Gjest kenghuru Skrevet 1. august 2010 #281 Del Skrevet 1. august 2010 En "må-ha" liste skal jeg klare å følge med på hva som skjer inni meg :rødme: Unnfangelsen finner sted omkring: 6. juli 2010 Hjertet begynner å slå: 31. juli 2010 Embryoet beveger seg: 24. august 2010 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 31. august 2010 Alle indre organer er ferdig formet: 31. august 2010 Risikoen for spontanabort avtar: 14. september 2010 Kvalmen avtar for de fleste: 21. september 2010 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 28. september 2010 Fosteret svelger og tisser: 12. oktober 2010 Tid for ultralyd: 19. oktober 2010 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 26. oktober 2010 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 9. november 2010 Fosteret begynner å høre: 30. november 2010 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 28. desember 2010 Mange fostre legger seg med hodet ned: 1. februar 2011 Svangerskapspermisjonen begynner: 10. mars 2011 Antatt termindato: 31. mars 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 1. august 2010 #282 Del Skrevet 1. august 2010 Lille hjertet :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 2. august 2010 #283 Del Skrevet 2. august 2010 :klø: Nå kjenner jeg bekymringene begynner å melde sin ankomst Har jo hatt mye mage"vondter"/menssmerter nå et par uker, men nå har de begynt å gi seg. I tillegg er det mindre og mindre vondt i brystene mine også...og faktisk ikke fullt så oppblåst som jeg har vært tidligere...og da kommer jo tanken: er det virkelig liv?? Tør nesten ikke skrive det en gang for ikke å "jinkse" det...men, jeg er jo ikke engang kvalm og noe som helst dårlig...fortsatt kun litt sliten og trøtt Vet ikke hva jeg vil med dette...abre lufte litt kanskje Hvordan funker det med å høre hjerteslag rundt uke 8? Har hørt mange gjør det, men er det hos privat eller fastlege? Jeg trodde faktisk jeg hadde lest meg opp masse om hva jeg skulle gjøre når jeg satt der, men nå som jeg faktisk sitter her husker jeg jo ingenting Jeg bør vel ringe legen og få en time til første kontroll? Jeg gleder meg utrolig til onsdag...da skal både mamma og min kusine få vite nyheten...tenker at jeg da har noen få med erfaring som kan være der sammen meg dersom dette skulle gå galt...noe jeg ikke håper det gjør :rødme: Tenk at på onsdag blir vår lille hemmelighet litt mer offisielt...gleder meg til å fortelle det til alle...har jo lyst å rope det ut til alle sammen nå :rødme: :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 2. august 2010 #284 Del Skrevet 2. august 2010 Det er nok ingenting å bekymre seg for, mange kjenner ingen plager gjennom hele svangerskapet og du kan være en av dem Men skjønner godt at du blir bekymret, for all del. Det er ikke lett å være helt rolig før man er mer sikker, sånn som etter at hjertet har begynt å slå og etter man runder 12 uker og alt.. Så koselig det blir å fortelle nyheten til dine nærmeste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 4. august 2010 #285 Del Skrevet 4. august 2010 Det er nok ingenting å bekymre seg for, mange kjenner ingen plager gjennom hele svangerskapet og du kan være en av dem Men skjønner godt at du blir bekymret, for all del. Det er ikke lett å være helt rolig før man er mer sikker, sånn som etter at hjertet har begynt å slå og etter man runder 12 uker og alt.. Så koselig det blir å fortelle nyheten til dine nærmeste! Takk for beroligene ord Jeg gleder meg jo stort over hver dag som går uten at jeg er kvalm, så jeg klager ikke Og jeg blir også beroliget ved at jeg fortsatt har murringer, er oppblåst og har fortsatt ømme bryster så jeg nyter det foreløpig hvertfall :rødme: I går fikk pappa vite at han skal bli morfar :rødme: og i dag blir det morro å få mamma på besøk... :rødme: Vet jo det er veldig tidlig og det var jo IKKE planlagt å se det til noen flere enn mamma og min kusine, men det går jo bare ikke ann å holde munn om noe slikt da Til helga skal jeg kose meg heeeelt alene hjemme og sove så mye jeg bare vil...det skal bli såååå godt for er utrolig trøtt om dagen... har hørt om hormontåka og tror jammen ikke jeg er litt fanget av den også for det er lite som fungerer i hodet mitt nå...er veldig glad i post-it lapper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 4. august 2010 #286 Del Skrevet 4. august 2010 Jeg lever fortsatt i min egen lille boble. Husker langt fra alt, og noterer ned de minste ting, ellers blir de glemt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 8. august 2010 #287 Del Skrevet 8. august 2010 Nyt at du har lite plager, selv om jeg kjenner til det å bekymre seg :dåne: Du kan ta innlendig UL. Da ser de hjertelyden m.m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 9. august 2010 #288 Del Skrevet 9. august 2010 Tror det er mange som er som deg, som ikke kjenner stort i perioder, kanskje særlig rundt den tiden du er i nå Så ingen grunn til bekymring - alt står nok fint til med den lille spiren der inne Symptomene kommer nok tidsnok, og da kommer du helt sikkert til å lengte tilbake til disse tider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 9. august 2010 #289 Del Skrevet 9. august 2010 Takk for beroligende ord Milla, Becky og Zia Jeg skal høre om legen jeg skal til i uke 10 har muligheter til å høre på hjertet. Om så venter jeg til da, om ikke finner jeg meg en privat gk og får en tidlig sjekk...trenger å roe meg litt så jeg ikke stresser Har merket flere ting som viser at det skjer noe her forresten: Tannpastan jeg har brukt de siste 10 årene smaker ikke like godt lenger Og ikke favorittpotetgullet mitt heller Har også merket at når jeg har spist meg mett må maten av bordet med en gang for dersom matlukta finner veien til nesa mi blir jeg skikkelig kvalm Og appropo kvalm...for en skikkelig drittdag dette er!! Skulle aldri ha nevnt hvor fin form jeg er i for i dag er det en ordentlig slitsom dag Blir ikke kvitt kvalmen/uggenheten for første gang...håper bare den forsvinner om jeg får sovet litt i ettermiddag Ellers så vet nå alle besteforeldre om nyheten og alle ble jo helt i ekstase :rødme: Bare jeg kan bli litt i ekstase snart også hadde jo dette vært riktig så hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 10. august 2010 #290 Del Skrevet 10. august 2010 Søvn må være min beste venn om dagen Sovnet etter middag i går og klarte ikke stå opp før klokka nærmet seg 22...det var kanskje litt dumt for da ble det jo veldig vanskelig å sovne igjen Men, jeg begynner å lure på om ikke kvalmen virkelig har meldt sin ankomst her...Ritz kjeksen har funnet veien til nattbordet og jeg måtte ha i meg noen før jeg stod opp i dag...og ikke minst ble jeg nødt til å ligge lenger før jeg klarte å stå opp. Dersom dette medvarer blir jeg jo nødt til å kontakte legen for det funker dårlig å skylde på at jeg forsover meg hver dag når jeg tusler inn på jobb rundt 1 time for seint :klø: Sjekket med legen jeg skal til om 3 uker og de hører etter hjertelyd og om det er liv, så da er jeg litt roligere og skal konsentrere meg om å ta vare på meg selv og slappe mest mulig av Det sørger nå hvertfall gode, søte kjæresten for...han stiller opp mye mer enn jeg noensinne hadde fantasert om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 10. august 2010 #291 Del Skrevet 10. august 2010 7uker Koselig at de kommende besteforeldrene ble glad :rødme: Bare vent du begynner å glede deg etterhvert du også, når det virkelig går opp for deg at du er gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 10. august 2010 #292 Del Skrevet 10. august 2010 Herlighet, 7 uker allerede? Synes det går fort for alle andre enn meg selv Synes ikke du skal bruke tid på å bekymre deg. Kan du ikke ta en privat UL, så får du avkrefta mistanken iløpet av få dager. Hvorfor er du egentlig bekymra? Fordi du ikke er kvalm? Når alt dette er sagt så skjønner jeg veldig godt hvordan du har det. Leste en reportasjoe der det stod at norske kvinner ofte føler det som et mirakel når de får et friskt barn. De får så mye info om hva som kan gå galt, samt hva de må passe på, så det er lett å bli nervevrak. Mamma har en helt annen holdning. Hun tenker at det går bra nesten uansett. Da snakker vi om røyning og drikking og. Ikke det at hun ikke tror det er farlig, men hun har sett at det som regel går bra. Det hjalp meg veldig å få vite at alt er normalt. Legen sa det sikkert fem ganger. Jeg spurte ikke fem ganger, men hun ville vel betrygge meg ordentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 12. august 2010 #293 Del Skrevet 12. august 2010 Takk for 7 uker heiing Dette har nok vært de lengste 2 ukene noensinne, men også de korteste...tenk, det er kun 2 uker side vi fant ut av har en liten spire (nå en bønne) på vei...er sant som du sier Becky: tiden går utrolig fort for alle andre enn meg Men, nå gleder jeg meg skikkelig til hver tirsdag...en ny "epoke" hver tirsdag :rødme: og tiden fremover nå kommer til å fyke avgårde siden det er mye som skjer før jeg skal til legen og så på ferie og så hjem for å gjøre dette offisielt...det gleder jeg meg masse til :rødme: Formen er tilbake til den gode siden igjen..puh. Må bare huske å spise noe kjeks før jeg legger meg så er jeg ikke så sulten når jeg våkner og da heller ikke kvalm...og heldigvis for det :gjeiper: Forresten en veldig fin holdning fra moren din Becky - skjønner helt ærlig heller ikke hvorfor jeg har bekymret meg - les HAR for det har jeg sluttet med Nå prøver jeg bare å kose meg med gode formen hva fremtiden vår er i ferd med å gi oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. august 2010 #294 Del Skrevet 12. august 2010 Er det ikke herlig å ha en dag i uken når man bikker over til ny graviduke helt herlig :rødme: Jeg gleder meg sånn til hver lørdag at jeg kan ikke få sagt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 17. august 2010 #295 Del Skrevet 17. august 2010 8 uker Tenk at i dag starter bønna å vokse seg til et kirsebær :rødme: På tide vi får et nytt kallenavn på lille spiren...den har blitt kalt "Bønna" i 1 uke nå Tror vi heller går over til å kalle den for "Knøttet" for å kalle spiren for Kirskebæret blir vel litt voldsomt...stakar liten Formen er helt upåklagelig Fortsatt trøtt og sliten, men nesten ikke kvalm...hvertfall ikke i forhold til hva andre opplever. Veldig glad for det og håper alt jeg kan for at det holder seg sånn resten av tiden min I går kom kjæresten hjem med gave til meg Boka "Mamma for første gang" av Gro Nylander :rødme: Søte kjæresten Og så hadde han kjøpt bok til seg selv også om hvordan han kan bli en god pappa...jeg mener nå ikke han trenger en bok for å finne ut av det da, men han har snart lest ut boka så tydelig at han gleder seg mer og mer for hver dag som går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 17. august 2010 #296 Del Skrevet 17. august 2010 8uker Den boken til Gro Nylander har jeg også, en flott bok med masse nyttige tips og råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 18. august 2010 #297 Del Skrevet 18. august 2010 Så flott at du har lite plager. Nyt det Hurra for 8 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 22. august 2010 #298 Del Skrevet 22. august 2010 Uff, nå merkers hormonone her gitt Har glefset på kjæresten litt for mye denne helga...og han som er så snill å steller med meg...lurer på om kanksje han skjemmer meg bort for mye så jeg blir helt daff her jeg ikke trenger å gjøre noenting i følge han Får håpe jeg sover godt i natt også (har nesten ikke doturer hver dag engang om dagen) og er litt oppegående i morgen så kanskje humøret er litt bedre da. Ellers priser jeg meg fortsatt lykkelig over at jeg ikke har noen særlig andre plager - øm i puppa så å sove på magen begynner å bli ubehagelig nå og noe trøtt, men ikke kvalm lenger....*kryss i taket og bank i bordet* Denne uka skal søsken få vite at de skal bli tanter og onkler :rødme: Gleder meg masse til det! Vi forteller litt tidligere enn planlagt da de neste 2 ukene har vi ikke mulighet og så er jeg faktisk 12 uker på vei!!! Tia flyr fortsatt veldig fort, men fortsatt veldig sakte Gleder meg masse til neste tirsdag - første kontroll/samtale :rødme: Ellers driver vi å ser på ny bil...noe som ikke er veldig lett Vi ender opp med en skoda octavia, men kravene våre er det ikke alle som har gitt Og så(etter å ha lest om Becky som har kjøpt vogn) kom vi på at vi bør kjøpe vi også i løpet av et par mnd. November & desember er pengeslukmåneder pga bursdager og jul og månedene etter jul er jo generelt trange...plutselig kjenner jeg meg nesten litt stressa Håper alle har hatt en fin fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 22. august 2010 #299 Del Skrevet 22. august 2010 Hva slags vogn kunne du tenke deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 23. august 2010 #300 Del Skrevet 23. august 2010 Hva slags vogn kunne du tenke deg? Ha ikke anelse på merke - må nok ta en runde i butikken for å finne det, men kriteriene våre er jo noen: - 4 hjul - Bra til å bruke i terreng/grusveier - IKKE oppblåsbare hjul - har ikke veldig lyst å bli stående langt borte hjemmefra med punktert dekk - Og da er det viktig at snøen ikke kladder seg på hjulene så store og gode hjul er viktig. - Lett å dytte og også å legge sammen - Minst mulig sammenlagt - Ser for meg at vi trenger en kombi Akkurat nå føler jeg det ser ut som en håpløs oppgave, men med det mylderet av forskjellig vogner som finnes bør vi vel finne en som passer oss... :gjeiper: Tips og råd tas imot med åpne armer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå