Gå til innhold

Kenghurus lille prins har kommet


Gjest kenghuru

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke:

Innom og hilser på!

Er jo på en måte bra at du har endel symptomer, da merker du kanskje fort om det forandrer seg :jepp:

Håper dere har hatt en fin hyttetur! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Takk Becky for masse bra tips. Jeg jobber på PCn hele dagen og føler jeg nå har prøvd det meste for å bli bedre etter så mange år med dette drxxxxx, men tror nok eneste mulighet er å skifte bransje etterhvert.

Takk Zia og frkhøne for hilsen.

Det ble ikke så mye :sengekos: i helga, men masse denne uka :) Så nå håper jeg vi traff og at spiren sitter -dersom jeg hadde EL denne mnd da :sjenert:

Jeg fikk jo disse billigtestene - strips - og satte igang testingen hver dag siden fredag. Ifølge beregninger skulle EL være tirsdag, men jeg fikk aldri noen positiv test. Er det mulig å ha EL feks annenhver mnd? Jeg følte jeg fikk mensen på mandag og det er slik jeg følte det sist mnd også...så nå skjønner jeg egentlig ingenting. El slim hadde jeg også på tirsdagen...er det mulig at testene kan ha slått ut feil?! Kontrollstreken var jo der også...hmmm...leste nå at man skal se etter resultat etter 5 min...det gjorde jo ikke jeg da :slår: Er det virkelig mulig å være så utafor!!

Det der med tålmodighet slår tilbake på meg igjen...søren klype...får vel bare vente halvannen uke til da og se om det har skjedd noe her.

_____

Ellers ble en interessant vri på denne uka...ble sykmeldt etter at legebesøk for noe kalkgreier i skuldrene mine. Så her har jeg sittet hele uka å kun sett på TV...hadde jeg bare kunnet brodere litt...hehe...men, har nå hvertfall fått hvilt ordentlig ut og slappet godt av så kanksje julestria ikke blir så veldig stri i år heller :)

Nå må jeg komme meg ut...blir jo så utrolig daff av denne sofan! Skal ut å handle inn til pakkekalender til kjæresten som han ikke aner noenting om :rødme:

Endret av kenghuru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror fint at det er mulig at man ikke har EL hver måned. Mener å ha lest det et sted :klø:

Det står på mine EL-tester at resultatet kan komme opp så raskt som etter 40 sekunder, men at de ikke skal leses av senere enn etter 5 minutter.

Har tatt vare på mine (for å sammenligne de mot hveradre), og de endrer seg egentlig veldig lite etter at 5 minutter har gått. De ser omtrent like ut (bare mer uttørket) som de gjør etter 3 minutters tid....

Håper alt står bra til ellers - ha en flott helg! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Tror fint at det er mulig at man ikke har EL hver måned. Mener å ha lest det et sted :klø:

Det står på mine EL-tester at resultatet kan komme opp så raskt som etter 40 sekunder, men at de ikke skal leses av senere enn etter 5 minutter.

Har tatt vare på mine (for å sammenligne de mot hveradre), og de endrer seg egentlig veldig lite etter at 5 minutter har gått. De ser omtrent like ut (bare mer uttørket) som de gjør etter 3 minutters tid....

Håper alt står bra til ellers - ha en flott helg! :goodbye:

Hele perioden nå er egentlig litt merkelig....først ingen positiv EL test, så 1 uke etter antatt EL (altså nå på tirsdag) satte det igang med murringer og menslignende smerter. I går kveld skøyt det i høyre siden ned mot låret da jeg lo...og fy så oppblåst jeg var. Begynner å lure på om tanta er rundt hjørnet nå altså. Eller kanskje jeg er sanndrømt ;) Drømte nemlig i natt at jeg testet positivt og var gravid...bare det at testen var en 1 meter lang strimmel da...helt merkelig...hehe :)

Men, jeg må vel bare ta det for hva det er og vente på tanta. Blir VELDIG!! overrasket hvis hu ikke kommer. Det er bare så leeeeenge til!! hehe...tålmodighet er ikke min sterkeste side :filer:

Helga ser nå ut til å bli veldig bra. Det er jo kommet snø og bakken er helt dekket :) Nå står kjæresten og lager biff med deilig tilbehør og i morgen er det i bursdagsfest. Og ikke minst så spiste jeg julemat i går for første gang i år = jula er i gang :nissegutt:

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, jeg er jo snart en uke etter antatt EL jeg og, og mye rare murringer i magen her og.

Begynner nesten å lure på om jeg har EL i disse tider jeg... :sjenert:

Er jo så rart at jeg ikke kjente NOE under antatt EL, men masse nå? :klø:

Men så var det jo veldig mange andre tegn på EL forrige mandag og da, så vanskelig å tro at jeg faktisk ikke hadde det likevel....

Argh, blir gal av dette :forvirret:

:ler:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Vet du, jeg er jo snart en uke etter antatt EL jeg og, og mye rare murringer i magen her og.

Begynner nesten å lure på om jeg har EL i disse tider jeg... :sjenert:

Er jo så rart at jeg ikke kjente NOE under antatt EL, men masse nå? :klø:

Men så var det jo veldig mange andre tegn på EL forrige mandag og da, så vanskelig å tro at jeg faktisk ikke hadde det likevel....

Argh, blir gal av dette :forvirret:

:ler:

:fnise: Godt vi ikke er alene om dette her. Prøver hver måned ikke å være på symptom jakt, men det funker bare ikke!! Det er så mye som skjer i underlivet gjennom hele måneden at jeg snart blir sprø!!

Tror nesten kunsten er, som alle!! tipser meg om, å slappe av og ta det som det kommer. Lettere sagt enn gjort, men neste måned skal jeg virkelig prøve på det...har trua på meg nå ja... :skratte:

I morgen er "den store dagen" denne måned. Driver å overbeviser meg om at ingenting har skjedd denne måned og at tanta kommer som den skal...men, så kommer dette håpet da og stresser meg! Åååå, det hadde bare vært så utrolig bra om det er en liten spire som er i omløp....det neste døgnet tror jeg blir et laaaangt et :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det virkelig spennende de neste dagen ja! :popcorn:

Har du tenkt til å teste i morgen, eller gir du tanta noen dager til å dukke opp først??

Synes ikke det er noen vits at du venter på tante jeg :riste:

:fnise:

:duskedame: :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Her blir det virkelig spennende de neste dagen ja! :popcorn:

Har du tenkt til å teste i morgen, eller gir du tanta noen dager til å dukke opp først??

Synes ikke det er noen vits at du venter på tante jeg :riste:

:fnise:

:duskedame: :duskedame:

:fnise: Skal gjøre et tappert forsøk på å vente med å teste tenkte jeg. Orker ikke å teste i morgen, kanskje den da er negativ, men ingen tante for så å gå den runden med enda mer usikkerhet...så venter til slutten av uka for å se hva som skjer...tror noen må ha sendt litt tålmodighet til meg nå gitt :forvirret:

Er veldig få symptomer annet enn oppblåst og vekslende smerter/knip/stikk i underlivet så regner med at tanta kommer i morgen...prøver hvertfall å overbevise meg om det for syns det er en litt skummel tanke...eller veldig skummel tanke...om hun ikke kommer...er egentlig superstressa om dagen med en del hjerteklapp...har sittet helt stille i sofan og brodert og plutselig har hjertet rast avgårde flere ganger i løpet av helga :huh:

Ser nå at jeg er ganske god (eller dårlig) om man vil på å komme med dårlige unnskyldninger for å utsette testinga.. :fnise: Kanksje jeg gir meg og drar fram en strimmel i morra...håper bare jeg får sove i natt da :sjenert:

Nei, må vri om hodet og komme igang med jobb igjen etter lunsj så kanskje dagen flyr avgårde... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Og så sterk var jeg mot testbehovet :fnise:

Måtte jo ta en test i dag tidlig siden ting liksom burde ha skjedd, men ingenting hadde. Selvfølgelig var den så negativ som den bare kan klare å bli!! :sur: POKKER!!!! :kjempesinna: Ble visst mer skuffa enn jeg hadde trodd :gjeiper:

Åååå...kunne ikke alt bare ha fungert som det gjorde da jeg var på pilla. da kom jo tanta på samme klokkeslett hver måned!! Nå er det jo forskjellig fra måned til måned...ikke rart jeg blir litt sprø og stressa her syns jeg :sjenert:

Feks forrige mnd sov jeg nesten ikke natta før tanta kom pga smerter og denne gang kjenner jeg ingenting annet enn den vanlige murringen som holder på fra ca 1 uke etter EL (eller denne gang antatt El).

