Gå til innhold

har det noe å si o emnene i bachlorgraden er hulter til bulter med hensyn til opptak til mastergrad? humanistisk fakultet


Gjest forvirra frøken frykt for fremti

Anbefalte innlegg

Gjest forvirra frøken frykt for fremti

Etter å ha befunnet meg i en eksistensielt forvirret tilstand i flere år, begynner jeg i takt med alderen å se en utgang på tunnellen og et lys i enden hva utdanning og utdanningsvalg angår. Jeg har klusset noe vanvittig. Karakterene er helt ok, master i faget jeg vil inn på krever c i snitt, jeg har noe over (til nå..). Men! Jeg har ikke tatt emnene i anbefalt rekkefølge. Grunnet sykdom, utsettesle, en abort osv, er hele greia forskjøvet og stokket til, og hundrenivå og tohundrenivå går hånd i hånd på mitt vitnemål, samt at fagene er tatt parallelt, ikke først 60stp i ett emne, så 60 stp i et annen og så 200niv. Her er de to sekstiemnene blandet fint sammen, på religion har jeg til og med relv 102, relv 103 og relv 105 FØR jeg avslutter med relv 101, som jo egentlig er innføringsfaget semesteret etter. Føkk. Jeg har rotet det til, men er i ferd med å rydde opp etter meg selv. grunnen til at emnene er tatt i "utakt" er at når utdanningsplanen ble forskjøvet i første omgang, så var noen emner kun tilgjengelige om våren og noen om høsten. Derav kluss. Jeg har imidlertid (snart) alle emnene jeg skal ha i en bachelor og stiller karaktermessig helt fint til å skulle kunne bli tatt opp på mastergrad. Vil rekkefølgen på fagene i bachelorgraden hindre meg i å kunne få en plass på master?

=/

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Pia_*

Absolutt ikke, så lenge alle obligatoriske emner er bestått innenfor karakterkravet er det alt de bryr seg om. Utdanningsplanene er bare en anbefaling til hvilken rekkefølge man skal ta emnene i, i forhold til hvordan fagene er bygd opp i forhold til hverandre. Slapp av.

Jeg har gjort det samme selv, fordi jeg byttet universitetet og manglet noen førsteårsfag på det nye, mens jeg fikk godkjent noen andreårsfag fra det første som tredjeårsfag på det nye. Ikke noe pes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkefølgen på emnene er ikke viktig. Det viktige er at du oppfyller kravene til en bachelorgrad og fordypningen i det du vil ta master i.

Forhør deg med en studieveileder på instituttet ditt dersom du fortsatt er i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...