Gå til innhold

Alle dagene

Synne-Marie

Anbefalte innlegg

Krysser fingrene for et A4- svangerskap :)

Det er så godt å lese at du ikke bekymrer deg, det må være så deilig. 

Jeg er alt litt i stuss jeg på det jeg sa rett etter fødselen om at jeg ikke skulle ha flere :sjenert: Har veldig lyst på en til, men mannen er ferdig, på tross av at de to svangerskapene som har gitt oss med barn hjem har vært tøff siden vi har mistet i de foregående svangerskapene. Vi får se hva fremtiden bringer, og ikke minst om vi orker flere IVF runder. 

Men, så godt å lese at du har et fint svangerskap psykisk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer:

Nå er jeg ferdig med moddepermisjonen, så kanskje jeg får med meg litt igjen også. Håper det fremdeles går kjempefint, krysser fingrene for a4-svangerskap. :)

Tilbake som moderator? Kult! Dere gjør en kjempeviktig jobb :jepp:

Krysser fingrene for et A4- svangerskap :)

Det er så godt å lese at du ikke bekymrer deg, det må være så deilig. 

Jeg er alt litt i stuss jeg på det jeg sa rett etter fødselen om at jeg ikke skulle ha flere :sjenert: Har veldig lyst på en til, men mannen er ferdig, på tross av at de to svangerskapene som har gitt oss med barn hjem har vært tøff siden vi har mistet i de foregående svangerskapene. Vi får se hva fremtiden bringer, og ikke minst om vi orker flere IVF runder. 

Men, så godt å lese at du har et fint svangerskap psykisk :) 

Det er sinnsykt deilig. Men jeg reflektert litt over det, og tror vel at det blir en slags overlevelsesstrategi, det også. Når jeg ikke bekymrer meg, tenker jeg på en måte heller ikke noe særlig over svangerskapet. Livet ellers er jo hektisk og tiden går på en måte. Det hjelper også at dette barnet er mer livlig enn de barna jeg har båret før. Det går aldri så lenge mellom hvert spark at jeg rekker å tenke, "hm... var det ikke en stund siden sist da tro?". Så den eneste stunden på dagen jeg "er gravid", er når jeg legger meg og baby våkner. Da ligger vi og leker og dulter til hverandre, og akkurat da er det veldig vanskelig å bekymre seg :ler:

Den babylysten kjenner jeg godt til! Jeg var SÅ ferdig, men jeg har kjent noen stikk av og til. Skal jeg lizzm ALDRI gå gravid igjen, kjenne spark, føde og snuse på nyfødt gull? :sparke: Ble ikke så veldig deprimert når jeg plutselig var gravid igjen, gitt :Knegg: Og selv nå, når jeg er mye trøtt og bekkenet krangler, hender det jeg tenker; er det virkelig siste gang...? Men det ER det altså :Knegg: Mannen har lovet å sørge for at det ikke blir en problemstilling igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Godt nytt år!

Tilstandsrapport:

tapatalk_1451482348589.jpeg

Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 uker og definitivt monstergravid :ler: Kan ikke skjønne at det skal bli plass til 11 uker med ytterligere ekspansjon?

Vesle Ops sparker natt og dag med en energi og styrke jeg ikke har vært vant til i tidligere svangerskap. Magisk! Jeg syns det beveger seg hele tiden.

Formen er grei nok. Totalhavari på bekkenet og borderline svangerskapsdiabetes. Kroppen gir tydelige signaler på at den er ferdig med produksjon :Knegg: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: 

jeg hadde ogsåproblemer med å tro det var mulig å bli større da jeg var ca30 uker. Jeg var bare glad til at jeg skulle settes i gang i uke 38. Følte meg enorm. 

Håper du slipper unna sv. Dia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rent objektivt ser jeg jo at jeg ikke er SÅ stor, men jeg FØLER meg gigantisk :Knegg: 

Blodsukkeret har hele veien ligget i grenseland, svakt stigende. Jeg prøver å være nøye med kosten, men det er antagelig ikke helt nok. Skal i hvertfall inn til dia spl nå og det blir greit å få litt grundig oppfølging og veiledning av kosten. De rådene jeg har fått til nå er veldig eh, åpenbare (type, ikke brus&pottis til frokost lizzm), men ikke så relevant for meg. Jeg bruker ikke mye sukker i kosten, så det er andre ting jeg har måttet endre. Har fått litt tips fra en diabetikervenn og har lagt om kostholdet til litt mer lavkarbo.

Så i Nótt sin dagbok at du også ventet smått @dreia ! Så hyggelig! Er formen fin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Tider
Av Haldis Moren Vesaas

Snart må eg vel kunne tru at eg ber deg.
Eg eig ikkje fred til nokonting no,
driv berre kring her og ventar og vonar
at du er til og har byrja å gro.
Eg reknar kvart teikn og kvart varsel eg får.
Så smått som dagane går!

Snart må eg vel kunne vente deg no,
så ferdig eg er, så tungt som eg ber.
Få sjå deg, få kjenne di form og din varme,
auga ditt, håret ditt, alt det du er.
Snart må ho vel vere komen, mi tid.
Så smått som dagane skrid!

Du må vel snart til å kjenne meg no,
smile imot meg kvar gang eg kjem nær.
Eg sviv her ikring deg og speiar og ventar,
vaknar du snart, tru, og ser meg, og ler?
Først då får du verkeleg liv og blir vår.
Så smått som dagane går!

Eg synest du lærte for tidleg å gå.
Stuttføtt og ustø spring du og spring
bort frå meg, heim til meg heile dagen,
alltid i større og større sving.
Eg når deg så lett som eg vil, eg kan fange 
den sprelande kroppen din, løfte deg høgt
og bere deg med kvar eg vil, og dele
di glede – men dagane går så for snøgt!

Eg øygnar den tid då dei vegar du trør 
ikkje har meg til endepunkt lenger.
Barn, ja no gir du meg sæle dagar.
Dei flyg berre bort på for snare venger!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt!

Høygravid og førti dager igjen til termin.
Hvor ble tiden av?
Må kanskje begynne å ta ned babytøy og pakke fødebaggen :Knegg:

Siden sist har jeg krasjet bilen, så veldig mye tid går med til å se på biler. Jeg har aversjon mot å bruke så mye penger på bil, men om vi skal få den typen vi vil ha, til en noe nyere modell enn medium jura-tid, så må det nødvendigvis gå med noen lapper. Forsikringsselskapet og verkstedet blir ikke enig om bilen skal repareres eller kondemneres og jeg syns at de skal få fingeren ut og bestemme seg ;) I går var jeg så lei at jeg dro høygravid dame-kortet og det virket som det kanskje var rett strategi. Vi får se. Lånebilen vi har nå er en polo, så det sier seg selv at det ikke er plass til tre barneseter i den.

Burde jeg hatt en tippeliste? Det er i såfall rom for å tippe både kjønn og dato. Termin er 21 mars, og det lengste jeg har gått gravid så langt er 38+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt å ikkje ha "ordentlig" bil. Håper det blir ei løysing snart. Lykke til med biljakt. (Det er noko av det kjedeligste eg veit, så bilen vår får jammen halda nokre år! :ler: )

Eg synst 10. mars er ein fin dato. :tommelopp: Og eg har trua på lillebror. Har du magefølelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trua på lillebror altså! Men som god gammeldags rødstrømpe håper jeg jo litt på 8 mars :fnise:

Tippeliste: 

8 mars :babygutt: - Alice

10 mars :babygutt: - Dreia

Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... Var der ikke vi som var notoriske til å tippe feil kjønn da, Dreia? :Knegg:

Har avtale om å se på "ny" bil over helga og finansiering i boks. Jippi! Håper det er drømmebilen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har klart greit tipping av kjønn på mine to siste. Men på andre har eg vel omtrent 50-50-suksessrate. Om ikkje litt dårligare mens eg går gravid sjølv. Då er det som om den lille i magen "forkludrar" det eg faktisk måtte få til av tipping... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nok aldri vært en supertipper ;)

Var det på starten av sommeren du har termin? Har du vært på UL enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk termin 9. juni, men blir spennande å sjå kor lenge eg får gå. Her er rekorden 37+4. Og me gjer som me kan frå før - her er det minstebror som skjuler seg. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvem som skjuler seg hos deg Synne-Marie, jeg har ingen følelser for hva det er. Har ingen aning for hva vi venter heller, en drøy måned etter dreia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, dreia skrev:

Fekk termin 9. juni, men blir spennande å sjå kor lenge eg får gå. Her er rekorden 37+4. Og me gjer som me kan frå før - her er det minstebror som skjuler seg. :rodmer:

Åh! Så herlig med minstebror!  :rodmer:

3 timer siden, Nótt skrev:

Blir spennende å se hvem som skjuler seg hos deg Synne-Marie, jeg har ingen følelser for hva det er. Har ingen aning for hva vi venter heller, en drøy måned etter dreia.

Så spennende med en liten overraskelse hos dere også! Regner med at storesøster er bra spent? Hun er vel fem? Perfekt alder for småsøsken tror jeg :) Storebror her var jo fire, og det var veldig ideelt. Snuppa er jo knapt to og et halv, og jeg er litt mer i tvil om hun er klar for småsøsken ;) 

På deg har jeg skikkelig guttefølelse, så om vi kan legge tidligere erfaringer til grunn får du nok ei jente til :fnise:

24 minutter siden, Alice i Eventyrland skrev:

Jeg tipper også gutt. Og jeg tenkte 8. mars før jeg leste at du håpte på det! :)

Ja, det blir spennende og se! Jeg har jo ikke gått til termin før, men det er jo ingen garanti for at man ikke kan gjøre det denne gangen (og kanskje over og, for den del ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Synne-Marie skrev:

Så spennende med en liten overraskelse hos dere også! Regner med at storesøster er bra spent? Hun er vel fem? Perfekt alder for småsøsken tror jeg :) Storebror her var jo fire, og det var veldig ideelt. Snuppa er jo knapt to og et halv, og jeg er litt mer i tvil om hun er klar for småsøsken ;) 

På deg har jeg skikkelig guttefølelse, så om vi kan legge tidligere erfaringer til grunn får du nok ei jente til

Ja det blir spennende med en overraskelse. En gutt skal noteres fra deg, får kanskje svar på det i morgen for da er det UL.

4 timer siden, Synne-Marie skrev:

Miff, nå så seg tickeren din Nótt. Vesla er seks år og ikke fem :blush: 

Og ja Vesla er 6 år i dag faktisk, så her er det full jubel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...