Gå til innhold

Kenghurus lille prins har kommet

Gjest kenghuru

Anbefalte innlegg

Ang. hensyn: Nå blir jeg tatt mye hensyn til. Fremmede folk hjelper meg meg det ene og det andre. Veldig koselig altså. Nå skal det legges til at jeg ser ut som et vandrende (vel..vaggende - som vel egentlig ikke komemr seg noe særlig fremover :fnise:) freakshow :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kenghuru

Her flyr tia gitt :)

Tenk at om 4 dager er jeg faktisk høygravid!! Hjelp!! :):sjenert:

Er ganske rart å tenke på hvor fort tiden faktisk går når man er midt oppi dette her. Var veldig mange som sa det til meg i starte, men jeg trodde virkelig ikke at det skulle gå såååå fort :daane:

Syns da jammen meg ikke det er lenge siden jeg kjente lille gutt for første gang da han kilte meg inni magen min, eller da jeg så på magen min og syns den var stor...i uke 20...hahaha :)

Nå sitter jeg her i straks uke 34 og lille gutt har tydeligvis ikke så stor plass lenger for nå går det mer i dytt og stryk med foten enn sparking. Kjenner godt når han flytter på seg om dagen og helen hans er veldig lett å kjenne...og for en kraft han har i beina sine :daane: Åååå, nå kom jeg på første gang han vekte meg på natta fordi jeg hadde lagt meg for mye over på magen :rodmer:

Når jeg sitter sånn å mimrer tilbake på de ukene som har "forsvunnet" så fort, så skulle jeg ønske det nesten var noen flere uker igjen faktisk...det kan nok ha en sammenheng med at jeg endelig sover godt om natta (er jo oppe på do 1-2 ganger om natta, men sovner igjen med en gang...endelig :) )og jeg har til og med energi til å gjøre litt sosiale ting :hoppe: Men, spør meg igjen om noen få uker så er det vel ikke helt sikkert at jeg er såååå enig med meg selv da :fnise:

Jeg føler meg IKKE klar til å få han i armene mine riktig enda hvertfall, men jeg er VELDIG!!! klar for å få tilbake kontrollen på kroppen min :jepp: Når jeg selv kan styre blæra mi, når jeg faktisk kan få tilbake fordøyelsen min og ikke plages av forstoppelse nærmest hele tiden og ikke minst det å kunne ligge som JEG vil i senga uten å måtte ha haugevis av puter rundt meg...og som jeg lengter etter å krype inntil kjæresten uten magen som er "i veien" :hjerte:

Utstyrsmessig har vi jo vært ganske så "ferdig" en god stund nå.

Dette er på plass og klart til bruk:

Vogn, seng, babykurv, stellebord m/balje, bleiebøtte, brystpumpe, ammepute, bilsete, dyner, sengetøy, diverse klær, BabyBjørn bæresele, hjemmestrikket babyteppe og lekegrind.

Vi mangler babycall og reiseseng som vi arver og får senere siden det ikke er noe hast, og madrass til sprinkelseng som jeg håper noen har lyst å kjøpe til oss :lur:

I tillegg har jeg hentet gratisboksene fra Libero, BAM og Apotek1. Og så meldte vi oss inn i Go'boken for en stund siden og derfra fikk vi en del første bøker og leker. Nå venter jeg på Rimi boksen og så skal vi kanskje til Sverige og hente på Babyshoppen der samtidig som vi fyller opp frysern...liker alt av slike gratisting :) Dette har faktisk resultert i at jeg nå har fått både ammeinnlegg, bleier, kluter og diverse kremer og oljer som holder for de første dagene :)

Mangler vi noe da mon tro? :klo:

Håper alle har en superfin søndag og ikke minst morsdag for de som er mor...neste år er det også min tur :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Jeg har også mimret litt de siste dagene... synes tiden har gått så fort. Blir nesten litt små stresset når jeg tenker på at det faktisk er KUN 27dager til termin.. helt utrolig :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Jeg har også mimret litt de siste dagene... synes tiden har gått så fort. Blir nesten litt små stresset når jeg tenker på at det faktisk er KUN 27dager til termin.. helt utrolig :daane:

Herreguuud hvor ble det av tia!! Nå kun 26 dager igjen Milla!!

Synes din graviditet har gått mye fortere enn min :fnise: Seriøst altså ;)

Hehe...du kan så si...jeg skjønner uansett ikke hvor tia har blitt av :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her flyr tia gitt :)

Tenk at om 4 dager er jeg faktisk høygravid!! Hjelp!! :):sjenert:

Hoho, i morgen er du også høygravid kenghuru! :gravid: Enig med Becky i at din graviditet har gått fortere enn vår :gjeiper:

eller da jeg så på magen min og syns den var stor...i uke 20...hahaha :)

Haha, kjenner meg igjen :ler:

det å kunne ligge som JEG vil i senga uten å måtte ha haugevis av puter rundt meg...og som jeg lengter etter å krype inntil kjæresten uten magen som er "i veien" :hjerte:

JA TAKK! Det skal bli godt. Vi prøvde å :sengekos: i går vi, men det ble ingen stor suksess... :sukk: Var koselig så klart, men uten tvil fryktelig slitsomt og klønete. Savner å ha kroppen min for meg selv... Får jo ikke helt det når man skal amme heller, men da er det i alle fall mer i perioder!

Mangler vi noe da mon tro? :klo:

Synes det høres ut som dere har det aller meste ;) Hva med gulpekluter? Jeg synes denne lista er ganske fin! Jeg tar den litt med en klype salt da, men den gir en ganske grei retningslinje tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, snart høygravid du også, jo :strix:

Det ser jo ut som at dere har det meste i orden. Vi mangler lekegrind + at jeg må få tak i sånne kroker til å ha på vogna (til å feste stelleveska i). Jeg trodde jo at alle stellevesker ble levert med kroker, men dengang ei. Har dere det på deres stelleveske? Det er slike jeg mener: http://www.lilleprinsen.no/product/468525/Tinkafu-_barnevognkroker%2C-2-stk..html

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Tippeliste:

Kenghuru: tipper 25 mars

(men håper mere på 3 april som hadde passet utmerket tidsmessig...og så er det fullmåne den dagen :sjenert:)

Samboer: 28 mars

Milla: 1 april (må innrømme at jeg håper du tar feil Milla...vil ikke at lille gutt skal få aprilsnarr hvert år stakar... :gjeiper: )

Lillefot: 27 mars

Jesse: 26 mars

Becky: 3 april

Endret av kenghuru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Synes det høres ut som dere har det aller meste ;) Hva med gulpekluter? Jeg synes denne lista er ganske fin! Jeg tar den litt med en klype salt da, men den gir en ganske grei retningslinje tenker jeg.

Gulpekluter ja...det kan jo være greit å ha i hus ja...takk for tips til et hodet som har vært i ammetåka de siste 7 månedene :fnise:

Yey, snart høygravid du også, jo :strix:

Det ser jo ut som at dere har det meste i orden. Vi mangler lekegrind + at jeg må få tak i sånne kroker til å ha på vogna (til å feste stelleveska i). Jeg trodde jo at alle stellevesker ble levert med kroker, men dengang ei. Har dere det på deres stelleveske? Det er slike jeg mener: http://www.lilleprinsen.no/product/468525/Tinkafu-_barnevognkroker%2C-2-stk..html

Ha en fin dag :klem:

Bare noen timer igjen så kan jeg offisielt kalle meg også for høygravid...selvom mange rundt meg stusser for de mener jo jeg har vært det lenge sånn utifra magen...:fnise:

De krokene er bare helt geniale...takk for påminnelsen (har som sagt et tåkehodet så her settes alle påminnelser/tips stor pris på :fnise:) Både Tinkafu kroker og flaskeholder er bestilt nå...vi har Emmaljunga vogn med "knekkhåndtak" så da detter bagen av når jeg knekker håndtaket og da er de krokene et møst i mine øyne :lur:

Nå har også alle arve og låneklær kommet i hus og jeg har vasket 3 maskiner med småttisklær som nå henger på snora og det er sååååå koselig å se på og jeg gleder meg sååå til å brette de sammen og legge i skuffene til lille gutten vår :rodmer:

Jeg måtte tom rydde i gangen så han fikk plass til dresser og sko...han tar jo faktisk en del plass tom før han har kommet denne lille prinsen her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenghuru

:strix: JEG ER HØYGRAVID :strix:

:nigo: :nigo: :nigo:

Jeg gleder meg sååå masse til å hilse på lille gutt! Han kan fint få godgjøre seg litt til altså...ikke det, men utrolig hvor jeg nå gleder meg til å se han, holde han og kose med han :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest kenghuru

Høygravid :strix:

HØYGRAVID

:duskedame::skya::strix:

Gratulerer som høygravid kenghuru! :klemmer:

Tusen takk jenter :rodmer:

Det er en herlig følelse...nå er det liksom ingenting som gjennstår...bare litt godgjøring og så sitter vi plutselig der med vår lille prins som vi har ventet så lenge på :rodmer:

Dette har vært en så utrolig fantastisk helg :rodmer:

Var litt redd den startet heller dårlig da lille gutt vekket meg en gang i timen av all romsteringen hans natt til lørdag, men jeg fikk til slutt hvertfall 5 timer sammenhengende søvn (etter 4 timers av/på med romstering) så da var faktisk energien helt på topp :) Vi reiste derfor til Sverige for å fylle opp fryserene...og det klarte vi gitt...tror vi har mat til langt over sommeren jeg nå :fnise:

Og bare det at jeg orket et par timer inni matbutikken uten for store problemer gjorde meg ganske stolt av meg selv...men, det er jo typisk at formen skal være sååå bra nå heeelt på slutten...typisk meg det... :sjenert::fnise:

Og i dag var vi ute å gikk en deilig tur i sola...var litt kaldt, men hva man ikke gjør for å lade opp til høydepunktet denne helga - konsert med det ene favorittbandet mitt: Band of Horses!! Denne konserten hadde jeg gledet meg til i 5 måneder så etter en gåtur, mye hvile og massasje i korsryggen ble det heldigvis en fantastisk bra konsertopplevelse :danse:

Barn ingen hindring sier nå jeg :fnise::danse:

Nå er det natta her i huset...bare lille gutt vil ligge i ro nå så :rodmer:

Han var jo så flink under konserten så får se om ikke en sang fra pappa kan hjelpe :hjerte:

Ååå så godt livet virkelig er om dagen :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...