Gå til innhold

SATS og kleskode


Gjest HJELP

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Solfrid_*

Jeg har holdt på med trening og idrett i 25 år. Det er ikke uvanlig at noen kvinner har har trenet uten å bruke bh. Noen som husker håndball damene på 80 og 90 tallet? Det var mange av de som spilte uten å bruke bh, mange var ganske store og. Bare for ei uke siden møtte eg en ganske brystfager kvinne som var ute å jogga i Marka, helt sikker på at hun ikke brukte bh. Selvsagt legger man merke til det, eg ville likevel aldri kritisert noen for dette. Ofte blir det opplyst om at det kan være lurt å ha støtte derom man ikke vil ha henge pupper. Derimot har eg aldri hørt at noen fått kritikk. Skulle man alltid gi seg når noen kommer med kritikk hva slags samfunn ville man da få? Man vil i allefall ikke kunne få likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkeskikk dannes av en majoritet. Når du henviser til folkeskikk, hevder du til noe allment akseptert. Selv om du ikke bruker de ordene.

Jeg forsøker igjen:

Jeg synes det viser mangel på dømmekraft og folkeskikk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på med trening og idrett i 25 år. Det er ikke uvanlig at noen kvinner har har trenet uten å bruke bh. Noen som husker håndball damene på 80 og 90 tallet? Det var mange av de som spilte uten å bruke bh, mange var ganske store og. Bare for ei uke siden møtte eg en ganske brystfager kvinne som var ute å jogga i Marka, helt sikker på at hun ikke brukte bh. Selvsagt legger man merke til det, eg ville likevel aldri kritisert noen for dette. Ofte blir det opplyst om at det kan være lurt å ha støtte derom man ikke vil ha henge pupper. Derimot har eg aldri hørt at noen fått kritikk. Skulle man alltid gi seg når noen kommer med kritikk hva slags samfunn ville man da få? Man vil i allefall ikke kunne få likestilling.

Klart jeg husker dem! Det tok seg ikke bra ut den gangen og det tar seg like dårlig ut nå. Sånn tenker jeg om det. Har ikke sagt at man alltid skal gi seg når man får kritikk, heller. Imidlertid ber TS om tilbakemeldinger på sin opplevelse og sine tanker - og det får hun. For meg har dette ingenting med likestilling å gjøre - når jeg er på Spenst, er jeg akkurat like interessert i å se utstyret til gutta i fri utfoldelse som jeg er i å se pupper i fri dressur. For meg handler det imidlertid om anstendighet. Jeg synes vi mangler litt av det i vårt samfunn i dag. En smule anstendighet er det ingen som dauer av! Det handler også noe om å ta hensyn til andre - også mangelvare nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ER DET MULIG?!?! Sats har altså kleskode for å hindre at de som trener sjenerer hverandre. Hva er lov da? For de er VELDIG individuelt hva som sjenerer en.

Det er greit med regler for hygienen sin del, og det er greit med en viss form for kleskode, men da bør det ihvertfall være likt for alle. Om TS blir bedt om å bruke bh, burde det være fordi det er ett krav. Som noen andre sa: en lekker tynn liten sak med faste pupper hadde aldri blitt bedt om å ta på seg bh. Jeg skjønner heller ikke at det kan være overkommelig å trene uten bh, og jeg synes ikke det er pent å se på bryster som deiser hit og dit, men det er søren meg mye annet på treningssenter som ikke er særlig lekkert heller. Hva med de som stønner hver gang de løfter eller trekker i vekter? SVETTE mannfolk med små pannebånd og rompetaske.

Er det rart at folk med litt ekstra, som virkelig trenger å trene, skyr treningssentrene? Nå blir vel de snart forbudt også, fordi "fett sjenerer".

Nå ble jeg skikkelig provosert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leksjon i norsk bokmål :filer:

Kanskje du ikke skal satse på å bli lærer? ;)Link

DU kan ikke definere hva som er folkeskikk. Du kan si at du personlig syns det er ekkelt - men når du sier det er manglende folkeskikk, henviser du til noe som er generelle regler og verdier i et samfunn, og da sier du at andre er som deg.

Og der avslutter jeg denne diskusjonen for egen del :natti:

Hva slags slutning er det?! :klø: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi er helt ærlige i denne saken. Så skal det kanskje ikke utelukkes helt at det også kan dreie seg litt om sjalusi. Jeg har ikke så store bryster selv så jeg kjenner fenomenet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Er det ikkje slik at SATS har ein regel om at folk som trener der ikkje skal bruke singlet, og at folk skal ha på seg klede som ikkje bidrar til kroppsfokus? Meiner å huske at dei gikk hardt ut med det då dei opna? Eg har sjølv vore på SATS i singlet utan å høyre noko (eg gløymde det), men då eg spurte sa dei at det var greit av di det ikkje var påfallende. Går ut i frå at dei berre ikkje ønskjer seg svære muskelberg i singlet, slike som får alle andre til å sjå pinglete og utrente ut.

