Gå til innhold

Inviterte «skrekkrapper» hjem - hele familien drept


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Emma Niederbrock (16) ble fasinert av rapperen som sang om å kappe folk i småbiter. Det tok livet av hele familiens hennes.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=573248

Er det sånn at friske ungdommer påvirkes av filmer/musikk etc til å begå grufulle handlinger, eller er dem allerede syke i hodet og ute av balanse fra før av og at filmer og dataspill bare er en ekstra "push"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er LITT billig å si at "THE VIDEOGAMES MADE ME DO IT" nå. Dette er nok folk som allerede er forstyrret og deretter finner en unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det ledende spørsmålet som impliserer at musikk, film eller spill på noen måte må være en del av årsaksforholdet?

Vi snakker om en whiskey-tango myspace-"rapper", i en for anledningen konstruert tøysesjanger som - ut i fra bildet av jenten - ser ut til være en slags bastard av emo og hiphop, som så erklærer at Jesus befalte ham å drepe emocrushet hans og familien hennes.

Du kan nok trygt anta at vedkommende var raving batshit, og en tikkende bombe som like gjerne kunne utløses av et tegneserieblad eller en dårlig dag på skolen som av spill, musikk eller film - eller eventuelle andre ting du regner som en forutsetning for at gale mennesker gjør gale ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Neeeeeeiii. FEM MINUS. JEG SKAL FAEN MEG VISE PROFESSORHORA FEM MINUS!" *dra machete opp av de alt for store buksene og hack'n'slashe løs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattvette

Eg tror ikkje man blir voldelig/farlig bare av å høre på "sånn" musikk eller spille blodige voldelige videospill uten at det er noe gale i hodet til personen på forhånd.

Det er tross alt mange som både hører på musikk, ser film og spiller videospill uten at de klikker og dreper/skader familien sin, klassekamerater eller vennene sine fordetom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man blir et voldelig monster av en drapsmaskin av å gå med bukser!!!! Denne gutten gikk med bukser både før og under drapet! Det er også fakta at over 99,9 prosent av mord og voldshandlinger foregår mens gjerningsmannen har på seg og/eller har vært i kontakt med bukser tidligere. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=573248

Er det sånn at friske ungdommer påvirkes av filmer/musikk etc til å begå grufulle handlinger, eller er dem allerede syke i hodet og ute av balanse fra før av og at filmer og dataspill bare er en ekstra "push"?

Noe av det morsomste jeg gjør på spillet GTA er å ødelegge mest mulig, drepe prostituerte og ta pengene deres, kjøre en stor lastebil i fronten på motgående biler slik at menneskene fyker ut av frontvinduet osv. Har jeg i det hele tatt tenkt tanken på å gjøre dette i virkeligheten? Aldri. Det ligger selvfølgelig noe mer bak det enn en skummel film eller dårlig musikk.

Hvis det er spillet som har skylden skulle jeg ha gått rundt i labyrint, spist piller og hørt på monoton techno... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville drept drager og satt fyr på fremmede folk...

Men, jeg tror nok at vokser man opp med få / ingen ressurser eller ressurspersoner rundt seg så er man veldig mottagelig for påvirkning. Denne gutten fant en ting han fikk tilbakemelding på, både positiv og negativ. Plutselig hadde han 'noe', og det var kanskje det eneste noe han noengang har hatt.

Han har nok blitt påvirket av musikken sin, men hadde han ikke hatt den kunne han like gjerne blitt påvirket av alt mulig annet.

Hadde han fått positive tilbakemeldinger på dansingen sin så kunne han kanskje danset Tchaikovsky istedenfor å hakke folk i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...