Gå til innhold

Kenghurus lille prins har kommet


Gjest kenghuru

Anbefalte innlegg

Usj - det er kjedelig med sånne ned-perioder i forholdet altså :klemmer:

Vi bestilte faktisk en sånn forholds-bok på nett her forleden, så om den er bra så skal jeg tipse deg :Nikke:

Leste en artikkel om boken i Aftenposten, og syntes den hørtes bra ut, så tenkte å gi den en sjanse. Det kan jo alltids være nyttig å forsøke å lære noen teknikker for bedre kommunikasjon (les; ikke krangling :fnise:) og lese historier om andre forholds-problemer som setter tankene i sving. Man ser jo ofte ting litt snevert kun fra sitt eget ståsted. Og man må jo faktisk øve på alt her i verden for å bli bedre, så hvorfor ikke også øve seg på det å bli bedre i et forhold? :)

Håper det går seg til fort hos dere da - dumt at han er så konfliktsky at det blir opp til deg å avslutte når du har kommet over ting. Da får man jo aldri luftet ut ordentlig på en måte.

Og :duskedame: for at egget ditt ikke bryr seg om noe av det kjedelige dere i mellom, og klorer seg fast til svømmer'n kommer :fnise:

:klem:

:vinke:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kenghuru
Usj - det er kjedelig med sånne ned-perioder i forholdet altså :klemmer:

Vi bestilte faktisk en sånn forholds-bok på nett her forleden, så om den er bra så skal jeg tipse deg :Nikke:

Leste en artikkel om boken i Aftenposten, og syntes den hørtes bra ut, så tenkte å gi den en sjanse. Det kan jo alltids være nyttig å forsøke å lære noen teknikker for bedre kommunikasjon (les; ikke krangling :fnise:) og lese historier om andre forholds-problemer som setter tankene i sving. Man ser jo ofte ting litt snevert kun fra sitt eget ståsted. Og man må jo faktisk øve på alt her i verden for å bli bedre, så hvorfor ikke også øve seg på det å bli bedre i et forhold? :)

Håper det går seg til fort hos dere da - dumt at han er så konfliktsky at det blir opp til deg å avslutte når du har kommet over ting. Da får man jo aldri luftet ut ordentlig på en måte.

Og :duskedame: for at egget ditt ikke bryr seg om noe av det kjedelige dere i mellom, og klorer seg fast til svømmer'n kommer :fnise:

:klem:

:vinke:

Takk :klemmer:

Tips tas imot med takk...Du må skrive litt om hva den boka går ut på altså og hva den heter så skal jeg ta det opp...vi vil jo begge, men jeg tror vi begge trenger litt input fra andre hold enn fra min munn...vi går liksom rundt i samme sirkelen stadig vekk :sjenert:

Får satse på at jeg får luftet tankene godt i kveld og bli litt innspirert...skal jo sitte sammen en nyforelsket venninne så kanskje det hjelper til å se ting litt annerledes...etter 5 år er det så altfor lett å sette seg fast i et negativt hull liksom :gjeiper:

Og har gitt streng beskjed om at egget mitt bare værsågod skal klamre seg fast til svømmerne kommer! Og det bør høre nå syns jeg...siste sjans denne måneden til å få drømmen min oppfylt med å få barn før jeg fyller 30 år...kommer det senere så er det selvsagt velkomment, men en drøm er en drøm :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :klemmer:

Tips tas imot med takk...Du må skrive litt om hva den boka går ut på altså og hva den heter så skal jeg ta det opp...vi vil jo begge, men jeg tror vi begge trenger litt input fra andre hold enn fra min munn...vi går liksom rundt i samme sirkelen stadig vekk :sjenert:

:ler:

Det høres kjent ut - jeg er samlivsterapeuten hjemme hos oss, og av en eller annen grunn så er ikke mannen bestandig overbevist over mine terapeut-utsagn :fnise: Så da blir det lett samme sirkelen her også :filer:

Boken het Kjærlighetskoden. Forfatter husker jeg ikke helt, men du finner den i alle norske nettbokhandler antar jeg. Den er utgitt i 2010.

Har aldri lest en slik type bok før, men tenkte å gi det en sjanse. Det stod at den blant annet skulle inneholde teknikker for å IKKE havne i den berømte samme sirkelen igjen :fnise: Kan komme godt med når vi har en kommunikasjons-elendig dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at dere har en sånn periode i forholdet, men jeg tror helt ærlig at det er noe vi alle har til tider og menn kan være så frustrerende (og de syns sikkert det samme om oss). Vi har også slitt med at jeg alltid tar opp ting og kommer med ideer til hvordan alt skal bli bedre på den ene og den andre måten, og av oss så er det faktisk jeg som blir lei... vil at han skal vise at han engasjerer seg litt og sier noe, men som din mann så er min sånn at bare han holder kjeft i 12 timer så tror han at alt er ok igjen :sjenert:

Håper dere finner ut av det og krysser fingrene for at egget ligger og venter spent på at svømmerne skal komme frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er unormalt å ikke ha overenstemmelser i forholdet, så tenk om dette at dere er i et normalt forhold og at dette er tiden for å komme enda nærmere hverandre. Les mine inlegg for 1-2 uker siden, så ser du at du ikke er alene om å være frustret over mannen :kjefte::fnise:

Du sier du ønsker at han tar tak i ting (?). Nå vet jeg jo ikke hva det er, men ofte så er den kvinnen i forholdet som vil ting skal være på en spesiell måte. Med det mener jeg at jeg stadig hører venninner som klager på mennene sine: "han gjør ikke det og han gjør ikke det og han er så håpløs". Jeg er på en måte mannen i forholdet mitt :fnise: Ofte kan mannen klage på meg fordi han vil ha ting på en spesiell måte. Og vet du hva, det er grusomt. Selv om det bare er småting, så er det veldig lite alright å bli klagd på. Det mest pedagogiske man kan gjøre er å sette seg ned og finne punkter man klart er uenige i. Begge parter sier sin mening. Så må begge komme med forslag om hvordan man kan løse problemet. Hvordan kan man gi og ta for å møtes på midten? Det er bedre om han må tenke ut en løsning selv. istedenfor å få den av deg.

Nå vet jeg ingenting om hva problemene deres er, men kan si at jeg lært denne tankegangen av en som er kyndig på området, så tar det ikke bare fra løse lufta. Gjorde dette med mannen sist gang. Da han var dårlig humør gikk ikke dette hjem i det hele tatt. Da var han bare usakelig og teit. Jeg måtte vente noen dager til humøret hans var bedre og han hadde fått det på avstand. Nå har vi snakka mye sånn i det siste og prøvd å komme frem til kompromisser.

Lykke til ihvertfall. Dette ordner seg skal du se :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Boken het Kjærlighetskoden. Forfatter husker jeg ikke helt, men du finner den i alle norske nettbokhandler antar jeg. Den er utgitt i 2010.

Skal google boka og lese litt om den. Takk :)

Vi er nå hvertfall enige om at dersom vi ikke får forholdet til å fungere på egenhånd er vi begge villige til evt å få hjelp...og det er jo veldig positivt...begge vil hvertfall få dette til å fungere :sjenert:

Så dumt at dere har en sånn periode i forholdet, men jeg tror helt ærlig at det er noe vi alle har til tider og menn kan være så frustrerende (og de syns sikkert det samme om oss). Vi har også slitt med at jeg alltid tar opp ting og kommer med ideer til hvordan alt skal bli bedre på den ene og den andre måten, og av oss så er det faktisk jeg som blir lei... vil at han skal vise at han engasjerer seg litt og sier noe, men som din mann så er min sånn at bare han holder kjeft i 12 timer så tror han at alt er ok igjen :sjenert:

Håper dere finner ut av det og krysser fingrene for at egget ligger og venter spent på at svømmerne skal komme frem :)

Det er bare at vi har det sånn litt for ofte. Vi er begge utrolig sta!!!, egne og ganske så veldig påstålige! Og da kræsjer vi i hverandre en god del. Vi er blitt MYE flinkere på å kommunisere de siste par årene, men innimellom sklir det heeelt ut...som nå. Da blir han lei og jeg frustrert som igjen ender med MYE negativitet! Og så blir vi begge lei og frustrerte - og det ender med at han blir helt innelukket og jeg blir enda mer frustrert og sur! Uff...dette hørtes ikke bra ut gitt :sjenert:

Men, det årner seg nok alltid...som alltid...vi trenger bare litt space fra hverandre og tid til å tenke litt...dvs jeg trenger nok å roe meg litt og komme på en mer positive tankegang...dermed blir kjæresten min ikke så negativ og innesluttet og han kan da faktisk finne på å prate med meg...:klø: dette hørtes ut som om jeg har gjennomgått noen ganger gitt... :fnise:

Ergo - forhold er ingen lett lek gitt :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenghuru
Du sier du ønsker at han tar tak i ting (?). Nå vet jeg jo ikke hva det er, men ofte så er den kvinnen i forholdet som vil ting skal være på en spesiell måte. Med det mener jeg at jeg stadig hører venninner som klager på mennene sine: "han gjør ikke det og han gjør ikke det og han er så håpløs". Jeg er på en måte mannen i forholdet mitt :fnise: Ofte kan mannen klage på meg fordi han vil ha ting på en spesiell måte. Og vet du hva, det er grusomt. Selv om det bare er småting, så er det veldig lite alright å bli klagd på. Det mest pedagogiske man kan gjøre er å sette seg ned og finne punkter man klart er uenige i. Begge parter sier sin mening. Så må begge komme med forslag om hvordan man kan løse problemet. Hvordan kan man gi og ta for å møtes på midten? Det er bedre om han må tenke ut en løsning selv. istedenfor å få den av deg.

:klø: Dette fikk meg til å tenkte Becky...ingenting er bedre enn input fra en jente som er som kjæresten min! '

Var sånn jeg sluttet å heve stemmen min til han...ei venninne av meg beskrev for meg hvordan hun hadde da når de kranglet/diskuterte og han hevet stemmen sånn som jeg gjorde...så takk :klemmer:

Skal ha dine ord i mine tanker neste gang jeg går inn i en av mine negative "transer"...for tror nok det er der mye av problemene våre ligger...pokker da hadde han "rett" igjen :sjenert: ...jeg har en tendens til å bli veldig negativ...og når han prøver å tenke positivt blir det jo også negativt...og når han ikke gjør som jeg gjerne vil han skal gjøre så blir jo det hvertfall negativt :sjenert:

"Problemet" med hva du foreslår om løsning er at jeg har en veldig lite snakkesalig kjæreste...han har veldig vanskelig for å prate med meg om oss. Stiller jeg han spørsmål om ting får jeg 90% av gangene svar som "jeg vet ikke"...puh så frustrende.

Og kjæresten min er ekstremt konfliktsky (som nevnt) så noen løsning fra han har jeg aldri!! fått. Enten blir vi "enige" om mine løsninger/forslag eller så lar jeg det gå sånn som han helst vil jeg skal gjøre...

Så denne biten må vi nok jobbe mer med gitt...

Takk jenter :klemmer: Hva skulle jeg gjort uten dere i dag...godt jeg har lite å gjøre i dag på jobb så jeg fikk luftet meg litt her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har dere to problemer dere må møtes på midten på:

1)Du kan klage på ham

2)Han kan være konflinktsky.

Hva med å sette seg ned med han og snakke om disse punktene. Hvis du skal jobbe med ditt "problemområde" så må han gjøre det samme. Synes du er veldig flink til å se hva du bør gjøre annerledes. Da bør han og jobbe med å snakke mer med deg om forholdet. Mannen min jobber nå for å ikke klage på meg og å være mer hyggelig (han har det ikke så bra på jobben og kan ta med seg humøret hjem). Jeg jobber blant annet med å rydde opp etter meg :fnise: Mannen konsentrerer seg virkelig (jeg og selvsagt, men noe annet hadde ikke vært å forvente :fnise). Når han begynner å rette på meg, minner jeg ham på å ikke klage. Det kan være alt fra bilkjøring til matlaging. Tror ikke han tenker på det egentlig, for han mener bare å hjelpe. Men når det blir sånn småtteri hele tiden virker det nedbrytende på meg. Klarer liksom ikke å falle ordentlig til ro og slappe av i tilfelle jeg gjør noe "feil".

Blir spennende å høre fortsettelsen :jepp::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Innom med en tirsdags :klemmer: , tenkte du kunne trenge det idag :)

Tusen takk Milla :)

Hva med å sette seg ned med han og snakke om disse punktene. Hvis du skal jobbe med ditt "problemområde" så må han gjøre det samme. Synes du er veldig flink til å se hva du bør gjøre annerledes. Da bør han og jobbe med å snakke mer med deg om forholdet.

Blir spennende å høre fortsettelsen :jepp::klemmer:

Du har nok så rett så rett :sjenert:

Vi er nødt til å ta oss sammen og finne tilbake til da vi fungerte og få det til å fungere over lang tid :)

Vi får nok skru av glanekassa og komme frem til et kompromiss ja :)

Vi må bare ha en liten time-out for vi har hatt så mange slike prater det siste halvåret...blir nok å la det gå i kveld og ta en liten rolig prat i morgen...prøve hvertfall :gjeiper:

Det er som vi sier stadig vekk - vi klarte ikke holde oss fra hverandre da vi ikke var kjærester - derav vi ente sammen igjen...så vi er nok bare stuck med hverandre...og da må vi bare innse det og akseptere og godta små filleting.

Nå har jeg bestemt meg...når jeg kommer hjem i kveld skal jeg være i godt humør og være glad for å se han. Ikke mase om at vi må prate og heller bare være positive meg så kanskje jeg får positiv respons tilbake hvor han vil prate - pleier å hjelpe :lur::yvonne:

Helt utrolig hvor godt det er å ha KG på en dag som dette :) Dere har nå snudd ekstremt sure, bitre og irriterte meg til en mer positiv jente...og så få vi håpe at det reflekterer over på kjæresten min :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at humøret ditt har snudd :strix:

Om det er noen trøst så kjenner jeg meg godt igjen i mye av det du skriver. Og som Becky sier så har alle normale forhold noen trøblete perioder i blant.

Men som jeg leste i artiklen om den boken jeg nevnte, så mente terapeuten at dersom begge partene hadde viljen og ønsket om å holde sammen, så gikk det som regel alltid bra til slutt - selvom man trengte litt hjelp på veien. Og det har jo dere, så dette går seg helt sikkert til :tommelopp:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tvinge seg selv til å bli godt humør er faktisk veldig undervurdert. Man begynner å late som, så får man ofte god respons og blir til slutt i godt humør på ordentlig. En annen strategi jeg bruker ofte, som jeg har lært på et kurs en gang, er å bestemme seg for å like andre. Alstå, hvis man vil at andre skal like deg: lik dem først :jepp: Da bryr man seg ikke så mye om hva de mener om deg og hvis de merker den positive energien fra deg, så liker de deg tilbake. Hvis man merker at noen liker deg, liker du ikke da dem tilbake? :) Denne strategien kan virke for deg. Let etter alt du liker hos kjæresten din. Når han merker den positive du da utstråler, vil det smitte over på ham.

Håper dere får en koselig kveld sammen og at du er oppriktig glad for å se ham og finner tilbake til de gamle følelsene som ligger i bånn :klemmer:

Sorry, synes bare alt som har med tankestrategier er veldig spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Om det er noen trøst så kjenner jeg meg godt igjen i mye av det du skriver. Og som Becky sier så har alle normale forhold noen trøblete perioder i blant.

Men som jeg leste i artiklen om den boken jeg nevnte, så mente terapeuten at dersom begge partene hadde viljen og ønsket om å holde sammen, så gikk det som regel alltid bra til slutt - selvom man trengte litt hjelp på veien. Og det har jo dere, så dette går seg helt sikkert til :tommelopp:

:tommelopp: Er veldig glad for at vi er enige på det punktet - vi er virkelig verdt å kjempe for! Og så må vel jeg bare innse at jeg må skjerpe meg med maset mitt også...han ville jo tross alt kjøpe leilighet sammen meg i fjor og er helt med på å få barn...fikk jo fin beskjed på søndag da jeg sa at NÅ er tiden inne..."vel, da må vi vel bare ofre litt nattesøvn for det" :rødme: ...bare synd jeg nærmest sovnet så det gikk ikke likevel :slår: Dumme, dumme søvnen som vi trenger så sårt :fnise:

Å tvinge seg selv til å bli godt humør er faktisk veldig undervurdert. Man begynner å late som, så får man ofte god respons og blir til slutt i godt humør på ordentlig. En annen strategi jeg bruker ofte, som jeg har lært på et kurs en gang, er å bestemme seg for å like andre. Alstå, hvis man vil at andre skal like deg: lik dem først :jepp: Da bryr man seg ikke så mye om hva de mener om deg og hvis de merker den positive energien fra deg, så liker de deg tilbake. Hvis man merker at noen liker deg, liker du ikke da dem tilbake? :) Denne strategien kan virke for deg. Let etter alt du liker hos kjæresten din. Når han merker den positive du da utstråler, vil det smitte over på ham.

Virkelig gode ord du har her Becky...skjønner at du kan dette...logisk tankegang :) Da vet jeg hvem jeg skal "klage" til neste gang noe som dette skjer her i heimen.... :fnise: Håper det er greit?

Nå har jeg nå fått "klagd" fra meg litt hos venninnen min og ikke minst fått litt strenge ord fra henne om at jeg må skjerpe meg eller så mister jeg han igjen...det hjelper alltid å få tømt seg litt :blush:

Og så var det veldig koselig å komme hjem til kjæresten :yvonne: Han tok meg godt i mot i døra med et nuss og en unnskyld...oppriktig ment også :) Det betyr mye å komme fra han for det er sjelden han sier unnskyld uoppfordret :rødme:

Nå får han bare bli ferdig med Rambo filmen...hehe...jeg sitter på kjøkkenet og plimprer på pcn...(litt omvendt i forhold til hva det pleier å være her så veldig uvant dette her :fnise: )så skal vi kose oss sammen etterpå :lur: Kanskje vi ikke er for sent ute :pls::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette hørtes veldg bra ut :klemmer: Håper dere har/har hatt en koselig kveld og at evt :sengekos: gir resultater :lur:

Seff kan du "klage" igjen. Bare glad til hvis jeg kan være til hjelp :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom og leser meg opp, blitt lite KG tid i det siste.

Her har det vært både Brasil tur og uoverenstemmelser siden sist, bra du klarer å snu det til noe positivt!

Men er bestandig godt å ha en venninne å klage til, har flere ganger løst problemer med kjæresten bare ved å klage og diskutere det med en venninne :fnise: (Av og til så skjønner man at vi kvinner ikke er helt lette å leve med :sjenert: )

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må prøve meg på den tankegangen din Becky for å få noen til å være litt bedre mot meg... hmm, takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest kenghuru

Uff isj æsj...fikk nettopp vite at hunden min lider av en alvorlig hjertesykdom og kommer ikke til å leve så lenge som han burde :cry3:

Enda godt jeg og kjæresten ordnet opp i går så jeg kan gå hjem og gråte en liten skvett i armene hans etterpå....

Jeg som hadde gledet meg til han skulle få oppleve lille nurket vårt som kommer en gang og alle de fine turene vi skulle tatt sammen i skog og mark i mange år fremover. Nå er det ikke usikkert hvor lenge han lever og ingen lange turer hvor han blir presset...æsj bæsj assa!! Klumpen min er jo så god...hvorfor skal slike ting alltid ramme de beste :frown:

Dumme dumme sykdom!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Så trist å høre om hunden din, er rart så glade vi kan bli i disse pelsdottene :klemmer:

Dere får bare nyte tiden dere får igjen med ham, og kose masse med ham :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Så trist med hunden din. Har de anslått noe tid, eller er det mer uvisst...? Ofte kan de jo overraske disse dyrene... Vi hadde en hund som også fikk diagnosert en sykdom i ung alder. Det var ikke en dødelig sykdom, men den ville definitivt redusere livskvaliteten til hunden betrakelig alt i ung alder. Men han levde helt som en vanlig hund til han var gammel han, så det er ikke alltid at det slår til sånne ting :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...