Gå til innhold

jeg "ser" spøkelser


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Beskymret

ok, det er sikkert mange her som tror at jeg må være klin sprøyte gææærn :wink: når jeg skriver dette her. (har lurt litt på det selv også)

Saken er at jeg er så heldig/uheldig at jeg kan se visse ting. Dvs spøkelser.

Dette har pågått så lenge jeg kan huske.

Mange ganger har jeg lurt på om jeg skal "forske" videre i disse evnene. Eller kanskje ikke. Jeg er så redd for at jeg skal gjøre noe galt. Åpne en dør det ikke var meningen at jeg skulle åpne. Kanskje jeg ville drive meg selv gal?

Ok, jeg "ser" egentlig ikke spøkelsene, men jeg merker deres energi-form. Jeg kan føle deres nærver. Vanligvis kan jeg bare "føle" dem, men det er også noen som har prøvd å kontakte meg.

Ved en anledning, da jeg overnattet hos typen min, "snakket" jeg med et (kvinnelig) spøkelse som jeg opplevde som spesielt intenst. Jeg fant ikke ut hvem det var, og -for meg- var beskjedene jeg fikk kompett uforståelige. Men da jeg beskrev dette for typen min, ble han helt hvit i ansiktet. Han mente at det passet perfekt på hans avdøde samboer. Det var visse trekk som jeg beskrivde som han da mente gjorde at dette ikke kunne være noen annen enn henne. (Jeg må foresten legge til at han ikke hadde fortalt noe særlig om henne, så det var ikke mulig at jeg kunne indbile eller fantasere ting og tang.)

X typen min hadde også denne evnen at han kunne "føle" spøkelser. Selv om han bare hadde opplevd dette 7 -8 ganger i løpet av livet, i motsetning til meg som "opplever" dette ganske ofte. Men en ting som er litt rart, er at han opplevde en gang å "føle" spøkelser i et gammelt hus til en venn av oss, mens jeg følte ingenting.

Mamma har også denne evnen, men i en annen grad enn meg. Hun sier at hun kun kan se avdøde familiemedlemmer. Og hun SER dem faktisk, like klart som en person hadde stått foran henne. Dette gjelder bare familiemedlemmer, (ikke hele familien, men noen) men dette skjer ikke ofte. Hun siste opplevelse var for 12 år siden, da hun snakket med sin avdøde tante.

Det er stunder da jeg faktisk har lurt på om jeg kan være sprøyte gal. Stunder hvor jeg tviler sterkt. SER (sanser) jeg faktisk dette, eller er det bare oppi mitt eget hode? Jeg var faktisk innom legen min her om dagen, og spurte om jeg burde settes på anti-psykotikum. Jeg forklarte han grundig situasjonen. Jeg har nemlig en kusine som også kunne "se" ting, men hun ble totalt "fucked up" etter å ha gått på ganske heavy narko. Hun ble satt på kraftig anti-psykotikum, og hun klarer seg mye bedre nå. Men uansett, legen min sa at det ikke var noen som helst grunn til at jeg skulle begynne å ta anti-psykotikum. Så da ble jeg letta! :)

Så altså; Skulle jeg prøve å utvilke disse evnene videre? Kanskje jeg kunne hjelpe noen av disse spøkelsene som prøver å kontakte meg. Eller kanskje jeg ikke skal gjøre det. Se bare på hva som skjedde med kusina mi. Hun flyr inn og ut av psykiatriske sykehus. Vil ikke at det samme skal skje med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lært at spøkelser (refluenter) er døde mennesker som ikke har gått ordentlig over fra å være levende til å bli døde (enda). Årsaken til dette er at de er for knyttet til det levende livet. Til dette igjen kan det være to årsaker: Enten at refluenten har et svært sterkt ønske om å bli, og derfor holder seg selv tilbake, eller at andre mennesker holder refluenten tilbake. Dette gjør disse andre menneskene ved å tenke unaturlig mye/sterkt på den avdøde, kalle på den avdøde, kommunisere med den avdøde osv. Vanligvis er det en blanding av disse to årsakene som gjør at refluenten dukker opp.

Kommunikasjon med de døde kan være interresant og gi personlig vekst, så lenge man kan holde en visst avstand og være reflektert i forhold til det. Det anbefales uansett at man ikke blir for opptatt med de dødes sfære, ettersom dette kan være svært dårlig for ens psykiske helse.

Det var altså teorien. Ut i fra dette vil jeg anta at du ikke bare kan «se» ting, men at du også, underbevisst, kaller på dem. En magiker fortalte meg også en gang at noen mennesker er slik at forskjellige entiteter blir tiltrukket av dem, så det er også en mulighet. Jeg vil anta at om spøkelsene du treffer på er fremmede og kommer totat overraskende på, så er de tiltrukket av deg, om det er noen du kjenner/tenkte på, så er de framkalt av deg. Om de blir tiltrukket av deg bør du finne en måte å beskytte deg på (ikke alt som du tiltrekker gir seg til kjenne), om du kaller på de bør du finne en måte å kontrollere kreftene dine på.

Det at du kan kommunisere med disse entitetene tyder uansett på at du har et stort talent for pykisk/magisk arbeide, og mitt helt subjektive råd til deg er at du bruker talentet ditt på å hjelpe levende mennesker, og lar de døde være døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har lært at spøkelser (refluenter) er døde mennesker som ikke har gått ordentlig over fra å være levende til å bli døde (enda). Årsaken til dette er at de er for knyttet til det levende livet. Til dette igjen kan det være to årsaker: Enten at refluenten har et svært sterkt ønske om å bli, og derfor holder seg selv tilbake, eller at andre mennesker holder refluenten tilbake. Dette gjør disse andre menneskene ved å tenke unaturlig mye/sterkt på den avdøde, kalle på den avdøde, kommunisere med den avdøde osv. Vanligvis er det en blanding av disse to årsakene som gjør at refluenten dukker opp.

Kommunikasjon med de døde kan være interresant og gi personlig vekst, så lenge man kan holde en visst avstand og være reflektert i forhold til det. Det anbefales uansett at man ikke blir for opptatt med de dødes sfære, ettersom dette kan være svært dårlig for ens psykiske helse.  

Det var altså teorien. Ut i fra dette vil jeg anta at du ikke bare kan «se» ting, men at du også, underbevisst, kaller på dem. En magiker fortalte meg også en gang at noen mennesker er slik at forskjellige entiteter blir tiltrukket av dem, så det er også en mulighet. Jeg vil anta at om spøkelsene du treffer på er fremmede og kommer totat overraskende på, så er de tiltrukket av deg, om det er noen du kjenner/tenkte på, så er de framkalt av deg. Om de blir tiltrukket av deg bør du finne en måte å beskytte deg på (ikke alt som du tiltrekker gir seg til kjenne), om du kaller på de bør du finne en måte å kontrollere kreftene dine på.

Det at du kan kommunisere med disse entitetene tyder uansett på at du har et stort talent for pykisk/magisk arbeide, og mitt helt subjektive råd til deg er at du bruker talentet ditt på å hjelpe levende mennesker, og lar de døde være døde.

Jeg tror nok at de blir tiltrukket av meg, ja... Hvorfor vet jeg ikke. Mulig at det er en familie-greie! :-?

Men... Hvorfor skal jeg beskytte meg? Jeg oppfatter det ikke som direkte plagsomt, og ingen har vært direkte truende ovenfor meg. Jeg har vært redd mange ganger, ja, men jeg har oppdaget at det eneste jeg har å frykte er frykten selv, og alt det rare som foregår i mitt eget hode. Men ikke spøkelsene direkte. Jeg oppfatter at spøkelsene som kontakter meg ber om hjelp på en eller annen måte. Fram til nå har jeg ikke den fjeneste anelse om hva jeg kan gjøre for å hjelpe. Men det må da være en grunn til at de kontakter akkurat MEG? Kanskje jeg faktisk KAN hjelpe? Men hvordan??? Hvordan??? Og hvor kan jeg ev. lære dette? Dersom spøkelsene kontakter meg fordi de trenger hjelp til å gå videre (noe som jeg mistenker) skulle jeg gjerne hjelpe...

Ellers så skriver du at du tror jeg har talent for psykisk/magisk arbeide. Jeg har alltid vært fasinert av magi, har kjøpt noen bøker om heksekunst. Vet ikke om jeg tror på det akkurat da... Koke paddetenner i ei gryte for å lage magisk brygg, osv, :hoho: Men kanskje du kan tipse meg litt om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sikker på det??? Jeg vet ikke om jeg kan lære noen det, tror det er medfødt... El. at det ligger til familien av en eller annen grunn. Vet ikke om det er mulig å lære seg det... Eller er det noen andre her som vet?

Selvfølgelig er det mulig å "kalle" eller "mane" frem et spøkelse, men jeg anbefaler ikke at du prøver deg på det. Det kan være farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jeg tror deg så gjerne, vet om flere som kan se.....men jeg kan desverre ikke.

Svigermoren min har slike evner, men hun ser når en person blir syk..........er helt forferdelig!

To ganger på kort stund har hun sett to av sine venner, de er syke nå sier hun...................og det tok ikke lang tid før vi fikk beskjed om at de hadde fått kreft. :cry:

HUn har også varme hender.

Så jeg tror jeg heller ville sett spøkelser enn og se på forhånd at sine venner og familie blir syke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky
hei hei jeg tror deg så gjerne, vet om flere som kan se.....men jeg kan desverre ikke.

Svigermoren min har slike evner, men hun ser når en person blir syk..........er helt forferdelig!

To ganger på kort stund har hun sett to av sine venner, de er syke nå sier hun...................og det tok ikke lang tid før vi fikk beskjed om at de hadde fått kreft. :cry:

HUn har også varme hender.

Så jeg tror jeg heller ville sett spøkelser enn og se på forhånd at sine venner og familie blir syke

Kan det være at hun ser dette pga. at hun har varme hender, tror du? At hun kanskje kan hjelpe dem, mener jeg....? Jeg vet ikke jeg altså, var bare en løs tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del opplever det som helt naturlig for oss mennesker at vi av og til "ser" og/eller fornemmer det vi gjerne liker å kalle for "spøkelser". Selv ser jeg ikke på dette som spøkelser, men snarere personligheter som ikke lenger befinner seg i vår fysiske tilværelse -men som av en eller annen grunn ikke ennå har gått over til den tilværelsen vi gjerne ser på som "totalt død".

Jeg tror det finnes flere dimensjoner av vår fysiske tilværelse enn de vi klarer å sanse til vanlig. Enkelte av oss kan nok, imidlertid, i større eller mindre grad sanse ytterligere dimensjoner av tilværelsen enn de vi forholder oss til normalt sett. Dette er slett ikke farlig. Etter min mening er det en stor myte at "spøkelser" er farlige osv. Sannsynligvis fordi dette er fenomener som vi a) ofte ikke kan kontrollere selv, B) fremmede, og dermed også skumle, hendelser.

Jeg har kanalisert i ca. 10 år -i større eller mindre grad. I begynnelsen syntes jeg det var skummelt og skremmende -fordi jeg visste så lite om hva det var, og fordi vi alltid har lært at det er farlig -man skal ikke bevege seg over på "den andre siden" osv. Nå er jeg ikke redd i det hele tatt. Snarere tvert i mot. Det er utrolig spennende. Men for meg krever det ganske mye konsentrasjon, og det er av og til litt "tiltak" -nettopp fordi det krever så mye.

Jeg vil anbefale å lese bøkene til Jane Roberts (Seth materialet) som handler blant annet om kanalisering, men også om masse annet spennende. Det var først etter at jeg leste disse bøkene at jeg fikk en fullt ut forståelse for hva som skjer med meg når jeg kanaliserer -og det var etter å ha lest disse bøkene ting sluttet å være skummelt og skremmende men bare interessant og spennende.

