Gjest A-dur Skrevet 17. oktober 2009 #1 Del Skrevet 17. oktober 2009 Kanskje litt "barnslig", men jeg har litt lyst til å lage en julekalender til kjæresten min... men er litt usikker på hva man har i gavene til voksne? Idéer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =) Skrevet 17. oktober 2009 #2 Del Skrevet 17. oktober 2009 Kanskje litt "barnslig", men jeg har litt lyst til å lage en julekalender til kjæresten min... men er litt usikker på hva man har i gavene til voksne? Idéer? Du kan jo putte "gavelapper" i dem da. Feks. en lapp hvor det står "denne lappen kan byttes mot massasje i 30 min", "en gratis middag på en restaurant. Kinobiletter for han og en kompis, eller dere to. Du kan brenne en cd med favorittsangene hans, og med deres sang om dere har noen. Eller sanger som minner dere om forskjellige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 17. oktober 2009 #3 Del Skrevet 17. oktober 2009 Åh så koselig! Det har jeg tenkt på å gjøre og i år og Håper det kommer opp litt gode ideere i den tråden her. Jeg laget en til eksen min for noen år siden. Jeg hadde en julesokk hvor jeg puttet en liten ting oppi hver dag. I tillegg hadde jeg en snor med 24 hjerter på, hvor det stod en setning hver dag på de forskjellige hjertene. Nå vil jeg lage ordentlig gavekalender med en liten pakke hver dag. (sånn som jeg fikk da jeg var liten) Litt usikker på hva enda, men legger ut ideer her når jeg kommer på noe:) Håper flere gjør det og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 17. oktober 2009 #4 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Jeg har gjort det for kjære og kommer til å gjøre det i år også! Kan gi alt mulig, godteri, øl/annet alkohol, blader, boxere, sokker (selvstrikket ullsokker f.eks), kino/konsertbilletter, cd'er, filmer... Det kan fort bli litt dyrt, så spørs jo hvor mye du vil bruke på det. Men planlegg litt, skriv opp forslag og ha det med deg når du skal handle! Jeg syns at en sjokoladeplate eller marsipangris en dag er flott, man kan for eksempel gi litt mer på lørdagen. Jeg tenkte litt sånn, ga kjære et Pondus bla på en søndag så han kunne bruke latdagen på å se i det Kjære er glad i en spesiell julebrus, kan kjøpe en six pack med den og ha i kjøleskapet, kan ha en lapp på kalenderen som hinter Endret 18. oktober 2009 av Minttu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 18. oktober 2009 #5 Del Skrevet 18. oktober 2009 Gode forslag! Min samboer og er glad i julebrus og Pondus! Håper kalenderen faller i smak. Som nevnt av Minttu, planlegger man litt merker ikke lommeboka utgiftene så godt. Gleder meg til å få laget den. Sambo mistet moren sin da han var 10 år og har aldri fått julekalender etter det!! Så nå fortjener han virkelig det! Fant forresten en gammel tråd her inne som handler om samme tema. Kanskje det ligger gode ideere der og. [post=http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=295825]Link Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Snuppa_* Skrevet 18. oktober 2009 #6 Del Skrevet 18. oktober 2009 Kanskje litt "barnslig", men jeg har litt lyst til å lage en julekalender til kjæresten min... men er litt usikker på hva man har i gavene til voksne? Idéer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_snuppa_* Skrevet 18. oktober 2009 #7 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hallo.....du vet vell hva kjæresten din liker??? Er det mulig å spørre om noe såååå dumt??? :-)))))) Lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Passelat Skrevet 18. oktober 2009 #8 Del Skrevet 18. oktober 2009 Åh! :D Likte denne tråden Har selv tenkt å lage julekalender til min kjære i år, fordi han aldri har fått pakkekalender av sin mor. Hans mor og stefar skilte også lag også for litt siden så julen hans blir sammen med familien min for første gang, så vil gjøre den ekstra fin for han <3 Håper det kommer flere tips, og at vi kan bytte litt tips etterhvert som vi handler inn eller finner på ting her Dette blir bra ;)Gleder meg til jula i år :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 18. oktober 2009 #9 Del Skrevet 18. oktober 2009 Her en tråd som ble startet for ikke lenge siden om akkurat samme tema LINK Lurt å sjekke julesidene først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Passelat Skrevet 18. oktober 2009 #10 Del Skrevet 18. oktober 2009 Aaaaah Der var de tmange gode tips ja:) Er ikke såå kjent her inne så tenkte ikke det fantes noen julesider, men tusen takk skal du ha :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 18. oktober 2009 #11 Del Skrevet 18. oktober 2009 Gode forslag! Min samboer og er glad i julebrus og Pondus! Håper kalenderen faller i smak. Som nevnt av Minttu, planlegger man litt merker ikke lommeboka utgiftene så godt. Gleder meg til å få laget den. Sambo mistet moren sin da han var 10 år og har aldri fått julekalender etter det!! Så nå fortjener han virkelig det! Fant forresten en gammel tråd her inne som handler om samme tema. Kanskje det ligger gode ideere der og. [post=http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=295825]Link Så trist med samboeren din.. Han blir nok kjempe glad for kalender kan jeg tro! Min kjære er 23, men gavekalender falt i smak med