Gå til innhold

SATS og kleskode


Gjest HJELP

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det var bra at hun sa i fra til deg. Det er din egen sak at du vil ødelegge puppene dine, men gjør privat.

I mine øyne er det en tynn grense mellom det du gjør og blotting. Samme med eksempelet om mann uten bokser så utstyret henger og slenger.

Det er stygt, og det er støtende.

Vær så vennlig å slutt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere leste første innlegg først, ville dere sett dette:

Det jeg har på meg er en løs lang jogg bukse og en luftig trenings genser.

ergo er det ikke dama med tettsittende klær, singlet og silikon som går uten BH.....

Men om HUN gikk uten BH, eller om en dame med SMÅ pupper gikk uten BH, ville det sikkert ikke blitt bemerket. Syns dere det er ok at det er ulike regler for ulike damer?

Det er ikke noe i medlemsavtalen med SATS om klesregler, så det er rimelig å tro at ulike sentre har ulike regler. Jeg trener i en annen kjede, de har regler om bare mager etc. Tror det er blitt ganske vanlig. Uten de reglene ville en god del mennesker - show offene - trent i bare bikini - helst string, så jeg er glad for de.

Når det kommer til å klage på medlemmenes undertøy eller manglende syns jeg det er så far out at jeg har ikke ord. Klart man skal bruke treningsBH - noe annet er galemattias for kroppen - men det er allikevel et personlig valg. At noen andre medlemmer eller trenere syns det er ubehagelig å se store pupper bevege seg fritt, får være deres problem. De fleste av oss velger hvor vi plasserer øynene.

Til HELP: Du kan finne BHer som gjør at puppene dine ikke beveger seg en millimeter når du trener, og med stor byste er det en utrolig positiv opplevelse. Si fra om du ønsker tips. Det er en viktig investering om du vil trene over tid, ellers kommer du ganske sannsynlig til å få smerter i bindevev og muskler. Bruker du BH til vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om HUN gikk uten BH, eller om en dame med SMÅ pupper gikk uten BH, ville det sikkert ikke blitt bemerket. Syns dere det er ok at det er ulike regler for ulike damer?

Jo, det ville jeg reagert på, men ja, det er verre med større bryst, så ja, det er ok med ulike regler for ulike damer.

De fleste av oss velger hvor vi plasserer øynene.

Hvis du går forbi en ulykke, ser du på den?

Jo, jeg synes det er akkurat det samme. Det kalles blikkfang. Desverre er det slik i Norge at man skal være så unaturlig naturlig at man må bare finne seg i at store damer slenger brystene sine veggimellom.

Jeg synes det viser mangel på dømmekraft og folkeskikk. Ærlig talt :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at jeg kan godt bli spart synes av pupper som flakser i hytt og pine på trening, ja.... Og har heller ikke speiselt lyst til å se utstyret til menn dingle "løst" under shortsen. Få på deg en BH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest why care???

Hmm....for alt jeg vet kan det hende at alle jentene rundt meg trener med pupper som hopper og spretter hit og dit... men det legger jeg ikke merke til.

Når jeg er på trening så konsentrerer jeg meg totalt om treningen, jeg gir blaffen i de andre som er på senteret, og dermed legger jeg verken merke til hvilke klær de har på seg eller hvordan puppene, rumpene eller magene deres ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det ville jeg reagert på, men ja, det er verre med større bryst, så ja, det er ok med ulike regler for ulike damer.

Hvis du går forbi en ulykke, ser du på den?

Jo, jeg synes det er akkurat det samme. Det kalles blikkfang. Desverre er det slik i Norge at man skal være så unaturlig naturlig at man må bare finne seg i at store damer slenger brystene sine veggimellom.

Jeg synes det viser mangel på dømmekraft og folkeskikk. Ærlig talt :riste:

Du kaller det blikkfang. Skal vi forby alle blikkfang vi syns er ubehagelige? Og hvem sitt ubehag skal vi styre etter? JEG syns ikke det er ubehagelig å se bryster uten BH. Jeg syns ikke det er pent, men det plager meg ikke. Hvorfor er din mening mer riktig?

Hva mener du med unaturlig naturlig?

Og slenger puppene veggimellom? Hun har på seg en stor collegegenser.

Når det gjelder dømmekraft og folkeskikk, syns jeg det er dårlig dømmekraft å tro at alle andre er som deg, og at det er skikkelig dårlig folkeskikk å bry seg i fremmedes valg av undertøy. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kaller det blikkfang. Skal vi forby alle blikkfang vi syns er ubehagelige? Og hvem sitt ubehag skal vi styre etter? JEG syns ikke det er ubehagelig å se bryster uten BH. Jeg syns ikke det er pent, men det plager meg ikke. Hvorfor er din mening mer riktig?

Hva mener du med unaturlig naturlig?

Og slenger puppene veggimellom? Hun har på seg en stor collegegenser.

Når det gjelder dømmekraft og folkeskikk, syns jeg det er dårlig dømmekraft å tro at alle andre er som deg, og at det er skikkelig dårlig folkeskikk å bry seg i fremmedes valg av undertøy. :snurt:

Vennligst sitér meg der jeg sier at jeg tror at alle andre er som meg.

Vennligst sitér meg der jeg sier at min mening er mer riktig.

Har du problemer med å finne disse sitatene, vennligst la være å tillegge meg dine egne fordommer.

Åpenbart er vi uenige. Du blir ikke støtt. Det blir jeg.

:filer:

Med unaturlig naturlig mener jeg det man ser i typiske norske filmer, hvor et nakent, hårete par løper hånd i hånd nedover et jorde, for så å sette seg ned og stirre utover sjøen i timesvis. Sånne type filmer finnes overalt, men i hvilke andre land er skuespillerne nakne? Nakenhet er naturlig, men det er da grenser for hvor mye av andre menneskers kropper man skal utsettes for.

Kropp er privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....for alt jeg vet kan det hende at alle jentene rundt meg trener med pupper som hopper og spretter hit og dit... men det legger jeg ikke merke til.

Når jeg er på trening så konsentrerer jeg meg totalt om treningen, jeg gir blaffen i de andre som er på senteret, og dermed legger jeg verken merke til hvilke klær de har på seg eller hvordan puppene, rumpene eller magene deres ser ut.

Jeg konsentrerer meg også om treningen, men jeg når jeg står der og peser på et eller annet apperat, så kikker jeg litt rundt meg. Jeg har ikke øynene i gulvet. Dermed legger man jo også merke til forskjellige ting. Et annet eksempel er at det pleide å være en mann i rundt 45-55 årsalderen med en kort (!!), knallgul shorts. Man kan jo ikke unngå å merke det. Akkurat som at man ikke kan unngå pupper som svaier hit og dit. Det ser jo direkte ulekkert ut. Skjønner ikke at folk gidder å trene uten (sports)BH. Det er jo ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til HELP: Du kan finne BHer som gjør at puppene dine ikke beveger seg en millimeter når du trener, og med stor byste er det en utrolig positiv opplevelse. Si fra om du ønsker tips. Det er en viktig investering om du vil trene over tid, ellers kommer du ganske sannsynlig til å få smerter i bindevev og muskler. Bruker du BH til vanlig?

I fritiden så går jeg ofte uten bh, men aldri uten på jobben. Jeg har to vanlige bher som jeg kan bruke. Men om jeg er litt aktiv så gjør det vondt i skulderstroppene, dessuten hopper brystene lett ut. Jeg har en sports bh men den presser veldig hardt og er vond å ha på seg. Uansett så må dette nesten bli min sak. Har aldri vært noe problem å trene uten, med moderat aktivitet og jeg foretrekker dette. Snakket med instruktøren på SATS i går. Hun var høflig, men ville ikke svare på om dette hadde noe med SATS reglene å gjøre. Hun ville egentlig ikke diskutere saken noe videre. Derimot sa hun at jeg virket distraherende på andre og at hun til og med kunne høre at jeg gikk uten bh. Tror jeg bare ignorerer henne, jeg ganske sta i sånne sammenhenger. Om hun ikke vil svare på om det har noe med SATS reglene å gjøre, har hun et forklarings problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fritiden så går jeg ofte uten bh, men aldri uten på jobben. Jeg har to vanlige bher som jeg kan bruke. Men om jeg er litt aktiv så gjør det vondt i skulderstroppene, dessuten hopper brystene lett ut. Jeg har en sports bh men den presser veldig hardt og er vond å ha på seg. Uansett så må dette nesten bli min sak. Har aldri vært noe problem å trene uten, med moderat aktivitet og jeg foretrekker dette. Snakket med instruktøren på SATS i går. Hun var høflig, men ville ikke svare på om dette hadde noe med SATS reglene å gjøre. Hun ville egentlig ikke diskutere saken noe videre. Derimot sa hun at jeg virket distraherende på andre og at hun til og med kunne høre at jeg gikk uten bh. Tror jeg bare ignorerer henne, jeg ganske sta i sånne sammenhenger. Om hun ikke vil svare på om det har noe med SATS reglene å gjøre, har hun et forklarings problem.

