Gå til innhold

Kenghurus lille prins har kommet

Gjest kenghuru

Anbefalte innlegg

Gjest kenghuru

Nytt besøk på Ullevål i dag.

Blodtrykket mitt når jeg er der er ikke noe å skryte av, men det er bra, hvertfall akseptabelt :filer: , når jeg er hjemme så da er legen fornøyd. Formen min er noe helt annet enn den har vært de siste ukene og energien er tilbake, så nå er jeg ordentlig klare for lillegutt. Jeg kan ikke få ladet batteriene noe mer nå tror jeg før han er ute :nigo:

Så da jeg fikk tilbud om stripping sa jeg jo selvfølgelig ja takk :)

1 cm åpning. Hun rotet nå rundt og fikk åpnet opp litt så da håper jeg at det har en effekt...hvis ikke er det tilbake på torsdag for å se på utviklingen til lillegutt og min.

Nå skal jeg ut på min daglige luftetur...kommer ikke langt, men noe er bedre enn ingenting...og så må jeg jo nyte litt av denne fantastiske sola...det er VÅR :nigo::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende :popcorn: Jeg hadde veldig god effekt av stripping, så kanskje du får møte prinsen din om ikke så lenge :lur:

Hvis jeg ikke rekker innom her før det skjer noe, så masse lykke til ihvertfall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det skjer jo ting her også, jo :)

Hvem blir først av deg og Vingle? :fnise:

Jaja, jeg blir vel sistemann jeg, da :gjeiper:

Masse lykke til i hvertfall, dette er spennende :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLADREMELDING!

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Hei vingle. Her startet rier kl 4 i dag tidlig og kl 9 var han ute :) En frisk og fin liten pjokk :) Vi er begge slitne etter sjokket på kroppene våre, men ellers har vi det helt strålende :)

HURRA, og gratulerer til Kenghuru, mannen og lillegutt! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ?!?!

Dette har ikke jeg fått med meg!

GRATULERER SÅ UTROLIG MYE KENGHURU

:duskedame::bolledeig::strix::skya:

Tenk, nå er du endelig mamma :kgbaby:

Kos dere masse i dagene fremover :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med gutten Kenghuru!

Håper alt står bra til med den lille familien!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Kenghuru :klemmer: Så koselig at prinsen endelig har meldt sin ankomst! Håper dere koser dere masse med tilskuddet :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Tusen tusen takk for alle gratulasjoner :rodmer:

Og ikke minst :velkommen: til hegejenta og tusle :)

Lille prinsen bestemte seg visst fort for å komme til verden :sjenert:

Jeg ble jo strippet mandag 21/3 og tirsdagen gikk slimproppen.

Onsdag morgen kl 4 startet det å murre noe veldig hos meg med rett på 10 min mellom hver ri, men ikke så jeg kunne dra på sykehuset.

Ca 3 timer senere hadde jeg 2 min mellom hver ri og jeg fikk med nød lov å komme på sykehuset, men med "varsel" om at jeg kunne bli sendt hjem igjen siden dette var første barnet...vel, det ble det ikke til for 30 min etter at vi ankom sykehuset var lille prinsen ute :daane: Verdens vakreste og mest perfekte lille gutt ;):rodmer:

Pga blodtrykket mitt fikk jeg ikke adgang til hotellet på Ullevål og ble på barsel avdelingen. Heldigvis var jeg heldig som ikke hadde noen romkamerat før fredagen, og da bestemte vi oss for å reise hjem. Formen min var helt på topp og ammingen var igang allerede så vi så ingen grunn til å bli der en natt til...og den avgjørelsen var jeg veldig fornøyd med da jeg våknet opp på lørdag morgen med gutta mine på hver sin side av meg :yvonne::rodmer:

Nå har vi kost oss hjemme i 1 uke og lillegutt er fortsatt helt nydelig. Han spiser veldig godt og er på vei til å komme seg tilbake til fødselsvekten igjen. Vi har tom vært på et par trilleturer allerede og det var utrolig godt å røre på seg igjen etter altfor mange måneder på rompa i sofan :filer:

Vi har hatt en veldig fin start og krysser nå fingrene for at dette fortsetter :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hjem igjen, Kenghuru :)

Jeg skjønte ut ifra sladremeldingen at dette måtte ha gått rimelig fort. Synes du har vært skikkelig flink som ble hjemme helt til det var to min mellom riene. Tror jeg kommer til å være av de som får panikk, jeg :gjeiper:

