Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Tusen takk dere :)

Helt utrolig å tenke på - at 10 uker er gått og om knappe to uker kan alle sammen få vite det!

Skal ha en stor familiefest rett før 12 uker, så tenker at alle får vite det innen den tid hvertfall. Så får øvrig venner og familie vite det etter det.

Spennende, spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er spennende å si det til folk :jepp: Hvor mange vet det allerede? Tror du det kommer som en stor overraskelse på folk, eller er det forventet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del som vet det nå faktisk.. Alle foreldre vet det og de fleste søsknene. Vi har noen ganske unge søsken i flokken også, så de venter vi med en liten stund til. Men så fort tanter og onkler vet det, så bør jo de få vite det også.

Har fortalt det til de to nærmeste venninnene mine og deres samboere og mannen har fortalt det til sin nærmeste kompis. Så vi begynner å nærme oss nå ;) Noen av mine kollegaer vet det også, pga jobbsituasjon for min del.

- Og besteforeldre vet det (barnets oldeforeldre). Og innen to uker er det offisielt - jippi :hjerte:

Så gøy vi har termin bare en måned fra hverandre :)

- Når venter du en liten en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del som vet det nå faktisk.. Alle foreldre vet det og de fleste søsknene. Vi har noen ganske unge søsken i flokken også, så de venter vi med en liten stund til. Men så fort tanter og onkler vet det, så bør jo de få vite det også.

Har fortalt det til de to nærmeste venninnene mine og deres samboere og mannen har fortalt det til sin nærmeste kompis. Så vi begynner å nærme oss nå ;) Noen av mine kollegaer vet det også, pga jobbsituasjon for min del.

- Og besteforeldre vet det (barnets oldeforeldre). Og innen to uker er det offisielt - jippi :hjerte:

Så gøy vi har termin bare en måned fra hverandre :)

- Når venter du en liten en?

Jeg skal ha baby ca. 13. februar :biggrin:

Jeg greide ikke å holde meg og fortalte det til Gud og hvermansen samme dag som jeg testa... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du termin ca halvannen måned etter meg da :) Blir en veldig spennende tid fremover..

I dag skal jeg bare ta det med ro og nyte fridagen. Se OC og bare slappe av. Ble dårlig og kastet opp igjen :(

Får veldig halsbrann på kvelden, er det vanlig? Å få det på kvelden mener jeg.. I dag er det mage-bildetid igjen. Mannen tar nemlig bilde av magen hver torsdag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har du termin ca halvannen måned etter meg da :) Blir en veldig spennende tid fremover..

I dag skal jeg bare ta det med ro og nyte fridagen. Se OC og bare slappe av. Ble dårlig og kastet opp igjen :(

Får veldig halsbrann på kvelden, er det vanlig? Å få det på kvelden mener jeg.. I dag er det mage-bildetid igjen. Mannen tar nemlig bilde av magen hver torsdag :fnise:

Koselig! :)

Ja, jeg får også halsbrann om kvelden...særlig hvis jeg har spist litt for mye... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan se en liten kul.. ;) Jeg har aldri hatt noe særlig mage og da synes det litt. Godt vi skal gjøre det offisielt i løpet av neste uke, hvertfall til familie, for da slipper de å spekulere hvorvidt jeg er gravid eller ikke.

Skal tilbake på jobb mandag, men har virkelig ikke lyst. Er så ekkelt med sjefen som later som h*n har foreståelse, men det kommer godt frem at h*n er sur og bitter på meg fordi jeg har vært sykemeldt nå. Veldig slitsomt med de som ikke skjønner at det å kaste opp og brekke seg hele tiden er umulig når man jobber med kunder hele tiden, face to face.

- Håper på å få delvis sykmelding i et par uker slik at jeg får kommet litt roligere igang.

Har det begynt å syns noe på dere enda da? Litt tidlig kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så dritt med en sånn sjef!! :kjefte:

Jeg er min egen sjef, og det er ekstra godt nå som jeg er gravid :)

Syns ingen kul enda, men det er ikke så rart siden jeg bare er 4 + 6 på vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke se noe mage enda. Jeg håper i grunn ikke den kommer de neste tre ukene, for da rekker jeg å gå ut i ferie før det blir synlig. Jeg har ikke tenkt å si noe på jobben før etter ferien. Da er jeg vel 15 uker, så da burde det være rimelig sikkert at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig å gå ut i ferie og så komme tilbake og si fra om graviditeten da :) Perfect timing!

Jeg har allerede sagt fra, fordi det er umulig for meg å jobbe der jeg jobber uten at sjefen vet det. Jeg var så redd for spontanabort pga visse arbeidsoppgaver, så jeg sa det veldig tidlig. Men nå virker det som alt går bra (bank i bordet!) og kvalmen har returnert for fullt virker det som, og de magiske 12 ukene nærmer seg. Kun halvannen uke igjen nå!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvannen uke! :strix:

Kjedelig at du er så mye kvalm da!! :troest: Jeg har heldigvis sluppet ganske greit unna det, bare vært litt uggen innimellom, så jeg kan ikke klage.

Jeg sitter bare på kontor på min jobb, så så lenge formen er grei, er det ikke noe i veien for at jeg gjør akkurat det jeg pleier. Men jeg lurer på hordan jeg skal få plass til magen inntil pulten etter hvert?? :klø: Jaja, det finner jeg vel ut av.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God formiddag :kaffekopp:

På fredag kom Angelsound doppleren jeg bestilte på Ebay og jeg fant hjertelyden :hjerte: Helt fantastisk å høre, men jeg prøvde å telle og kom til bare litt over 100 i minuttet. Mulig jeg ikke klarte å telle riktig ift faktiske antall hjerteslag, men det fikk meg littegrann bekymret.. De skal jo ha et mye høyere antall hjerteslag i minuttet..

Det er ikke mulig å mistolke no annet i magen som kan høres ut som hjerteslag vel..? :sjenert: Dumt spørsmål kanskje, men vil bare være helt sikker på at det var hjertet vi hørte :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å si det, men sannsynligheten er størst for at det er din egen puls du fant. Spesielt om den bare var på litt over 100.. Det er svært få som finner hjerteslagene til barnet så tidlig som uke 10-11. Derimot er det lett å finne sin egen puls med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.... Var det jeg var redd for.. Men det er jo litt rart å finne pulsen i magen, er det ikke..? Vi fant lyden på samme sted som de fant babyen på selve UL..

Uff, så trist å måtte fortelle det til mannen når han kommer hjem etterpå.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan finne min egen puls i magen. Jeg kan faktisk se den noen ganger også. kroppen sender så mye ekstra blod til livmoren når man er gravid. Hele magen min pulserer innimellom, og tidligere har det vært forstyrrende når jeg har prøvd å kjenne etter bevegelser fra babyen ;)

Tips for å finne hjertelyden:

- Hold doppleren ganske hardt inn mot magen din

- Mest sannsynlig finner du den veldig langt nede, ved hårfestet

- Den kan godt være på en av sidene

- Hold på en stund, det kan ta tid å finne den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ofte min egen puls helt nederst i ved bekkenbenet, så det stemmer nok det. Babyen din kan jo ha flyttet på seg siden UL også.

Men ikke ta det tungt, det er helt uvanlig å finne babyens hjerteslag med doppler så tidlig. Jeg har ikke hørt om en eneste kompetent jordmor eller lege som i det hele tatt prøver så tidlig. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbokinnlegg fra da jeg fant hjertelyden til Goffel :) Jeg var visst 11+1 da. Trodde jeg fant den langt nede jeg, men den var visst høyere enn forventet. Du finner den nok snart :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg finner den til helgen igjen.. Da var det helt sikkert min egen puls jeg fant dessverre.. Får prøve igjen til helgen, da er jeg nesten 12 uker, så blir spennende å se.

Der jeg fant pulsen min var ganske langt nede, på venstre side.

Den geleen man bruker til doppleren, får man kjøpt det et annet sted når man er tom? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...