Gå til innhold

Flersex?

Gjest MikeWaters

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært gift noen år nå og har foreslått åpent forhold for mannen. Det ble blankt avvist. Jeg ønsker å ha sex, derfor vil jeg ha et åpent forhold. På hjemmebane sliter vi med den delen. Vi passer ikke sammen seksuelt og har ulike tenningsmønstre. Har kjørt oss fast på 5 året.Jeg tenner ikke på han mer, men er glad i han og vi har det ellers godt sammen. Når jeg foreslo åpent forhold så mener jeg selvfølgelig at det gjelder for oss begge, men da hver for oss og diskret.

Nå er det valget mellom null sex, skilsmisse eller utroskap.

Videoannonse
Annonse
Gjest MikeWaters
Skrevet
Har vært gift noen år nå og har foreslått åpent forhold for mannen. Det ble blankt avvist. Jeg ønsker å ha sex, derfor vil jeg ha et åpent forhold. På hjemmebane sliter vi med den delen. Vi passer ikke sammen seksuelt og har ulike tenningsmønstre. Har kjørt oss fast på 5 året.Jeg tenner ikke på han mer, men er glad i han og vi har det ellers godt sammen. Når jeg foreslo åpent forhold så mener jeg selvfølgelig at det gjelder for oss begge, men da hver for oss og diskret.

Nå er det valget mellom null sex, skilsmisse eller utroskap.

Veldig vrient, hvordan tok du det opp? Kansje han trenger litt tid på å fordøye, det er jo ikke noe hyggelig å høre at du ikke tenner på ham lengre. La oss se på dine alternativer, jeg antar at dere har barn.

- Null sex: Dette er ikke bra for noen av dere, og null sex fører som sagt til null sex. Er han fornøyd med det?

- Skilsmisse: Det vil jo ingen av dere, men det er der dere havner om dere åpner forholdet uten at den ene er komfortabel med det. Dere havner også her hvis dette fortsetter på samme sporet som nå.

- Utroskap: Dette er varianten de fleste velger, men vil mest sannsynlig frarøve deg litt av gleden, desuten vil det frarøve han muligheten til å finne seg en å leke med.

Prøv å snakk med ham igjen, det er vanskelig å forstå noe man ikke vet noe om.

Har dere null sex, så må han jo være inneforstått med at noe er galt og før eller siden vil explodere og ødelegge forholdet. Han har ingenting å vinne på å avvise dette blankt slik jeg ser det.

Skrevet

Jeg tror det krever mye tillit, respekt og oppriktig kjærlighet for at ett forhold skal kunne overleve denne type aktivitet og i tillegg få positivt utbytte av det.

Det krever sitt par. Så jeg tror ikke dette er noe for allmennheten da slike forhold hører sjeldenheten til.

Gjest MikeWaters
Skrevet
Jeg tror det krever mye tillit, respekt og oppriktig kjærlighet for at ett forhold skal kunne overleve denne type aktivitet og i tillegg få positivt utbytte av det.

Det krever sitt par. Så jeg tror ikke dette er noe for allmennheten da slike forhold hører sjeldenheten til.

Så du mener tillitt, respekt og oppriktig kjærlighet hører sjeldenheten til?

Hvordan får man disse egenskapene inn i et forhold da tror du?

Skrevet
Så du mener tillitt, respekt og oppriktig kjærlighet hører sjeldenheten til?

Hvordan får man disse egenskapene inn i et forhold da tror du?

Mye er nøkkelordet her. Hadde det vært tilfelle ville ikke sjalusi, mistenksomhet og utroskap eksistert. Og sist jeg sjekket var det større andel av forhold der dette er enn andelen der det ikke er. Så ja, jeg mener mye tillit, respekt og oppriktig kjærlighet hører sjeldenheten til.

Gjest MikeWaters
Skrevet
Mye er nøkkelordet her. Hadde det vært tilfelle ville ikke sjalusi, mistenksomhet og utroskap eksistert. Og sist jeg sjekket var det større andel av forhold der dette er enn andelen der det ikke er. Så ja, jeg mener mye tillit, respekt og oppriktig kjærlighet hører sjeldenheten til.