Håper dere koser dere masse, det høres unektelig sånn ut :rodmer: Jeg gleder meg i hvertfall veldig til det blir min tur :)

Ha en fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Gratulerer så mye med lillegutten :)

Han er født dagen før vår lille jente jo ;)

Tusen takk :)

Ja, både jeg, du og Vingle koste oss på Ullevål samtidig - og jeg som faktisk nevnte det i boka di for maaaange måneder siden...hvem hadde vel trodd at vi faktisk endte opp med fødsel så tett oppi hverandre da jeg skrev det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om prinsen bestemte seg for å komme som et lyn håper jeg du hadde en fin fødselsopplevelse!

Det høres iallfall ut som om den første tiden med prinsen er helt toppers.

Å lese sånne historier gjør at sånne som meg som snart skal i ilden kan grue seg litt mindre til den store styrkeprøven!

:klemmer: og kos deg med både mann og barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest kenghuru

Selv om prinsen bestemte seg for å komme som et lyn håper jeg du hadde en fin fødselsopplevelse!

Det høres iallfall ut som om den første tiden med prinsen er helt toppers.

Å lese sånne historier gjør at sånne som meg som snart skal i ilden kan grue seg litt mindre til den store styrkeprøven!

:klemmer: og kos deg med både mann og barn!

Det var en veldig fin opplevelse selvom den gikk veldig fort :rodmer: Det at den gikk så fort passet jo meg utmerket også så utålmodig jeg er :fnise:

Det klart beste var jo å få han oppå meg med en gang...det var en fantastisk opplevelse og hele verden kunne gått under på det tidspunktet uten at jeg hadde fått det med meg :rodmer:

De første par ukene har vært veldig fine, men også utfordrende.

Den første uka hadde vi mye besøk og jeg følte meg frisk og opplagt...helt til 1 uke etter fødsel da adrenalinet la seg litt...da gikk jeg på en bitteliten smell av slitenhet, men med god hjelp av samboer ordnet det seg.

Den siste uka har samboer jobbet mer så jeg har vært nødt til å lære meg å gjøre alt på egenhånd...noe som har fungert bra så lenge jeg har fått nok søvn. Heldigvis sover prinsen rundt 3 timer hver dupp så jeg får hentet meg godt inn :jepp:

Ellers er det en fantastisk flott tid å få en liten en på med vårsola som titter fram og snøen smelter så man kan gå lange fine turer :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest kenghuru

:lete:

:goodbye: Jeg er her jeg vet du...hvertfall litt lesing sånn innimellom så jeg er litt oppdatert hos dere andre...men, å skrive er en annen sak når man må prioritere...:sjenert:

Men...alt står bra til her i hus :) Jeg har nå hatt mine runder med følelser og fortvilelser som de fleste andre, men nå begynner ting virkelig å gå seg til og det er veeeeldig deilig å føle at man har bittelitt overskudd igjen...enn så lenge ;)

Lillegutt har vokst seg stor om man sammenligner størrelsen ved fødsel, men han er helt på nederste kurve, så en slank liten herremann kan man si at han er...men, fortsatt verdens nydeligste da selvfølgelig :rodmer:

Vi har kommet godt i gang med rutiner allerede så dagene er MYE letter enn de har vært...jeg er glad i rutiner ;) Vi startet bevisst med pysj rundt kl 8 på kvelden helt fra starten av, og nå er jeg sikker på at vi får uttelling for nå legger han seg tidligere og tidligere om kveldene...han har faktisk sovnet allerede, noe som er ca 1 time tidligere enn "vanlig"...so much time - what to do :filer::klo::fnise:

Ammingen går veldig bra heldigvis og vi har også fått løst opp i favorittsiden hans etter 1 besøk hos manuellterapeut...DET anbefales virkelig :jepp:

Ellers bare koser vi oss og det er en fantastisk følelse når vår lille prins gliser mot oss når han ser eller hører oss...utrolig hvor fort all frustrasjon da forsvinner ;):hjerte:

Nå venter vi bare på at latteren skal komme...et lite hikst kom i dag, så ikke lenge igjen nå før vi har barnelatter mellom veggene...det kan virkelig ikke finnes noe mer fantastisk lyd enn det :rodmer::hjerte::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...