Gå til innhold

Kenghurus lille prins har kommet


Gjest kenghuru

Anbefalte innlegg

Gjest kenghuru

Hei hei

På tide med en dagbok her for meg også gitt, siden vi når kan anse oss som prøvere vi også - spennende :)

Syns det er så koselig å lese andres historier og se hvordan det går så ble bitt av basillen her jeg sitter alene hjemme en fredags kveld :)

Jeg og samboeren min har vært sammen i 2 år på vår andre runde og har det endelig helt utmerket sammen :)

Kjøpte leilighet sammen i august og har tatt den store avgjørelsen at vi er klare for å prøve å få en liten en. En veldig koselig, men litt skremmende tanke. Har jo et lite rom som trenger innredning her også, så nå ligger alt til rette for oss :)

Sluttet med prevansjon i Juni, men ikke kommet oss ordentlig i gang med prøving. Har vært mye med flytting og oppussing og i tillegg har de siste syklusene mine heeelt på tryne med 42 og 45 dager syklus uten noe tegn på EL.

Nå, derimot slo testen plutselig positivt ut! EL testen altså, så nå er vi igang :)

Var så koselig å se kjæresten min sitt ansikt lyse opp da jeg viste han testen og forklarte han at nå var det bare å peise på...hihi :) Bare synd han er borte til søndagen da, så får håpe at vi ikke er for sent ute :)

Min syklus:

Juni-Juli: 28 dager

Juli-August: 27 dager

August-September: 42 dager

September-Oktober: 45 dager

Oktober-November: 31 dager (PP1)

November-Desember: 35 dager (PP2)

Desember-Januar: 42 dager (PP3)

Januar-Februar: 33 dager (PP4)

Februar-Mars: 33 dager (PP5)

Mars-April (mai): 39 dager (PP6)

Mai-Juni: 43 dager (ingen PP)

Juni-Juli: FULL KLAFF :gravid:

Viktige datoer å huske på:

Unnfangelsen finner sted omkring: 6. juli 2010

Hjertet begynner å slå: 31. juli 2010

Embryoet beveger seg: 24. august 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 31. august 2010

Alle indre organer er ferdig formet: 31. august 2010

Risikoen for spontanabort avtar: 14. september 2010

Kvalmen avtar for de fleste: 21. september 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 28. september 2010

Fosteret svelger og tisser: 12. oktober 2010

Tid for ultralyd: 19. oktober 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 26. oktober 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 9. november 2010

Fosteret begynner å høre: 30. november 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 28. desember 2010

- oppdaterte datoer manuelt ihht termin -

Mange fostre legger seg med hodet ned: 31. januar 2011

Svangerskapspermisjonen begynner: 9. mars 2011

Antatt termindato: 30. mars 2011 (fødselsdato: 23.mars 2011)

Endret av kenghuru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kenghuru

Mange tanker som svirrer i hodet her nå kjenner jeg, så godt å ha et sted å få de ned :)

Har gledet meg til å ta dette steget lenge. Har hatt lyst på barn i mange år, men ville jo ha et godt forhold først liksom...

Men, nå som jeg har gått av pillen og vi skal prøve kjenner jeg det skremmer meg! Dette er en tanke jeg aldri trodde jeg skulle ha - jeg som alltid har følt meg klar for dette liksom :gjeiper: Den tanken som opptar meg mest er "vil jeg klare dette"? Og "hvordan vil dette gå utover forholdet vårt"? Overbeviser meg om at det kun å prate om det og holde kommunikasjonen oppe så vil det gå bra...men, hvordan kan man vite det liksom...

Føler meg ganske opplyst om det å gå gravid og det å få barn etter å ha spurt alle venninner om historier etc...men, jeg har liksom ingen å prate om for ikke å annonsere at vi prøver til alle. Så er det noen som har tips, råd, historier - både gode og vonde - så setter jeg stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp og velkommen som prøver! Er i startgropen selv, og har hatt mange av de samme tankene som du har. Har følt meg klar i mange år, men når man først skal begynne å prøve så føles det faktisk nesten litt uvirkelig og skremmende. Vet ikke om det kommer til å synke helt inn før jeg faktisk ER gravid :sjenert:

