Gå til innhold

Noen her som har lest Himmelske samtaler?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det har jeg, og jeg eeeelsker de bøkene. Var som å komme hjem da jeg begynte å lese, og nå leser jeg litt hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest den. Husker at det var en god bok.

Har lest så mange slike bøker i det siste. Tar ikke igjen hva dette var for en. Fortell litt da.

Nå leser jeg om en medisinmann. Det er også god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok lest dem ja, og de kommer til å følge meg resten av livet. :D Kjenner igjen det med å "komme hjem". Jeg pleier å si det slik at, endelig er det jeg selv har tenkt og følt, men ikke klart å formulere, kommet på papiret.

Serien består av tre bøker som følger denne utviklingen:

Individuelle sannheter

Gobale sannheter

Universelle sannheter

De er skrevet av Neale Donald Walsh og er hans samtaler med gud. Hvor mye folk velger å legge i dette at samtalene er direkte med gud er egenlig uviktig. Det som er det fantastiske med bøkene er budskapet

Det er i tillegg til samtalene kommet ut 2 bøker som heter:

Vennskap med gud

Samhørighet med gud

Selv får jeg rett og slett "noia" av kristendommen, så man trenger ikke å bekjenne seg som kristen for å ha utbytte av bøkene. Det hadde derimot vært veldig interessant å snakket med noen kristne som evt har lest bøkene for å få deres synspunkter på dem. Jeg får ikke noia av kristne, men jeg sliter med den kristne Norske kirke fordi det er så forferdelig mye hykleri der. :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennskap med Gud er god.

Den fikk meg inn på andre tanker. Jeg likte mye bedre den Guden.

Den vil jeg ha.

Den dem snakker om i kirka er så streng og dømmenes at jeg får frysninger på ryggen.

Skulle ikke tro det var samme fyr. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke jeg lest bøkene, men leste et innlegg ett eller annet sted av en som tydeligvis la disse til grunn for sin tro. DET er for meg skremmende patetisk. Man kan ikke velge selv hvordan man vil at Gud skal være. Han er den han er - take it or leave it - det er i hvertfall min mening. Jeg bekjenner meg ikke til noen tro selv, men helt fra jeg var i ungdomsårene har jeg fått mark av folk som plukker ut det de liker selv fra Boken, og glatt overser det som ikke passer dem selv.

Boken - Bibelen - er jo etter sigende Hans ord. Hvordan kan da mennesker sette seg selv over disse ord og lover og bare følge dem man selv synes er behagelige? Er ikke det nokså teit?

Det blir jo som om ungene dine skulle komme til deg å si: Mamma, jeg skjønner at du bare vil mitt beste, og jeg synes det er greit det der med å rydde rommet mitt og hjelpe til i huset litte grann, men det der med å komme inn klokken ti tror jeg ikke jeg gidder, for det blir litt vanskelig for meg å følge opp. De andre er jo ute til elleve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boken - Bibelen - er jo etter sigende Hans ord. Hvordan kan da mennesker sette seg selv over disse ord og lover og bare følge dem man selv synes er behagelige? Er ikke det nokså teit?  

Selv om jeg er kristen, er jeg ikke spesielt inne i den kristleige vitenskapen hvis man kan kalle dem det.

Men er ikke noe av "problemet" med det du tar opp her Mysan, at Bibelen på noen punkter er uklar, selvmotsigende og åpen for tolkninger? Dette gjør at det ikke er noe problem for meg å gjøre slik du beskriver.

For øvrig har jeg ikke lest de nevnte bøker, men det virker som om de som har lest dem virkelig blir frelst/veldig opptatt av innholdet. ja, har man ordet i sin makt er det lett å rive andre med seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Himmelske samtaler har ikke "makt" over meg. Jeg liker de bøkene fordi det som står der er sant FOR MEG. JEG leser, og føler at jeg leser sannheten. Hva andre måtte mene eller synse er ikke intressant. Jeg TROR vi alle er en del av Gud, fordi i mitt hjerte føles det sant. Jeg fant stor trøst i å lese HImmelske samtaler, og fant svar på mange ting. Men jeg er ikke helt fanatisk av den grunn. Kaller meg ikke kristen heller. Jeg er den jeg er, og jeg tror på det jeg tror på. Og det må man få lov til å gjøre ifred. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Donpedro -

den er sikkert ganske uklar og selvmotsigende på mange punkter, men den er også veldig klar på enkelte punkter.

Den er veldig klar på at man ikke skal ha sex før ekteskap for eksempel, men dette er det mange som glatt overser, selv om de kaller seg kristne.

Den er ganske klar på at menn som har sex med menn (går ut fra at det også gjelder kvinner/kvinner) ikke skal arve guds rike, allikevel har vi homofile prester her i landet.

Jeg husker ikke så mye av den lenger, men jeg har faktisk for noen år tilbake studert den endel, og fått ganske god innsikt i hva som står der - og SÅ veldig uklar er den ikke at man ikke klarer å forstå hva den sier. Men må altså gidde og sette seg inn hva som er skrevet - det er jo derfor det er skrevet... Den er liksom ingen Coffeetable Book.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det med menn osex var litt uklart, jeg.

Og hvor staår det med sex og ekteskap, trodde det kun ikke var lov til å drive hor?

Man må ta mye med en klype salt mener jeg , ellers er det jo eks noen stoffer man ikke kan bruke, feil å spise svin osv.

Mulig jeg er en dårlig kristen, tatt alkohol, sex osv i betraktning, men jeg tror. Og det er nok for Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gud sier i Himmelske samtaler at det ikke er noe som heter synd. Er noe menneskene har funnet på. Vi skal feire kroppen vår og nyte sex. Gud elsker oss uansett hva vi gjør. Han elsker oss fordi vi ER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er Gud kjærlighet.

Du kan utrette mye med bare kjærlighet.

Med kjærlighet følger lys, varme og harmoni.

Du har valget til å slippe det inn i livet ditt.

Disse bøkene som er nevnt er en hjelp til å se Guds kjærlighet.

Bibelen er også skrevet og tolket av folk. Den tolkningen

er jeg ikke alltid enige i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...