Respekt for andre mennesker bør være et personlighetstrekk uavhengig om man er i forhold eller ei, tillitt bygges over tid og vannes med kommunikasjon og ærlighet - en følge av disse kan være oppriktig kjærlighet. Jeg mener dog at oppriktig kjærlighet er en dum frase, det er enten kjærlighet eller noe annet. Slår du din kone, er det ikke kjærlighet selv om du prøver hardt å overbevise deg om at du elsker henne.Hvordan måler man forresten graden av kjærlighet?

Mange mener jo at folk som praktiserer åpne forhold mangler disse tingene i sitt forhold, jeg er ikke enig og tydeligvis ikke du heller :)

Sjalusi (må være sykelig, fordi i min oppfatning kan litt sjalusi gjøre godt i hverdagen) og mistenksomhet er jo følelser vi rår over og som vi kan kontrollere, på lik linje med sinne og kåthet.

Gjest Gjest_frøken_*
Skrevet
Har vært gift noen år nå og har foreslått åpent forhold for mannen. Det ble blankt avvist.

Er så utrolig korttenkt å ikke holde dører litt på gløtt, hadde min partner blankt avvist dette hadde jeg blitt litt oppgitt og mest sannsynlig valgt en løsning som ikke er bra for noen.

Det er lov å være skeptisk til noe, men han kan umulig ha det bra sånn som tingene er nå?

Gjest MikeWaters
Skrevet
Er så utrolig korttenkt å ikke holde dører litt på gløtt, hadde min partner blankt avvist dette hadde jeg blitt litt oppgitt og mest sannsynlig valgt en løsning som ikke er bra for noen.

Det er lov å være skeptisk til noe, men han kan umulig ha det bra sånn som tingene er nå?

Det som forbauser meg er hvor mange som ikke åpner seg for sin partner hva sex, fantasier og alternative løsninger angår, i stedet lar vi enten ting dø ut eller finne spenning andre steder bak ryggen på noen vi en gang var overbevist om at vi ikke ville gjøre noe bak ryggen på.

Skrevet (endret)

For mange er det vel mer naturlig å avslutte et parforhold om det ikke fungerer, eller sagt på en annen måte, man avslutter parforholdet om kona må knulle andre menn for å få parforholdet til å fungere!

Er jo du som ber om noe "litt" ut over det vanlige da, så rart å vri det til at det er han som er heeeelt :dåne: håpløs.

Endret av kristian82
Skrevet

Det er jeg tilboeyelig til aa vaere enig med deg i. Det krever sitt forhold aa faa det til. At man er flinke til aa komunisere er ogsaa viktig tror jeg.

Skrevet

Polyamoryforhold er jeg åpen for om det faller seg slik, men rene sexualle forhold med flere partnere er ikke aktuelt. Når det ikke er aktuelt for meg å ha rene sexuelle forhold til kun en person blir ikke flere løsningen ;)

Gjest MikeWaters
Skrevet
For mange er det vel mer naturlig å avslutte et parforhold om det ikke fungerer, eller sagt på en annen måte, man avslutter parforholdet om kona må knulle andre menn for å få parforholdet til å fungere!

Er jo du som ber om noe "litt" ut over det vanlige da, så rart å vri det til at det er han som er heeeelt :dåne: håpløs.

Jeg tror det handler mye om å ikke blankt avvise noe, for noen kan det være en frihet bare å åpne for muligheten og/eller snakke om disse tingene.

Forholdet trenger jo ikke å ikke fungere selv om sexen kansje ikke fungerer optimalt, noen liker kveldssex andre morrasex, noen liker samme kjønn av og til, andre liker grupper, noen liker anal andre ikke etc........vi som personer klarer ikke nødvendigvis å tilfredstille alle partnerens behov, noen syntes da det kan være flott å få oppleve dette andre steder, andre igjen blir dårlig av tanken.

Det er uansett synd når man har ulikt syn på dette, og en blank avvisning er vel muligens den største døråpeneren for utroskap jeg kan tenke meg.

Gjest Gjest_Kvinne_*
Skrevet

Når det gjelder å ha med en annen mann så er jeg HELT for (dét har du vel fått med deg :sjenert: ). En annen kvinne har jeg forsøkt med min eks, og det var utrolig opphissende den gangen.

