Gå til innhold

Hjemmelaget kalender til kjæresten...


Gjest A-dur

Anbefalte innlegg

Nå snakket jeg litt med samboeren her og han vil vist lage kalender han og gitt :) Til meg da. Så da fant vi ut at vi kjøper 12 gaver hver også får vi gaver annenhver dag :) Da får begge være med! Gleder meg til advent!!

:tre::nisse::kalle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå snakket jeg litt med samboeren her og han vil vist lage kalender han og gitt :) Til meg da. Så da fant vi ut at vi kjøper 12 gaver hver også får vi gaver annenhver dag :) Da får begge være med! Gleder meg til advent!!

Sånn gjør vi det her; blir vel tredje året på rad vi gjør dette nå. Litt enklere å finne på 12 gaver enn det dobbelte; også er det koselig å åpne sammen :)

Jeg er litt tom for nye, kreative ideer så langt da; det blir fort det samme år for år. Flakslodd er jo en mulighet kanskje også tenkte jeg å gi bort et "gavekort" på tre-retters middag fra meg til han en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hopeful

Julekalender til kjæresten er kjempekoselig å lage :)

Er vel fjerde året mitt i år! Noen av gavene i år blir de samme som før, men prøver å finne på noe nytt fra år til år. Pleier å kombinere godteri, ting han trenger ( som f.eks en ny boxer, voks til håret, barberblader, osv,), massasje, dvd/cd, kinobilletter, julehefter, osv.

Er kjempekoselig å pakke inn gavene og henge dem på kalenderen syns jeg! Har en stor kalender hengende på kjøkkenet med ringer til å feste gavene i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har ideer til hvordan selve pakke kalenderen skal lages? Jeg har begynt å brodere på en, men den bli ikke ferdigi år.. Tenkte å løse det på en enkel billig måte, vil ikke kjøpe kalender siden jeg har begynt å brodere på en selv. Tenkte på å bare henge opp en "snor" med ringer og henge pakkene på denne. Litt kjedelig.. Noen som har forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

-julehefter i favoritt tegneserien

-julegodteri

-en kopp du har malt på selv

-flax lodd

-et lite morsomt insterument som munnharpe etc.

-sokker og boxere

-et bilde av dere to, rammet inn

-et gavekort på kino

-gavekort på "hjemmehjelp" fra deg (Alt fra hjemmebakst, husvask etc.)

-en bok

-en dvd

-små godterier

-en flaske øl

-en flaske vin, som dere skal dele

-kaffedate gavekort

-en gadget av et slag

Jeg har allerede begynt å pakke inn noen ting, men husker ikke helt hva jeg har kjøpt. Jeg vet det er en sånn brikke som blir til en klut, som det er en veps på, totalt ubrukelig, men han er kjempe redd for vepser. Og en liten frosk som er et sånn klappe instrument i tre. Og en liten nøkkelring, som han mest sannsynlig aldri kommer til å bruke, men den er nå der, jeg kan bruke den jeg ;)

Jeg passer alltid på å f.eks legge DVD gaven til en dag du vet dere begge har fri, eks. en Søndag og det samme med en kaffedate, på f.eks en lørdag osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager også i år og har fått kjøpt det meste :)

Har fått kjøpt det som koster litt mer, så resten blir enkelt, tenker jeg.

Hvordan tenker dere ang pakking og sånn? Må jo ha noe sted å gjemme ferdig pakkede ting? Jeg tenker at det er mye enklere å ha ting som ikke er pakket, han vet jo ikke å lete etter noe. Ellers må jeg nok pakke på 31. nov.

Angående hvordan det skal se ut - Jeg har tenkt å pakke inn alle ting, ha på tall og bare legge de rundt omkring i leiligheten, så får han gå på skattejakt hver dag. Om man pakker fint nok, kan det fungere som julepynt i tillegg hehe ;)

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt "barnslig", men jeg har litt lyst til å lage en julekalender til kjæresten min... men er litt usikker på hva man har i gavene til voksne? :P

Idéer?

hei hei hei... :)

jeg har også begynt på en kalender.

jeg har tenkt å lage en ny vri i år med litt kinkye gaver, som å legge i penisring, massasjeolje å andre morsomme ting man finner på kondomeriet. bl. a tenkte jeg et gaverkort på blow-job eller klippekort - noe i den duren. :sengekos: men noe sjokolade å donaldblader også da, hehe.. ;):lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan dere henger opp gavene? Binder dere gavebåndt rundt en stang eller har dere poser eller hvordan gjør dere det? Får man kjøpt "utstyr" til en pakkekalender noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Jeg har også lyst til å lage til kjæresten min,men tror ikke jeg får noen tilbake.Tror ikke han er vant til sånt,men kanskje jeg får en til neste år ;)

Uansett mange gode tips her,sist gang jeg lagde til eksen tror jeg det var godteri det gikk i,men på lille julaften og julaften var det litt større ting. Dvder eller cder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget julekalender til samboeren i to år. Første gangen lagde jeg en liten lappekalender. Limte på sånne julehjertekurver jeg hadde fletta selv i forkjellige farger på en papplate, og skrev nummer på. I hvert hjrete lå det en sammenrullet lapp med et komplimet, og andre dager lå det en lapp med noe jeg ville gjøre for henne, som massasje, middag kino tur og lignende.

