lillen Skrevet 19. desember 2004 #602 Skrevet 19. desember 2004 Hvor på GC er det dere har vært hen egentlig? Håper dere har hatt en strålende tur! :-) Og at du og Ingvild har samlet ny energi, som dere kan bruke til å kose dere i julen! God jul, nydag!
Gjest Coral Skrevet 20. desember 2004 #603 Skrevet 20. desember 2004 Hei Ny dag! Håper dere har kost dere i varmen, høres deilig ut. Skulle gjerne tatt en tur nedover jeg også, vi får se på nyåret en gang I dagtidlig var det ett par minus her, kalt med skikkelig julevær da! Vil med dette ønske deg en riktig god jul, kos deg med familie og god mat. Ønsker deg samtidig godt nyttår, håper det blir et flott år for deg og dine på alle måter Stor klem fra Hanne
ny dag Skrevet 20. desember 2004 Forfatter #604 Skrevet 20. desember 2004 Hei - tilbake fra ferie... Kunen gjerne vært enda lenger, men litt deilig å komme hjem også. Her er det masse snø og et par minusgrader. Håper på hvit jul Kan bare skrive noen linjer nå. Ingvild leker på gulvet ved siden av meg, og er veldig interessert i ledninger og andre "fy-ting". Også vil hun klatre opp på mamma'en, og kose-kose... Blitt litt mamma-dalt. Tusen takk for koselige hilsener Jinx, Lillen og Hanne Er så utrolig kjekt med meldinger. Skal få lest i dagbøkene deres ved anledning. Oj, oj- Ingvild er jammen blitt større - ihvertfall fått lengre armer for nå tar hun ut alt fra hyllene her... Må løpe og ordne opp. DER var viktige ting flyttet bort (hun reiser seg opp og grabber det hun får tak i). Ja, ferien ja. Har hatt det strålende. Mamma (og Ingvild selvfølgelig) er veldig bra reisefølge. Mamma gjør alt jeg vil :oops: Selvom jeg kan skifte mening i hytt og pine. Lillen; Vi har vært på Meloneras. Det er ved Maspalomas. Her finnes det litt info om stedet: http://www.ferieguiden.no/kontinent/afrika...dpunkt6-3-5.asp Vi var der også for 2 år siden, og det kan virkelig anbefales. Det er et sted under utbygging, og det er og blir virkelig fint. Flotte promenader og fine bygninger (hoteller, butikker, restauranter). Mange flotte luksushoteller. Selv var vi på et leilighetshotell gjennom Apollo.Cay Beach Meloneras heter hotellet. Veldig greit å reise til med barn, bl.a. fordi man få seperat soverom + sture med kjøkken (og bad selvf.). Å bare ha et dobbeltrom tror jeg ikke er så lett med en liten en. Ihvertfall ikke med Ingvild som ofte er veldig vanskelig å legge (skriker og hyler :-( ). Nå har Ingvild funnet kofferten min og plukker ut klær fra den. grei aktivitet det På ferien har vi gått og gått, og sett masse. Vi har faktisk ikke badet en eneste gang (selvom hotelet har oppvarmet basseng), og jeg ahr kun ligget og solt meg i tilsammen ca. 3 timer :o Er ikke så stas (og så lett) og ligge og slappe av med en liten krabat på 8 mnd. Hun vil jo helst krype rundt eller sitte i vognen og kjøre tur. Hun har kost seg masse. Fått masse oppmerksomhet fra mange (bl.a. kelnere... bambina - beautiful..."). Var imidlertid noen som stusset på om hun var gutt sidne hun ikke hadde hull i ørene Ingvild elsker å spise... putter alt i munnen. Og liker alt Hun er helt vill etter rosiner (som mammaen deler i to og ligger ut foran henne... da er det himmelen for henne. Plukke opp og treffe munnen). Tror "pinsettgrepet" er innarbeidet fullt og helt. Også elsker hun eple - vi skraper eple og hun spiserog spiser. Glatt et eple om gangen. Også liker hun både grøt og middagsmat, og brødmat. Av og til går det to hele middagsglass til middag. Mye mat det. Stor jente. Vi skal til helsesøster i dag. Er spent på hvor mye hun veier og om hun er blitt lengre. Tror hun var 67 cm. sist og 8,4 kilo. Pappaen skal være med i dag. Han henter oss om ikke så lenge. Går jo ikke an å gå ut med vognen i dette snøværet - ihvetrfall ikke med det bekkenet mitt. Så da blir det å ta bilen Ellers har Ingvild fått masse hår. Nå har hun ikke lenger noen "åpne flekker/felt" på hodet. Og håret er som mitt; mørkeblondt. Også det viktigste; Ingvild kryper nå helt fint. Begynte med det tirsdag forrige uke - nede i syden. På stengulvet i leiligheten krøp hjun plutselig mange "skritt" i bare bleien. Så gøy. Hun har gjrot et eller to "skritt" før, men mest åling, nå er det kryping som gjelder. Også; 3 TENNER ER KOMMET GJENNOM OPPE :o Ikke rart hun var utrolig vanskelig før vi reiste. Helt umulig å få til å sove uten mye styr og rabalder. Så nå har hun 2 tenner nede og 3 på vei ut oppe. Skal si hun er tidllig ute på den fronten. Også reiser hun seg som sagt.. og sier mamma og pappa innimelom. Må bare repitere det... Blir mye Ingvild - men det er jo sånn livet er; mye Ingvild. Et helt annet liv enn før. Og da selvf. en helt annen ferie enn de ferier vi har hatt før hun komtil verden. Synes det er kjemepkjekt å reise med henne., Hun elsker å trille tur, få oppmerksomhet (hun smiler til alle) og se på andre barn (og litt voksne også da)... Eneste stresset er all bagasjen (når ikke vi har noen menn med). Men det har gått helt fint. Jeg har bært vogn og seng ++ Eneste kjiipe var at jeg ikke tok med regntrekket til vognen, for de første dagene pøste det ned. Skikkelige regnskyll og masse vind. Kjipt vær. Men vi fant no på ting for det (og vognen ble pakket inn på best mulig måte i den plasten som man må pakke barnevognen når man flyr)... Vi var forresten en dag inne i Puerto Rico (dvs. 2 timer). Vi kkunne ikke fordra det. Skikkelig kjipt sted synes vi. Nå regnet det da også - og det gjorde ikke saken bedre. må avslutte nå...ingvild på fanget.... see you.. nydag
Gjest Mayamor Skrevet 23. desember 2004 #606 Skrevet 23. desember 2004 Er fryktelig lite på nett om dagen - sikkert i likhet med mange andre... Skal ha jul i eget hus for første gang. Vi blir bare 5 voksne og 1 barn. Så det blir stille og rolig. Ønsker deg og dine - en riktig god jul. :nissekone: Men det er jo koselig å lese om Ingvild da... Så bare skriv ned små og store ting du... Klem fra Mayamor
lillen Skrevet 6. januar 2005 #607 Skrevet 6. januar 2005 Håper du har hatt en fin jule- og nyttårfeiring, og en fin start på det nye året! :-)
Kipa Skrevet 31. januar 2005 #609 Skrevet 31. januar 2005 Er det nye året godt for deg og dere da... Leste et sted at det er influensaen som herjer i deg om dagen, så da må du ha riktig god bedring! KLEM!
Gjest Mayamor Skrevet 20. februar 2005 #610 Skrevet 20. februar 2005 Savner litt oppdatering fra deg her inne... Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 3. mars 2005 Forfatter #611 Skrevet 3. mars 2005 20.desember :o det var sist jeg skrev her inne i dagboken min - oj det er lenge siden. Før jul.... Takk for hilsener. Oppdateringen trengs ja... Men jeg orker rett og slett ikke. Har så mange andre ting om dagene jeg har lyst til å gjøre, også så mange ting som må gjøres også tar alt med Ingvild mye tid (men mye kos også da ). Men det er stress med sykt barn og det er slitsomt når vi ikke får sove godt om natten (og får litt urolige kvelder med en jente som må ha hjelt til å finne roen igjen/finne smokken osv.). Det går sånn i bølger alt. Søvn, rytme, mat, humør m.m. Vi hadde en influensa-runde i januar - hele familien. Da bodde vi 4 uker hos mine foreldre (dvs. Mannen var det bare 1 uke, for han sto på hjemme med å pusse opp). NYTT KJØKKEN er nå på plass. Deilig. Mangler selvf. litt, men det går seg til. KJøkkenet heter Hvit Kvadrat fra KittBo (dansk) om noen er interessert. Så ble Ingvild og jeg syk igejn forrige uke, og lørdagen var vi på legevakten med henne. Da fikk hun antibiotika for begynnende lungebetennelse. Hun reagerte med voldsomme magesmerter :-( (medisinen het Abbotisin). Jeg troppet opp dagen etter og fikk ny medisin. Penicillin. Mye bedre. Så nå er hun nesten frisk. Deilig Vi har hatt en god natt. Veldig god. Men jeg vekket Mannen kl. halv-fire for jeg kunne ikke høre at Ingvild pustet (er så vandt blitt til at hun er helt tett i nesen og puster tungt/snorker...). Mannen sjekket - alt i orden. Fikk helt skrekken. Ekkelt. I går ringte Mayamor. Koselig. Vi planlegget å treffes påskeuken. Hun og minstegutten. Får snakke med meta - kanskje hun også vil? Også veldig viktig * Har fått prioritet mht. søknad på barnehageplass for Ingvild pga. bekkenplagene mine. Går jo fremdeles mye til behandling. Håper på plass. Ringer styrerne og tytet og ber på mine knær (ikke langt fra..) Litt oppdateringer ble det. Kort oppsummering; - Ingvild og jeg har i år hatt to sykdomsrunder. Hun hadde aldri vært syk før dette. - Nytt kjøkken i heimen - mer aktivitet på oss i hverdagene. Småbarnstreff i kirken (meta og milla-sofie har bl.a. vært med) - andre treff, venninnetreff med småbarn/babyer - mer med venninner på kvledstid - mer barnevakt på dagtid i helgene - også har vi hatt treff igjen med KG-jenter. Kjempekos. Må snart gjentas. - Barenhageplass i sikte (HÅPE; HÅPE). Fra mai av. OGSÅ ER INGVILD SNART 1 ÅR. RART Oki for denne gang.. Ingvild våkner nå hører jeg fra morgenblund. Ile til..... Klem til alle som er innom
