Gå til innhold

Når en bestiller varer fra utlandet, over internet


Joplaya

Anbefalte innlegg

Bestilte for noen dager siden noen dvd'er fra Australia. For første gang ser jeg de trekker fra noen kroner fordi jeg bor i Norge. Altså, de trekker fra den australske momsen, om jeg forsto det rett.

Hvorfor gjør de ikke dette andre steder? Har tidligere handlet både fra England (lookfantastic) og Canada. Da kunne jeg ikke se de har trukket fra noe moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har handlet fra Danmark, og der har de i alle fall trukket fra dansk moms på varene. Hvorfor de ikke gjør det andre steder vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være en forskjell på om momsen er regnet inn i oppgitt pris på varen eller ikke? Hvis oppgitt pris på nett er ekskl. moms, trenger de jo ikke trekke fra noe heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Bestilte for noen dager siden noen dvd'er fra Australia. For første gang ser jeg de trekker fra noen kroner fordi jeg bor i Norge. Altså, de trekker fra den australske momsen, om jeg forsto det rett.

Hvorfor gjør de ikke dette andre steder? Har tidligere handlet både fra England (lookfantastic) og Canada. Da kunne jeg ikke se de har trukket fra noe moms.

Auda! Har du bestilt CD fra Australia!!!! Jeg var på ferie der nede, og kjøpte en CD til broren min. Men det viste seg at han IKKE kunne spille den på CD-spilleren sin. Visstnok noe med programvaren å gjøre. Jeg sendte også et par av mine egne CD'er til typen min der nede, men han kunne ikke spille dem han heller. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...