Gå til innhold

kanskje feil sted å spørre, men noen som jobber som politi her?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

altså, saken er den at hver gang jeg skal tenke på hva jeg kunne tenke meg å jobbe som, er jeg bestemt i noen dager, så slår jeg det fra meg. Men det er et yrke som jeg aldri helt har slått fra meg, og som jeg lenge har hatt lyst til å bli, det er politi.

jeg vet ikke om det er så mange som jobber som det her, så kanskje litt feil sted å spørre, men om det er noen her, kan du / dere fortelle om en vanlig dag på jobben, og hva det kreves av deg? psykisk og fysisk.

jeg er ikke i så vannvittig god fysisk form, jeg går mye tur, men stort sett det. jeg har nå tenkt til å begynne å trene litt(ikke slanking, men seriøs trening) stå opp tidlig hver morgen å jogge en fast strekning. trene styrketrening, osv. jeg har også en trimsykkel sak, som jeg bruker jevnlig, men så klart an bli bedre på. kosholdet mitt er vel ikke av det beste, jeg spiser sunn nok mat, lager for det meste maten selv, å bruker sjeldent pose mat, så sant jeg ikke får det servert, men som sagt så liker jeg å lage maten selv. problemet er vel den driten av sjokolade jeg må hja i meg hver dag pga psyken min..

og ja, psyken min. jeg har litt depresjoner, men ikke noe "alvolig" jeg kan også bli redd, uten å helt vite hvorfor, å har ikke verdens beste selvtilitt, men jeg er ganske sikker på at hvis jeg virklig VIL bli politi, så får jeg det til. pleier som regel å få til ting, hvis jeg virkelig setter meg inn for å få det til.

uansett, mye unyttige "opplysninger" i denne teksten, vet men ja..

kan oppsumere litt.

- i hvor god fysisk form burde/ må man være?

-er det lang og krevene utdannelse? (liker virkelig ikke skole, matte osv)

-er det like spennende som det virker som?

-hva synes du er det beste med jobben din, og vha er det værste?

-sett at jeg har en helt normal fysisk form, men bruker ca 2 år på å sette om livstilen litt, kan jeg da "overleve" i militæret? jeg vil altså inn i militæret, foresten kan hvilken som helst jente inn der? eller må man ha så og så gode karakterer ogsånn?

ja, det var vel det meste jeg lurte på, vet dette ble litt langt og surrete, men håper du vet hvor jeg vil hen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes flere tråder her vedr. Politihøgskolen, og du kan ta en kikk på Politihøgskolen sin hjemmeside.

De fleste har potensiale til å trene seg opp fysisk, og er man motivert klarer man fint å legge om en usunn livsstil. Det jeg reagerer på er psyken din. Du må være sterk psykisk for å jobbe i politiet. Du vil få problem med å bli tatt opp på grunn av dette.

Du kan nok også få problemer med Forsvaret, men ta kontakt med dem, og vær ærlig når du spør dem om råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- i hvor god fysisk form burde/ må man være?

-er det lang og krevene utdannelse? (liker virkelig ikke skole, matte osv)

-er det like spennende som det virker som?

-hva synes du er det beste med jobben din, og vha er det værste?

-sett at jeg har en helt normal fysisk form, men bruker ca 2 år på å sette om livstilen litt, kan jeg da "overleve" i militæret? jeg vil altså inn i militæret, foresten kan hvilken som helst jente inn der? eller må man ha så og så gode karakterer ogsånn?

Man bør være i god fysisk form, det er fysiske opptakskrav og eksamensøvelser innen grunntrening man vil få karakter i.

Man skal også bestå en svømme/livredningsprøve. Dersom du ikke er i god fysisk form, vil jeg anbefale målrettet trening mot opptaksøvelsene som er på opptaket.

Det beste med jobben er at ingen dager er like, sjansen man får til å være ute å jobbe med mennesker er fantastisk.

Personlig syntes jeg noe av det kjedelige med jobben til politiet er diverse fremstillinger og vakthold som blir gjort.

Nå skal ikke jeg si meg som noen ekspert på forsvarets opptak til verneplikt, eller om det evt. er befalskole du tenker på. Da ville jeg tatt en kikk på forsvarets hjemmesider.

Ellers er det også nevnt, men det finnes en tråd for opptaket som var til årets kull på phs, vil anbefale deg å lese litt her, da det er mye bra info. Opptak til phs 2009

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...