Gå til innhold

Bøker om julen


mia83

Anbefalte innlegg

Leser dere noen bøker selv/for barna deres i adventstiden?

Jeg har en sønn på snart 7 år, i fjor leste jeg Jeg og bestefar, og Nisse-Nils for han. Den er veldig koselig og passer bra for barn fra 6-10 år. Et stykke for hver dag.

I tillegg leser jeg Julefortellinger av Astrid Lindgren til glede og kos både for meg selv og han.

Leser dere andre noe spesielt i adventstiden/julen? Noen som har flere boktips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yndlingsboka mi i jula da jeg var liten var Nisseboka. Syns fortsatt det er koselig å finne denne fram i jula og har planer om å lese den for barna mine når jeg får barn :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yndlingsboka mi i jula da jeg var liten var Nisseboka. Syns fortsatt det er koselig å finne denne fram i jula og har planer om å lese den for barna mine når jeg får barn :nisse:

:helen: for tipset! Skal se om jeg får lånt den på biblioteket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline

Da jeg var liten hadde jeg en yndlings-julefortelling: Bygda som glømte at det var jul av Alf Prøysen. Husker den som et stemningsfylt barndomsminne, så den vil jeg gjerne anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten hadde jeg en yndlings-julefortelling: Bygda som glømte at det var jul av Alf Prøysen. Husker den som et stemningsfylt barndomsminne, så den vil jeg gjerne anbefale.

åh... mimre mimre! Den hadde jo jeg - lurer på hvor den kan ha tatt vegen! (Går opp og leter....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig Jostein Gaarders "Julemysteriet" :rødme: Husker så koselig det var i klasserommet når vi fikk høre på læreren lese et kapittel hver skoledag med tent stearinlys og lysene avslått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle tipsene! Skal ta meg en tur på biblioteket om ikke lenge tenker jeg!

Den boka om bygda som glemte at det var jul er jo KJEMPEKOSELIG da! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Den Store Juleboka som klar favoritt. Den inneholder historien om bygda som glemte at den var jul, snekker andersen og andre juleklassikere, samt julesanger, oppskrifter på juleknask, forslag til ting man kan lage og aktiviteter.

Den tar vi frem den 1. desember hvert år, og arvingen elsker den :)

En annen favoritt er Solav og Ludvigs jul, med den litt skumle fortellingen om da Reodor Felgen plutselig forsvinner fordi han har funnet opp et usynlighetsserum. Det ender heldigvis godt, da.

Astrid Lindgrens julefortellinger, særlig den om da Emil gav bort julematen til beboerne på fattighjemmet, er også en stor hit.

Åå, gleder med til høytlesingsstundene når julen nærmer seg :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, glemte Pulverheksa og Julenissen. Den inneholder et lite kapittel for hver dag i adventen, og var i hvert fall veldig populær i fjor, da Liten var 5 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...