Gå til innhold

kanskje feil sted å spørre, men noen som jobber som politi her?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

altså, saken er den at hver gang jeg skal tenke på hva jeg kunne tenke meg å jobbe som, er jeg bestemt i noen dager, så slår jeg det fra meg. Men det er et yrke som jeg aldri helt har slått fra meg, og som jeg lenge har hatt lyst til å bli, det er politi.

jeg vet ikke om det er så mange som jobber som det her, så kanskje litt feil sted å spørre, men om det er noen her, kan du / dere fortelle om en vanlig dag på jobben, og hva det kreves av deg? psykisk og fysisk.

jeg er ikke i så vannvittig god fysisk form, jeg går mye tur, men stort sett det. jeg har nå tenkt til å begynne å trene litt(ikke slanking, men seriøs trening) stå opp tidlig hver morgen å jogge en fast strekning. trene styrketrening, osv. jeg har også en trimsykkel sak, som jeg bruker jevnlig, men så klart an bli bedre på. kosholdet mitt er vel ikke av det beste, jeg spiser sunn nok mat, lager for det meste maten selv, å bruker sjeldent pose mat, så sant jeg ikke får det servert, men som sagt så liker jeg å lage maten selv. problemet er vel den driten av sjokolade jeg må hja i meg hver dag pga psyken min..

og ja, psyken min. jeg har litt depresjoner, men ikke noe "alvolig" jeg kan også bli redd, uten å helt vite hvorfor, å har ikke verdens beste selvtilitt, men jeg er ganske sikker på at hvis jeg virklig VIL bli politi, så får jeg det til. pleier som regel å få til ting, hvis jeg virkelig setter meg inn for å få det til.

uansett, mye unyttige "opplysninger" i denne teksten, vet men ja..

kan oppsumere litt.

- i hvor god fysisk form burde/ må man være?

-er det lang og krevene utdannelse? (liker virkelig ikke skole, matte osv)

-er det like spennende som det virker som?

-hva synes du er det beste med jobben din, og vha er det værste?