Gå til innhold

Dagene i hulefamilien

DDuck

Anbefalte innlegg

Hehe... det skulle jeg ha gjort ja :lol:

Nei men det gikk fint.. hadde kake hjemme jeg :lur:

I dag har vi hatt besøk av pappa og fruen og Dina fikk seg babygym :nigo: Satt senest i går og sa til Ælen at vi måtte kjøpe en sånn :ler: Så det var kjekt :jepp:

Blir gøy å se når hun begynner å bry seg om den og leke med den :jepp:

Og så har jeg spist burger for første gang på et år :hoppe: Har jo hatt helt sånn anti-gatekjøkkenmat når jeg var gravid for at jeg ikke klarte lukta av frityr olje og ble kvalm av tanken på å spise noe derifra :ler: Men det var godt i dag :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy at hun fikk det, kjekt å få sånt :jepp:

Det var godt med burger ja ;)

Du skulle smakt burgern på Hesburger :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at hun fikk babygym!! Hvilken type er det?

Har sett på flere sorter til lilletutta,men vi har ikke kommet så langt egentlig!

Jeg vil i bryllup jeg og!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at hun fikk det, kjekt å få sånt :jepp:

Det var godt med burger ja ;)

Du skulle smakt burgern på Hesburger :sikle:

Ja det var ikke ille med burger :jepp:

Kjempekjekt med babygym :) Hadde tenkt å kjøpe det snart så :Nikke:

Så koselig at hun fikk babygym!! Hvilken type er det?

Har sett på flere sorter til lilletutta,men vi har ikke kommet så langt egentlig!

Jeg vil i bryllup jeg og!!

Har ikke peiling hvilken type det er :ler:

Tror ikke det er noe fancy greier... er noe de har kjøpt i sverige :Nikke:

Men den har masse fine farger og lager bråkete lyder når hun slår på dem, så det er vel det som er viktigst :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda dagene de flyr :dåne:

Skjønner ikke hvor de blir av jeg? :vetikke:

Jeg har fått tilbake svimmelheten som jeg hadde når jeg var gravid så jeg er startet med behandling til kiropraktor igjen.. Han lurte også på om hvordan Dina var og så fortalte jeg han at hun er snill å grei, men på kveldene blir hun helt krakilsk og ingenting nytter å gjøre før hun blir så sliten at hun sovner imellom 3-5 engang :dåne:

Så hun skal være med meg så skal han se på henne i morgen for han mente det kunne være noe han kunne hjelpe med :Nikke:

Så var vi på barselgruppe i går på helsestasjonen.. jeg så mitt snitt til å veie Dina for å se hvordan vekta var og den viser selvfølgelig for lite :grine:

Mammahjertet mitt ble selvfølgelig livredd for stakkars lille jenta og jeg begynte å grine og føler meg ikke god nok som mor siden ungen min "ikke får nok" mat.. :sukk:

Så i går og i dag har/skal vi matet henne selv om hun ikke var sulten omtrent så skal vi veie henne på nytt i morgen.. (alt er i regi av helsesøster altså..)

Ellers har vi begynt å få til ammingen mer og mer.. men det går ikke smertefritt.. ene brystvorta mi er full av små blemmer og et deilig åpent sår, så når hun tar tak på den puppen står tårene ut av øynene mine..! Det føles som om noen gir meg piercing i brystvorta hvert eneste sekund! (jeg vet hvordan det kjennes ut og det er IKKE godt!) Også er det vondt i brystene når brystvortene trekker seg sammen.. og her i nordnorge er det jo ikke akkurat sommervær :glare:

Så det er konstant stive brystvorter og ilende og stikkende smerter som kunne fått selv den tøffeste mann til å be om å få skjært av brystene.. :roll:

Uff dette ble masse syt egentlig... men jeg har ikke så mange andre å syte til...

I dag er det meldt ekstremvarsel her.. det skal vistnok regne veldig mye i dag... Så da kan vi ikke klippe plenen... :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe tak, altså.. Du vet godt at du kan skrive om både opp- og nedturer her, så det skal du ikke tenke på. Fint å lese om virkeligheten med småbarn i hus, ikke bare rosenrøde glansbilder en kanskje ser andre steder.. Og jeg er helt overbevist om at du er verdens beste mamma for Dina! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere begge :klemmer:

Ja rosenrødt er det ikke hele tiden, det skal være sikkert.. men det er mye kos også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer::kose:

Det er bra vi er laget sånn at kos, smil (og etter hvert fine ord) kan få oss til å komme oss gjennom (og kanskje tilogmed glemme) mye slit og tårer.

(Nå er jo ikke jeg mamma, men har oppfattet at det er sånn. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo absolutt verdt det :Nikke:

Bare det å vite at et lite menneske er så avhengig av en og å få et strålende smil når man ser på henne gjør dagene mye lettere :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi vært på veiing på helsestasjonen igjen og oppfeitingskuren har fungert :nigo: Hun har gått opp en plass mellom 100 og 200g de siste to dagene :ler:

Så nå skal vi fortsette noen dager til med det og se om hun legger på seg enda mer før 6 ukers kontrollen på onsdag :jepp:

Flinke Dina-fina :rødme:

Vi har også vært hos kiropraktpren en tur for hun er så urolig og sint på kveldene og han fant en liten låsning i ryggen som kan lage ubehag og gjøre det vanskelig for henne å få opp luft etter måltidene.. Og det er jo luft hun plages med.. hun raper ikke godt nok og det gjør at lufta går i magen og tarmene og det blir vondt for stakkars jenta :kgbaby:

Så vi håper han får ei ordning på det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, tre ganger tror jeg det var, han var vel to-tre mnd tror jeg. Han hadde ei låsning i nakken, og vi merka bedring allerede etter første besøk... han roa seg på kveldene og sov lengre perioder. Men etter noen måneder starta hylinga igjen, da var det stålviljen som slo ut :lol: Tror ikke kiropraktor kan hjelpe med sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah... varte i nesten et år den hylinga :sukk: man blir smårar av mindre...

Men nå er han bare god og verdens beste :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at naprapater har behandlinger for slikt også,dineDama :Nikke:

Veldig leit at hun sliter med det altså...ikke noe moro når gulla ikke har det helt bra! :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...