Gå til innhold

sjalu


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er så utrolig sjalu, jeg prøver å ikke vise det til kjæresten min for da kan han bli fort lei, jeg prøver å la være å være det men jeg får det ikke til! Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du er og blir umulig å leve med for en mann.

det blir vanskelig for deg og for han.

Sjalusi er utrykk for usikkerhet. Søk hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at den som svarte deg over var slem som uten å kjenne deg sa at du var umulig å leve med! Men å snakke med noen er ikke så dumt. Jeg er sjalu selv, men jeg vet at det er grunnløst og jeg nekter meg selv å vise ham det. Jeg hadde ikke likt det om han lot sjalusien sin påvirke hverdagen vår! Kanskje må man bare akseptere at det er irrasjonelt, teit og grusomt å være sjalu? Jeg kommer over det fort, det er bare av og til at det "stikker" til. Men blir det for ille bør du kanskje snakke med noen om det.

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja men jeg viser det ikke for han når jeg i et tidspunkt blir veldig sjalu! Jeg prøver å "svelge" sjalusien men det er ikke så lett,tro meg jeg prøver så godt jeg kan for å ikke være sjalu, men det er ikke lett når han har så mange "venninner" som ringer han om natten når de er på byn, skriver mld osv.det er bare for å nevne noen ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at du SKAL snakke med ham jeg! Ikke når du er midt oppi det, men ved en annen anledning. Si til ham at du blir lei deg og sjalu når venninner ringer og sender meldinger og at dette gjør deg usikker. Hvis han er til å stole på vil han muligens gjøre noe for at du skal få det bedre.

Pass på å ikke vær sint eller noe når du snakker om dette. Ikke la det bli et angrep mot ham, men heller en svakhet hos deg.

Hvis han blir "lei" deg pga dette er det noe galt.

Er ikke særlig sjalu selv, men min samboer har tendensen. Han sier det til meg og hvis han ikke eksploderer og beskylder meg for ting tar jeg til meg det han sier og prøver å roe ting litt. Jeg har ren samvittighet og klarer som regel og snakke ham bort fra sjalusien.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Hei...

Sjalusi er helt normalt for alle..

Jeg er selv VELDIG sjalu...

Før hatet jeg at kjæresten min snakket med andre jenter, han fikk ikke lov til å klemme noen eller se en film hvor det var lettkledde/nakne damer.

Jeg fant fort ut at dette var tåpelig av meg!!! Jeg skjerpet meg og nå prøver jeg å ikke være så sjalu...

Man er jo sjalu vist man er veldig glad i noen, så sånt sett er sjalusi en positiv ting så lenge det ikke går for langt slik som jeg gjorde...Prøv å svelge sjalusien din, så skal du se hvor mye lettere det går! prøv...lykke til (jeg vet det er hardt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også veldig sjalu, men jeg har faktisk funnet noe som hjalp meg! Kanskje det hjelper for deg?

Hver gang sjalusien kommer tenk deg hvordan du tenker om situasjonen hadde vært motsatt.Hvis dere ser på en film med mye nakne damer, tenk på den forrige filmen dere så der det var lettkledde mannfolk.. Tenkte du noe spesielt da? Utenom hmm bra kropp? Eller hvis dere møter eksen hans noe sted, hva tenker DU når du møter din eks ute sammen med han? Når jeg møter en av mine ekser ute en plass tenker ihvertfall jeg ikke noe spesielt på det..

Håper det bedrer seg for deg.. Jeg var ekstremt sjalu, men nå går det veldig mye bedre! Vi kan til og med dra på handletur sammen hvis du skjønner icon_wink.gif_________________

Carpe diem:)

Klem fra veslemor1212[ Dette Innlegg er endret av: veslemor den 2002-05-19 01:27 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei fikk lyst å svare selv om jeg selv ikke er av den sjalu typen, men har en mann som er det. Først vil jeg vil si at hvis jenter ringte/sendte melding til mannen min midt på natta, så ville til og med jeg reagert. Be han skrue av mobilen eller be om å få se meldingen!! Å være sjalu er nok vondt for den som lider av det, men også veldig vondt for den som blir utsatt for det. Vel og merke hvis sjalusien er ubegrunnet!! Man mistenkes for alt man sier og gjør og tilslutt blir en veldig usikker på hvordan en skal oppføre seg overfor parteren sin. En unnlater å fortelle ting, helt uskyldige saker, men som mistros av partneren. Av og til går man kanskje så langt som å lyve, for å slippe "sjau og spetakkel". Blir man da "tatt" tror i allefall partneren at man har noe å skjule. Da har en havnet i en situasjon som er vanskelig å komme ut av. Jeg tror at den som lider av sjalusi bør snakke med noen for å få hjelp, og selvfølgelig skal partneren ta hensyn og være åpen, men det forutsetter også at dere to kan snakke om hvordan du har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...