Gå til innhold

Lykkeland


Blåmor

Anbefalte innlegg

Hei, kjære Blåmor!

Tenk at lille M er to uker og fem dager, a... :rodmer:

Jeg har ikke fått oppdatert meg hos deg enda, men jeg skjønner at du trives godt i din nye tilværelse med baby?

Fullammer du? Når kom i såfall melka..? Jeg får det visst ikke helt til enda... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catwoman
apropos bodier, hvorfor lages ikke alle som omslagsbodier, det er jo så vanvittig mye enklere å ta på, M liker i alle fall ikke at noe blir tredd over hodet hans, så omslagsbodiene er helt geniale.

jeg haaater omslagsbodyer. :gjeiper: Så jeg er ihvertfall glad at ikke alle bodyer er omslagsbodyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GUNS: Takk for klem fra dere, her kommer en tilbake fra M og meg!

Sequax: Jeg stortrives som mamma, det er helt fantastisk. Jeg fullammer, melka kom vel rundt tre-fire. Jeg pumpet jo og ga på flaske frem til han var ca en uke, etter det har jeg kun ammet med skjold, og det går veldig bra nå. Vi slet ganske mye i starten, men det har gått seg til. Håper det gjør det hos deg og, og det er jo kjempeflott at du kan gi av den melka du har, også får han evt få litt tillegg. Melkemengden er jo som regel selvregulerende, så hvis du legger han til ofte, så kan det jo være at produksjonen økes. Det er utrolig mye følelser knyttet til ammingen, det kjente i alle fall jeg veldig mye på, og man vil jo gjerne få det til, selv om man vet at de ikke tar skade av å få erstatning. Heier på deg, også vet du hvor jeg er hvis det er noe :klem:

---------------------------------------------

I dag har vi hatt besøk av Ms tante, det var veldig koselig. Natta i natt gikk strålende, sov fra ca kl 22 til 05.20, fikk mat og sovnet igjen rundt kl 06.45. Natta før gikk ikke særlig bra, men vi har flest netter som går bra, så det er jo ikke å forvente noe annet enn at det kommer noen litt mer vanskelige innimellom. Vi skal besøke et vennepar som ikke har sett M ennå, og så skal vi på middag til svigers med hele bølingen. M er ganske urolig på kveldene, så er spent på hvordan det går. Virker som han har litt vondt i magen og roer seg best ved puppen, så det blir noen timer i stolen på kveldstid.

Skal på helsestasjonen igjen på mandag for veiing, er spent på å se hvor mye han har lagt på seg. HS bemerket at M var så sterk allerede, han holder hodet oppe i mange sekunder om gangen. Hun syntes også det var imponerende at han allerede klarte å skille dag og natt og ha lengre soveperioder på natta. Det var bare å la han sove, sa hun. Flinke gutten vår :hjerte: Det er så rart at det går an å bli så vidunderlig glad i noen, men M har virkelig bragt en ny dimensjon i livene våre. Vi er så heldige som får være foreldre til den skjønneste gutten! :rodmer:

M - takk for at du valgte oss som foreldrene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer:

Så flink gutt dere har som skiller mellom dag og natt allerede, deilig! Jeg er helt enig i at det er utrolig hvor glad man kan bli en sånn liten herlig unge på så kort tid. De er jo bare nydelige! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Det er nesten så jeg får lyst til å sette igang med en til når jeg leser i de koselige dagbøkene til dere som har nyfødte babyer. :rodmer: Den første tida er magisk - til tross for at det kan vøre innmari slitsomt også.

Men jeg får vente litt til tror jeg. Vente til snuppa blir litt større. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nesten så jeg får lyst til å sette igang med en til når jeg leser i de koselige dagbøkene til dere som har nyfødte babyer. :rodmer: Den første tida er magisk - til tross for at det kan vøre innmari slitsomt også.

Men jeg får vente litt til tror jeg. Vente til snuppa blir litt større. :)

Det blir kanskje lettere å nyte nyfødttiden igjen når jenta di er litt større, ja. Men denne tiden er virkelig fantastisk! M hadde en økt i sted da alt var galt, men det er fort glemt når han sovner i armene mine etterpå :rodmer:

------------------------

Sov fra midnatt til 05.30, og fra 06.45 til 09.30 :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at han ikke sovnet da. Har gulpet og gulpet i hele formiddag, hatt tre bæsjebleier og ikke klart å roe seg overhodet. Nå fikk han litt mat igjen, og har endelig sovnet. Jeg sitter fremdeles i singlet og truse, har ikke spist, skiftet eller dusjet, måtte legge han skrikende i vogga og løpe på do for å tisse i sted. Klager ikke, det er bare noe med å bli vant til dette også. Så får klokka heller bli ett før man får på seg noe vettugt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris som har nok melk....gutten min liker ikke å drikke av flaske heller, så jeg må mate ham med kopp... :tristbla:

Uff, jeg har ingen bra dag i dag, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris som har nok melk....gutten min liker ikke å drikke av flaske heller, så jeg må mate ham med kopp... :tristbla:

Uff, jeg har ingen bra dag i dag, altså...

Som det meste annet denne tiden, så er det heelt normalt å ha dårlige dager, det har jeg også. M har forøvrig ingen god dag i dag han heller, hvis det er noen trøst :fnise:

Angående ammingen, så må du bare fortsette å prøve så lenge du orker, husk at det er overhodet ikke noe nederlag å velge noe annet, men det er jo med amming som med det meste andre, det må læres, og i ditt tilfelle er det kanskje kroppen din som må lære at den skal produsere melk. Håper nesesprayen hjelper, og at hyppig pupping hjelper melken raskere frem :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme, dumme tåka som skygger for :sol: ! I dag skulle vi egentlig ut på tur, kan jo forsåvidt trille selv om det er tåke, men siden M ikke sovnet før klokka tre, så har vi hatt en litt bustete dag. Masse gulping, veldig urolig og det var lite som var godt nok. Satser på trilling i morgen!

Nå har jeg gjort en liten innsats på studiefronten, så nå skal jeg prøve å skrive ferdig fødselshistorien før M våkner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke alltid trilleturer her når jeg heller har tenkt nei, og i dag prioriterte jeg VM og sofasitting... :sjenert:

Så flink M var til å sove i natt da!! Deilig!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese om dagene dere og M virker jo helt herlig :hjerte: Så deilig at han sover så godt om natten også da :)

Håper dere har fått dere en deilig trilletur i dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke alltid trilleturer her når jeg heller har tenkt nei, og i dag prioriterte jeg VM og sofasitting... :sjenert:

Så flink M var til å sove i natt da!! Deilig!!

:klemmer:

I dag ble det trilletur i :sol: , det var herlig!

Herlig å lese om dagene dere og M virker jo helt herlig :hjerte: Så deilig at han sover så godt om natten også da :)

Håper dere har fått dere en deilig trilletur i dag :klemmer:

Vi storkoste oss, og M sov som bare rakkern :)

Babyene våre er tre uker! :hjerte:

:strix: Hurra for dem :strix:

:hjerte:

Og min er 10 dager! :jepp:

:strix: Hurra for C som er 10 dager, rundt tall, jo! :fnise:

---------------------------------------------------------

Vi har hatt en strålende dag, våknet "tidlig", og etter frokost og klær så var vi faktisk i byen allerede kl 10! Var innom litt her og der og fikk vist frem vidunderet, og M sov hele tiden. Flinke gutten! Etter vi kom hjem har vi sett på VM og sovet. Nå har M litt vondt i magen, men vi håper det går over snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med 3 uker! :hoppendeglad:

Så stas å vise fram godingen :rodmer:

Håper magevondten gir seg raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med bytur med en sovende baby da :strix: Han har virkelig skjønt at mor må ha fred når hun er i byen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...