Uansett - legger igjen en hilsen i dagboken din, og ønsker deg masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Har hatt mange av de samme tankene selv, men har bare sagt til meg selv at sånn vil jeg nok føle det uansett tidspunkt. Blir man noen gang 100% klar? Kanskje hvis man har prøvd i mange år og lengtet etter det lenge? Tankene dine er nok helt naturlige. Det viser bare at du forstår hvor stort ansvar det er å sette et liv til verden, og det er jo bra :) Husk at vi har ni måneder på å forberede oss, både mentalt og praktisk, før babyen kommer :)

Godt å høre at eggløsningen endelig kom. Har selv slutta på p-pillene for ca en måned siden. Var inget tegn til eggløsning etter to uke, så får se hvordan dette går.

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Hei og hopp og velkommen som prøver! Er i startgropen selv, og har hatt mange av de samme tankene som du har. Har følt meg klar i mange år, men når man først skal begynne å prøve så føles det faktisk nesten litt uvirkelig og skremmende. Vet ikke om det kommer til å synke helt inn før jeg faktisk ER gravid :sjenert:

Uansett - legger igjen en hilsen i dagboken din, og ønsker deg masse lykke til! :)

Hei og takk for besøk :)

Godt å høre at jeg ikke er alene..."alle" rundt meg forventer så mye nå av meg og sambo at jeg ikke føler jeg kan prate med noen om dette...så godt å ha KG da :) Om så bare for å lufte tanker og følelser. :sjenert:

Har dere kommet dere ordentlig i gang? Ønsker dere uansett masse lykke til også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Har hatt mange av de samme tankene selv, men har bare sagt til meg selv at sånn vil jeg nok føle det uansett tidspunkt. Blir man noen gang 100% klar? Kanskje hvis man har prøvd i mange år og lengtet etter det lenge? Tankene dine er nok helt naturlige. Det viser bare at du forstår hvor stort ansvar det er å sette et liv til verden, og det er jo bra :) Husk at vi har ni måneder på å forberede oss, både mentalt og praktisk, før babyen kommer :)

Godt å høre at eggløsningen endelig kom. Har selv slutta på p-pillene for ca en måned siden. Var inget tegn til eggløsning etter to uke, så får se hvordan dette går.

Masse lykke til :)

Veldig godt, og veldig overraskende egentlig at EL kom denne mnd. Satt på banen hjem fra jobb i går og kjente "sammentrekninger" i høyre side så skjønte at noe var på gang...mye symptomer på denne kroppen etter pilleslutt gitt...aldri opplevd makan :gjeiper:

Gleder meg til kjæresten min kommer hjem i morgen så vi får satt igang :sengekos: ...hihi :)

Masse lykke til til deg også...spennende tid foran oss gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og takk for besøk :)

Godt å høre at jeg ikke er alene..."alle" rundt meg forventer så mye nå av meg og sambo at jeg ikke føler jeg kan prate med noen om dette...så godt å ha KG da :) Om så bare for å lufte tanker og følelser. :sjenert:

Har dere kommet dere ordentlig i gang? Ønsker dere uansett masse lykke til også :)

Vi har ikke kommet ordentlig i gang enda nei... Det er litt rart det og, fordi jeg trodde jeg kom til å bli helt prøve-gal med en gang vi hadde blitt enige om å starte opp, og i stedet er jeg motsatt fordi jeg synes det virker så fjernt og usannsynlig :overrasket::sjenert: Skrev ikke en gang opp datoer for når jeg sluttet med p-piller, og når siste pille-mens var osv - angrer litt på det nå ja :klaske:

Men nå begynner det å bli bedre, så har iallfall skrevet opp første pillefrie-mens :Nikke: Venter i spenning på nr 2, slik at jeg kan få en idè om syklus :jepp:

Fant ut at det kan være lurt å stifte KG-bekjentskaper i denne fasen, så slipper mannen å få ALT snakket når jeg blir helt hekta og prøve-zilla :fnise:

Jeg har forrsten tatt folat en stund nå, men leste et sted her inne at man burde ta omega 3 og...? Kan jeg spørre hva du inntar...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Vi har ikke kommet ordentlig i gang enda nei... Det er litt rart det og, fordi jeg trodde jeg kom til å bli helt prøve-gal med en gang vi hadde blitt enige om å starte opp, og i stedet er jeg motsatt fordi jeg synes det virker så fjernt og usannsynlig :overrasket::sjenert: Skrev ikke en gang opp datoer for når jeg sluttet med p-piller, og når siste pille-mens var osv - angrer litt på det nå ja :klaske:

Men nå begynner det å bli bedre, så har iallfall skrevet opp første pillefrie-mens :Nikke: Venter i spenning på nr 2, slik at jeg kan få en idè om syklus :jepp:

Fant ut at det kan være lurt å stifte KG-bekjentskaper i denne fasen, så slipper mannen å få ALT snakket når jeg blir helt hekta og prøve-zilla :fnise:

Jeg har forrsten tatt folat en stund nå, men leste et sted her inne at man burde ta omega 3 og...? Kan jeg spørre hva du inntar...? :klø:

Kjenner følelsen :) Jeg husker første datoen kun fordi det var dagen vi kom hjem fra ferie, men alt annet har egentlig blitt litt sånn så som så... Denne mnd tenkte jeg jeg skulle tempe og skrev derfor ned første mens dato, men har jo glemt å tempe da...hehe...men, jeg har nå hvertfall datoen denne mnd og det er jeg glad for :)

Er veldig godt å ha noen å "prate" med her inne merker jeg ja...har ikke pratet så mye med kjæresten min så har vært mye!! tanker og "prating til meg selv i hodet mitt"... :fnise:

Jeg tar kun folat. Har tatt det siden et par mnd før jeg sluttet på pillen og tar det enda. Jeg kommer til å begynne med tran når spiren sitter tenker jeg. Dette etter anbefaling av min svigerinne som fikk en gutt i juni i år. Ellers tar jeg multivitamin, men det har jeg gjort i mange år av andre grunner. Prøver å ta ting som de kommer og leve livet som jeg alltid har gjort for ikke å bli heeeelt paranoid :gjeiper:

Prøvde nemlig for noen år siden med min eks-samboer og da ble jeg jo helt skrullete...så, denne gang skal jeg slappe av og la ting gå som det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Negativ EL-test i dag så da er det bare kose oss med masse :sengekos: og krysse alt vi har for at det treffer :)

Det hadde vært så utrolig bra for kjenner jeg begynner å bli litt mer klar for hver dag som går. Kjæresten min blir mer og mer involvert han også - og ingenting er jo bedre enn det!

Lurer forresten på hvordan jeg får linken til dagboka mi som signatur? Er det bare å legge til linken som signatur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer forresten på hvordan jeg får linken til dagboka mi som signatur? Er det bare å legge til linken som signatur?

Tror bare det er å legge til link som signatur ja. :)

Hadde planer om litt :sengekos: med mannen selv i dag, men han var ikke i form, så gikk og la seg for flere timer siden :filer:

Får heller få utløp for prøverier på KG og nett forøvrig i stedet for :sengekos:

Surfet litt på billigetester.no og skal nok gjøre et par innkjøp der etter hvert, men får konferere litt med mannen først, så han ikke føler seg helt overkjørt - de er så sarte disse mennene :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signatur ja, jeg får jo ikke en gang til å legge til bilde... :fnise: Skjønner ikke, har lasta opp og det viser seg når man går inn på profilen, men ikke i innleggene mine. Var det sånn hos deg og? Får klare bilde først, så signatur :ler:

Håper du og samboeren har en hyggelig kveld med mye :sengekos: og :klemmer:

Har du dagbok Zia? :) ser du skriver her endel om dine erfaringer. Gøy om du hadde starta en du og som vi kunne følge :)

God natt Kenghuru og Zia. Får håpe det blir :sengekos: for meg og mannen min i dag og, og at Ziamannen føler seg bedre og klar til dyst i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Signatur ja, jeg får jo ikke en gang til å legge til bilde... :fnise: Skjønner ikke, har lasta opp og det viser seg når man går inn på profilen, men ikke i innleggene mine. Var det sånn hos deg og? Får klare bilde først, så signatur :ler:

Håper du og samboeren har en hyggelig kveld med mye :sengekos: og :klemmer:

Har du dagbok Zia? :) ser du skriver her endel om dine erfaringer. Gøy om du hadde starta en du og som vi kunne følge :)

God natt Kenghuru og Zia. Får håpe det blir :sengekos: for meg og mannen min i dag og, og at Ziamannen føler seg bedre og klar til dyst i morgen :)

:fnise: Prøv å legg til bilde som avatar - da kom det på innleggene mine hvertfall :)

Hadde en veldig hyggelig kveld i går :rødme:

Ser for meg at det blir en laaaaang ventetid fremover. Får prøve ikke å bli helt opphengt og tro og håpe for mye - da blir jeg jo bare rar i hodet til slutt :fnise: Men, vil jo så gjerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kenghuru!

:velkommen:

Velkommen som prøver på KG! Håper du ikke trenger å være her inne så lenge ;)

Denne prøvinga er virkelig spennende ja, og det er umulig å ikke gå og tenke i ett sett :fnise:

Når det gjelder signatur, gå til Kontrollpanel og Endre signatur, og der trykker du på knappen for å legge inn Link/URL (husker ikke helt hva det står), og så limer inn linken til dagboka di der. Tror du skal få mulighet til å legge inn hva som skal stå på linken også, i stedet for at hele linken vises i signaturen. Håper jeg forklarte meg på en forståelig måte nå :gjeiper:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenghuru
Tror bare det er å legge til link som signatur ja. :)

Hadde planer om litt :sengekos: med mannen selv i dag, men han var ikke i form, så gikk og la seg for flere timer siden :filer:

Får heller få utløp for prøverier på KG og nett forøvrig i stedet for :sengekos:

Surfet litt på billigetester.no og skal nok gjøre et par innkjøp der etter hvert, men får konferere litt med mannen først, så han ikke føler seg helt overkjørt - de er så sarte disse mennene :rolleyes:

Hehe...her bare handler jeg jeg gitt...han visste ikke jeg hadde test i hus engang da jeg kom med den positive EL-testen i hånda :fnise: Men, skal nå vente og se hvordan det går denne omgang...hvis ikke hiver jeg meg på billigetester.no jeg også...altfor dyrt i lengden med apoteket!!

Håper mannen din er i bedre form så dere får kost dere litt :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Hei Kenghuru!

:velkommen:

Velkommen som prøver på KG! Håper du ikke trenger å være her inne så lenge ;)

Denne prøvinga er virkelig spennende ja, og det er umulig å ikke gå og tenke i ett sett :fnise:

Når det gjelder signatur, gå til Kontrollpanel og Endre signatur, og der trykker du på knappen for å legge inn Link/URL (husker ikke helt hva det står), og så limer inn linken til dagboka di der. Tror du skal få mulighet til å legge inn hva som skal stå på linken også, i stedet for at hele linken vises i signaturen. Håper jeg forklarte meg på en forståelig måte nå :gjeiper:

:klemmer:

Tusen takk :) Er veldig spent på hvordan dette går :klø:

Ikke vet jeg om vi er noen match, eller hvordan jeg funker eller han funker. Prøver å overbevise meg om at alt er ok, men man vet jo aldri...og hvertfall ikke før man har prøvd :)

Da har jeg prøvd å legge inn signatur (selvfølgelig etter at jeg skrev i dagboka di da...hahaha), så er spent på om jeg fikk det til :)

Nå får jeg gå å kose litt med hunden min...han er litt fnurt på meg for jeg sitter jo bare på sofan å ser på tv og så er jo ikke siste del av flokken kommet hjem enda...disse vanedyrene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe...her bare handler jeg jeg gitt...han visste ikke jeg hadde test i hus engang da jeg kom med den positive EL-testen i hånda :fnise: Men, skal nå vente og se hvordan det går denne omgang...hvis ikke hiver jeg meg på billigetester.no jeg også...altfor dyrt i lengden med apoteket!!

Håper mannen din er i bedre form så dere får kost dere litt :lur:

:fnise: Kanskje like grei plan det? Så skjuler man galskapen i det lengste i stedet :lur::ler:

Dægern dundre...takk honning og zia...jeg fikk til signaturen min :hoppe:

Grattis med signatur da - ser ikke så fersk ut lengre da :fnise:

Ble ikke noe moro på oss i går heller - mannen er fremdeles ikke i form, og i tillegg har han klart å få et slags skrubbsår på den mest strategiske delen :overrasket: Visstnok resultat av uheldig undertøysvalg på lang gåtur :filer:

Så blir nok heller lite action på oss de nærmeste dagene. Satser på å komme sterkere tilbake mot slutten av uken :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Gud så treigt tia går...denne uka har vært laaaang og ikke slutt enda...prøver å overbevise meg selv at det er små odds for at vi traff denne gang...og det er det nok å, men litt "sprø" i hodet syns jeg det er lov å bli :lur:

Merker jeg er veldig sånn "symptom-kjenne-menneske". Ikke bare kjente jeg godt når EL kom, men nå sitter jeg her med murringer og rare følelser i hele underlivet...vanskelig å forklare men føler meg skikkelig stinn mesteparten av døgnet. Startet i går ettermiddag og det blir egentlig bare mer og mer "tydelig"...Og da kommer jo tankene mine...hehe...men, får vel bare slå meg til ro med at jeg er en av de som har El smerter før, under og etter...hadde det første mnd også...puh...hva man ikke holder ut med for å få dette lille nurket en gang :)

I dag hadde jeg en skikkelig koselig tur i skogen med bikkja...deilig å gå nå, men fy så kaldt. Har vært frøsen i hele dag og nå skal jeg drikke en god kopp kakao som kjæresten min har laget til meg her jeg sitter under pleddet med ullsokker på :rødme:

Kanskje jeg tiner opp da :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen med det å kjenne etter symptomer. Selv jeg som er i min første prøveperiode og mest sannsynlig ikke har hatt eggløsning, tar meg selv i å tolke signaler fra kroppen. Da jeg hadde et par dager med litt småblødninger for noen dager siden,tenkte jeg at det var spotting, men en liten del av meg håper at det var festeblødning. Følt meg ganske kvalm i det sisteog liten matlyst. Dette er vanlig til å være meg. Mister matlysta i perioder, derav kvalmen.. Men en liten del av meg håper at det kan være et kroppslig tegn ;) Samtidig som jeg håper på dette merker jeg at jeg skremmes litt av tanken på å plutselig bli gravid nå. En litt ambivalent følelse. Nevnte ikke du noe om dette i et tidlig innlegg og? Hvordan er den følelsen hos deg?

Du og kjæresten virker å ha det veldig koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Kjenner meg veldig igjen med det å kjenne etter symptomer. Selv jeg som er i min første prøveperiode og mest sannsynlig ikke har hatt eggløsning, tar meg selv i å tolke signaler fra kroppen. Da jeg hadde et par dager med litt småblødninger for noen dager siden,tenkte jeg at det var spotting, men en liten del av meg håper at det var festeblødning. Følt meg ganske kvalm i det sisteog liten matlyst. Dette er vanlig til å være meg. Mister matlysta i perioder, derav kvalmen.. Men en liten del av meg håper at det kan være et kroppslig tegn ;) Samtidig som jeg håper på dette merker jeg at jeg skremmes litt av tanken på å plutselig bli gravid nå. En litt ambivalent følelse. Nevnte ikke du noe om dette i et tidlig innlegg og? Hvordan er den følelsen hos deg?

Du og kjæresten virker å ha det veldig koselig :)

Utrolig hvor mer obs man blir på symptomer sånn i startperioden...ønsket er stort hos oss begge skjønner jeg :fnise:

Den skremmende følelsen jeg har har gitt seg litt nå som jeg har her å skrive litt faktisk. Fint å vite at jeg ikke er alene om dette - føler (som jeg har nevnt tidligere) at det er et tabu tema...samme som det å ikke føle en enorm glede når man ligger der med barnet. Men, det er fortsatt mye tanker oppi her da...og det vil det nok alltid være da jeg er en gjennomført tenker :klø:

:fnise: Vi har det nok som de fleste...både våre oppturer og nedturer :) Nå har vi nettopp vært nede en tur så nå er vi veldig langt oppe igjen...hihi...og det hjelper jo på at vi har bestemt oss for å reise til Brasil i februar!! :danser::briller2: Sol og varme midt på kaldeste vinteren! De skal bli såååå deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...