engang Det er da bare koselig syns jeg Kom på at man kan gi barberting, kjære har litt langt skjegg og barberer alt utenom skjegget, barberskum og gode kremer er jo derfor flott! Han tenker jo ikke på å kjøpe så mye av sånt selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 18. oktober 2009 #12 Del Skrevet 18. oktober 2009 For en artig og koselig idè Fikk veldig lyst til å gjøre noe sånt for kjæresten jeg også men hvordan ordner dere selve kalenderen liksom?hehe..håper noen kan forklare litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 21. oktober 2009 #13 Del Skrevet 21. oktober 2009 Så trist med samboeren din.. Han blir nok kjempe glad for kalender kan jeg tro! Min kjære er 23, men gavekalender falt i smak med engang Det er da bare koselig syns jeg Kom på at man kan gi barberting, kjære har litt langt skjegg og barberer alt utenom skjegget, barberskum og gode kremer er jo derfor flott! Han tenker jo ikke på å kjøpe så mye av sånt selv.. Ja veldig trist! Men håper han blir kjempeglad nå! Jeg har begynt å brodere på en kalender selv. Hadde i tankene at det er morro å ha når vi får barn, men kan jo ta den i bruk før. Spørs om jeg blir ferdig i tide da..! Barberting var veldig lurt! Tenkte og på sånne småflasker man får på polet. Det fikk jeg i kalender ett år. Mniflasker med Jägermeister etc. Synes det var stilige kalendergaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheBlow Skrevet 21. oktober 2009 #14 Del Skrevet 21. oktober 2009 For et par år siden lagde jeg julekalender til kjæresten. Tok et stort "gammeldags" syltetøyglass, forskjellig farget ark og skreiv ordtak og morsomme sitater på små lapper og skreiv tall på disse. Da måtte han leite seg fram til riktig dato hver dag. Enkelt og billig for en fattig student Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 21. oktober 2009 #15 Del Skrevet 21. oktober 2009 For et par år siden lagde jeg julekalender til kjæresten. Tok et stort "gammeldags" syltetøyglass, forskjellig farget ark og skreiv ordtak og morsomme sitater på små lapper og skreiv tall på disse. Da måtte han leite seg fram til riktig dato hver dag. Enkelt og billig for en fattig student Det var smart! Har tenkt en del på det med penger, er student selv. Kan ta igjen med en dyrere kalender når jeg er ferdig. Kan jo henge på en liten sjokolade eller liknende på de lappene og. Har et norgesglass jeg kan lage kalender av Så blir det vel flaks kalender. Det er tradisjon! Hehe:) Fant du ordtak/sitater fra noe sted eller er det ting du fant på/kunne selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheBlow Skrevet 21. oktober 2009 #16 Del Skrevet 21. oktober 2009 Litt begge deler Tok noen fra hodet, men fant også noen slike sider på nettet som var til god hjelp Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
einna Skrevet 21. oktober 2009 #17 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hei, lagde akkurat en kalenderbok til min kjære. Har avstandsforhold til jul, så nå kan han snu en side hver dag og tenke på meg, hihi Kostet meg ikke så mye, men tok en del tid. Brukte god tid på å finne riktig innhold (mye fra sitatsider på nett, kjente/ukjente dikt, egne dikt og vakre sanger), en kaligrafipenn slik at skriften ble fin, klippet noen hjerter i forskjellige stoff/papir og pyntet med diverse annet alla en scrapbook (bare enklere). Resultatet ble veldig personlig og faktisk ikke alt for klissete Noe lignende kan jo gjøres med en julekalender. Ellers pleide jeg å lage pakkekalender til lillesøsteren min, det er lurt å begynne tidlig og alltid ha øynene åpne for tilbud og kupp, slik at det ikke blir så dyrt. En blanding av småpakker, snop og sitat/dikt kan jo være en fin og ikke så dyr løsning. Så kanskje heller en litt finere ting på søndagene f.eks. Hørte om noen som hadde kjøpt inn 24 flasker øl og satt nisselue på hver av dem Funker jo også me brus og andre drikker. Dessverre en smuule usunt da ;P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 21. oktober 2009 #18 Del Skrevet 21. oktober 2009 Kanskje litt "barnslig", men jeg har litt lyst til å lage en julekalender til kjæresten min... men er litt usikker på hva man har i gavene til voksne? Idéer? Bilder med litt mindre tekstiler for hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
einna Skrevet 21. oktober 2009 #19 Del Skrevet 21. oktober 2009 Bilder med litt mindre tekstiler for hver dag Haha ! Genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelig84 Skrevet 21. oktober 2009 #20 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Kanskje litt "barnslig", men jeg har litt lyst til å lage en julekalender til kjæresten min... men er litt usikker på hva man har i gavene til voksne? Idéer? Så gøy, det skal kjærstn min og jeg lage til hverandre i år! Jeg har aldri laget det til noen før... Blir vel noen småting, og noen store ting, tenker begynne å planlegge med en liste, feks kjøpe en ting hver dag i november og så lage kalenderen, kjøpe en ferdig i en butikk eller lage en tråd eller noe med forskjellige lommer. Gøy å høre forslag, jeg har tenkt på godteri, drikke, blader, gavekort på middag osv, bilder... Endret 21. oktober 2009 av christine84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå