Gå til innhold

G U L L F O R T E L L I N G E R - Når hjalp du et menneske sist OG hvordan hjalp du til?


Chakoya

Anbefalte innlegg

Jeg er så opptatt av å vise omsorg for andre mennesker, og er glad i å vise omsorg. Føler selv det gjør meg glad, og at mange av de jeg hjelper får et bredt smil om munnen :)

:klemmer:

Ønsker å høre deres gullfortellinger om når dere hjalp et menneske sist, og hvordan dere hjalp det.

Hva følte dere inni dere selv av å hjelpe et annet menneske?

Kan være mennesker du kjenner fra før, eller mennesker du ikke kjenner ifra før.

På offentlige steder hvor det er andre mennesker tilstede, har dere vært redde for å bli vurdert av andre mennesker mens dere hjelper noen?

:yvonne:

Sist noen HJALP meg var rett nedenfor her:P

Gjest. :P

Endret av Chakoya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Vet ikke om min historie er helt det du søker, men likevel:

Idag solgte jeg noe på finn og det var et eldre ektepar som kjøpte det. Ting som hadde blitt stående i skapet i mange år. Og jeg vil nesten kalle det litt harry.

Vi møttes på en bensinstasjon og de smilte og håndhilste på meg. God start med andre ord. Og så var de glade for at jeg hadde holdt av gjenstandene til dem. Jeg fikk en haug med telefoner og mail. Men noe sa meg at jeg skulle holde det av til dem, siden de også ringte først.

Og jeg fikk nesten klump i halsen da mannen tok fram en kurv og pakket sakene forsiktig ned.

Da vi skiltes, smilte de og vinket,ønsket meg god helg og jeg tenkte at "I have made their day". Håper mange så oss.

Selv kjørte jeg hjem med ny energi og med et smil om munnen. Så bra at noen blir glad for skrotet mitt, tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hjalp noen senest i sted, da jeg oppdaget en jente som stod og kastet rundt et hjørne fra butikken jeg handler på...

Jeg gikk inn i butikken for å finne et glass vann til henne, og da kjæresten hennes hadde glemt å handle noe, lot jeg henne gå foran i køen så hun kom seg fortest mulig hjem og i seng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpe - hjelper - hjalp - har hjulpet

Sist gang jeg hjalp noen var i denne tråden da jeg rettet opp en grusom og konsekvent skrivefeil hos TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hjalp ei lita jente for noen dager siden. Hun ble tydeligvis mobba av noen litt eldre gutter som tok lua henes og lo. Da gikk jeg inn foran guttene, tok lua og fikk de til å si unnskyld til jenta. Tok også navnene deres og fulgte hun hjem til mamman sin og hjalp henne å forklare hva som hadde skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hjalp en blind mann på bussen :)

Har sett han før, og dette er en mann som ikke er født blind.

Han hadde med seg sønnen sin, og en blindehund. Han visste selvfølgelig ikke hvor han skulle gå av, og bussjåføren ignorerte han totalt. Så jeg satt meg ovenfor den blinde mannen og sa at jeg kunne sitte der med han, og sørge for at han kom seg av på rett stopp:)

Han var som sagt ikke født blind, så han var kjent i området, så jeg fortalte underveis hvor vi var etc.

Han satt veldig pris på det, og jeg følte jeg hadde gjort noe bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe

Sist jeg hjalp noen var da jeg fikk noen til å hjelpe meg med oppgaver og praktiske ting. Da følte de seg nyttige!Da har jeg gjort en god gjerning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pannekaker

Var på kjøpesenteret i går hvor jeg fant ei litta jente, kanskje 2 år, tuslenes rundt aleine. Jeg gikk etter henne litt uten at jeg så noen rundt, så jeg satte meg ned og spurte henne hvor moren hennes var osv. Hun viste ikke, begynte å gråte, og jeg gav henne en bit sjokolade ( ja, jeg er slem som forer andres barn med godteri.. Ville bare at vesla skulle bli litt blid og skjønne at jeg var snill ).

Bar henne ned rulletrappen og vi gikk til informasjonen hvor de ropte opp foreldrene og jeg satt å venta med henne til moren kom løpende med tårer i øyna og jeg fikk ekstremt mange takk og klemmer :)

Det gjorde dagen min å vite at det var jeg som så ungen, og ikke en og en annen syk person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg hjalp noen var da jeg fikk noen til å hjelpe meg med oppgaver og praktiske ting. Da følte de seg nyttige!Da har jeg gjort en god gjerning.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_c_*

Her om dagen da jeg var ute å kjørte, fikk jeg øye på en eldre mann som hadde veltet med sykkelen og slet litt med å få både seg og sykkelen opp.

Jeg svingte inn til siden og gikk ut og spurte om det gikk bra med han og om han trengte hjelp! Heldigvis fikk han seg opp, men satte veldig pris på at jeg (som frisk ungdom som han sa :fnise: ) tok seg bryet med på hjelpe en som han :) Det fikk meg tl å føle at jeg hadde gjort en godt inntrykk for ungdommen, som kanskje mange eldre synes er mest opptatt av seg og sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere allesammen er! Er godt å høre at dere tar dere tid til å hjelpe andre!

Fortsett med å hjelpe andre!

Fortell gjerne mer slike G U L L F O R T E L L I N G E R, om når du hjalp et annet menneske :) Det er så koselig å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg har vært litt snill i det siste:) en venninne og jeg har en viss tilknytning til et sykehjem via skolen, og iløpet av forrige uke fikk vi tatt med 4 pasienter ut på tur i høstværet. Du verden som det varmer og se hvor umåtelig mye de setter pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeidiCat

Jeg prøver å spre litt glede og optimisme gjennom bloggen min. Her forteller jeg om 100 ting jeg elsker. Det er fokus på de små og store tingene i livet som gjør meg (og forhåpentligvis andre) glad.

littlemisssunshine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...