Jeg elsker imidlertid min nuværende mye mer enn min eks, og tror jeg hadde blitt dødelig sjalu med en annen kvinne. Har dessuten litt for skyhøye krav til hvordan en dame skal se ut, smake, lukte. Stort sett. Så kravstor at hun ville overgått min liga 100 ganger, og det hadde i tillegg gjort meg 100 ganger mer sjalu :fnise:

Skrevet
Jeg tror det handler mye om å ikke blankt avvise noe, for noen kan det være en frihet bare å åpne for muligheten og/eller snakke om disse tingene.

Forholdet trenger jo ikke å ikke fungere selv om sexen kansje ikke fungerer optimalt, noen liker kveldssex andre morrasex, noen liker samme kjønn av og til, andre liker grupper, noen liker anal andre ikke etc........vi som personer klarer ikke nødvendigvis å tilfredstille alle partnerens behov, noen syntes da det kan være flott å få oppleve dette andre steder, andre igjen blir dårlig av tanken.

Det er uansett synd når man har ulikt syn på dette, og en blank avvisning er vel muligens den største døråpeneren for utroskap jeg kan tenke meg.

Syns det er en typisk ansvarsfraskrivelse og latterlig unnskyldning for å være utro jeg. Da får du jo heller gjøre det slutt. Du har luftet dine ønsker med partneren, han/henne sier nei, da får du avslutte forholdet og lete videre etter ønskepartneren. Høres ut som en drittunge som ikke får viljen sin men gjør det han ikke får lov til likevel, og skylder på mor/far som ikke lar han "få lov til noen ting". :roll:

Skrevet

Jeg hadde ikke taklet å dele kjæresten min med noen seksuelt, er jeg redd, og jeg hadde ikke fikset å ha med en annen dame i senga rett og slett fordi jeg ovehode ikke tenner på damer.

Når det gjelder å ha med en annen mann, så virker det spennende i teorien, men jeg vet ikke helt likevel - jeg forestiller meg at jeg ikke hadde klart å fokusere på to stykker samtidig og at det bare hadde blitt stress, men mulig jeg tar feil.

Har lurt på om det virkelig er mulig å få et åpent forhold til å fungerer. Snakket med en kar i helga som var, som hevdet at han og kona har det slik og at om han får lyst på en annen dame, så kan han legge det frem for kona og få tillatelse til det. Virker helt utrolig at noen kan takle det, i mitt hode, men det fungerer åpenabrt for dem.

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)
Syns det er en typisk ansvarsfraskrivelse og latterlig unnskyldning for å være utro jeg. Da får du jo heller gjøre det slutt. Du har luftet dine ønsker med partneren, han/henne sier nei, da får du avslutte forholdet og lete videre etter ønskepartneren. Høres ut som en drittunge som ikke får viljen sin men gjør det han ikke får lov til likevel, og skylder på mor/far som ikke lar han "få lov til noen ting". :roll:

Hæ, du kunne ikke prøve å anstrenge deg for å nyansere litt. Hvorfor må alt være så forbanna dramatisk og hellig, lyst/begjær og kjærlighet er ikke nødvendigvis det samme.

Typisk single ;)

Dette var jo ikke akkurat et problem jeg hadde, men en kvinne som hadde spurt sin mann om muligheten for å åpne forholdet fordi sexlivet var dødt.

Ektemannen sa blankt nei, selv om sexlivet var dødt. Hun har da valget mellom å gå fra mannen sin (og sikkert barn) selv om hun er glad i ham pga andre kvaliteter etc.....eller å gå bak ryggen hans og være utro. Hvordan denne mannen sover godt om natten vet ikke jeg :)

Jeg er enig med hun som kommenterte at det er kansje ikke det mest taktiske i verden å avvise dette blankt, jeg sier ikke at man skal godta alt man får foreslått, men kansje hvis begge modererte seg så hadde de funnet en løsning som passet for begge.

Endret av MikeWaters
Skrevet (endret)
Hæ, du kunne ikke prøve å anstrenge deg for å nyansere litt. Hvorfor må alt være så forbanna dramatisk og hellig, lyst/begjær og kjærlighet er ikke nødvendigvis det samme.

Typisk single ;)

Dette var jo ikke akkurat et problem jeg hadde, men en kvinne som hadde spurt sin mann om muligheten for å åpne forholdet fordi sexlivet var dødt.

Ektemannen sa blankt nei, selv om sexlivet var dødt. Hun har da valget mellom å gå fra mannen sin (og sikkert barn) selv om hun er glad i ham pga andre kvaliteter etc.....eller å gå bak ryggen hans og være utro. Hvordan denne mannen sover godt om natten vet ikke jeg :)

Jeg er enig med hun som kommenterte at det er kansje ikke det mest taktiske i verden å avvise dette blankt, jeg sier ikke at man skal godta alt man får foreslått, men kansje hvis begge modererte seg så hadde de funnet en løsning som passet for begge.

Dramatisk og hellig? Dummeste jeg har hørt.

Sier jo at det er heeelt greit med åpne forhold om begge parter er enige i det!

Samtidig sier jeg at det er latterlig å forvente/kreve at en partner skal være åpen for og godta at mannen eller kona ønsker å knulle andre. Det er ikke akkurat som å be om "kan vi ikke bli flinkere til å gå tur sammen". :roll:

Moderere seg? Så ektemannen får godta at kona suger andre menn da eller, så sant de ikke har samleie? Sånn moderering du tenkte på. :roll:

Når det i tillegg vinkles slik at "ja, jeg spurte jo om han ville ha et åpent forhold, siden han sa blankt nei, så får jeg heller være utro bak ryggen hans. GJØR DET SLUTT DA VETTU, OG FINN DEG EN MANN SOM DU IKKE TRENGER ÅPNE FORHOLD MED/EN SOM AKKSEPTERER ÅPNE FORHOLD! :dåne: Noen folk er bare farlige. :opplyser:

Endret av kristian82
Gjest MikeWaters
Skrevet
Dramatisk og hellig? Dummeste jeg har hørt.

Sier jo at det er heeelt greit med åpne forhold om begge parter er enige i det!

Samtidig sier jeg at det er latterlig å forvente/kreve at en partner skal være åpen for og godta at mannen eller kona ønsker å knulle andre. Det er ikke akkurat som å be om "kan vi ikke bli flinkere til å gå tur sammen". :roll:

Moderere seg? Så ektemannen får godta at kona suger andre menn da eller, så sant de ikke har samleie? Sånn moderering du tenkte på. :roll:

Når det i tillegg vinkles slik at "ja, jeg spurte jo om han ville ha et åpent forhold, siden han sa blankt nei, så får jeg heller være utro bak ryggen hans. GJØR DET SLUTT DA VETTU, OG FINN DEG EN MANN SOM DU IKKE TRENGER ÅPNE FORHOLD MED/EN SOM AKKSEPTERER ÅPNE FORHOLD! :dåne: Noen folk er bare farlige. :opplyser:

Og noen er farlig bastante, med moderering så tenkte jeg på en løsning de begge kunne enes om, hvis de finner ut at de ikke kan enes om det spøtt så er det vel finito da. Problem solved!

Blankt avslag er ingen dialog, du går jo fullstendig i vranglås hver gang du er uenig i noe.

Skrevet (endret)
Og noen er farlig bastante, med moderering så tenkte jeg på en løsning de begge kunne enes om, hvis de finner ut at de ikke kan enes om det spøtt så er det vel finito da. Problem solved!

Blankt avslag er ingen dialog, du går jo fullstendig i vranglås hver gang du er uenig i noe.

Vranglås var ditt sakligste svar. :roll:

Om jeg hadde en dame som spurte om åpent forhold, burde jeg ikke vurdert det. For meg er det uaktuelt, det er uaktuelt at hun skal kline med andre, suge andre, knulle andre. Mao bør man ikke bruke 10 timer på å diskutere dettte, da jeg ikke kommer til å moderere meg ned til at "ja, du kan suge andre menn så lenge du bruker kondom".

Det at du/dere da sier at "dama mi" får heller være utro/ at det er min feil at hun da er utro - hun vil jo bare gjøre det hun ikke får lov til, sier mer om deg/dere.

Da får hun jo gjøre det SLUTT!!! Få det inn i nøtta da, at det er greeeeeenser for HVOR "POSE OG SEKK" man kan få ting i!

Kunne tenkt meg å knulle Frida for hun er så digg, men vil ha et kjærlighetsforhold til Irene for hun er jeg glad i, Mette har jeg lyst til å ha analsex med for det er hun glad i, ja takk alle 3. Det er ikke heeeelt sånn verden fungerer, om Irene dumper meg gjør i alle fall ikke Irene "sær og hellig og vanskelig". :roll:

Endret av kristian82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...