Gjest gjestdeluxe Skrevet 11. oktober 2009 #161 Skrevet 11. oktober 2009 Poenget er at en mann vanligvis har mye større praktisk nytte av dama i forholdet, enn hun har av ham. Dette vil han selvfølgelig ikke miste. Det blir jo uansett masse praktisk/økonomisk "bråk" av å avslutte et forhold der man lever i samme hus. Ja, og så? Det bråket får man da være mann og kvinne nok til å ta, for å ordne opp. Så feigt å la være!
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 #162 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg begynner å tro at det er veldig smart av meg å ha gjor tde valgene jeg har gjort. Å være 35, single, jobbe og nyte livet høres veldig smart ut i forhold til alternativet: å ha en mann som ønsker praktisk komfort. De menn jeg ser etter er ferdig med morsbehovet. De må kunne være moderne menn som fikser det praktiske selv. Når de vil være i et forhold så er det hovedsaklig på grunn av andre behov enn det praktiske. Ordet "praktisk" er det verste ordet jeg ser i sammenheng med et parforhold. IKEA er praktisk. En parrelasjon med en mann er ikke praktisk! Huff... Livet består hovedsaklig av praktiske saker og ting som man trenger penger/økonomi til. Mat er f.eks en veldig praktisk ting å ha. Tak over hodet er også en vesentlig fordel i kalde Norge Og etter hva jeg forstår har man også mange praktiske ting på IKEA som koster penger. Noen av de største fordelene ved et parforhold er altså at man kan samarbeide praktisk (kvinner og menn har vanligvis ulike styrker/svakheter) og man får også vanligvis 2 økonomier i våre dager. Noe som for de fleste er en stor fordel. Derfor skal man ikke som romantiker undervurdere de praktisk/økonomiske fordelene med et parforhold. Og mange av disse fordelene får da også dama glede av i forholdet - selv om hun ofte sikkert gjør mer av husarbeidet etc. På den annen side er det jo en del praktiske oppgaver som en mann vanligvis er bedre til også. Når dette samarbeidet fungerer godt så er det altså en stor fordel for begge.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #163 Skrevet 11. oktober 2009 I diskusjonen nederst under artikkelen sier flere at de mener jobb tar all oppmerksomheten til kvinner og derfor blir de ikke gift... http://www.dailymail.co.uk/news/article-44...gle-age-35.html
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #164 Skrevet 11. oktober 2009 Da er det på høy tid å bli voksen. Å? Kan vel feste og ha det moro når man ikke har barna! Men kunne gjerne tenke meg en som vil ha meg ikke bare under fest og moro også.
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 #165 Skrevet 11. oktober 2009 Å? Kan vel feste og ha det moro når man ikke har barna! Men kunne gjerne tenke meg en som vil ha meg ikke bare under fest og moro også. Livet er ikke bare fest og moro.
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 #166 Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Ja, og så? Det bråket får man da være mann og kvinne nok til å ta, for å ordne opp. Så feigt å la være! Kvinner har ofte større krav til forholdet enn en mann har, og derfor er det vel også vanligvis kvinnen som bryter ut av forholdet. Den største hindringen er sikkert felles mindreårige barn. Deretter økonomi og praktiske saker som bolig. Endret 11. oktober 2009 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 #167 Skrevet 11. oktober 2009 (endret) I diskusjonen nederst under artikkelen sier flere at de mener jobb tar all oppmerksomheten til kvinner og derfor blir de ikke gift... http://www.dailymail.co.uk/news/article-44...gle-age-35.html Ja, det lønner seg da tydeligvis ikke økonomisk å gifte seg lenger i England, og da gjør jo selvfølgelig ikke folk det heller. Da bare lever man i sammen i stedet. Er vel ikke noe annerledes her egentlig. Samboere er jo vanlig. Og når det gjelder jobb ... så har jeg jo ikke mye bruk for ei dame som bare jobber og er på jobb hele tiden. Greit med penger men det må være en fornuftig balanse. Endret 11. oktober 2009 av Steinar40
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #168 Skrevet 11. oktober 2009 Livet er ikke bare fest og moro. For menn er det det! Selv ordentlige gifte familiefedre kaster seg over meg og synes det er festlig og moro..
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 #169 Skrevet 11. oktober 2009 For menn er det det! Selv ordentlige gifte familiefedre kaster seg over meg og synes det er festlig og moro.. Ja, de du treffer ute på byen i fylla er sikkert som regel sånne - det er jo naturlig. Og mennesket har en egen evne til å kjede seg fort. Det må skje noe nytt hele tiden.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 11. oktober 2009 #170 Skrevet 11. oktober 2009 Ja, de du treffer ute på byen i fylla er sikkert som regel sånne - det er jo naturlig. Og mennesket har en egen evne til å kjede seg fort. Det må skje noe nytt hele tiden. Nja, for å blande meg litt inn: Ikke bare på byen at gifte familiefedre sjekker ut sine muligeter for mer moro...det gjør de i edru tilstand på kurs og seminarer også. Overalt egentlig.
