ecathari Skrevet 28. oktober 2009 #1 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hei Jeg har en kamerat som er mer enn gjennomsnittlig opptatt av orddelingsfeil og andre gramatiske finurligheter... Så jeg og noen andre venner har bestemt oss for å lage en liten "matkurv" til han, med en del av disse varene med orddelingsfeil. Problemet er at jeg trenger flere varer, og derfor spør jeg om deres hjelp... Så langt har vi: Krabbe klør Ananas ringer Sukker biter Sjoko ringer Men jeg trenger fler. Alle forslag mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest megvel Skrevet 28. oktober 2009 #2 Del Skrevet 28. oktober 2009 Sukker erter, kanskje? Eller ferdig pizza. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest t Skrevet 28. oktober 2009 #3 Del Skrevet 28. oktober 2009 Blir vel dobbelt opp siden dere har med sukker, men har kommet over tunfiskbokser som visstnok skal bite fra seg litt og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 28. oktober 2009 #4 Del Skrevet 28. oktober 2009 Tunfisk biter i vann har jeg også hørt om, men jeg husker ikke hvilket merke det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 28. oktober 2009 #5 Del Skrevet 28. oktober 2009 Tunfisk biter i vann har jeg også hørt om, men jeg husker ikke hvilket merke det er. De biter i olje, også . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 28. oktober 2009 #6 Del Skrevet 28. oktober 2009 Til TS. Gå inn på www.amo.no. Der er det mye "gefundenes fressen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 28. oktober 2009 #7 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg tror det er hermetikkboksene fra Eldorado som har "Asparges topper og biter". Det gjør nok skikkelig vondt Først blir man toppet og deretter bitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 28. oktober 2009 #8 Del Skrevet 28. oktober 2009 Pult ost er vel ikke noe særlig. Dessuten kan kylling bite også (kylling biter) Kylling lever Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #9 Del Skrevet 28. oktober 2009 Er dere sikker på at der er ordelingsfeil da? På ettiketter uthever man jo det viktigste ordet. F.eks: Ananas biter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. oktober 2009 #10 Del Skrevet 28. oktober 2009 http://orddeling.files.wordpress.com/2008/...w=319&h=425 Dette er f.eks ikke en skrivefeil. Det er en måte få frem et budskap. Den øverste linjen forteller hva boksen inneholder, og på linjen under er det spesifisert. Folk som henger seg opp i sånt kan neppe være helt gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 28. oktober 2009 #11 Del Skrevet 28. oktober 2009 Er dere sikker på at der er ordelingsfeil da? På ettiketter uthever man jo det viktigste ordet. F.eks: Ananas biter Eh ja, for Ananas som er skjært opp i biter heter ananasbiter, det er ikke en boks med ananas som biter deg når du åpner den Samme som ananas ringer, men de har vel fått til ananas-ringer nå, etter at det var på det Typisk Norsk TS; dere får glo igjennom en hel matbutikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 28. oktober 2009 #12 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Til TS. Gå inn på www.amo.no. Der er det mye "gefundenes fressen". Skulle også anbefale det - der er det mange språkblomster. http://folk.uio.no/tfredvik/amo/ Endret 29. oktober 2009 av LilleBille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. oktober 2009 #13 Del Skrevet 28. oktober 2009 Eh ja, for Ananas som er skjært opp i biter heter ananasbiter, det er ikke en boks med ananas som biter deg når du åpner den Samme som ananas ringer, men de har vel fått til ananas-ringer nå, etter at det var på det Typisk Norsk TS; dere får glo igjennom en hel matbutikk Det viktigste er vel at man fort kan finne frem til riktig matvare slik at man ikke kjøper feil. Jeg må le av dere. Når du kjøper f.eks maling så står det ikke grønnmaling, rødmaling osv på boksen. Det står Maling rød Maling eggehvit Maling sort osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 28. oktober 2009 #14 Del Skrevet 28. oktober 2009 Er dere sikker på at der er ordelingsfeil da? På ettiketter uthever man jo det viktigste ordet. F.eks: Ananas biter Ananas I biter ... Ville vært mer riktig da. Jeg ser poenget med å få fram et budskap, men det betyr ikke at vi ikke kan le litt av utilsiktede betydninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. oktober 2009 #15 Del Skrevet 28. oktober 2009 Eh ja, for Ananas som er skjært opp i biter heter ananasbiter, det er ikke en boks med ananas som biter deg når du åpner den Samme som ananas ringer, men de har vel fått til ananas-ringer nå, etter at det var på det Typisk Norsk TS; dere får glo igjennom en hel matbutikk Dessuten kan du ikke lese på etikketter som om de skulle vært en novelle med setningsoppbygging osv. Etikketter er kategoriske og informative, de består ikke av setninger. Så det er nok heller dere som leser de feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. oktober 2009 #16 Del Skrevet 28. oktober 2009 Ananas I biter ... Ville vært mer riktig da. Jeg ser poenget med å få fram et budskap, men det betyr ikke at vi ikke kan le litt av utilsiktede betydninger. Det er klart det er lov å le av ordspillet, men jeg er ganske sikker på at dette er gjennomtenkt fra produsentens side og ikke noen trykkfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ecathari Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #17 Del Skrevet 29. oktober 2009 Takk for gode svar. Jeg tror også produsentene har sett igjennom og godkjent navnene, men jeg syns det er morsomt likevel. Og kameraten min er opptatt av det Forstår at jeg ikke kan lese hermetikketiketter som noveller Men takk for alle svar :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 29. oktober 2009 #18 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det er klart det er lov å le av ordspillet, men jeg er ganske sikker på at dette er gjennomtenkt fra produsentens side og ikke noen trykkfeil. Jeg vet ikke om jeg er så enig. Landlord klarer det der helt fint, nemlig. De er de eneste som produserer "salat- og grytebønner", mens en eller annen importør selger "sallat erter" (sic!). Hvilken er gjennomtenkt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #19 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg vet ikke om jeg er så enig. Landlord klarer det der helt fint, nemlig. De er de eneste som produserer "salat- og grytebønner", mens en eller annen importør selger "sallat erter" (sic!). Hvilken er gjennomtenkt? Du må jo skille mellom når ettikken er delt på to linjer og med forskjellig skriftstørrelse. Dette er en for for kategorisering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 29. oktober 2009 #20 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er fullstendig klar over det, men jeg synes det er teit likevel. Norsk rett skrivings ord bok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå