Gå til innhold

Lykkeland

Blåmor

Anbefalte innlegg

Begynner det å synke inn etterhvert nå? :nigo:

Greit å fortelle familie om det, vi har fortalt at vi skal igang med ivf nå. Syns det er lettere slik, orker ikke de hvite løgnene hele tiden - også er det jo som du sier bra å ha dem som støtte om det skulle gå galt. Noe det selvfølgelig ikke gjør!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt utrolig, så jeg tror egentlig ikke på det ennå. Har vært hos legen nå, først og fremst for hosten som viste seg å være lungebetennelse (faen ta den legen jeg var hos på legevakta på lørdag som ikke lyttet på lungene i det hele tatt, han hørte meg hoste to ganger og konkluderte da med at jeg skulle ha Cosylan, som jeg absolutt ikke skal ha) - men jeg måtte jo samtidig si fra om graviditeten. Har fått påvist Leidenmutasjon som øker sjansen for blodpropp, men det var ikke aktuelt med blodfortynnende før etter fødsel. Jeg sa at jeg var så usikker, så jeg tok en test der og, og den var positiv. :hakeslepp:

Ringte Trondheim i sted for å si fra at vi ikke kommer, og der vanket det lykkeønskninger og de sa at vi bare måtte ringe dersom det ikke gikk, så skulle vi legge en slagplan fremover. Men jeg håper jo selvfølgelig at vi ikke skal trenge å ringe dit i det hele tatt.

Hurraaaa :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg, kompis!! :)

Masse, masse gratulerer til deg også!! Vi skal få noen fine måneder sammen, tipper jeg ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var her jeg tilbrakte mesteparten av kvelden (i boka di). Jeg simpelten elsker prøvedagbøker med x antall hindringer, men som allikevel ender med lykkelig slutt! :nigo:

Masse masse masse gratulasjoner! :ler: Fantastisk :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, LineGourmet :klemmer: Veldig koselig av deg å stikke innom! Enn at du gadd å lese deg gjennom alle sutringene mine da :) Nå håper jeg bare at det går veien for oss, både deg og meg. Skal skynde meg inn i boka di, har jo sett navnet ditt blant prøverne.

Hjertelig velkommen tilbake :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snik litt, og ville berre gratulera så mykje med overraskelsen! Herlig! :strix: :strix: :strix:

Eg ser du har fått påvist Leiden, men skal ikkje begynna med blodfortynnande før etter fødselen? Kven har bestemt det? :klø: Ikkje meininga å skremma deg, men Leiden aukar sjansen for både tidlige og seinabortar pga. fare for danning av blodproppar i morkaka. Blodprøve for å avdekka Leiden er ikkje utan grunn del av utredninga for habituell abort. Eg er ikkje ekspert på dette, sidan dei ikkje fann slikt hos meg, men eg trur dei fleste med Leiden (iallfall dei med habituell abort-diagnose) går på blodfortynnande, både Albyl-E og Fragmin/Klexane. Her er ein artikkel om Leiden og graviditet hos lommelegen, og eg ser det er forskjell på type Leiden også. :vetikke: Om eg var deg, ville eg tatt ein telefon til fertilitetsseksjonen berre for å høyra kva dei anbefaler deg, sidan du er i systemet deira allerede. Dei kan dette mykje bedre enn allmennlegar. :Nikke:

Lykke til med graviditeten! Dette går så flott! :hoppe:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snik litt, og ville berre gratulera så mykje med overraskelsen! Herlig! :strix: :strix: :strix:

Eg ser du har fått påvist Leiden, men skal ikkje begynna med blodfortynnande før etter fødselen? Kven har bestemt det? :klø: Ikkje meininga å skremma deg, men Leiden aukar sjansen for både tidlige og seinabortar pga. fare for danning av blodproppar i morkaka. Blodprøve for å avdekka Leiden er ikkje utan grunn del av utredninga for habituell abort. Eg er ikkje ekspert på dette, sidan dei ikkje fann slikt hos meg, men eg trur dei fleste med Leiden (iallfall dei med habituell abort-diagnose) går på blodfortynnande, både Albyl-E og Fragmin/Klexane. Her er ein artikkel om Leiden og graviditet hos lommelegen, og eg ser det er forskjell på type Leiden også. :vetikke: Om eg var deg, ville eg tatt ein telefon til fertilitetsseksjonen berre for å høyra kva dei anbefaler deg, sidan du er i systemet deira allerede. Dei kan dette mykje bedre enn allmennlegar. :Nikke:

Lykke til med graviditeten! Dette går så flott! :hoppe:

Hei Dreia! Har lest ganske mye om Leiden, og det er forskjell på om man har arvet genet fra begge foreldrene eller bare fra ene. Så lenge jeg bare har arvet fra ene, så er risikoen så liten at jeg ikke trenger blodfortynnende, sa legen. Han ringte en gynekolog på sykehuset for å spørre. Er fremdeles usikker selv, men har også lest en del tråder om gravide med Leiden, og det viser seg at det er stort sett bare de som har "dobbelt gen" som bruker blodfortynnende tabletter og sprøyter.

Det kan likevel hende at jeg ringer fertilitetsseksjonen og spør, men de har jo ikke prøvesvarene mine, for det er ikke der jeg har blitt utredet for dette.

Nå er det ikke lenge igjen for din del i alle fall, er så glad for at det endelig gikk hele veien for dere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fremdeles veldig i tvil om jeg skal dra på eksamen i morgen. Har jo fått lest innmari lite i sykdomshelvete som har vært her, og usikker på hvordan det blir å konsentrere seg i fire timer i strekk. Samtidig hater jeg å ha ting hengende over meg, og jeg vet det kommer til å bli et skikkelig kjør hvis jeg skal ta denne til jul, sammen med de tre andre, samtidig som jeg (forhåpentligvis) nærmer meg høygravid.

Er sliten og kjei i dag, hosten er litt bedre, håper på at antibiotikaen virker mer og mer for hver dag. Ender sikkert med at jeg nileser i kveld og gjør et forsøk i morgen.

Rådløs........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fremdeles veldig i tvil om jeg skal dra på eksamen i morgen. Har jo fått lest innmari lite i sykdomshelvete som har vært her, og usikker på hvordan det blir å konsentrere seg i fire timer i strekk. Samtidig hater jeg å ha ting hengende over meg, og jeg vet det kommer til å bli et skikkelig kjør hvis jeg skal ta denne til jul, sammen med de tre andre, samtidig som jeg (forhåpentligvis) nærmer meg høygravid.

Er sliten og kjei i dag, hosten er litt bedre, håper på at antibiotikaen virker mer og mer for hver dag. Ender sikkert med at jeg nileser i kveld og gjør et forsøk i morgen.

Rådløs........

Man møter opp til eksamen og vurderer oppgavene, så kan man eventuelt trekke seg. Siden man er oppmeldt så bruker man jo et forsøk uansett, gjør man ikke? (Selv om jeg ikke vet hvor du studerer da.. :gjeiper: , men sånn var det i min studietid ;) )

Lykke til! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo for sent å melde seg av eksamen nå, så du taper jo ikke noe på å dra dit i morgen og gjøre et forsøk, for du har en sjanse mindre til senere uansett hva du gjør.

Og til høsten har du nok av ting å ta deg til, da du skal gjøre alt klar til den lille kommer :jepp:

Håper formen er bedre i morgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å gjøre et forsøk. Men det teller heldigvis ikke som et forsøk hvis jeg får sykemelding fra fastlegen i morgen, og det kan jeg få.

Men - jeg orker ikke ta ferie med dette på samvittigheten, selv om jeg vet at jeg vanligvis kunne gjort det mye bedre - jeg prøver og gjør mitt beste i morgen, enda det kanskje betyr at jeg går etter to timer. Får heller satse på at vi får om noe jeg kan litt om. Så da nekter jeg meg selv KG resten av kvelden, her skal det leses, om det så er til jeg stuper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :kose:

Har virkelig aldri følt meg så usikker før en eksamen før, og det begynner jo å bli en del i rekken nå. Vanlig å være litt nervøs og spent, men denne gangen er jeg ytterst usikker på om jeg faktisk kan noe som helst. Krysser fingrene for at jeg klarer å skrible ned nok til ståkarakter, akkurat i dag er det mer enn bra nok. Kvalm er jeg og, men det kan like gjerne være Lille :rødme:

Tenk på meg mellom kl 9 og 13!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det gikk ikke særlig bra, har ingen god følelse, men jeg prøvde i alle fall. Nå er det ferie fra skole, og bare noen dager igjen med jobb. Herlig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Det gikk ikke særlig bra, har ingen god følelse, men jeg prøvde i alle fall. Nå er det ferie fra skole, og bare noen dager igjen med jobb. Herlig :hoppe:

Så deilig!! :klemmer: Håper det gikk bedre enn mavefølelsen vil ha det til... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå bryr jeg meg ikke i det hele tatt. Nå vil jeg bare tenke på bryllup, NYC-tur, snart ferie og baby på vei :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...