Gå til innhold

Livskunst..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

En livskunstners bønn.

Herre, du vet bedre enn jeg selv vet at jeg begynner å bli gammel. Hold meg borte fra den fatale vane å tro at jeg må uttale meg om et hvert emne ved enhver anledning. Fri meg fra trangen til å ordne opp i andres saker. Gjør meg tankefull, men ikke sturende, hjelpsom, men ikke dirigerende. Med min enorme oppsamlede visdom er det nesten synd å ikke få ha venner helt til slutt. Hold mitt sinn fritt fra ønsket om å fortelle detaljert om alle ting, gi meg vinger til å nå fram til poenget. Forsegl mine lepper mot å berette om mine fysiske svakheter og plager. De øker stadig og min glede over å fortelle om dem blir større med årene. Jeg tør ikke be om den nådegave at jeg vil nyte historier om andres plager, men hjelp meg med å uttholde dem med tålmodighet. Jeg tør ikke be om en bedre hukommelse, men om en voksende ydmykhet og en mindre skråsikkerhet når min hukommelse synes å komme i konflikt med andres. Lær meg den storartede leveregel at jeg av og til tar feil. Hold meg noenlunde elskverdig. Jeg ønsker ikke å bli noen helgen. Noen av dem er så vanskelig å leve smammen med. Men en sur gammel person er et av djevelsens mesterstykker. Gi meg evnen til å se lyspunkter på uventede ster og gode sider hos folk som jeg ikke regner med har dem. Og la meg, Herre, få den nådegave at jeg kan fortelle dem det. Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...