Gjest Dooley Skrevet 15. november 2009 #41 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg skjønner deg litt. Jeg pleide ikke å drikke kaffe så ofte før, kanskje en kopp i uka på café. Jeg var jo vant til at folk rundt meg drakk noen kopper daglig. Så begynte jeg å jobbe på et kontor hvor flere drakk veldig mye kaffe. Flere litere daglig. Jeg syntes det var helt unødvendig å gjøre seg så avhengig, og det irriterte meg at de kunne finne på å be meg om å sette på mer kaffe, når jeg nesten aldri drakk av den, engang... Men så begynte jeg å drikke kaffe daglig selv og da ble jeg mindre irritert. Jeg er fortsatt overrasket over at folk kan drikke en kanne kaffe eller mer hver dag, det er for meg like merkelig som dem som røyker daglig eller drikker alkohol ca. annenhver dag, røyker hasj eller er avhengige av cola. Jeg har selv sørget for at jeg ikke er avhengig av annet enn basisbehovene. Jeg pleier å si at kaffe er nordmenns "drug of choice", for mange er det et veldig stort behov og mange ville nok ikke fungert særlig bra uten sin daglige dose. Jeg synes at du skal si fra til folk rundt deg at du ikke tåler lukten av kaffe, at du blir uvel av det. Det er vel ikke verre enn når man ikke kan spise nøtter når man sitter ved siden av en med nøtteallergi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Supermimz Skrevet 15. november 2009 #42 Del Skrevet 15. november 2009 Tirrer vel på meg halve KG med dette innlegget men det er jeg forberedt på. Det er da helt greit at du ikke liker kaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Supermimz Skrevet 15. november 2009 #43 Del Skrevet 15. november 2009 For å være helt ærlig. De som kjenner meg godt veit at, og dere kan sitere meg på dette, jeg pleier å kalle kaffe for "Satans gallesyre" og personlig er det akkurat det jeg mener om dette. Det stinker. Det ser ikke noe godt ut. Jeg blir uvel av å se på at noen heller i seg noe som ser ut som en suppe av sølevann og bakterier. Man blir jævlig avhengig. Man får ikke sove av det. Personlig får jeg magekramper og begynner å hikste hysteriskt om jeg får i meg koffein. Jeg ser ikke poenget i å gjøre seg selv avhengig av kaffe når man kan holde seg våken på bedre måter. Drikk vann, liksom, hva skjedde med det? Folk som klager om morgenen hvis de ikke får kaffen sin irriterer meg. Det er noe med den uansvarligheten for egen helse som gjør at jeg tenner på alle plugger. Mulig jeg høres ut som jeg er helt på tuppa, det er kanskje ikke så ille, men det er en holdning jeg har og har hatt lenge. Jeg tror jeg må ha sett noe på tv eller noe da jeg var barn som gjorde at kaffe ble veldig turn-off i en tidlig alder. Eller så kan det være fordi jeg assosierer det med røyk og brune tenner. Røyk er det ABSOLUTT verste jeg vet så (mer enn kaffe) så det hadde ikke overraska meg. Det er veldig viktig at du ikke bærer sinne mot de som drikker kaffe, selv om du ikke liker drikken selv. Det blir som om mennesker skal lange ut mot deg for noe du liker å drikke/spise. Når det gjelder bakterier i drikken, så blir jo vannet kokt. I motsetning til vannet du drikker fra springen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 16. november 2009 #44 Del Skrevet 16. november 2009 Det er da helt greit at du ikke liker kaffe. Selvfølgelig er det greit å ikke like kaffe, men det er ikke greit å pålegge andre å ikke kunne gjøre det. Da bør man gjøre noe med holdningene/tvangstankene sine, mest for sin egen del egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå