Kanei Skrevet 14. januar 2010 #261 Del Skrevet 14. januar 2010 Har jo sett deg her inne en stund, dreia (snikleser) og unner deg absolutt at dette skal gå bra ! Må være en fantastisk følelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 14. januar 2010 #262 Del Skrevet 14. januar 2010 Her i huset skal Pappamelona ta så lite perm som han kan, han får maks-betaling i permisjonspenger, som er mindre enn han tjener, og dessuten er han på jobb i 3 uker, og hjemme i 3 uker. (4 fra sommeren av) Sånn går hele året. Så han er jo hjemme 3 (4) uker i slengen, med vanlig betalt. Ser ikke helt vitsen i at han skal ta masse perm da. Og han VET godt at unger er krevende. Det har blitt en del nattevakter på han i det siste mens tennene til Babymelona har poppet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. januar 2010 #263 Del Skrevet 14. januar 2010 Her i huset skal Pappamelona ta så lite perm som han kan, han får maks-betaling i permisjonspenger, som er mindre enn han tjener, og dessuten er han på jobb i 3 uker, og hjemme i 3 uker. (4 fra sommeren av) Sånn går hele året. Så han er jo hjemme 3 (4) uker i slengen, med vanlig betalt. Ser ikke helt vitsen i at han skal ta masse perm da. Og han VET godt at unger er krevende. Det har blitt en del nattevakter på han i det siste mens tennene til Babymelona har poppet ut. Det høres ut som en glimrende løsning. Mest sannsynlig har du nok overlatt babymelona til han alene en dag eller to allerede også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 14. januar 2010 #264 Del Skrevet 14. januar 2010 Hos oss vet jeg ikke hvordan ting blir enda... har ikke snakket så mye om det. Har ikke peil på lover og regler om noenting, ikke fått noe info og ikke satt meg inn i noe... får vel ta meg en tur på NAV snart og få masse papirer og fylle ut og søke på ting vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 14. januar 2010 #265 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Så godt å høre at det nå mest sannsynlig går kjempefint, dreia! Har jo sett deg her inne en stund, dreia (snikleser) og unner deg absolutt at dette skal gå bra ! Må være en fantastisk følelse Det er ein god følelse. Men veldig uvirkelig. Eg trur ikkje heilt på at det skal skje ennå - det er litt for godt til å vera sant at eg kanskje skal få bli mor allerede i år. Eg gleder meg til eg kan begynna å gleda meg på ordentlig. For ei venninne som har mista to gonger, blei det først ca. veke 27, sjølv om ho begynte å roa seg litt etter ordinær UL. Men ho følte seg aldri heilt trygg før ho hadde babyen på brystet. Endret 14. januar 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 14. januar 2010 #266 Del Skrevet 14. januar 2010 tumbs up dreia Dette går finfint!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 15. januar 2010 #267 Del Skrevet 15. januar 2010 Det høres ut som en glimrende løsning. Mest sannsynlig har du nok overlatt babymelona til han alene en dag eller to allerede også. Ikke enda... Han har vært med henne i 5-6 timer mens jeg har gjort andre ting ja, men jeg har ikke vært borte fra henne mer enn en natt da hun bare sov, og svigermor passet på mens vi var i bryllup. Har vært med henne hele tiden siden hun ble født! MEN om en mnd er det Anamelona-tid, og da tar jeg med meg ei venninne på spa og badeland-weekend på et flott hotell i 2 netter mens jeg lar mine to kjære være hjemme. Jeg skal pleie meg selv, kose meg, være "voksen" og sove lenge før jeg skal ut ijobb igjen etter endt permisjon. Selv om det blir bare 4 mnd med jobb før neste perm. Hadde vært litt fint å drikke seg tilnærmet sanseløs også, hoppe og danse litt, for det er leeenge siden jeg har vært på en snurr nå. Men nå er det en liten her i magen som setter mest pris på vann. Men jeg ELSKER vann jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GueSS Skrevet 16. januar 2010 #268 Del Skrevet 16. januar 2010 Så deilig! Jeg drømmer om en sydentur før magen vokser seg alt for stor... har mulighet til å dra også, men er ikke så mange andre som har det Og vann går ned på høykant her hvertfall! Selv om et glass rødvin hadde vært flott etter en stri fredag på jobb, hihi Ellers er jeg helt forbløffet over hvor utrolig god form jeg er i etter å ha steppet inn i 2.trimester.. er nesten som jeg ikke føler meg gravid lenger, selv om magen vokser litt etter litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 18. januar 2010 #269 Del Skrevet 18. januar 2010 Noen flere enn meg som har blitt skikkelig frysepinner etter at de ble gravide? Jeg føler jeg nesten konstant går og fryser, og sliter med å sovne fordi jeg er så kald... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 18. januar 2010 #270 Del Skrevet 18. januar 2010 Nei, jeg fryser ikke Jeg fant hjertelyden i dag, med angelsound :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 18. januar 2010 #271 Del Skrevet 18. januar 2010 Eg frys nesten alltid - både som gravid og ikkje-gravid. Dessutan pleier eg å frysa meir når eg er trøtt. Kanskje gravidtrøttheten gjer at ein frys lettare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 18. januar 2010 #272 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg også, fryser HELE tiden, sånn innvendig kulde liksom, og når det har vært så kaldt også så har det vært ekstra ille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 18. januar 2010 #273 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Tror kanskje jeg sier meg enig med Dreia om at trøtthet kan bidra til frysninger! Men husk jenter.....vi blir jo høygravide i sommer, og min mann har bara sagt en ting....."det blir mange kjøreturer med Air Condition på oss tror jeg" edit: neytiri=icechick Endret 18. januar 2010 av Neytiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 18. januar 2010 #274 Del Skrevet 18. januar 2010 Ja, det er jeg sikker på Håper det blir en kald og regnfull sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 18. januar 2010 #275 Del Skrevet 18. januar 2010 For meg er det ikke bare trøttheten, hvertfall. Jeg blir mye fortere kald, og blir kald igjen selv om jeg har varmet meg opp... Har brukt to dyner nå når det var så kaldt, ellers hadde jeg aldri fått varmen i meg. Jeg har våknet nesten kaldere enn jeg sovnet. Ja, ja... Satser på at det går over, og at jeg skal jobbe den varmeste delen av sommeren... (Har aircondition på kontoret på jobb.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 19. januar 2010 #276 Del Skrevet 19. januar 2010 Eg ligg med to nokså tjukke dyner og 1-2 varmeflasker (2 om mannen ikkje treng si) heile vinteren, i tillegg til at eg krev at mannen ligg inntil ryggen min for å stjela litt varme derfrå også. Og på dei kaldaste dagane set eg på varmeteppet mitt på fullt ei stund før eg legg meg, så senga er god og varm ved leggetid. Akkurat nå gleder eg meg stort til sommarvarmen, men når den tid kjem, og eg kanskje går høggravid, tenker eg vel annerledes. Men eg håpar iallfall eg slepp å ha ein liten baby å passa på i den verste sommarheten, for då har eg sikkert nok med meg sjølv. (Hald deg inne til august, småtten! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 19. januar 2010 #277 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) I dag tidlig trur eg forresten kanskje eg kjente kanten av livmora? :klø: Eg er ikkje heilt sikker, men det var eit slags skilje mellom skikkelig hard mage og litt mjukare mage nokre cm (kanskje ca. 5 cm ) nedanfor navlen. Egentlig anar eg ikkje korleis det skal kjennast ut og kva eg leiter etter, og i tillegg klarte eg ikkje å klemma så veldig hardt, for eg var så hiiiiimla tissetrengd. Tru om det er livmora som har begynt å veksa oppover og litt utover? Endret 19. januar 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 19. januar 2010 #278 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) I dag tidlig trur eg forresten kanskje eg kjente kanten av livmora? :klø: Eg er ikkje heilt sikker, men det var eit slags skilje mellom skikkelig hard mage og litt mjukare mage nokre cm (kanskje ca. 5 cm ) nedanfor navlen. Egentlig anar eg ikkje korleis det skal kjennast ut og kva eg leiter etter, og i tillegg klarte eg ikkje å klemma så veldig hardt, for eg var så hiiiiimla tissetrengd. Tru om det er livmora som har begynt å veksa oppover og litt utover? Høres sånn ut! Og iløpet av bare noen dager/uker er det mye lenger opp. Min spratt opp og har nå passert navlen. edit: Hørtes litt snuskete ut det her altså, men det er livmoren det er snakk om. Endret 19. januar 2010 av Anamelona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 19. januar 2010 #279 Del Skrevet 19. januar 2010 Min spratt opp og har nå passert navlen. edit: Hørtes litt snuskete ut det her altså, men det er livmoren det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 23. januar 2010 #280 Del Skrevet 23. januar 2010 Nei, vi kan ikke gå 4 dager uten å ha liv i skravleboka.. Noen som kjenenr masse spark nå da?? Minstemelona sparket meg for første (garanterte) gang på søndag, og de siste kveldene har jeg merket spede tegn på liv! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå