Gå til innhold

Hva gjør du på halloween/allehelgensaften?


vingle

Anbefalte innlegg

Jeg er litt delt i mine meninger om feiring, synes det er litt fjasete, men også litt moro. Spesielt for ungene! Husker når jeg var liten så syntes jeg at det var superstas med skumle kostymer og godis... :kosteskaft::sjokolade::gresskar:

Også tenker jeg at man i grunnen bør utnytte enhver unnskyldning til feire litt ;)

Jeg vet ikke om jeg kommer til å gjøre noe ut av det i år, men hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Tine_*

Før om årene har jeg pleid å dra på halloweenparty, alltid en eller annen i vennekresten som holder fest.

I år må jeg være avholds og velger derfor å bli hjemme, men har tenkt å hamstre inn godterier til barna som kommer på døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting.

Halloween var noe vi hørte om fra USA da vi var små, det var helt utenkelig å gjøre det samme her, og jeg skjønner ikke greia med å begynne å feire alle høytider fra alle andre kulturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting.

Halloween var noe vi hørte om fra USA da vi var små, det var helt utenkelig å gjøre det samme her, og jeg skjønner ikke greia med å begynne å feire alle høytider fra alle andre kulturer.

Samme her. Så lenge vi selv ikke har barn velger vi å la halloween forbigå i stillhet. Vi har pleid å skru av utelysene og lysene i stuen, og heller sittet oppe i loftstuen, da ser det ut som om vi ikke er hjemme. Funker fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv feirer jeg på den orginale måten, siden jeg er pagan.

Her blir det lys i vinduene på kvelden, offergaver og andre ritualer.

Har ikke noe for den kommerse feiringen som kommer fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å lage til en liten fest for barna mine sine del. De synes jo denne dagen er kjempemorsom og gleder seg allerede. Pynter med lys og litt stæsj, og kjøper inn godteri som jeg kan gi til barna som kommer på døren. Jeg var egentlig litt imot denne tradisjonen de første årene etter at det begynte å ta av, men jeg har ikke lyst til å være den sære mora som nekter å feire halloween når alle andre gjør det, så da er det bedre å gjøre det beste ut av det. Og nå har jeg helt ærlig begynt å synes det er litt morsomt selv også, det blir som et lite lyspunkt i disse triste, mørke høstmånedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Halloween er en morsom og fin ting både for barn og voksne, jeg for min del kommer alltid til å være et lite barn i meg som vil titte frem ofte. Da synes jeg det er gøy å kle seg ut som skullel heks, vampyr med blod overalt, eller en vakker engel i hvitt. :kosteskaft: Kjenner at ungen i meg hyler av glede mens jeg skriver dette og kan ikke vente til Halloween, Weee!!! :rulle:

Jeg synes det er fint å arve positive ting fra andre kulturer, det gir glede og farger i den grå og kalde hverdagen. Nissen og alt som følger har vi for eksempel fått fra andre kulturer, og det er en kjempefin ting! :nisseblunk:

Endret av Amore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner de som er negative til feiring fordi de ikke føler noe tilknytning til denne tradisjonen...

Men som Amore sier

Jeg synes det er fint å arve positive ting fra andre kulturer, det gir glede og farger i den grå og kalde hverdagen. Nissen og alt som følger har vi for eksempel fått fra andre kulturer, og det er en kjempefin ting! :nisseblunk:

Jeg heller nok mer mot denne "enden av spekteret" :Nikke: :happy:

Den "norske nissen" var jo en liten, skummel og kravstor kar hvis jeg ikke tar feil! Han passet på dyrene, og man skulle være svært forsiktig med å komme på kant med ham...i hvert fall i følge eventyrene! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloween faller på en lørdag i år.. :bolledeig:

Har allerede ordnet meg fri fra jobb, så jeg skal på Halloweenparty og på byen. Fin unnskyldning for å iføre seg noe mer slutty enn hva man ellers ville gjort.

Synes det er kos med Halloween jeg. Et artig avbrudd fra hverdagen. Om jeg skulle jobbet hadde jeg kjøpt inn snop til å dele ut osv, men ikke gjort så mye mer ut av det. Mest fan av voksenfeiring.. :vin::vin::vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting.

Halloween var noe vi hørte om fra USA da vi var små, det var helt utenkelig å gjøre det samme her, og jeg skjønner ikke greia med å begynne å feire alle høytider fra alle andre kulturer.

Helt enig med denne. Synes i det hele tatt det er en litt teit tradisjon selv i USA, at barn skal få godteri bare fordi de klarer å ringe på døren. Greit nok, det er en tradisjon der, men jeg adopterer den ikke. Pleier ikke å åpne døren når det ringer på engang, de fleste småbarna sier jo ikke "knask eller knep" engang, de bare står der og rekker frem posen sin :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min og meg pleier å fyre i peisen, tenne massa talglys, sprette ei god flaske rødvin, krølle oss sammen i sofaen og se filmrn The Crow...superkoselig! Også har vi litt snop på lur som vi gir til barna som reker rundt!

Et år så kledde ei vennine og meg oss skikkelig ut som hekser, også tok vi med hvert vårt shotglass og gikk rundt å ringte på dørene til folk og sa; "shot eller knep"! Tror aldri jeg har hatt det så morsomt noensinne! Endte opp fullt utkledd på byen, lettere bedugget;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var barn pleide vi å kle oss ut og gå knask eller knep, nå gjør jeg ikke så mye ut av det som da. Handler inn litt godt til ungene som kommer på døra og lager en skummel gresskarlykt :heks: Så kanskje jeg lager gresskarmuffins og finner fram en skummel film :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år så kledde ei vennine og meg oss skikkelig ut som hekser, også tok vi med hvert vårt shotglass og gikk rundt å ringte på dørene til folk og sa; "shot eller knep"! Tror aldri jeg har hatt det så morsomt noensinne! Endte opp fullt utkledd på byen, lettere bedugget;-)

Haha! Det hørtes skikkelig morsomt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om jeg gidder, så feirer jeg bursdagen min med noen venner. Og tanken på å ha mye godteri i huset tror jeg ikke hadde vært helt trygt. Tror neppe vi hadde fått gitt fra oss noe. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt delt i mine meninger om feiring, synes det er litt fjasete, men også litt moro. Spesielt for ungene! Husker når jeg var liten så syntes jeg at det var superstas med skumle kostymer og godis... :kosteskaft::sjokolade::gresskar:

Også tenker jeg at man i grunnen bør utnytte enhver unnskyldning til feire litt ;)

Jeg vet ikke om jeg kommer til å gjøre noe ut av det i år, men hva gjør dere?

men hva gjør dere?

Overtroisk som jeg er: Legger meg i sengen og trekker dyna over hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...