Gå til innhold

Kenghurus lille prins har kommet

Gjest kenghuru

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kenghuru

Skulle virkelig ønske at jeg kunne skrive like koselig som jeg gjorde forrige uke, men neida :sjenert:

Forrige uke var jeg ganske sliten etter min kanskje litt for trabasiøse helg og ikke minst mandagen med tur innom Elkjøp og Ikea...men, jeg tok ting med ro og følte jeg så smått begynte å jobbe meg oppover i form igjen (jeg har jo hatt flere sånne runder hvor jeg har sliti meg litt for mye ut, men jeg kommer meg alltid tilbake igjen ;) )

Så på fredag dro jeg til avtalen min med jordmor etter nok en litt dårlig natt med våken ca hver andre time og våknet med litt stiv i nakken som betyr at jeg egentlig burde sove litt mer, men en avtale er en avtale i mitt hodet :sjenert:

Resultatet med det besøket var for høyt blodtrykk og litt protein i urin og tur til Ullevål med fare for svangerskapsforgiftning:(

Endte med å tilbringe mange timer på venterrommet før jeg ble lagt inn til observasjon...fikk nå endelig en seng og mulighet til å slappe av litt og da sank heldigvis blodtrykket såpass at jeg kunne få dra hjem :hoppe: Alle andre prøver var også bra :)

Lørdag skulle vi tilbake for en sjekk, men endte med å tilbringe nye 8 timer på å vente :daane: Jeg fikk kranglet meg til å dra hjem på kvelden da jeg kjente at det var det beste for meg...ingen protein i urinen og lille gutt har det helt supert :rodmer: Vi fikk tom se han igjen og han ligger med hodet godt festet og smatter på fostervannet :rodmer:

Passe sliten kom jeg inn døra og der hadde verdens herligste kjæreste og venninner arrangert babyshower for meg :rodmer: Tenk at der hadde de sittet i maaaange timer å ventet på meg med kake, ballonger og gaver...ååå for noen gode jenter jeg har :hjerte:

Søndag skulle vi tilbake og siden vi fikk målt hjemme (har maskin) med gode resultater og jeg hadde gode resultater der ble vi sendt hjem i går kveld...til min store overraskelse tom uten noe medisiner :hoppe:

Så nå sitter jeg hjemme, 100% sykmeldt og prøver å få ned blodtrykket mitt med å slappe av enda mer enn jeg noensinne har gjort før...foreløpig går det ikke så bra for Ullevål har jo selvfølgelig klart å sette griller i hodet mitt, men det må jeg bare komme over for trykket mitt har nok ikke noe direkte relasjon med graviditeten - det er bare sånn jeg er :filer:

Nå skal jeg gå å legge meg igjen etter å ha spist litt så forhåpentligvis når jeg da våkner føler jeg meg litt piggere og har enda litt lavere trykk for jeg vil helst ikke tilbake før i morgen som er avtalen :filer:

Men, jeg kan jo gi et par tips på veien da...:fnise:

Dersom dere har behov for å dra på kvinnesenteret (sånn utenom føden da) så dra etter vaktskifte ;) Vaktskifte = enda 1 times venting

Ha alltid med dere litt mat og drikke og gjerne noe å lese på (jeg ventet som sagt i maaaaange timer på legen og det blir kjedelig å stirre i taket etter en stund :filer: )

Og lurer noen på noe om hvor ting er, er det bar eå spørre...jeg er nå godt kjent både på kvinnesenteret og med de som jobber der :fnise:

Sorry for laaaaaangt innlegg, men veldig deilig å få skrevet ned alt så er jeg sikker på at jeg hvertfall ikke kommer til å glemme denne helga :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel, for en helg du har hatt!

Bra at alt står bra til :klemmer: Får satse på at det er redebygging og stress i forhold til det som er årsaken.

Det hørtes utrolig koselig ut med babyshower; for en mann og gode venner du har - blir helt rørt, jeg :rodmer:

Håper du får slappet av fremover, ikke lenge igjen til lillegutt kommer, nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Himmel, for en helg du har hatt!

Bra at alt står bra til :klemmer: Får satse på at det er redebygging og stress i forhold til det som er årsaken.

Det hørtes utrolig koselig ut med babyshower; for en mann og gode venner du har - blir helt rørt, jeg :rodmer:

Håper du får slappet av fremover, ikke lenge igjen til lillegutt kommer, nå :)

Uff ja, det er hvertfall ikke en helg jeg vil gjenta :filer: Bortsett fra babyshoweren da...den skulle jeg gjerne tatt igjen :rodmer:

Men, nå har ikke dagen i dag vært noe særlig bra så langt dessverre...klarte ikke sove noe mere og får dermed ikke ned trykket mitt. Det er litt for høyt enda så har lovet kjæresten at dersom det nå ikke går ned etter en dupp skal vi ringe sykehuset og høre om ikke jeg kan få noe som kan hjelpe til med å få det litt mer stabilt...litt kjipt å "krype til korset" etter at jeg var så sta som mente at dette ville gå seg til, men det får nå bare gå :sjenert:

Det viktigste er at jeg får trykket stabilt for ellers er det fare for at de kanskje må sette meg igang tidligere for at jeg skal bli frisk...og vi vil jo helst at lillegutt skal kose seg mest mulig INNI magen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Her har det skjedd ting.. godt du fikk komme hjem igjen, prøve å slappe av, så blodtrykket holder seg stabilt. Selvom det sikkert er lettere sagt enn gjort. :klem:

Kan jeg spørre hva blodtrykket ditt lå på? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Her har det skjedd ting.. godt du fikk komme hjem igjen, prøve å slappe av, så blodtrykket holder seg stabilt. Selvom det sikkert er lettere sagt enn gjort. :klem:

Kan jeg spørre hva blodtrykket ditt lå på? :sjenert:

:) Jeg må bare komme meg over et par psykiske "hindringer" som feks at jeg egentlig skulle vært på jobb nå og ikke ha dårlig samvittighet for det så skal jeg nok klare å slappe heeeelt av :jepp:

Men, jeg nærmer meg veldig med det nå og ligger henslengt på sofan etter å ha sovet og spist litt og har det MYE bedre...lillegutt har vært like glupsk som alltid også så han har hatt en av sine mange hikkestunder akkurat nå og da er det vanskelig ikke å bli i godt humør også når magen rister :rodmer:

Da jeg ble sendt til Ullevål på fredag lå det på 157/100 (+ litt protein i urin som nevnt). Ble så målt til ca det samme da jeg lå på observasjon, men så ble jeg sittende!!! på venterommet i mange timer og da legen så målte var trykket helt oppi 190/110!!! Og da ble jeg jo lagt inn selvfølgelig og jeg fikk hvilt ned trykket til ca 150/85 som var så bra at jeg ble sendt hjem.

Siden det har jeg blitt målt med et undertrykk på alt fra 73 (i hvile i senga) til 110 så det er absolutt ikke stabilt enda hvertfall :sjenert:

Overtrykket er det nå hvertfall ikke bekymret for...og om jeg klarer å holde undertrykket under 95 er legene fornøyde så håper jeg får det ned i løpet av kvelden og morgendagen før nytt besøk på sykehuset :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, her har det skjedd mye! Så kjedelig med blodtrykket. Håper det går seg til :klemmer:

Veldig hyggelig med babyshower oppi alt da :jepp:

Nå må du ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke jobber :fy_fy: Nå er tida for å tenke på hvilken viktig jobb det er å ta det med ro når kroppen og babyen trenger det :klemmer: Mat og avslapning på sofaen høres ut som steg i riktig retning da ja ;)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom her nå, så måtte inn og oppdatere meg litt :jepp:

Så koselig med babyshower :rodmer:

Du får bare ta det heeelt med ro nå fremover, sånn at blodtrykket holder seg fint! Og ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke jobber :nei:

Tenk, nå er det ikke lenge til prinsen er her :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Takk jenter :klemmer:

Ting går mye bedre nå :)

Ble lagt inn (igjen) på tirsdag og klarte å sove bedre enn på lenge...selv i en sykehusseng så tydelig at jeg har "overgitt" meg :sjenert:

Ble heldigvis sluppet ut igjen i går med medisiner i veska og kjente jeg hadde fått litt nytt mot :)

Det var kjempedeilig å komme hjem til sofan og kjæresten og ikke minst senga mi...er helt avhengig av den og hvertfall puta mi (som forøvrig var med på sykehuset og skal fortsette med det når tiden kommer :fnise: )

Ingen dårlig samvittighet for jobben lenger heller...nå er det kun jeg og lille prinsen vår som gjelder :hjerte:

Og jeg har forresten hatt min beste natt på evigheter i natt..sov først i 8 timer sammenhengende (tom UTEN do tur :hakeslepp: ), spiste litt og sov så i 5 timer til...litt sliten ja :filer::fnise:

Nå er det bare å si HEIA NORGE!!! og smile videre :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

8timer uten dotur, WOW! :fnise:

Her går det max 3-4timer nå ;)

Passe på deg selv nå.. det er kun lillegutt som gjelder :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du endelig får slappet av litt :) Det trengte du nok :jepp:

Men du, har du en som kan sladre for deg hvis det skjer noe? Det er jo ikke lenge igjen nå, og vi er litt nysgjerrige når det skjer ting, vi KG-jentene :gjeiper:

Ha en super dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

8timer uten dotur, WOW! :fnise:

Her går det max 3-4timer nå ;)

Ble helt imponert over meg selv jeg...og nesten litt bekymret, men det må være party-blæra mi som fortsatt eksisterer litt :fnise:

Så bra at du endelig får slappet av litt :) Det trengte du nok :jepp:

Men du, har du en som kan sladre for deg hvis det skjer noe? Det er jo ikke lenge igjen nå, og vi er litt nysgjerrige når det skjer ting, vi KG-jentene :gjeiper:

Ha en super dag :klemmer:

:klemmer:

Ja, det å endelig få slappet av er utrolig digg...kjenner jeg sitter å smiler enda over hvor godt jeg nå føler meg i forhold til den siste tiden :nigo: Og ikke minst får jeg jo med meg masse VM :) :)

Nå skal tiden bare nytes og jeg skal sørge for å ha energi til lillegutt kommer...for fortsetter han som han gjør i magen så blir han en liten krevende, bestemt og aktiv ung herremann :rodmer:

Nei, du sladris til meg selv har jeg ikke ordnet enda...wæææ er det sååå nærme jeg er at jeg bør tenke på slikt også :fnise:

Har noen lyst, tid og mulighet? :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne vært sladris for deg, men sjansene er vel store for at vi ligger på sykehuset samtidig..? :gjeiper:

Her har det også gått i VM i dag - mannen har hatt hjemmekontor, og som han sa: man må jo ha VM-pause ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenghuru

Jeg skulle gjerne vært sladris for deg, men sjansene er vel store for at vi ligger på sykehuset samtidig..? :gjeiper:

Her har det også gått i VM i dag - mannen har hatt hjemmekontor, og som han sa: man må jo ha VM-pause ;)

:klemmer: Veldig hyggelig tanke, men er nok fare for det...eller så er vi midt oppi de første ukene med småttisene ;)

Men, det er jo ingen stor hast her enda da, for jeg og lillegutt har en avtale om hvertfall å vente til godt uti mars før vi skal hilse på hverandre :lur::rodmer:

Igjen sier jeg bare: HEIA NORGE!! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dårlig samvittighet for jobben lenger heller...nå er det kun jeg og lille prinsen vår som gjelder :hjerte:

:tommelsmil:

Ble helt imponert over meg selv jeg...og nesten litt bekymret, men det må være party-blæra mi som fortsatt eksisterer litt :fnise:

:ler:

Nei, du sladris til meg selv har jeg ikke ordnet enda...wæææ er det sååå nærme jeg er at jeg bør tenke på slikt også :fnise:

Har noen lyst, tid og mulighet? :rodmer:

Litt tidlig å si, men når jeg har født kan jeg jo se an om jeg har mulighet til å gjengjelde tjenesten! Skjønner hvis du finner noen andre som melder seg nå, så da bare gjør du det, men hvis ikke så kan det jo hende det funker :) I så fall får du bare si fra, så ser vi hva vi får til ;) Lite trolig at jeg går over tida i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Litt tidlig å si, men når jeg har født kan jeg jo se an om jeg har mulighet til å gjengjelde tjenesten! Skjønner hvis du finner noen andre som melder seg nå, så da bare gjør du det, men hvis ikke så kan det jo hende det funker :) I så fall får du bare si fra, så ser vi hva vi får til ;) Lite trolig at jeg går over tida i hvert fall!

:klemmer: Du er snill du :) Da har jeg jo hvertfall deg for jeg har ingen planer om å føde før tiden heller så da kan det jo klaffe godt det ;)

Nå er det natta og kroken på døra her...har hengt opp et par maskiner og det var visst det jeg orket å gjøre i dag...ikke veldig mye energi som har bygd seg opp her enda gitt :sjenert: Men, det var godt å få gjort for det var tydelig at jeg ikke hadde vært tilstede den siste uken...var plutselig ikke så mange boxere igjen i skuffen til kjæresten :fnise:

Krysser fingrene for positive svar på Ullevål i morgen så vi da får dratt på fjellet i helga, så jeg får koblet litt av og gjort noe annet enn å sitte hjemme hele tiden :jepp:

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg jo hvertfall deg for jeg har ingen planer om å føde før tiden heller så da kan det jo klaffe godt det ;)

Høres bra ut ;) Vi får se an når bolla mi bestemmer seg for å dukke opp da!

Hvordan gikk det på Ullevål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Høres bra ut ;) Vi får se an når bolla mi bestemmer seg for å dukke opp da!

Hvordan gikk det på Ullevål?

Jeg har faktisk ikke kommet meg dit enda. Har time om et par timer så nå driver jeg med alt forebyggende hjemme for å få et bra trykk hos legen :lur:

Hjelper da egentlig lite at lillegutt holdt meg våken halve natta (skulle tro han var utenfor magen allerede :fnise: ), men nå tar jeg bare ting som de kommer...jeg har gitt opp min "perfekte" verden :filer::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra plan. Jeg krysser i alle fall fingre for deg og trykket! Hørtes herlig ut med en tur til fjells da! :jepp:

Utrolig kjedelig å ligge våken. Jeg har - bank i bordet - ikke vært særlig plaget av det i graviditeten. De siste månedene har det selvsagt vært mye avbrutt søvn, men sovner stort sett greit igjen. Håper ikke det får konsekvenser for målinga etterpå! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Nå sitter vi da på vei til fjells etter en meget bra visitt hos legen :) Hadde gode målinger så da skal jeg fortsette på medisinen over helga og tilbake på mandag :) God helg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...