Gå til innhold

Hvordan få fri fra jobb til jobbintervju


Matvraket

Anbefalte innlegg

Jeg har, litt sånn i snik, søkt på andre stillinger. Jeg er kun i en vikarstilling ut året så de må jo regne med at jeg søker rundt. Har vært ansatt her i halvanna år, og nå ser det ikke ut til at jeg får fortsette. Jeg må jo ha noe nytt! Til min store gleder er jeg innkalt til intervju og lurer derfor litt på hvordan jeg riktig skal gå frem.

skal jeg fortelle sjefen min at jeg må ha fri et par timer fordi jeg skal på jobbintervju? (Da blri det eventuelt ltit flau å fortelle at jeg IKKE fikk den)

Eller skal jeg si at jeg skal til legen?

Eller skal jeg bare si at jeg må ha fri?

Hm...Litt i tankeboksen nå ja....Jeg starter på jobb 08.00 og intervjuet er 1030. ER vel greiest å komme seg på jobb først og deretter dra herfra...men hvordan...Må tenke litt på dette over helgen...Men håper på noen gode råd fra dere :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det er noe problem å bare si at du blir borte noen timer, si fra når og til når, så bør det være greit. Om noen, som ikke er sjefen din, spør for hva, så kan du jo bare svare "møte", noe som jo er helt sant.

Jeg har stort sett valgt å være ærlig, men det kommer av at jeg stort sett har valgt å si ifra om at jeg søker jobber når jeg gjør det. Selv om det er rett for meg, så synes jeg ikke det er noe problem med alle de som søker og går på intervjuer uten å si ifra om det heller.

For førstegangs intervju kan du kanskje bare si at du blir borte, men dersom du kommer til andre gangs, så kan du vurdere å si ifra? Om du føler det rett?

lykke til uansett, forbered deg godt i helga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det må være en ærlig sak at man skal på jobbintervju når man er i vikariat. Men du kan jo spørre sjefen om å få fri noen timer da og da. Dersom det blir spørsmål om hvorfor kan du svare at du skal på intervju. Dersom du har en normal sjef tror jeg ikke h*n vil reagere.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det er ikke flaut å ikke få en jobb... Ofte er det mange inne til intervju nå, og dersom du ikke får den betyr det ikke at du er en dårlig kandidat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...