Dette innlegget ble kanskje litt rotete, men håper du skjønte hva jeg mente.

Nelle :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til Bekymret:

Spøkelser er greie entiteter, de gir seg vanligvis til kjenne, og har svært sjelden vonde hensikter. Men dersom du tiltrekker deg spøkelser, er det også svært sannsynlig at du også tiltrekker deg andre entiteter. Disse andre entitetene gir seg svært skjelden til kjenne, og kan ha dårlig påvirkning på deg uten at du merker det. Derfor synes jeg du bør tenke på å beskytte deg.

Kanskje har du rett i at du kan hjelpe spøkelsene, men du må også huske at det kan like gjerne hende at du gjør det motsatte. For å finne ut hvordan du evt kan lære dette vil jeg foreslå at du prøver www.gulesider.no og slår opp på foreninger eller stiftelser eller lignende, og ser om det er noen som ser ut som om de kan hjelpe deg. Kontakt gjerne flere, folk på dette området har gjerne motstridende tro/meninger og det er greit å være klar over de.

Ellers, om du har lest flere bøker om heksekunst, og fortsatt synes det er komisk, er vel neppe magi noe for deg. Idéen med slike ritualer som du nevner her er ofte at man skal kommunisere med underbevisstheten gjennom symbolske handlinger og gjenstander. Underbevisstheten vår kommuniserer jo med oss i drømmer via symboler, så tanken er kanskje å kommunisere tilbake på samme måte. Men du visste vel sikkert det, siden du tross alt har lest bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til Bekymret:

Spøkelser er greie entiteter, de gir seg vanligvis til kjenne, og har svært sjelden vonde hensikter. Men dersom du tiltrekker deg spøkelser, er det også svært sannsynlig at du også tiltrekker deg andre entiteter. Disse andre entitetene gir seg svært skjelden til kjenne, og kan ha dårlig påvirkning på deg uten at du merker det. Derfor synes jeg du bør tenke på å beskytte deg.

Kanskje har du rett i at du kan hjelpe spøkelsene, men du må også huske at det kan like gjerne hende at du gjør det motsatte. For å finne ut hvordan du evt kan lære dette vil jeg foreslå at du prøver www.gulesider.no og slår opp på foreninger eller stiftelser eller lignende, og ser om det er noen som ser ut som om de kan hjelpe deg. Kontakt gjerne flere, folk på dette området har gjerne motstridende tro/meninger og det er greit å være klar over de.

Ellers, om du har lest flere bøker om heksekunst, og fortsatt synes det er komisk, er vel neppe magi noe for deg. Idéen med slike ritualer som du nevner her er ofte at man skal kommunisere med underbevisstheten gjennom symbolske handlinger og gjenstander. Underbevisstheten vår kommuniserer jo med oss i drømmer via symboler, så tanken er kanskje å kommunisere tilbake på samme måte. Men du visste vel sikkert det, siden du tross alt har lest bøkene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jeg skrev om svigermoren min at hun kunne se om noen ble alvorlig syke, hun ser det i en stein hun har på kommoden sin...........................høres veldig rart ut men det er nå sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har også "sett" i mange år, det startet i forbindelse med en livskrise (noe det det ofte gjør). Til å begynne med var det litt skummelt, men nå er jeg vant til det. Som oftest ser jeg kjente "energier", men har også sett/følt "energier" som jeg ikke kjenner identiteten til. Er jeg usikker på hensikten til "energien" sender jeg over hvitt lys, blir den værende er den som regel litt selskapssyk eller har et budskap. Jobber for tiden som nattevakt i et relativt nytt bygg og her er den noen "energier" som beveger seg rundt. Jeg kjenner ikke identiteten til disse, men føler at de ønsker å vite hvem jeg er.

Min datter på 18 år har "sett" i mange år, men hun er litt skremt. Hun er muligens for ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...