Høres ut som du er blant de som bruker helt feil størrelse! Og ikke engang å trene moderat er noe særlig uten bh, dvs. en bh som passer. At du bruker diger genser er ikke noe formldende, det synes godt likevel. Og kanskje instruktøren vil spare deg for å være treningssentrets "snakkis"? Forøvrig kan lnken under gi et pekepinn om hvordan du faktisk ser ut for andre.

http://www.shockabsorber.co.uk/bounceometer/shock.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Onyx - får du vondt, har du feil BH.

Jeg er enig med deg i at det er din sak hva du har på deg. Og jeg syns det er langt utenfor normal folkeskikk å henvende seg til deg som enkelte har gjort på helsestudioet.

Jeg er uenig i at det ikke er et problem å trene uten Bh, det er et fysisk problem for bindevevet og musklene dine. Det er like fullt ditt valg om du ønsker å utsette deg og kroppen din for det.

Dette har ikke med SATS sine regler å gjøre. Tror de ville fått en god del offentlig kritikk om de satte inn BH i klesreglementet....

At du virker distraherende på andre, er sannsynligvis riktig siden du har fått disse henvendelsene. Jeg tror ikke de sier slikt for moro skyld, håper og tror det sitter ganske langt inne før de kommer med slik kritikk.

Om det ikke plager deg at du distraherer andre, og at de kan føle seg ukomfortable rundt deg, har du jo ingen problemer egentlig. Da bryr du deg sikkert ikke så mye om kommentarene du får heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mine øyne er det en tynn grense mellom det du gjør og blotting.

Vær så vennlig å slutt!

Mener du virkelig dette? Kan ikke begripe at du mener det hun gjør er nesten det samme. Tviler på at det er mange med samme mening, selv om hun nok burde følge rådet til SATS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, er det mulig? har sett mye rart på sats, og jeg synes det er opp til hver enkelt hva de kler seg i under trening!

selv har jeg bare armer og singlet så og si under hver økt.. ingen har kommentert noe. jeg bruker STRAM singlet og tights. er ikke dette lov??

Men du har sikkert ikke store, deigete pupper som klasker hit og dit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke med SATS sine regler å gjøre. Tror de ville fått en god del offentlig kritikk om de satte inn BH i klesreglementet....

At du virker distraherende på andre, er sannsynligvis riktig siden du har fått disse henvendelsene. Jeg tror ikke de sier slikt for moro skyld, håper og tror det sitter ganske langt inne før de kommer med slik kritikk.

Om det ikke plager deg at du distraherer andre, og at de kan føle seg ukomfortable rundt deg, har du jo ingen problemer egentlig. Da bryr du deg sikkert ikke så mye om kommentarene du får heller.

Nei, men de aller fleste damer er jo opptatt av å beskytte puppene og ha det mest mulig komfortabelt på trening, derfor tviler jeg på at sats har tenkt særlig over dette. Skulle det derimot bli en trend hvor kvinnfolk trener med puppene slengende rundt, så tipper jeg de ville innført en regel på dette. ;)

Selvfølgelig er det folk som driter i om de er til sjenanse for andre, sånn er det alltid. Jeg håper imidlertid ts tar til vettet og viser hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men du har sikkert ikke store, deigete pupper som klasker hit og dit..

Hvordan vet du at TS har det? Tviler på at det er så ille. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg hører med til dem som mener at kvinner bør gå med bh. Dette uavnengig av størreslen på brystene, men fordi du faktisk får mer bevegelsesfrihet nå du trener.

Har du bh'er som puppene hopper ut av har du feil bh. En sports-bh skal sitte så godt at du kan stå på hodet uten at puppene detter ut. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å gå på en skikkelig undertøysforretning, ikke sportsbutikk, har man store pupper holder ikke en slik "vanlig" sportsbh.

Lykke til med treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med SATS-dama. Bruk BH. Først og fremst av hensyn til deg selv, det er rett og slett bedre for puppene dine om de får støtte på trening, selv om du kun trener moderat og ikke Høy Puls-aktiviteter meg hopp og sprett. Jeg regner med at du varmer opp? De dingler selv om du sykler på ergometer'n.

For det andre; bruk BH av hensyn til de andre på senteret. Jeg trener selv på senter, det kunne ikke falle meg inn å trene uten BH. Jeg har sett ei dame som gjorde det; det hadde på meg samme virkning som en bilulykke - klarte ikke å la være å legge merke til det (er jente selv, og fullstendig hetro - har ingenting med det å gjøre). Jeg syntes det var påtrengende, faktisk. Samme hva du selv tenker, skal du ikke se bort fra at det virker støtende på andre. Selv om ikke BH er endel av kleskoden, synes det du skal ta dette hensynet ! Det burde ikke være et stort problem for deg. Trivsel er viktig på treningssenter, og det handler bl.a. om klær! Finn deg en som føles behagelig, så vil du nok leve greit med det. God trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kaller det blikkfang. Skal vi forby alle blikkfang vi syns er ubehagelige? Og hvem sitt ubehag skal vi styre etter? JEG syns ikke det er ubehagelig å se bryster uten BH. Jeg syns ikke det er pent, men det plager meg ikke. Hvorfor er din mening mer riktig?

Hva mener du med unaturlig naturlig?

Og slenger puppene veggimellom? Hun har på seg en stor collegegenser.

Når det gjelder dømmekraft og folkeskikk, syns jeg det er dårlig dømmekraft å tro at alle andre er som deg, og at det er skikkelig dårlig folkeskikk å bry seg i fremmedes valg av undertøy. :snurt:

Kan du sitere meg der jeg sier det du henviser til? Jeg henviser til dine innlegg om folkeskikk og høflighet. Det defineres gjerne av et flertalls oppfatninger...

Forøvrig siktet mitt innlegg, som ikke tilla deg noen meninger, men stilte noen spørsmål, til dette

der du sier at det er ok med andre regler for damer med store pupper enn de med små.

Jeg antok du mente det fordi flertallet har problemer med det, og ikke at en regel skulle lages fordi DU ALENE mener det.

Vær så god.

Siterer også meg selv her:

Jeg synes det viser mangel på dømmekraft og folkeskikk.

Når jeg ber deg referere til hvor jeg har sagt de tingene du påstår at jeg har sagt, er det selvfølgelig fordi jeg ikke har sagt det.

I fritiden så går jeg ofte uten bh, men aldri uten på jobben. Jeg har to vanlige bher som jeg kan bruke. Men om jeg er litt aktiv så gjør det vondt i skulderstroppene, dessuten hopper brystene lett ut. Jeg har en sports bh men den presser veldig hardt og er vond å ha på seg. Uansett så må dette nesten bli min sak. Har aldri vært noe problem å trene uten, med moderat aktivitet og jeg foretrekker dette. Snakket med instruktøren på SATS i går. Hun var høflig, men ville ikke svare på om dette hadde noe med SATS reglene å gjøre. Hun ville egentlig ikke diskutere saken noe videre. Derimot sa hun at jeg virket distraherende på andre og at hun til og med kunne høre at jeg gikk uten bh. Tror jeg bare ignorerer henne, jeg ganske sta i sånne sammenhenger. Om hun ikke vil svare på om det har noe med SATS reglene å gjøre, har hun et forklarings problem.

Hallo? Sosiale antenner? Hvor er de?

Mener du virkelig dette? Kan ikke begripe at du mener det hun gjør er nesten det samme. Tviler på at det er mange med samme mening, selv om hun nok burde følge rådet til SATS.

Ja, jeg mener det jeg skrev. Jeg har ikke for vane å skrive ting jeg ikke mener. Om du tviler på at andre har samme mening, synes jeg er uinterresant.

Nå er det nå en gang slik at instruktøren er klar over at folk føler seg distrahert, og jeg lurer på hvordan hun kan ha den informasjonen uten at den har blitt gitt henne.

Hvis det også er slik at man faktisk kan HØRE at hun går uten bh er det utenfor min fatteevne at man kan havne på konklusjonen "å ignorere det"

:riste:

Jeg tror ts er et troll. Jeg tror ingen oppegående mennesker kan få en slik beskjed uten å ta det til seg overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...