I fjor lagde jeg en julekrans som hang ned fra taket, og til den knyttet jeg tråder i rødt, hvitt og gull. I trådene hang det små, søte poser med enten godteri, cd, filmer, selvlagd julepynt og lignende.

I år skal jeg bruke samme kransen og kjøpe en serie som hun liker, og legge en cd i en pose innimellom, i tillegg til litt snop, undertøy, selvlagt julepynt og diverse.

Dette synes både jeg og jenta mi er kjempegøy! Det er en kjempestor glede å sitte å lege noe jeg vet hun kommer til å ha glede av<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan dere henger opp gavene? Binder dere gavebåndt rundt en stang eller har dere poser eller hvordan gjør dere det? Får man kjøpt "utstyr" til en pakkekalender noe sted?

hei. d er mange måter å lage en pakkekalender på.. d er bare å bruke fantasien. jeg har selv en som er kjøpt på kremmerhuset med lommer som man legger pakkene oppi. lommene er litt små så får ikke plass til de aller størtse pakkene da. man kan få kjøpt andre steder også. vet de har på nille hvertfall. d er jo kjempekoslig om man klarer og finne på noe kreativt selv da.. =) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre.. Blir det ikke veldig dyrt med alle disse kalenderne? DVD, CD, kinobilletter, bøker, vin osv. Til og med noen som skriver i-pod!

Og hva gir dere til kjæresten på julaften?

Tenker selv på å lage kalender, men det blir da lappesystem tror jeg, var en del gode eksempler her :)

Blir et problem med gavekort osv da jeg er borte mesteparten av desember da.. men får gå i tenkeboksen. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, en del av gavene er helt uten kostnader, andre koster litt mer, jeg har kjøpt en del når jeg har reist (taxfree og lignende), så der har jeg også spart en del :)

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appropo gaver som ikke koster... jeg har kjøpt en hjerteblokk med klistrelapper som jeg har tenkt å skrive ting på..

Trenger tips :)

Har hittil skrevet et dikt og Romantisk middag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg laget pakkekalender til kjæresten i fjor når han var i militæret, var usikker på om jeg skulle lage i år pga dårlig råd (student), men så en dag lurte han på om jeg skulle lage kalender!

Favorittgaven fra i fjor var kuponger fra kondomeriet, de er utrolig morsome. Han lot de ligge fremme på kjøkkenet for å "vise" de frem til gutta :P

Mye av det samme går igjen i år, men jeg har også kommet på noe nytt :)

Skrapelodd

hårvoks

små massasjeoljer og kroppssjokolade fra kondomeriet 85 og 10 kr stk!)

leppomade

ansiktskrem

bodylotion (han klager stadig over tør hud)

Boxer

sokker

små flasker m/drikke fra polet

øl/julebrus

Så har vi jo alltids gavekort på middag/massasje/oppvask osv. Jeg om vin kjære gjør som oftest dette sammen, så det blir liksom ikke noe spesielt..

Jeg har tenkt til å pakke alt inn hver for seg og feste en tråd med lapp med dato på, og putte alle i en eske/kurv slik at han bare drar i lappen med rikitg dato og får opp en pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en bolle på spisestuebordet som passer perfekt til å legge disse kalendergavene i, så det blir så enkelt som det hos oss. Vi kjøper 12 gaver til hverandre og åpner annenhver dag, så vi pakker inn gavene i to ulike julepapir og blander dem i bollen.

Jeg har kjøpt ferdig årets 12 kalendergaver til samboeren min (hurra :hoppe:) og i år blir det sokker, to boksershortser, gå-tur-med-hunden-kit fra handy size, fyrstikker som tåler regn og vind (han er friluftsmann), flakslodd, barberskum, liten lommelykt, badeskum formet som et hjerte og dusjsåpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En liten oppdatering: :)

Jeg har nå, så si alle gavene i boks :) Jeg har kjøpt to flakslodd, et kalender-flaks-lodd med 24 felter, juleslips med lyd og lys, svamp for å vaske bilen med, inkluderende såpe, masse verktøy fra biltema (han krysset i katologen, så jeg skulle vite hva han ønsket seg.. i tillegg til dette har jeg kjøpt en blokk med hjertelapper som jeg tenker å skrive på.. en har jeg allerede skrevet et dikt på, en har jeg skrevet valgfri middag på.. og NÅ trenger jeg tips fra dere om hva jeg skal skrive på de resterende, for det blir ikke flere pakker tror jeg :P

Har dere konkrete forslag til sitater, ordtak eller fysiske ting" jeg kan skrive?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...