Det kan jo vere at å trene utan BH for folk som har svære bryst vekkjer merksemd, og at det er i strid med reglane. Damer med små bryst vekkjer jo ikkje merksemd på same måten. Har litt vanskeleg å tru at det har noko med misunning å gjere, det er nok nokon som har peikt på det. Så får ein anten slutte å trene der eller ta på seg BH, då, valet er vel greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi er helt ærlige i denne saken. Så skal det kanskje ikke utelukkes helt at det også kan dreie seg litt om sjalusi. Jeg har ikke så store bryster selv så jeg kjenner fenomenet :)

Kanskje for deg? Personlig synes jeg mindre bryster er mer estetiske, og jeg synes det ser direkte vondt ut med store bryster når man trener. Akkurat det er vel smak og behag, men hvis et medlem har fått tilsnakk av en instruktør fordi hun virker sjenerende og man kan høre brystene hennes når hun trener, så tviler jeg sterkt på at det har med misunnelse å gjøre. Heller avsky. Det fenomenet kjenner jeg til ;)

Til dere som synes det er urettferdig at ramaskriket ikke blir like stort om det er en liten flis det er snakk om:

There's nothing so unequal, as the equal treatment of unequals

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heller avsky. Det fenomenet kjenner jeg til

Nå får du gi deg litt. Det er et menneske du snakker om her. Det hjelper ikke at du prøver å avvæpne med en blunkesmiley. Velg deg viktigere ting å føle avsky for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gi deg litt. Det er et menneske du snakker om her. Det hjelper ikke at du prøver å avvæpne med en blunkesmiley. Velg deg viktigere ting å føle avsky for.

Velg deg viktigere ting å bry deg om, enn hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Kan "Sissan" og "stjernekyss" vere så snill å gi seg nå?

Er travelt å måtte gå gjennom deres diskusjoner her... Finn dere en egen tråd å krangle på ;)

Til TS.

Om du bruker en tykk collegegenser, så kan jeg på en måte si det er greit. Det er iallfall bedre enn en t-skjorte, som forøvrig mange trener i uten BH!

Tror ikke damer er klar over hvor gjennomsiktig slikt blir..

(Der jeg kommer fra er en dame som aldri bruker BH.

Hun valser hun rundt i store t-skjorter, og tror sikkert ingen ser noe, men jammen ser vi mye mer enn vi ønsker!

En ser konturene av brystvortene

(Som forøvrig peker nedover, sikkert grunnet null bh...) og en ser bevegelsen til brystene. kommer det sol på henne, ser man også kløften.

Denne damen er litt stor, selv om puppene i seg selv ikke er noe kjempestore.

Jeg klarer ikke å se på denne damen. jeg må snu meg bort, for ellers drar blikket seg automatisk rett på puppene! ..og det er jo ikke noe behagelig verken for henne eller meg...)

Som mange har påpekt, ødelegger du vevet i huden av å trene uten BH, men det er ditt valg. Jeg er enig i at du nok har feil størrelse om den er vond å ha på. En god BH kan også minimere brystene, ved å fordele innholdet jevnt utover. (Har sett på Trinny og Susannah, de er utrolig flinke på sånt! fann ikke akkurat det showet, men her prater de litt generellt om pupper :)http://www.youtube.com/watch?v=x8O3dClvyKY )

Noen har forresten problemer med å få på seg en BH, har dere tenkt på det?

Noen er stive i kroppen, eller har problemer med armer/rygg og får den rett og slett ikke på.. Klart en da går uten, isteden for å bruke en halvtime på å slite seg ut for å få den på..

Lykke til med treningen TS!

Det er deilig å trene og med eller uten BH er det uansett bedre for kroppen å trene enn å ikke gjøre noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg klarer ikke å se på denne damen. jeg må snu meg bort, for ellers drar blikket seg automatisk rett på puppene!

Som mange har påpekt, ødelegger du vevet i huden av å trene uten BH, men det er ditt valg.

Hadde du synes det var greit dersom damen var slank og hadde faste pupper da? Det er her det ligger grunn til diskriminering, synes jeg.

Og hvem har sagt det om vevet? Trodde den myten var død og godt begravd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Hadde du synes det var greit dersom damen var slank og hadde faste pupper da? Det er her det ligger grunn til diskriminering, synes jeg.

Og hvem har sagt det om vevet? Trodde den myten var død og godt begravd?

Nei, jeg blir satt ut av damer uten BH uansett størrelse på både damen og puppene. (Nå mener jeg i klær der det faktisk viser at man er uten BH, altså helst bare ett tynt lag med tøy...

Det om vevet har jeg lest her inne og tenkte faktisk ikke så mye mer på det ;) men alle skjønner jo at huden strekker seg, og at puppene "siger" når de ikke får noe støtte. Spesiellt de med litt tyngde på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det om vevet har jeg lest her inne og tenkte faktisk ikke så mye mer på det ;) men alle skjønner jo at huden strekker seg, og at puppene "siger" når de ikke får noe støtte. Spesiellt de med litt tyngde på dem.

Det er ikke det samme som at vevet er ødelagt. Huden kan strekke seg, ja, men "innholdet" i brystet er det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...