Gå til innhold

Hva sier dere når dere skal på intervju?


Gjest Jobbsøker

Anbefalte innlegg

Gjest Jobbsøker

Jeg har selvsagt ikke sagt på jobben at jeg ser meg om etter noe annet og jeg har bedt om konfindensalitet i søknader jeg har sendt ut.

Og nå skal jeg på intervju. *jippi* tror jeg. Det er kjempeskummelt...

Men det største problemet mitt er at dette selvsagt skjer i arbeidstiden. Hva gjør andre når de skal på sånt? Jeg kan umulilg være den første...? Ikke tør jeg be om et annet tidspunkt, de vil vel jobbe i arbeidstiden de som andre. Og jeg vil ikke si på jobb jeg skal på intervju... skal jeg si jeg er syk når dagen kommer? Jeg kommer ikke til å få bare fri. Jeg vil på dette intervjuet og må jeg virkelig "juge og stæle" for å komme meg dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, sitter i samme situasjon selv.... ;)

Hos meg var alternativet å si at jeg skal til legen, har et møte eller annet..Men kom frem til at jeg sier sannheten, lenge leve den;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bedt om å få førstegangsintervjuer på ettermiddagen når jeg har vært i stillinger der jeg ikke har fleksibilitet i arbeidstiden, og mulighet til å "ta et møte".

Det skader ikke å spørre? Alternativt ville jeg bedt om en feriedag den dagen intervjuet var, om du får beskjed en ukes tid i forveien. Du trenger ikke gi en grunn til å ta en feriedag.

Dersom du ikke er sikker på at du vil slutte der du er, men bare har kommet over en "drømmejobb", ville jeg ikke sagt at jeg skulle i intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ba om en dags permisjon. De på jobben ble veeeldig nyskjerrige. Fortalte dagen etterpå at jeg hadde vært på intervju. De ble litt paff. Det er tre andre på jobben som også har vært på intervjuer og de har og bedt om en dags permisjon om interjuet har vært i arbeidstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...