Dine Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #401 Del Skrevet 26. mai 2010 God onsdagformiddag alle sammen Helgen var fin den, koselig å bare komme seg litt vekk og slappe av uten jobb og skole. I de siste dagene har jeg vært skikkelig kvalm.. Mandag kastet jeg opp mange ganger og jeg har nesten hatt halv dag på jobb i går og samme i dag. Veldig slitsomt å være så kvalm hele tiden, orker ingenting og det blir ekstra slitsomt på jobb når man jobber med kundeservice og har nærkontakt face to face med kunder dagen lang. Håper spiren klamrer seg fast og at alt er bra der inne. Men det er vel stor sannsynlighet for det når man blir kvalm og uvel - da er det vel action der inne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 26. mai 2010 #402 Del Skrevet 26. mai 2010 Hyggelig å høre at du har hatt en fin helg Kvalmen er plagsom Men du kan prøve postafen reisesyketabletter. Jeg vil tro alt er bra inni der når man er kvalm, men jeg vet ikke. Du kan jo kjøpe doppler på eBay også, vet du, siden det var utsolgt på den andre butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. mai 2010 #403 Del Skrevet 26. mai 2010 Må nesten litt for kvalme, det er jo et godt tegn iallfall, selv om det ikke er så moro mens det står på sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 26. mai 2010 #404 Del Skrevet 26. mai 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 27. mai 2010 #405 Del Skrevet 27. mai 2010 Hvordan går det med kvalmen? Håper du føler deg bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #406 Del Skrevet 28. mai 2010 Kvalmen er der fortsatt, men går veldig opp og ned med oppkasten - for å være så ekkel og oppgi detaljer.. Lurer på om jeg skal forsøke å få sykemelding hvertfall 50% fremover.. Må isåfall på akutt-time hos legen min og sjefen kommer ikke til å bli veldig blid. Jobber med sjefen tett hver eneste dag og h*n er ikke akkurat veldig forståelsesfull gir h*n inntrykk av. Så akkurat nå er jeg veldig fortvilt over hva jeg skal gjøre.. Våkner hver eneste morgen og vil absolutt ikke på jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 28. mai 2010 #407 Del Skrevet 28. mai 2010 Syntes du bør med legen ja Så kan legen avgjøre hva som er best. Rart at sjefer ikke har litt mer forståelse når man er gravid og i dårlig form Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #408 Del Skrevet 29. mai 2010 Da har jeg bestilt doppler fra ebay Og bestilt ny UL time - fredag neste uke. Prøver på en annen klinikk, så blir spennende å se hjerteslag og om det bare er en der inne.. Virker jo som at alt er bra siden jeg har ømme bryster og er kvalm i tide og utide, så forhåpentligvis er alt bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 29. mai 2010 #409 Del Skrevet 29. mai 2010 Så bra! Spennende med både doppler og ul God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. mai 2010 #410 Del Skrevet 29. mai 2010 Blir sikkert spennende for dere å følge den lille med doppler når dere får den hjem Håper du får en fortsatt flott helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 30. mai 2010 #411 Del Skrevet 30. mai 2010 Så bra med doppler og EL-time. Det er godt å få bekreftet at alt står bra til sånn de første 12 ukene iallfall Men så lenge du er kvalm og har klare tegn, så er det uansett ikke noe å bekymre seg for, som du skriver. Det går så fort synes jeg - tenk at du er over 8 uker allerede :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 30. mai 2010 #412 Del Skrevet 30. mai 2010 Hei hei! Titter innom her jeg! Spennende med ny ul-time:) Har du grunn til å tro at det kanskje er flere enn 1? Nå skal jeg være dum prøver i PP1. Hva er en doppler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #413 Del Skrevet 30. mai 2010 Først og fremst - tusen takk for at dere fortsatt følger med her selv om jeg har vært veldig fraværende den siste tiden. Har vært veldig kvalm og kaster opp mange ganger daglig (det lille jeg kan..). Så nå har jeg bestemt meg for å ringe legen i morgen tidlig og forhåpentligvis få akutt-time, slik at jeg kan få godkjennelse til å ta Postafen (man bør alltid høre med lege før man tar det visstnok) eller evt få noe forskrevet av han. Det jeg også håper