ny dag Skrevet 17. mars 2005 Forfatter #612 Skrevet 17. mars 2005 litt mer nytt fra oss; BARNEHAGEPLASSEN ER SIKRET (OG DET ER IKKE DRØMMETENKNING ALTSÅ). Det er bare helt utrolig. Ingvild har fått barnehageplass, og det allerede nesten 1 mnd. før vi hadde søkt plass... Hun er eneste barnet barnehagen tar inn nå i vår. Jeg er strålende fornøyd med barnehagen. Men det skal også bli rart at hun skal i barnehagen og at ikke vi to skal være hjemme sammen. Vi får en fin og rolig tilvenning siden vi har god tid (ca. 3 uker). Deilig. Også blir nok jeg også 50% sykemeldt, så det blir ikke sålange arb.dagene på meg... Jeg er blitt mye værre i bekken/korsrygg siste uken. Utrolig irriterende.... Også blir jeg så fryktelig dårlig humør av det. Man blir jo det når man har vondt HELE tiden (så dette blir en kort oppdatering tror jeg). Men vi ahr no gjort kjekke ting i det siste etter at Ingvild ble frisk av lungebetennelsen. Vært på farten. Truffet venninner med barn Vært litt på småbarnstreff i kirken m.m. Men vi var ikke friske så lenge. Iallefall ikek meg og Mannen. Vi ahr hatt omgangsyke denne uken. Utrolig kjiipt. Men heldigvis varte det ikke så lenge (kort og intens... som en affære)....og Ingvild ble ikke syk. Kanskje bare litt diare??? ihvertfall er hun litt sår i rompen i dag, så kanskje... ikke noe jeg ahr lagt spes. merke til iallefall. Hun er veldig blid og fornøyd om dagene. En SOLSTRÅLE er hun. Mammaen er så stolt av henne. Hun vinker nå (til alle...) og peker (på alt), og sier mamma og dadda (pappa), og av og til hade (farvel)... Også sover hun mye, mye bedre. Godt på natten og lett å legge om kvelden. Hva mer kan man ønske seg ? (utenom litt bedre rygg????) Snart er det påske. Jeg har bursdag da, så det blir fest påskeaften. Håper det blir kjekt. Da skal Ingvild på overnatting hos mamma og stefar for andre gang. Også skal Ingvilds dag feires like etter. Skal ha besk hjemem på dagtid, for vi kjenenr mange som er hjemme nå med barna sine og da blir vi en god gjeng håper jeg. Også familiebesøk på selve dagen. Utrolig trist å lese i lillens dagbok. Må være helt grusomt å miste et barn. Håper de ahr mange som bryr seg om dem rundt seg. Vi var ellers med meta og dattaerenb i går. Veldig koselig. Og på mandag skal vi fire treffe mayamor og minsten. Gleder meg til det. I kveld skal jeg på farten. Og Mannen skal på gutteting fredag og lørdag kveld + at han er opptatt på dagtid lørdag. Håper da at mamma kan passe Ingvild på dagen sånna t jeg kan få unna noe arbeid. Har masse jeg skulle ha gjort/vil gjøre i forb. med jobben. I kveld skal jeg bl.a. snakke meg sjefen min, men jeg har ikke noe særlig nytt å komme med. Har ikke fått sett på/gjort noe særlig siden sist møte. Så på noe i sted, men var så stuptrøtt (dagen begynner kl. seks og bekkenet verker, så jeg har gode grunner synes jeg). KJipt at kroppen streiker, tid til å jobbe lir det mer av om ikke lenge. Så får jeg håper at jeg vil bruke den fronuftig og være effektiv og produktiv. Jeg har veldig mye planer i vår, så det er mye å henge fingrene i. Ellers begynner kjøkkenet å blit ganske ferdig. Flisene er lagt og fuget (av Mannen), og liftgardiner har han også hengt opp. Klem til dem som evt. er innom.