Jaja, får vel bare "holde ut" og ta det som det kommer...jajajaja...syns jeg ikke sier noe annet til meg selv om dagen gitt :fnise:

Positivt om dagen:

Snart helg :danse:

Mye å gjøre på jobb så dagene flyr

På tur med bikkja i kveld :hund:

Elsker kjæresten min masse :rødme:

Bare tanta nå kan komme så kan vi sette igang med ny runde :sengekos:

Ha en super dag...snart snur "klokka" og vi går mot lysere tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, kjedelig med negativ test :klem:

Når du har murringer fra en uke etter (antatt) EL, hvor sterke er de da sammenlignet med murringer man normalt har de første dagene tanta er på besøk? :klø:

Mens jeg gikk på piller kjente jeg INGENTING til tanta før en dag, maks to, før hun dukket opp.

Og før pille husker jeg ikke hvordan det var, siden det er evigheter siden :fnise:

Nå derimot har det murret jevnt siden helgen, og da var det jo bare noen dager siden EL.... :sjenert:

Veldig forvirrende det hele :filer:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Uff da, kjedelig med negativ test :klem:

Når du har murringer fra en uke etter (antatt) EL, hvor sterke er de da sammenlignet med murringer man normalt har de første dagene tanta er på besøk? :klø:

Mens jeg gikk på piller kjente jeg INGENTING til tanta før en dag, maks to, før hun dukket opp.

Og før pille husker jeg ikke hvordan det var, siden det er evigheter siden :fnise:

Nå derimot har det murret jevnt siden helgen, og da var det jo bare noen dager siden EL.... :sjenert:

Veldig forvirrende det hele :filer:

Takk :klem:

:klø: hmmm...litt vanskelig å beskrive. Jeg har ikke så mye murringer de første dagene av tanta egentlig så uka etter EL er det mye kraftigere murringer hos meg. Det kan boble noe voldsomt, hadde mye stikninger denne gang og følte meg støl det meste av tiden. Jeg beskrev det til kjæresten min at det føltes som et kraftig mageknip mesteparten av tiden. Og som oftest kom disse murringene på kveldingen...sammen med at det føltes som om noen stappet en ballong i magen min :fnise:

Trodde dette skulle være en enkel match jeg...få igjen mensen og sett igang..så feil kan man ta... :fnise:

Det er jo ikke akkurat lett å ta ting som det kommer og slappe av når man går med murringer/vondt rundt 2 uker og har mensen 1...da er det igjen 1 uke (ca da) pr mnd å nyte dette her på :sukk:

Men, men vi får håpe at dette avtar etterhvert...det har det hvertfall gjort for meg. Lite menssmerter i denne PP, mens MYE forrige.

Krysser fingrene for at det neste måned er ingen...for da kanskje ikke tanta kommer heller :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :klem:

:klø: hmmm...litt vanskelig å beskrive. Jeg har ikke så mye murringer de første dagene av tanta egentlig så uka etter EL er det mye kraftigere murringer hos meg. Det kan boble noe voldsomt, hadde mye stikninger denne gang og følte meg støl det meste av tiden. Jeg beskrev det til kjæresten min at det føltes som et kraftig mageknip mesteparten av tiden. Og som oftest kom disse murringene på kveldingen...sammen med at det føltes som om noen stappet en ballong i magen min :fnise:

Trodde dette skulle være en enkel match jeg...få igjen mensen og sett igang..så feil kan man ta... :fnise:

Det er jo ikke akkurat lett å ta ting som det kommer og slappe av når man går med murringer/vondt rundt 2 uker og har mensen 1...da er det igjen 1 uke (ca da) pr mnd å nyte dette her på :sukk:

Men, men vi får håpe at dette avtar etterhvert...det har det hvertfall gjort for meg. Lite menssmerter i denne PP, mens MYE forrige.

Krysser fingrene for at det neste måned er ingen...for da kanskje ikke tanta kommer heller :lur:

Murringene hos meg virker også som de tiltar utover kvelden. Rare greier dette her altså :klø:

Skjønner hva du mener med at det ikke er tid igjen til å nyte noe når man enten har tanta eller bare vondt :sukk:

Men forhåpentligvis skal vi få en spire til å sitte etter hvert likevel! :klem: Fremdeles god tid på oss til å hale i land en 2010-baby :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Murringene hos meg virker også som de tiltar utover kvelden. Rare greier dette her altså :klø:

Skjønner hva du mener med at det ikke er tid igjen til å nyte noe når man enten har tanta eller bare vondt :sukk:

Men forhåpentligvis skal vi få en spire til å sitte etter hvert likevel! :klem: Fremdeles god tid på oss til å hale i land en 2010-baby :jepp:

:Nikke: Vi har da goood tid på oss :)

Men, helt ærlig så lurer jeg litt på om vi legger seriøs prøving litt på hylla noen mnd...selvfølgelig er hvert og ett barn velkomme når det måtte komme, men vi er begge født på høsten og i tillegg driver kjæresten min med jakt, så kommer det en liten en på høsten neste år så ser jeg på hele gutten at det ikke er heeeelt det han hadde tenkt seg da han tok denne skrittet...et stOOOrt skritt for han var det nemlig... og jakt er bare veldig viktig for han...men, vi får se...sånn som han har mast denne mnd så kanskje han ikke tenker på det...kose oss framover skal vi nå uansett gjøre :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Nå begynner jeg nesten å bli litt frustrert på denne syklusen min!

Ingen tante enda :sjenert:

Er jo "bare" to dager over hva sist syklus var (31 dager), men likevel da...kan den ikke bare komme seg i orden!! :kjefte:

Ikke er det noe godt å gå sånn heller...oppblåst, knip og murringer så det holder. Puppene driver å krangler også nå da for sikkerhetsskyld...ubehagelig å ligge på magen å sove, men sove på magen det skal jeg ja :Nikke: Og stikninger så jeg nesten ikke klarer å sitte på plassen å jobbe engang til tider :frown:

Kan vel nesten høres ut som det er noe på gang, men testen var heeeelt negativ på tirsdag så har litt vanskelig å tro det.

Og så så hissig som jeg er!! Herregud..stakkars kjæresten min. Kjefta og smalt for hver minste ting i går og i dag tidlig...helt til jeg fikk spm "Hva er det med deg a? Har du mensen eller?"...må prøve å være litt snill i kveld :rødme:

Nå skal vi på hyttetur med utedo i helga da så det kan jo bli riktig så morsomt om tanta bestemmer seg for å dukke opp da. Får håpe hu holder seg laaangt unna til vi kommer hjem igjen.

Puh...det var dagens :)

Nå er det hjem til langhelg og masse kos.

God helg jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får håpe mensen holder seg borte til over helga og ni måneder til. Det er fortsatt håp :klemmer:

Pleier du å ha sååå mye smerter som nå før mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Får håpe mensen holder seg borte til over helga og ni måneder til. Det er fortsatt håp :klemmer:

Pleier du å ha sååå mye smerter som nå før mensen?

Åja, det hadde virkelig vært stas....:pls:

Hadde ikke så mye rare og forskjellige greier før sist mens hvertfall. Da var det bare natta før som var ordentlig menssmerter.

Men, dette kan minne litt om syklus nr 2 og 3 etter pillemensen...hadde mye av det samme da egentlig...er kanskje derfor jeg ikke heeelt har trua.

Og derfor jeg er litt irritert for at ikke ting er i syklus enda likevel :snurt:

Men, jeg krysser absolutt alt jeg har (og spesielt beina :lur: ) for at vi kanskje har matcha denne måneden...det hadde vært litt av en julegave :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Jaja...tanta kom på besøk her denne gang også.

På lørdag, på hyttetur med utedo!

Det ble en interessant opplevelse det senariet: Utedoen har ikke dør og er vendt mot oppkjørselen til hytta. Den er langt inn i skogen, så heldigvis ingen fare for at det kom noen gående. Jeg måtte nemlig skifte truse! Dvs av med bukse, stilongs, sko og truse på en liten utedo uten dør...lo litt av meg selv der jeg stod...og hvertfall da det dukket opp en bitteliten mus på steinen foran inngangen til doen og tittet på meg.... :ler:

Det kjipe var jo at denne måneden plutselig ble 4 dager lenger enn sist. Så denne gang var jeg på 35 dager.

Nå har vi blitt enige om at fom jeg er ferdig med mensen skal vi ha sex annenhver dag den nærmeste måneden. Jeg skal prøve å slappe godt av, ikke teste og ikke telle dager. Jeg skal merke meg hvilken dato 31-35 dager fra lørdag er da så jeg kan vite når det er på tide å "forvente" tanta på besøk igjen...kanskje blir vi da gledelig overrasket :rødme:

Han har nemlig gått med på at det skjer når det skjer uansett jaktsesong...så planen om å ikke prøve ble fort skrinlagt :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR på utedo høres ikke spes bra ut. Etter den mensperioden blir vel de neste (vel, blir forhåpentligvis ikke noen "neste") bare barnemat :fnise: Hehe, artig hitorie. Fint å kunne le litt av seg selv midt oppi slike hendelser :ler:

Har du klare kroppslige tegn på EL? Neste måned skal jeg nok bare bare sjekke sekret, tror jeg. Får se.

Baby er viktigere enn jakt ja :jepp::nissevink:

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...