Gå til innhold

Jeg kunne ALDRI vært sammen med en mann som tjente mindre enn meg


Gjest Gjest_Ella_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ella_*

Jeg vil da føle meg som kvinnen i forholdet.

Noenlunde lik lønn er selvfølgelig det beste. Nå snakker jeg ikke om lønnsforskjeller på under 100.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, deg om det. Jeg tjener mer enn mannen min, men ikke så veldig mye enda men på sikt vil jeg nok tjene en del mer enn ham.

Skulle jeg liksom gi opp denne fantastiske mannen fordi jeg tjener godt? Han er den beste mannen som finnes for meg, og lønnen hans har ingenting med det å gjøre.

Føle seg som kvinnen i forohldet? Heldigvis kan jeg kjenne meg kvinnelig fordi jeg er en kvinne, ikke på grunn av hva jeg tjener. han føler seg også som en mann fordi han er en mann. Jeg er snill med ham, omtenksom for hans ønsker, jeg tar meg av ham etc. og det er mer enn nok for ham til å føle seg som en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil da føle meg som kvinnen i forholdet.

Noenlunde lik lønn er selvfølgelig det beste. Nå snakker jeg ikke om lønnsforskjeller på under 100.000

Haha, jeg VET du ikke mener dette! Vi er da tross alt i 2009 :)

Hvorfor skulle man føle seg mer kvinnelig av å tjene mindre enn mannen sin?

Teit innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria

Han kan godt tene mindre enn meg, men eg trur ikkje eg ville ha forsørgja han. Eg setter sjølvstende ganske høgt, likar ikkje at andre er avhengige av meg på den måten. Eller omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pia_*

Det var da litt av en problemstilling? Du burde være glad for at du tjener såpass som du gjør og være glad når du kan handle ting til mannen din som evt gleder ham. Det skal ikke bare være mannen som må ta opp lån fordi han tjener mest eller stå for det meste av regningene..Jeg hadde vært lykkelig om det var jeg som kunne betalt mesteparten, fordi jeg liker å bidra. Vi lever i 2009 som en skrev her og det at du kommer til å føle deg mindre kvinnelig av å tjene mer enn mannen din er det mest egoistiske jeg har hørt om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_kvinne_*
Jeg vil da føle meg som kvinnen i forholdet.

Noenlunde lik lønn er selvfølgelig det beste. Nå snakker jeg ikke om lønnsforskjeller på under 100.000

Jeg tjener 200tusen mer enn mannen min, men føler meg ikke som en mindre kvinne av den grunn. Og mannen min er ikke mindre mann av å tjene mindre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt dersom mannen tjener mer enn meg. Det gir meg en helt spesiell følelse å være den som tjener mest. Vet ikke helt hvorfor, det er bare sånn. Jeg er kvinne med høy inntekt og veldig fornøyd med det. Ønsker meg ikke en mann som tjener mer enn meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg tjente mer enn kjæresten min! Er student, mens han tjener penger under studiene.

Og jeg liker ikke at han betaler så mye for meg når vi skal finne på ting sammen. Gleder meg til den dagen jeg er i full jobb og kan kjøpe fine presanger til ham og ta han med ut på ting for å vise hvor mye jeg setter pris på at han er så flott mot meg. Ikke at jeg ikke gjør det nå, liker å overraske han med middag, frokost på sengen, massasje, osv. Heldigvis er mye av det beste her i verden gratis=)

Endret av MissCoverdale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset går begge lønningene til samme formålet så det viktigste er hvor mye vi tjener sammenlagt ikke hvem som har tjent hva. Jeg ville ikke følt meg mindre feminin om jeg tjente mer enn han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det, selv velger jeg å være sammen med kjæresten min fordi han er en flott person og en jeg er glad i, at jeg tjener mer enn ham spiller liten rolle. Uansett ser jeg det ikke på som "mine" penger, men "våre" penger. Jeg har mulighet til å jobbe mer enn ham, og mange av pengene går til felles sparing for oss (f. eks bolig, reiser osv), og litt ekstra luksus i hverdagen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil da føle meg som kvinnen i forholdet.

Noenlunde lik lønn er selvfølgelig det beste. Nå snakker jeg ikke om lønnsforskjeller på under 100.000

Her fikk jeg et skikkelig flashback - etter den dummeste, blondeste dama jeg noensinne har møtt... (Nachspiel... temmelig mørkt...) Hun gnåla i flere timer om mannen - som tjente 2 mill i året... og hun var hjemmeværende i huset på Frogner... Men skilles - det ville hun... Og (snart eks.)mannen skulle kjøpe leilighet til henne - på Frogner - og betale underholdningsbidrag... Hun hadde bedre ting å gjøre enn å jobbe....

Litt på sida - bare en feeling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ainna dame
Her fikk jeg et skikkelig flashback - etter den dummeste, blondeste dama jeg noensinne har møtt... (Nachspiel... temmelig mørkt...) Hun gnåla i flere timer om mannen - som tjente 2 mill i året... og hun var hjemmeværende i huset på Frogner... Men skilles - det ville hun... Og (snart eks.)mannen skulle kjøpe leilighet til henne - på Frogner - og betale underholdningsbidrag... Hun hadde bedre ting å gjøre enn å jobbe....

Litt på sida - bare en feeling....

He he, leste om en rikmannsfrue som var hjemmeværende, hun leverte ungene på skolen og hentet dem etter skolen. I timene mellom "jobbet" hun med å shoppe og gå i banken.... og så var det så mye arbeid med å følge opp barna så hun kunne ikke jobbe. Hørte ikke om noe husarbeide eller annet hun gjorde i løpet av dagen mens ungene var borte, bortsett fra shopping og gå i banken. :) Det var nok en av de amerikanske rikmannsfruene jeg leste det om når jeg tenker meg om... navnet huskes ikke.

Nå er vi i 2009, kvinner har mulighet til å tjene så mye penger vi ønsker og har ambisjoner om. Og menn har nå mulighet til å velge yrke etter hva de har lyst til å jobbe med og være den som tjener minst av ektefellene. Før hadde man ikke noe valg, de var fastlåst i en ramme og nåde den som gikk utenfor rammen. Jeg syns vi burde ha kommet lenger i dag enn å se ned på menn som tjener mindre enn oss. Det er ikke inntekten som gjør mannen til en god person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville heller slitt med å tjene betydelig MINDRE enn mannen jeg skal gifte meg med, rett og slett fordi jeg er redd for å føle meg økonomisk fanget i et forhold dersom jeg tjener mye mindre enn han. For øyeblikket er jeg student, men allerede første året i jobb kommer jeg til å tjene ca. likt som han (sett bort fra all overtiden han jobber nå, da. Det blir jo uansett ikke aktuelt med familie og to fulltidsjobbende foreldre). Etter 10 år regner jeg med å tjene mer enn han, men siden lønningene våre da ligger på 500k pluss spiller ekstra inntekt liten rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Petronella_*

Mannen min skifter jobb i disse dager. Han går fra en jobb hvor han tjente 800.000 til en jobb hvor han kommer til å tjene 450.000 i året. Det betyr at han nå kommer til å tjene mindre enn meg - men vi kommer til å få et liv i motsetning til da han tjente 800.000,-.

For meg betyr fritid og familie mye mer enn lønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle gjerne tjent like mye eller mer enn mannen. Det hadde kommet til nytte for oss begge to, og jeg hadde sluppet å føle at jeg "lever av" han. Noe det er lett å føle om dagen, da jeg studerer og han jobber fulltid, selv om vi deler ganske bra likevel. Han tjener mest penger, jeg har mest penger. Hjelper likevel ikke så mye å ha penger uten at det kommer så mye inn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Jeg ser også helst at det er mannen som tjener mest.

Herregud for en teit holdning! Hvorfor kan ikke dama tjene mer? Dersom den ene ikke takler at den andre tjener mer/mindre så burde man aldri vært sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle voksne mennesker må få lov til å velge seg en voksen samtykkende partner etter sine fetisher og seksuelle avvik. - Også golddiggers! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...