Gjest Mayamor Skrevet 18. mars 2005 #613 Skrevet 18. mars 2005 Lang og koselig oppdatering. Er bare rett innom. Må å levere Aleksander til pappan sin. Måtte bare innom og si at jeg gleder meg til mandag. Da kan jeg endelig få se nurket... Ha en flott helg uten sykdom... Klem fra Mayamor
Gjest Mayamor Skrevet 23. mars 2005 #614 Skrevet 23. mars 2005 Gratulerer så masse med overstått dag i går. Har vært litt navlebeskuende i det siste. :oops: Unnskyld. :blomst_opp: Kos deg på festen på lørdag. Jeg er glad vi avlyste mandagen sett i ettertid... Andreas var bare ikke i form. Bedre nå,men jeg sliter med å få i ham medisinen. Men tusen takk for tips. Aleksander var lett å få i medisin. Stor forskjell der også ja... Mandag 4 høres helt ok ut. Har jo så lyst å se lille prinsessen etterhvert. Går den 4 bra - rekker jeg det før 1års dagen... Vi sms-er når det nærmer seg. Ha en flott påske. Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 29. mars 2005 Forfatter #615 Skrevet 29. mars 2005 hei, hei... takk Mayamor for gratulasjon og koselig hilsen Snilt av deg Festen var veldig vellykket. Koselige folk og bra stemning. Også ble jeg ganske så briiiiiisen. Tåler lite og drikker fort (men lite altså...) :oops: Ingvild var på sin andre overnatting borte i helgen. Hos mamma og stefar for andre gang. Gikk veldig bra. Men hun våknet allerede fire på natten - da var det visst dag allerede for henne. Noe hun ikke gjør hjemme lengre. Men mamma taklet det bra og klager ikke. Tidlig morgen betyr bare mer timer sammen med Ingvild :o Leketid. Det var det lengste jeg har vært borte fra Ingvild - nå i helgen. Fra ca. 11.00 lør. morgen til ca. 16.00 på søndagen. Virket veeeeldig lenge faktisk, selvom vi hadde mye å gjøre. Jeg laget bl.a. masse (for mye) mat til festen, også var det selve festen...sen i seng, litt sen opp (deilig)...rydding og vasking...og så middagsbesøk til mamma og de. Deeeilig mat som alltid Lammelår, som hører påsken til. O i går 2. påskedag (PS: JEG FØDTE 2. PÅSKEDAG I FJOR...), da var vi hos svigers på middag. De hadde da hentet Ingvild i ti-tiden om morningen, også kom vi på middag halv-fire. Koselig. Men da savnet jeg henne veldig. Ble jo ikke så mye vi var sammen de siste 3 påskedagene. Men jeg fikk gått meg en tur i skogen i går=bra for rygg og bekken Også så fint og varmt vær Og skjærtorsdag og langfredag da var jeg på tur med Ingvild. Torsdagen i by'n med pappaen min, og fredagen i by'n, Ingvild, Mannen og jeg. På Verftet Helgen før var vi alle tre på lunsj på Bølgen & Moi iby'n. Kjempebra. God mat og veeeeldig kos. Må gjentas. Ellers; - ikke så bra i bekken m.m. Hos legen min i dag. Er blitt 50% sykemeldt fra jobbstart neste uke. I 1 mnd. fremover. Så får jeg se hvordan det blir. - Ambisjon; gå mer tur i skog og mark!!! - Ønske; gå ned noen kilo så jeg ikke trenger å kaste alle buksene mine (helt sant, med unntak av to vanlige bukser kjøpt etter fødsel). - Gleder og gruer med til jobbstart og Ingvild i barnehage. Fint med 50% sykemelding... kan jo bl.a. bidra til at jeg får vært mer med Ingvild. Deilig at barnehagen er så nærmt der vi bor. - er så flott at vi går mot lysere tider. - har fått bestilt teaterbill. til fredag. Skal gå med 2 venninner. Er glad for å få gjort noe annet enn "det vanlige", som pleier å være hjemmekvelder. - Kjøkkenet blir mer og mer ferdig. Både Mannen go jeg har silikonert. Ble ikke ferdige ofridi vi trenger med silikon. Ble ok. - går med ferietanker... skal vi bruke masse penger på ferien sånn som i fjor sommer eller tenke litt økonomi oppi det hele også...? Tror det blir det siste. Skal ha ferie i juli/fellesferien, og da er det jo som kjent veldig dyrt det meste. Og så; I dag har jeg vært til øyelegen med Ingvild (henvisning fra helsestasjons-legen fordi hun hadde litt tendenser til sjeling på 6 mnd. kontrol - syntes jeg). Øyelegen syntes ikke det i dag. Positivt Ellers har vi vært med meta og datteren. Kos. Skal være med dem i morgen også. Småbarnstreff. Skal feire Ingvild sin 1 års-dag på mandag. Gleder meg. Har invitert ganske mange og de fleste kommer. Både mayamor og meta kommer bl.a. Klem til dem som er innom
Ionaa Skrevet 4. april 2005 #616 Skrevet 4. april 2005 Jeg skulle ønske jeg var frisk og kunne være med i bursdagsselskapet til Ingvild. Har ikke sett henne på aldri så lenge. Men jeg sitter her gjennomsvett av feber så jeg hadde ikke vært noe bra selskap...særlig snilt hadde det ikke vært heller dersom jeg er smittsom. Vi må få til å treffes på andre dager da...når jeg er i slag igjen. Gratulerer med barnehageplass Og stoooooor klem til Ingvild
Gjest Mayamor Skrevet 4. april 2005 #617 Skrevet 4. april 2005 Takk for sist. Mange koselige venninner du har. Men det sier jo at venner gjenspeiler personen. Og det gjør de med deg. Nydelig Ingvild. Bestemt liten frøken som kommer til å ha veldig godt av å gå i barnehage. Men det er jo bare bra med litt vilje... Hva er det de sier? " Snille piker kommer til himmelen. Resten kommer så langt de vil..." Lykke til med jobbstart. Masse klemmer fra Mayamor
ny dag Skrevet 6. april 2005 Forfatter #618 Skrevet 6. april 2005 Veldig synd at du skulle bli syk akkurat nå Ionaa... Dumt dere ikke kunne komme i selskapet. Håper du er bedre nå & at vi kan treffes om ikke altfor lenge. Kanskje det blir lettere uten barn, i og med at jeg begynner i jobb I MORGEN... Takk for gratulasjon om barnehageplass ..kan ikke skrive nå egentlig... Ingvild er svært så utolmodig "river i skjørtekantene".... Tusen takk for gode ord mayamor. Snakkes.
ny dag Skrevet 11. april 2005 Forfatter #619 Skrevet 11. april 2005 Heisann dagbok... må bare skirve noen ord i anledning av Ingvild er 1 åri morgen Tenk at hun er 1 år allerede... helt utrolig. Tiden har gått fort, selvom det også føles som jeg har vært mamma leeenge. Og Ingvild er blitt så stor og er bare heeelt herlig. En skjønn jente. Er så stolt av henne. Vi skal ha familiebesøk i morgen ettermiddag. Venninner med barn var på besøk forrige uke. Hele 10 voksne og 12 barn (skulle vært flere men fire venninner ble forhindret far å komme). Men vi hadde det veldig gøy vi som var der. Stor stas med 1-årsdag Ingvild fikk masse fint. Mest klær. Sommerkjoler for det meste + noen bukser. Veeldig fine. Ellers var vi forrige uke på 1- års kontroll på helsestasjonen. Ingvild er ca. 9,5 kilo og 74 cm. lang. På gjennomsnittet for alderen. Ellers så går hun gjerne om hun holder seg i noen, men en eller begge hender og har også gått 2-3 steg alene (1. april). Også klatrer hun i trapper, kryper kjempefort, hopper/går på knærne :o Og smiler, ler, sier mye oh... og peker, vinker, sier mye mamma og "nam-nam"... og oj, oh... og litt da, dada... (pappa?). Nå er pappaen hjemme i permisjon. Jeg har hatt 3 arbeidsdager. Går veldig greit. Har mye jeg skal gjøre på jobben, så håper jeg får noen gode arbeidsdager fremover. I morgen blir det imidlertid lite jobb og mye kos med Ingvild og Mannen. Klemmer herfra
Gjest Mayamor Skrevet 12. april 2005 #620 Skrevet 12. april 2005 Gratulerer så masse med dagen, Ingvild. Denne smileyen er spesialdesignet til 1 års jubilanter. Og gratulerer så masse med å ha vært mamma i et år, Nydag. Masse gratulasjonsklemmer fra Mayamor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå