Madmartigan Skrevet 16. oktober 2009 #61 Skrevet 16. oktober 2009 Da tror jeg du må lese åpningsinnlegget en gang til. Kaller du dette sjikane, da tror jeg du er på bærtur. Sjikane, eller sjikanere, betyr å fornærme, krenke, forulempe, vanære, håne. Her er det snakk om en mor som har en samtale med barnet sitt, og spør hva det har gjort på. Litt over gjennomsnittet nysgjerrig kanskje, men det er isåfall ut fra stemors beskrivelse. At barna ringer moren når de er lei seg eller sur på far for et eller annet, er ikke mors feil. Det er heller ikke lett for mor å avvise et barn som er lei seg, når hun selv ikke er tilstede og kan bedømme situasjonen. Dette forklarer også at hun spør hva som har skjedd, eller hva noen har sagt. Akkurat hvordan man kan håndtere denne biten, kan nok far og mor komme til en enighet om. Når det gjelder at mor ringer barnet når det er hos far, er nok ikke unormalt i det hele tatt. Mødre har vel litt vanskeligere å være borte fra barna en stund enn en far har, det er vel ordnet sånn fra naturen sin side. Dette forklarer kanskje hvorfor far ikke gjør akkurat det samme. Tipper TS ikke har egne barn, siden hun har så vanskelig for å vise forståelse for dette. Vi kommer nok ikke til å bli enige her... Jeg kommer uansett til å støtte ts - morens oppførsel er fullstendig uakseptabel - ihvertfall forutsatt at hun er klar over hvordan det oppfattes i den andre enden.... Og jo - jeg holder på at det er sjikane... Du kan gjerne flisespikke ved å dra fram definisjoner osv.. Det heter forresten "å gjøre" - ikke "å gjøre på"... En ting kan vi være enige om... Samboeren til ts er en dott... Sjøl ville jeg plassert et skap...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå