Gå til innhold

Kenghurus lille prins har kommet


Gjest kenghuru

Anbefalte innlegg

Så trist med hunden din :klemmer: Det er lov å være lei seg når sånt skjer, selv om mange sier at det 'bare er et kjæledyr', for det er så mye mer enn det! Kos dere med tiden dere har igjen med han :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kenghuru
:troest: Så trist å høre om hunden din, er rart så glade vi kan bli i disse pelsdottene :klemmer:

Dere får bare nyte tiden dere får igjen med ham, og kose masse med ham :hug:

Takk frkhøne :klemmer:

Det er helt utrolig hvor bundet man blir til de ja :rødme: Han har reddet meg gjennom mange tunge stunder og er jo så god:) Men, han er nå 8 år så vi har fått mange gode minner, turer og gleder sammen allerede hvertfall. Det blir nok masse kos på han når jeg får han tilbake (deler han med eksen min)...og det er nok det værste - jeg har han ikke hele tiden så savnet blir nok større nå enn vanlig når han ikke er hos meg, men sånn er livet dessverre...ville man ikke oppleve noe trist kunne man jo ikke hatt venner, familie, husdyr eller kjæreste...DA hadde livet vært trist da :)

:klem:

Så trist med hunden din. Har de anslått noe tid, eller er det mer uvisst...? Ofte kan de jo overraske disse dyrene... Vi hadde en hund som også fikk diagnosert en sykdom i ung alder. Det var ikke en dødelig sykdom, men den ville definitivt redusere livskvaliteten til hunden betrakelig alt i ung alder. Men han levde helt som en vanlig hund til han var gammel han, så det er ikke alltid at det slår til sånne ting :troest:

Takk Zia :klemmer:

Håper dette er tilfellet med hunden min også :) Det er anslått 2-3 år, men det vet man ikke sikkert. Er en hjertesykdom så han kan i værste fall falle om i dag liksom. Men, da må man jo bare nyte all den tiden man har sammen og kose seg med det og håpe på det beste. Han overgår allerede "normal" oppførsel i følge veterinæren så håper det varer mange år til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Jeg gikk forresten på en liten ufrivillig "smell" ang testing i går. :klaske:

Jeg skulle jo IKKE teste og jeg har vært superflink til ikke engang telle dager daglig, bare ha en viss oversikt over hvor jeg er i syklusen...

Vel, jeg hadde 2 EL tester i skuffen i går og siden jeg var overbevist om at EL var passert pga EL-slim på søndag så testet jeg kun for morro skyld og for å bruke opp testen så jeg ikke har noen til neste gang....og tror dere den ikke var POSITIV :jepp::hoppe:

Da var det jo bare å fortsette med :sengekos:

Kanksje vi treffer denne gang...:sengekos: både tirsdag og i går...og et par dager til nå...og så er det jo bare å prøve å slappe av så jeg ikke evt utsetter noe i kroppen min igjen.

Tenk om...tenk om... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~

Krysser fingrene for klaffing :)

Så leit å høre om voffen din, hvilken rase er det?

Vi mistet tolleren vår i desember, han ble bare 5år gammel... døde av kreft :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og den testinga di :fnise: Da blir det veldig spennende om halvannen uke :popcorn:

Ja, man blir så utrolig glad i kjæledyrene våre. De er fullverdige familiemedlemmer, så føler veldig med deg som fikk beskjed om syk hund :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Krysser fingrene for klaffing :)

Så leit å høre om voffen din, hvilken rase er det?

Vi mistet tolleren vår i desember, han ble bare 5år gammel... døde av kreft :cry3:

Takk for kryssing....kryss gjerne alt annet også :fnise:

Han er en flatcoated retriever. Vi skulle bare sjekke en kul at det ikke var kreft...og så fant de dette istedenfor :sukk: Dette er en sykdom han bare har fått og som de ikke vet hva det kommer av. Men, foreløpig er han i superbra form da og vi sliter fortsatt med å få han sliten...hehe...så det er jo veldig positivt:) Dermed satser vi på at medisinen hjelper (tabletter med kjøttsmak så de sluker han ihvertfall :fnise: )og at han dermed lever i noen år til.

Og i mellomtiden skal vi bare gjøre som Buffy har nevnt å bare kose oss med han så lenge vi kan - sofan og senga er det få restriksjoner på nå...bare han får tillatelse først da :fnise:

Så trist med hunden din da Milla. Er så synd at kreften er så utbredt hos retrievere! Toller skal forresten blir vår neste hund - det har jeg bare bestemt :fnise: Utrolig nydelige hunder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
:hoppe: for positiv EL-test! :hoppe:

Satser på full klaff denne gangen!! :klemmer:

:klemmer: Håper håper håper :pls:

Oooh, så morsomt med positiv test når du først måtte ha en glipp :fnise:

Håper på full klaff denne gangen :hoppe:

:fnise: Er nesten litt glad for at jeg glapp på testinga denne gang for da fikk vi til en virkelig ordentlig runde med :sengekos: både før etter og under EL

SUPERT med pos test :jepp:

Sender avgårde en hel masse babystøv :strix:

Så håper vi på full klaff denne gangen :)

Tuuusen takk for babystøvet - det er faktisk mitt første babystøv direkte i boka mi (bortsett fra det jeg har stjålet fra Zia tidligere da :fnise: )

Du og den testinga di :fnise: Da blir det veldig spennende om halvannen uke :popcorn:

Ja, man blir så utrolig glad i kjæledyrene våre. De er fullverdige familiemedlemmer, så føler veldig med deg som fikk beskjed om syk hund :klemmer:

Vet du at det "beste" nå er at jeg ikke tenker dager eller noenting...er ufattelig avslappet om dagen og har ingen som helst anelse hvor mange dager jeg er uti syklusen min eller noenting...en veldig deilig følelse faktisk :)

Men, ble jo nesten litt skremt her på mandag når jeg i etterkant har telt over dager...det sies jo at egget "lander" etter ca 4 dager på ferden...vel på mandag (ca 4 dager etter EL) ble jeg skikkelig dårlig...begynte med et enormt knip midt under navelen, kvalm i mange timer og kastet opp på kvelden...Da jeg satt på jobben og det kneip under navelen begynte jeg å telle dager og tenkte "herregud, skal man virkelig kjenne når egget lander" :skratte:

Helt til jeg skjønte at dette måtte være omgangssyken :ler: Så litt opphengt er jeg nå fortsatt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Tollere er kjempe fine, utrolig kloke hunder!

Leit med hunden deres, håper dere får mange lykkelige stunder sammen enda :)

Når har du IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Tollere er kjempe fine, utrolig kloke hunder!

Leit med hunden deres, håper dere får mange lykkelige stunder sammen enda :)

Når har du IKM?

Har egentlig ikke anelse når jeg har IKM :klø:

Har nå telt litt dager og kom frem til at jeg er på dag 25 i syklusen og 7DPO.

Dvs at IKM kan komme neste uke eller uka etter...har jo ikke peiling på hvor lang syklus jeg har heller ettersom den har variert hver måned det siste halve året... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har et avslappet forhold til det hele. Selv må jeg vite når jeg har EL, hvis ikke tror jeg at jeg hadde stressa mye med å passe på at vi MÅ ha :sengekos: jevnlig. Sånn i tilfelle liksom. Er veldig betryggende når man greier å :sengekos: jevnlig, for da trenger man ikke å tenke på om man har EL eller ikke. Synes det har veldig behagelig når vi har klart det, for da har vi truffet uansett. Så på den måten er det en fordel å ikke teste. Men i stressende perioder vil det heller føles som et mas å MÅTTE få det til hver 2-3 dag. Vi var f.eks en uke uten nå som "EL" (vet jo ikke om jeg fikk det, derfor "":fnise) var over. Vi var begge syke og hadde mye å gjøre. Da var :sengekos: rett og slett bare et ork. Men var og syk (veldig forkjøla) rundt "EL". Da var det ikkeno problem å få det til, for da var motivasjonen så høy. "Tenk om, tenk om, tenk om" :rødme: . Tror rett og slett ikke jeg klarer å holde motivasjonen oppe over så lang tid. Hva med deg? Tenker du at nå treffer du kanskje gjennom hele måneden, eller klarer du å ikke tenke på det? Blir det stress å måtte få det til hver 2-3 dag, sånn i tilfelle?

Ja, nå har vi nok IKM ganske likt. Blir spennende. Nå må vi da snart få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~

Hvis du er på 7DPO, skal du ha IKM om ca 7dager.. er det ikke det de sier, uavhengig hvor lang syklus etc er så venter man TR ca 14dager etter EL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som Becky - må vite når EL er, hvis ikke blir jeg smårar. Men får man inn jevnlig :sengekos: så kan jeg slappe av litt på teste-, tempe- og telle-biten da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er på 7DPO, skal du ha IKM om ca 7dager.. er det ikke det de sier, uavhengig hvor lang syklus etc er så venter man TR ca 14dager etter EL...

Det er ikke selvsagt at man har det 14 dager etter EL. Normalt sett har man det, men man kan ha forskjellig lutealfase (som tiden mellom EL og TR heter), fra 10-16 dager. Og har man kort så har egget kortere tid å feste seg, så da kan man ha vanskeligere for å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest kenghuru

Tror jeg har hatt alt mellom 13-20 dager lutealfase de siste månedene hvor jeg har testet EL (og funnet den). Sist mnd fant jeg EL på dag 21 og TR kom på dag 42 så alt er mulig har jeg lært meg :rolleyes:

Og da når jeg ikke har noen stabil syklus har jeg heller ingen stabil EL eller lutealfase...puh...blir jo nesten litt rar av alt dette her :ler:

Har hvertfall bestemt meg for å teste i slutten av neste uke så får vi se om det har gitt noen resultater denne gang :pls:

Så nå er det bare å vente og se... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at du faktisk har funnet EL da? :klø:

Trodde nemlig lutealfasen skulle være mer eller mindre lik hver syklus, siden det er liksom fastsatt hvor lang tid kroppen bruker på akkurat den prosessen. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Er du helt sikker på at du faktisk har funnet EL da? :klø:

Trodde nemlig lutealfasen skulle være mer eller mindre lik hver syklus, siden det er liksom fastsatt hvor lang tid kroppen bruker på akkurat den prosessen. :vetikke:

Har nå både hatt EL-slim og positiv (for så å få negativ) EL-test så har nok funnet den ja...ganske klare symptomer på kroppen også...men, som sagt så er jeg nok en ekspert på å utsette TR med hodet mitt (som de to siste PPene) så kan jo være derfor alt er så rart og uforståelig hos meg :sjenert: :klø: :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...