på er at jeg kan få 50% sykemelding 1 måned frem i tid hvertfall, slik at jeg kan ta det mer med ro og fokusere på å bli bra. Forhåpentligvis har de noe ledig og at jeg får det som jeg ønsker. Ikke noe kult å gå på jobb, med kunder og det hele, og plutselig brekke meg eller verste fall kaste opp. Blir spennende med doppler ja - håper vi kan høre noe snart I følge mensen er jeg snart 10 uker på vei, men er det etter når jeg tror EL var, så er jeg over 8 hvertfall. Så ikke lenge igjen til vi kan offentliggjøre det Har det tilgode å si det til pappan min enda, men det kommer forhåpentligvis innen et par uker, før vi sier det til søsken. Vi vil at søsken skal få vite det før øvrig familie og venner, men samtidig ikke så lenge før at de ikke klarer å holde på hemmeligheten. Håper alt står bra til med dere alle og at Zia og Småkjekset får positive tester snart.... *babystøv* Kjempe fine bilder av Goeffel's rom Pupsi - dere har vært kjempeflinke!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. mai 2010 #414 Del Skrevet 30. mai 2010 Synes det er koselig å følge med nygravide jeg, og håper at jeg selv blir med i klubben. Så jeg :pasha: meg i babystøvet og håper at dette er PP'en det skjer for oss som fremdeles venter Håepr det ordner seg med sykemelding for deg, for skjønner godt at du ikke vil gå slik som du gjør nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 31. mai 2010 #415 Del Skrevet 31. mai 2010 Skjønner deg godt ang. sykemelding, og kan love deg at det bare blir verre om du ikke tar det med ro. Den spyinga er slitsom, hadde aldri forestilt meg hvor slit det kunne bli i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #416 Del Skrevet 31. mai 2010 Da er jeg 100% sykmeldt i to uker.. Merker kroppen min slapper mye bedre av og at jeg vet jeg kan ta det med ro og bare konsentre meg om å få nok søvn og hvile og ikke minst prøve å få i meg litt mat og næring. Hadde gått ned 2 kg siden jeg veide meg for to uker siden, men det er ikke like ille.. Veier 67,7kg nå og synes ikke det er veldig lite eller ekstremt mye. Krysser fingrene for at jeg ikke kommer over 2-sifret under hele svangerskapet Åh, en så utrolig lettelse det her! Deilig å bare fokusere på seg selv og den lille en liten stund fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 31. mai 2010 #417 Del Skrevet 31. mai 2010 Så bra at det ordnet seg med sykemelding Du får prøve å slappe av de neste ukene, og kanskje kroppen din blir enig med deg i å holde kvalmen borte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 1. juni 2010 #418 Del Skrevet 1. juni 2010 Hvordan går det med deg i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #419 Del Skrevet 2. juni 2010 Formen er ikke helt bra i dag heller.. Vært veldig kvalm og brekker meg masse, men kastet bare opp i dag tidlig. Blir veldig lite som kommer opp, og får veldig sure oppstøt etterpå. Har begynt på en pakke Ritz idag og får i meg ostebrix eller ristede brødskiver. Stort sett går det i skinkeost, norvegia eller leverpostei. Er så redd for kjøttpålegget - er så mange delte meninger om det.. Legen min mente dessuten at jeg burde slutte med Omega3 pillene, for å se om det hjelper på kvalmen. Spurte om det hadde noe å si for barnet, men legen mente det var helt greit. Så prøver 1 uke uten Omega3 pillene og ser om det hjelper.. Må ha konstant lufting i leiligheten, orker ikke dårlig luft. Veldig snål man skal bli når man har en liten en i magen da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #420 Del Skrevet 3. juni 2010 Formen har heldigvis vært mye bedre idag. Hatt bølger av kvalme skylle over meg, men ingenting som igår og forrige dagen. Veldig alright Holdt meg unna Omega3 i går kveld og har latt være å ta multivitamin på morgenen i dag (etter tips fra andre KG brukere), så kanskje den kombinasjonen har hjulpet? Får håpe at det er long lasting og at dagene fremover bare blir bedre og bedre. I morgen er det UL og jeg er kjempespent på å få vite hvor langt jeg egentlig er på vei. Det er alt fra 8 1/2 til over 10 uker, så veldig spent på hva de måler fosteret til å være i morgen. Gleder meg til å høre hjerteslagene også :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå