Gå til innhold

Jeg kunne ALDRI vært sammen med en mann som tjente mindre enn meg

Gjest Gjest_Ella_*

Anbefalte innlegg

Gjest emmeline
Hvorfor det?

Fordi det er sånn det skal være etter min mening. Han er mann, jeg er kvinne, tradisjonelt. Jeg mener ikke dermed at han må tjene voldsomt mye mer enn meg, men føler meg mest komfortabel med litt forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CookieMonster
Fordi det er sånn det skal være etter min mening. Han er mann, jeg er kvinne, tradisjonelt. Jeg mener ikke dermed at han må tjene voldsomt mye mer enn meg, men føler meg mest komfortabel med litt forskjell.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du mener at mannen skal tjene mer enn kvinnen? Kun fordi han er mann?

Hvis en mann og en kvinne har nøyaktig samme jobb med nøyaktig samme arbeidsoppgaver og ansvar, så skal mannen tjene mer kun fordi han er mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline
Hvis en mann og en kvinne har nøyaktig samme jobb med nøyaktig samme arbeidsoppgaver og ansvar, så skal mannen tjene mer kun fordi han er mann?

Nei selvfølgelig ikke, det er da ikke det det er snakk om i denne diskusjonen? Det handler om man vil være sammen med en mann som tjener mindre. Og mitt svar på det er at jeg helst ser at mannen er den som tjener mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cynthia

Jeg ønsker en mann som tjener så å si det samme som meg. Rett og slett fordi jeg tenker at det sparer oss for mange unødvendige problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er en helt latterlig holdning. Jeg tjener mer enn mannen min, og det er ikke noe problem. Hvorfor skulle det være det? Det er lite tvil om maskuliniteten hans, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cynthia
Nei selvfølgelig ikke, det er da ikke det det er snakk om i denne diskusjonen? Det handler om man vil være sammen med en mann som tjener mindre. Og mitt svar på det er at jeg helst ser at mannen er den som tjener mest.

Nettopp. Skjønner ikke hvorfor dette skal være så mye verre enn når menn sier at de ønsker at dama skal ta hele svangerskapspermisjonen. Ulike meninger, ulike preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lady_*

Jeg synes det er rett og slett trist at for at man skal kunne definere seg som en kvinne, må man være i en underordnet posisjon i forhold til en mann. Være seg i tilknytning til økonomi, høyde, alder eller annet. Det er ikke MANGLER som skaper en kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Jeg synes det er rett og slett trist at for at man skal kunne definere seg som en kvinne, må man være i en underordnet posisjon i forhold til en mann. Være seg i tilknytning til økonomi, høyde, alder eller annet. Det er ikke MANGLER som skaper en kvinne.

Nettopp, det er derfor jeg synes meningen til emmeline er helt bak mål. Idiotiske holdninger å ha i dagens samfunn. Man trenger ikke være unerordnet for at at et forhold skal fungere. Jeg synes egentlig synd på de som mener at mannen må tjene mest,det er flaut at damer i dag kan komme med sånne utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline
Nettopp, det er derfor jeg synes meningen til emmeline er helt bak mål. Idiotiske holdninger å ha i dagens samfunn. Man trenger ikke være unerordnet for at at et forhold skal fungere. Jeg synes egentlig synd på de som mener at mannen må tjene mest,det er flaut at damer i dag kan komme med sånne utsagn.

Jeg har aldri sagt at man trenger å være underordnet for at et forhold skal fungere. Jeg har bare sagt at jeg helst ser at mannen er den som tjener mest. Jeg vil ikke være den som har det største ansvaret for økonomien, om andre kvinner vil så vær så god. Det er min personlige mening og har ingenting å si i den store sammenhengen, av ditt innlegg synes jeg du lager en større sak av det enn det strengt tatt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha det største ansvaret for økonomien har ikke noe med om det er han eller henne som tjener mest. Mange kvinner har hatt det største ansvaret økonomisk selv når de har vært hjemmeværende, det kommmer helt an på hvordan hoveforsørgerens er økonomisk - dvs. økonomisk rotehue eller ikke. Så det kan godt hende at den som tjener minst i et forhold vil bli den som også har det økonomiske hovedansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest emmeline
Å ha det største ansvaret for økonomien har ikke noe med om det er han eller henne som tjener mest. Mange kvinner har hatt det største ansvaret økonomisk selv når de har vært hjemmeværende, det kommmer helt an på hvordan hoveforsørgerens er økonomisk - dvs. økonomisk rotehue eller ikke. Så det kan godt hende at den som tjener minst i et forhold vil bli den som også har det økonomiske hovedansvaret.

I denne sammenhengen mener jeg det økonomiske hovedansvaret som den som får inn mest penger, den som drar det største lasset om du vil. Ikke hvem som setter seg ned og betaler regninger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være kvinne, og skikkelig damete, og ikke sånn guttejente, innebærer faktisk at man er underdanig mannen, at man går ned på kne for å suge kukken hans, lager mat til ham, gjør som han sier, pynter seg, snakker med lys stemme, og er generelt feminin. Norge er blitt et lesbe-land, og kjerringene her skjønner ikke sånne greier. Men billig sex, det kan en da i hvert fall få. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Det å være kvinne, og skikkelig damete, og ikke sånn guttejente, innebærer faktisk at man er underdanig mannen, at man går ned på kne for å suge kukken hans, lager mat til ham, gjør som han sier, pynter seg, snakker med lys stemme, og er generelt feminin. Norge er blitt et lesbe-land, og kjerringene her skjønner ikke sånne greier. Men billig sex, det kan en da i hvert fall få. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Hahahaha, den var virkelig god:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...