

Deilig.

Stefar og jeg drar snart og henter Ingvild i barnehagen sammen.

Og mandag er det planleggingsdag så da skal mamma passer Ingvild.

Og neste lørdag skal Mannen og jeg i bryllup og da skal Ingvild også være hos mamma og stefar.

Vi har lett for å få barnevakt - for å si det sånn.

Forrige helg var det svigers som passet henne (fra lør-søn)..da jeg var på utdrikningslag i Oslo. Deilig med en jentetur.

Fikk vite at en veldig god venninne av meg er klar for barn (som om det ikke ahdde vært tydlig lenge).Hun har sluttet på p-pillene og snart er det grønt lys...

Håper det ikke tar langtid for dem og bli gravide. Er så kjekt å ha venninner som også har barn.

Ble vel ikke så kort melding dette her.

Håper noen av de kjente kg-jentene her i Bergen er innom og vil planlegge et treff i byen...

Klem NYDAG

:blunke:

Skrevet

Jeg er med på treff!! :sjenert:

Også gleder jeg meg til å treffe dere i morgen!

Og ikke minst Ingvild. Henne har jeg ikke sett siden i fjor sommer tror jeg... :overrasket: Det er leeeeenge siden!!!

Skrevet

Hei igjen..

var veldig koselig på bursdagsbesøket til Milla Sofie.

Spesielt hyggelig å treffe Magnhild og lille (store) Erik igjen - sidend et er så lenge siden sist.

Og jeg vil fortsatt på treff med jentene ja. Så da er vi to Magnhild ;)

Men nå ligger jeg hjemme med influensa eler noe lignende.

Ikke noe bra.

Har så masse arbeid som skal gjøres + at det er bryllup på lørdag (for en god venninne av meg). Men jeg må jo bare bli bedre til da.

Ikke sant?

Ingvild er også dårlig. Men heldigvis har mamma tatt fri fra jobben for å passe henne. Det er ssåååååååååååååå snilt av henne.

I dag hadde jeg tenkt å få lest litt (jobb), men sluknet i ellevetiden (mamma hentet Ingvild ca.09.30).

Er enda dårligere n¨å; feber, hodeverk, halsvondt, potte tett... Åhhhhhhh så kjipt.

Men BARE jeg er frisk til lørdag/helgen.

Vi gleder oss sånn til bryllupet (er faktisk en sjanse for at det er bruden selv som har smitet oss/meg...hun var her fredg kveld og fokjølet....)men hvordan kan da Ingvild ah blitt syk før meg... nei, vet ikke. Uansett; håper bruden er i topp form iallefall. Det er viktig det.

Mannen skal bort med jobben ons.-tors. og har ellers mye å gjøre, og det hjelper jo ikke mye når vi er dårlig... Så håper vi blir superraskt frisk Ingvild og jeg.

Ellers... stemte på et av vinnerpartiene på valget i går.

Første gang jeg har stemt på dem....

Nydag :)

• 4 uker senere...
Gjest Mayamor
Skrevet

:sjenert: Har også lyst å treffe jentene igjen.

Lenge siden nå.

Men formen er ikke helt bra for tiden, så jeg kommer sterkere tilbake senere. :klem:

Hvordan gikk det med bryllupet da?

Klem fra Mayamor

• 2 uker senere...
Skrevet

Treff med kg-jenter hadde vært kjekt å få til.

Vi venter til Mayamor er helt bra og kanskje vi også er så heldige å få se bizzy-gutten ;)

Vi får ta det etterhvert. Jeg har ihvertfall lyst til å treffes.

Ser jo ut til at vi kan være med på nissefest på Fløyen med Magnhild m.f.l. i desember. Og det blir jo gøy. Men kanskje vi kan få til et treff før den tid.

Jeg skriver jo ikke så mye og ofte her og har ikke tenkt til å endre på det heller. Men noen ord i dag kan jeg vel få ned på "trykk".

Mayamor; bryllupet var kjempegøy. Ble full fest.

Alt var veldig bra.

Gøy å slappe av, feste, prate, treffe mange venner og bekjente (mange som ikke bor i by'n), spise god mat og drikke god vin m.m En flott dag!

Ellers går det meste bra.

Jeg er fremdeles ikke bra i rygg, nakke og bekken og det er jo ikke bra. Men det går veldig opp og ned og jeg går mindre til behandling. Og det er jo et fremskritt.

Men akkurat nå sitter jeg her med mye vondt. Stråler nedover ene foten/beinet. Jeg var hos kiropraktor i går og ble dårligere av det. Irriterende. Også er Mannen også blitt dårlig i ryggen. Han som aldri er det.

Ingvild har begynt å bli vanskelig å legge igjen. Griner og hyler og hiver alt ut av sengen i raseri. de to siste kveldene har hun sovnet av utmattelse uten smokk (?) og noe annet i sengen. Vi har fulgt samme legge rutine lenge nå, og hun ligger seg fint ned i sengen... Men når vi forlater rommet er det full baluba.

Tror det må henge sammen med at vi nok er blitt mindre konsekvente på natt og "mroning". Det henger sammen med at hun nå våkner opp mye på natt, f.eks. kl. 00.00, 01.00, 02.00, 03.00 osv. utover. Og da gir hun seg ikke hvis vi ikke tar henne opp av sengen og bysser, klemmer, tar henne inn i sengen vår ... men av og til holder det med at jeg må finne frem feltsengen og legger emg ved siden av sengen hennes osv. Men vanligvis har vi tatt henne inn i sengen vår og der finner hun som oftest ikke roen igjen før etter lang, lang tid. Kan f.eks. være våken i 4 timer :overrasket: Og sånt er jeg så lei.

Vi har tatt så amnge runder med henne og er så lei av å ta "søvn-kamper", så derfor er det vel at vi på natt og tidlige morninger (før kl. seks) ikke har klst å bare la henne grine litt (og gå inn og ut osv.). Holder ikke ut griningen hennes.

Råd mottas med stor takk :bukke:

Jeg har ellers litt kniven på strupen på jobb. Må produsere, være kreativ... levere resulateter nå, helst i går, tenke lure, nye, gode tanker som sjefene (og de er ikke alltid enige om hav de vil ha) blir fornøyde eller litt fornøyde.

Hovedsjefen er tilake fra 3 ukers ferie i morgen og jeg er bekymret.

for hva jeg skal si eller vise frem ang. mitt arbeid. Går mye frem og tilbake, og har brukt mye tid på å lese i det siste og det "vises" jo ikke.

Også er jeg jo fremdeles 50% sykemeldt... så hvor mye kan de vel forvente

:sjenert:

Men jeg er no ihvetrfall ganske giret jobbmessig for tiden. bare så synd at det faller sammen med lite søvn go ryggvondt ..

Jeg skal til fastlegen igjen om 3 dager. Håper på fornyet 50%.

Skal be om eller kreve røngten, mr, av korsrygg og bekken/halebein.

Ellers siden sist;- Har vært i utlandet for å presentere og diskutere jobb. Var spesielt interessernt. Utrolig gøy og motiverende.

- Feiret Mannens bursdag

- Vært på konsert med Mannen. Koselig.

- Vært på kino med venninner. Koselig.

- Vært på 3 års dag hos sønnen til en venninne. Koselig men også strevsomt (Ingvild går jo løs på de andre barna; er så interessert i ansikter og bare må knipe...argh).

Kan ikke huske no spes. spennende.

Snakkes,

ND

• 1 måned senere...
Gjest Mayamor
Skrevet

Takk for sist. :klem:

Vet ikke om du er innom dagboken lenger, men skriver nå en liten hilsen fordet...

Håper dere kommer på nisstefesten om en uke.

Litt problemer med å sitte, så vi snakkes heller neste lørdag.

Klem fra Mayamor

Skrevet

Leser her inne jeg ;) men synes det er mye mer interessant i andres dagbøker sidne jeg er så treig med å skrive her... og derfor liten aktivitet ... Så jeg ble veldig glad for koselig hilsen fra deg mayamor :) Du er alltid så oppmerksom og omtenksom. Du trenger litt omtanke du også stakkars, som har skadet halebeinet. God bedring.

Hilser til alle som evt. er innom :)

Ha en fin dag videre :kose:

Skrevet (endret)

Ville bare si tusen takk for hilsen, og ønske deg og dine også en riktig så fin advendtstid. Idag har vi begynte på julebaksten, krumkaker.Var en liten frøken som syntes det var så gøy å rappe krumkaker, nam nam nam.

Men vi klarte å få en liten boks full, det for holde. I morgen blir det kokkosmakroner, søndag skal vi ut til meta for å lage pepperkaker, så kanskje vi kommer opp i 7 slag, problemet blir vel heller å få spist opp all baksen. :ler::ler:

klem :klem:

Endret av bollefisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...