Kónguló Skrevet 19. januar 2010 #381 Del Skrevet 19. januar 2010 Dere er nå söte da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #382 Del Skrevet 20. januar 2010 Dagen i dag: ingen trening for lader opp til i morgen Følg med for oppdatering i morgen kveld Kostholdet i dag: Frokost: grovt rundstykke med masse frø og korn med skinke, guacomole, salat og paprika + 1 glass kaffe latte (lettmelk) Lunsj: 1 grovt rundstykke med masse frø og korn med et tynt lag leverpostei fra stabburet. MM: 1 neve paranøtter MM: 1 eple MM: 3 ruter bocca sjokolade Middag: hjemmelaget kjøttsaus, med blant annet kikerter i + spaghetti (ikke fullkorn...), ganske liten porsjon. Kveldsmat: Havregrynsgrøt kokt på ekstra lettmelk med banan og kanel Klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 20. januar 2010 #383 Del Skrevet 20. januar 2010 Nå er jeg nyskjerrig, hva skal du trene i morgen som du lader opp til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #384 Del Skrevet 20. januar 2010 Ja nå kan du lure.... Kan si at jeg ikke er sikker på at jeg er veldig spent - og gruer meg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smurfen Skrevet 20. januar 2010 #385 Del Skrevet 20. januar 2010 hey:-) nå er jeg tilbake:-) har ikke rukket å sette meg helt inn i dagboken din igjen enda, men jeg ser det er noe spennende som skal skje i mårra:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 20. januar 2010 #386 Del Skrevet 20. januar 2010 Vi er nysgjerrige nå ja... Må nesten si jeg "gleder" meg til å lese hva det er du lader opp til...*løpe til pcn imorgen tidlig og sjekke* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 21. januar 2010 #387 Del Skrevet 21. januar 2010 Gleder meg til å se hva for noe spennende du skal finne på i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 21. januar 2010 #388 Del Skrevet 21. januar 2010 Ja her venter jeg i spenning også........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smurfen Skrevet 22. januar 2010 #389 Del Skrevet 22. januar 2010 Twinkle! Hvor er du! Svar oss! Hva har du gjort? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 22. januar 2010 #390 Del Skrevet 22. januar 2010 Ja nå ble det stille! Ble hun kanskje så sliten at hun ikke orker å sitte på pc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 22. januar 2010 #391 Del Skrevet 22. januar 2010 Det er nesten uvanlig at Twinkle ikke skriver i løpet av en dag...hm......Hvor har hun blitt av mon tro??? Ja kanskje utslitt så ligger rett ut og unner seg en litt lenger morgen: ) Håper alt er bra med deg twinkle:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #392 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Hei Fikk ikke tid til å logge på i går... Beklager at jeg lot dere vente... I går tok jeg en full test: VO2max, melkesyreterskel og fettprosent. Jeg grua meg litt mye på forhånd, men det var ikke sååå ille. Jeg tok testen på ergometersykkel, siden jeg driver mer med sykling enn løping. Har ikke fått svar på melkesyreterskeltesten enda, skulle få det på mail. Men de andre resultatene: - VO2max: 49,8 - fettprosent 20,5% (var 16% for 2 år siden...) Tror oksygenopptaket er helt greit med tanke på at jeg ikke trener så mye kondisjon. Men det var gøy å få noen tall Planer om å teste igjen i mai. Målet er da å nærme meg 16% i fettprosent igjen og øke til over 50 i O2 opptak. Det som begrenset meg var lårene som stivnet helt på slutten - antagelig ville jeg fått noe høyere verdier på tredemølla. Makspulsen var kun 181, noe som igjen antagelig er høyere, men lavt pga ergometersykling. Men fikk beskjed om å gå ut ifra 181 når jeg sykler. Så det var det jeg var spent på---- håper ikke dere ble skuffa og håpa på noe skikkelig spennende... Endret 22. januar 2010 av twinklestar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #393 Del Skrevet 22. januar 2010 Det er nesten uvanlig at Twinkle ikke skriver i løpet av en dag...hm......Hvor har hun blitt av mon tro??? Ja kanskje utslitt så ligger rett ut og unner seg en litt lenger morgen: ) Håper alt er bra med deg twinkle:) begynte faktisk med forelesning kl 08.15! Så ble ikke mye ekstra søvn... Hadde mer treningstøy for å trene på ettermiddagen i dag... men så gikk jeg hjem uten å trene litt skuffa av meg selv, men er litt sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 22. januar 2010 #394 Del Skrevet 22. januar 2010 Spennende nok med testingen da! Var det en vond test eller? Kan liksom tenke meg at man helst vil legge seg ned og dö på slutten om man skal presse seg skikkelig :gjeiper: Kjempebra fettprosent på deg da, helt nederst i "gunstig" sonen for damer såvidt jeg har skjönt! Okysgenopptaket kan jeg ikke si mye på siden jeg ikke vet hva som er bra og dårlig, men som du sier, morro med tall! Var det en dyr test forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #395 Del Skrevet 22. januar 2010 Spennende nok med testingen da! Var det en vond test eller? Kan liksom tenke meg at man helst vil legge seg ned og dö på slutten om man skal presse seg skikkelig :gjeiper: Kjempebra fettprosent på deg da, helt nederst i "gunstig" sonen for damer såvidt jeg har skjönt! Okysgenopptaket kan jeg ikke si mye på siden jeg ikke vet hva som er bra og dårlig, men som du sier, morro med tall! Var det en dyr test forresten? Var ikke misfornøyd med fettprosenten egentlig, men vet jo at jeg har økt den, og vil gjerne tilbake der jeg var... men vi får se, da trente jeg mye og unte meg sjelden noe ekstra... Maksimalt O2 opptak er helt greit, gjennomsnittet for sedate kvinner er under 40. Kvinnelige langrennsløpere på elitenivå ligger på litt over 60. Bjørn Daehlie er en av de med verdens beste O2 opptak og har 90 etter det jeg har hørt! Testen var ikke billig... Jeg er ikke medlem der jeg testa. Det kosta 800kroner for alt. Hadde jeg betalt 500 hadde jeg ikke fått melkesyreterskeltesten. Men jeg tenkte, når jeg først skal kjører jeg på.... Melkesyreterskeltesten var ikke noe spesielt hard. Syklet i 30 minutter tilsammen med gradvis økning i motstand. Var kun de siste 3-4 minuttene jeg begynte å kjenne stivhet i beina. VO2max er litt tyngre, men varer bare 4-7 minutter (etter oppvarming). Jeg måtte stoppe fordi beina mine stivna helt.... Dessuten var det litt ubehagelig å puste gjennom den slangen, ble veldig tørr og irriterende luft syns jeg. Jeg er glad jeg gjorde det - gjør treningen mer interessant for meg iallfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. januar 2010 #396 Del Skrevet 22. januar 2010 Var ikke misfornøyd med fettprosenten egentlig, men vet jo at jeg har økt den, og vil gjerne tilbake der jeg var... men vi får se, da trente jeg mye og unte meg sjelden noe ekstra... Maksimalt O2 opptak er helt greit, gjennomsnittet for sedate kvinner er under 40. Kvinnelige langrennsløpere på elitenivå ligger på litt over 60. Bjørn Daehlie er en av de med verdens beste O2 opptak og har 90 etter det jeg har hørt! Testen var ikke billig... Jeg er ikke medlem der jeg testa. Det kosta 800kroner for alt. Hadde jeg betalt 500 hadde jeg ikke fått melkesyreterskeltesten. Men jeg tenkte, når jeg først skal kjører jeg på.... Melkesyreterskeltesten var ikke noe spesielt hard. Syklet i 30 minutter tilsammen med gradvis økning i motstand. Var kun de siste 3-4 minuttene jeg begynte å kjenne stivhet i beina. VO2max er litt tyngre, men varer bare 4-7 minutter (etter oppvarming). Jeg måtte stoppe fordi beina mine stivna helt.... Dessuten var det litt ubehagelig å puste gjennom den slangen, ble veldig tørr og irriterende luft syns jeg. Jeg er glad jeg gjorde det - gjør treningen mer interessant for meg iallfall gratulerer med vel gjennomførte tester Twinkle! Kan tenke meg det var grei kunnskap å ha med seg videre ja, jeg har også lyst å teste! KLan leve med 800 kr, lurer på hvor jeg kan få tak i en sånn test bare... Lurer på hvilken fettprosent JEG har. Har fått irriterende liten bulk på magen og rundt hoftene... litt for mye padding, spør du meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #397 Del Skrevet 22. januar 2010 gratulerer med vel gjennomførte tester Twinkle! Kan tenke meg det var grei kunnskap å ha med seg videre ja, jeg har også lyst å teste! KLan leve med 800 kr, lurer på hvor jeg kan få tak i en sånn test bare... Lurer på hvilken fettprosent JEG har. Har fått irriterende liten bulk på magen og rundt hoftene... litt for mye padding, spør du meg! Fettprosent tar nok de fleste PT'r, så det er bare å spørre der du trener. Jeg testet med kaliper, det er nok litt mer nøyaktig enn sånnt apparat. De andre testene må du ta der de har en ordentlig testlab. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smurfen Skrevet 22. januar 2010 #398 Del Skrevet 22. januar 2010 grattis:) jeg har ikke peiling på sånne tester jeg.. men så lenge du er fornøyd:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #399 Del Skrevet 22. januar 2010 grattis:) jeg har ikke peiling på sånne tester jeg.. men så lenge du er fornøyd:-) Takk Ja, jeg er fornøyd, men ønsker bedring på sikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 22. januar 2010 #400 Del Skrevet 22. januar 2010 Ble enda mer imponert over deg idag jeg altså! Jeg visste jo at du trener mye, men ikke at det var såpass hardcore at du får så bra resultater på oksygenopptak og fettprosent, flinka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå