Gå til innhold

Spesialpedagogikk i Bergen, erfaringer med NLA


Frøken Frigg

Anbefalte innlegg

Jeg er utdanna som faglærer i formgiving, kunst og håndverk, en utdanning som sidestilles med allmennlærerutdanning i forhold til pedagogikk. Nå vil jeg utdanne meg videre til å bli spesialpedagog, men er usikker på hvilke muligheter det finnes for dette i Bergen. Om mulig vil jeg gjerne studere på heltid.

Er det noen her som har tatt spesped i Bergen eller av andre grunner veit hvilke tilbud som er her?

Endret av Frøken Frigg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg søkt og søkt på nettet, og komt fram til at det ikke finnes noe skikkelig tilbud om utdanning innenfor spesialpedagogikk i Bergen. Det nærmeste blir NLA-høgskolen sin toårige mastergrad i pedagogikk med vekt på spesialpedagogikk.

Mitt nye spørsmål blir da om noen har erfaring med det studiet og hvordan det blir sett på i forhold til en rein spesialpedagogisk utdanning?

Dessuten er jeg veldig usikker på om en utdanning gjennom NLA-høgskolen er "like mye verdt" som en utdanning gjennom en av de vanlige høgskolene eller universitetene. Jeg blir også litt betenkt i og med at skolen er kristen, noe jeg på ingen måte er. Jeg har selvfølgelig ingen ting imot å ha en kristen lærer, men jeg har ikke lyst på en lærer som bruker kristendom aktivt i undervisningen.

Noen her som veit hvor mye den kristne troa gjennomsyrer undervisningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg søkt og søkt på nettet, og komt fram til at det ikke finnes noe skikkelig tilbud om utdanning innenfor spesialpedagogikk i Bergen. Det nærmeste blir NLA-høgskolen sin toårige mastergrad i pedagogikk med vekt på spesialpedagogikk.

Mitt nye spørsmål blir da om noen har erfaring med det studiet og hvordan det blir sett på i forhold til en rein spesialpedagogisk utdanning?