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 #171 Skrevet 11. oktober 2009 Nja, for å blande meg litt inn: Ikke bare på byen at gifte familiefedre sjekker ut sine muligeter for mer moro...det gjør de i edru tilstand på kurs og seminarer også. Overalt egentlig. Ja, de fleste mannfolk er ikke akkurat noen engler dessverre. Skulle vært interessant å visst hvor stor andel av menn med dame som samtidig vil ha noe uforpliktende på si ved tilfelle. Jeg aner ikke, men skulle jeg gjette så ville jeg anta flere enn 1 av 10 i hvert fall.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #172 Skrevet 11. oktober 2009 Nja, for å blande meg litt inn: Ikke bare på byen at gifte familiefedre sjekker ut sine muligeter for mer moro...det gjør de i edru tilstand på kurs og seminarer også. Overalt egentlig. Ja, nettopp. Kanskje jeg også skal bli leietager hos en enslig familiefar, da kan jeg ihvertfall liksomleke samboer - rake løv i hagen sammen, snakke om barneoppdragelse, få hjelp til oppussing m.m. Kanskje det også blir litt sex. Nye damer er ihvertfall ingen trussel..
Gjest gjestdeluxe Skrevet 11. oktober 2009 #173 Skrevet 11. oktober 2009 Ja, nettopp. Kanskje jeg også skal bli leietager hos en enslig familiefar, da kan jeg ihvertfall liksomleke samboer - rake løv i hagen sammen, snakke om barneoppdragelse, få hjelp til oppussing m.m. Kanskje det også blir litt sex. Nye damer er ihvertfall ingen trussel..
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #174 Skrevet 11. oktober 2009 Da ville jeg til og med vært bedre beskyttet mot utkastelse enn om jeg hadde vært ordentlig samboer.
Snipa Skrevet 11. oktober 2009 #175 Skrevet 11. oktober 2009 Da ville jeg til og med vært bedre beskyttet mot utkastelse enn om jeg hadde vært ordentlig samboer. Ja, og er ikke det PRAKTISK så vet ikke jeg!
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #176 Skrevet 11. oktober 2009 Ja, de fleste mannfolk er ikke akkurat noen engler dessverre. Skulle vært interessant å visst hvor stor andel av menn med dame som samtidig vil ha noe uforpliktende på si ved tilfelle. Som de reder, ligger de...håper de alle får som fortjent.
Gjest -S- Skrevet 11. oktober 2009 #177 Skrevet 11. oktober 2009 Ja, det lønner seg da tydeligvis ikke økonomisk å gifte seg lenger i England, og da gjør jo selvfølgelig ikke folk det heller. Da bare lever man i sammen i stedet. Er vel ikke noe annerledes her egentlig. Samboere er jo vanlig. Og når det gjelder jobb ... så har jeg jo ikke mye bruk for ei dame som bare jobber og er på jobb hele tiden. Greit med penger men det må være en fornuftig balanse. Fortell meg hva kvinner skal med menn, dersom kvinnen: - jobber fullt og tjener rimelig bra nok - eier egen leilighet - betjener sine lån og har rimelig god økonomi - har noe å leve av også, så ferie kan være mulig - har råd til et barn og likevel ha ok økonomi ..... Hva skal hun med en mann som deg - hva får hun ut av det foruten en å dele boutgiftene med?
Tiarra Skrevet 11. oktober 2009 #178 Skrevet 11. oktober 2009 Fordi det ble slutt med kjæresten for et halvt år siden og er ikke klar for et nytt forhold
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2009 #179 Skrevet 11. oktober 2009 Fortell meg hva kvinner skal med menn, dersom kvinnen: - jobber fullt og tjener rimelig bra nok - eier egen leilighet - betjener sine lån og har rimelig god økonomi - har noe å leve av også, så ferie kan være mulig - har råd til et barn og likevel ha ok økonomi ..... Hva skal hun med en mann som deg - hva får hun ut av det foruten en å dele boutgiftene med? Nå svarer jeg bare for meg personlig: -hun får bedre økonomi -hun får hjelp til alt det praktiske i og utenfor huset -hun får noen å gå på tur og gjøre andre ting i hverdagen med -en å reise på ferie i sammen med -en å se på TV i sammen med -hun får en å prate, diskutere og krangle med -hun får en å samarbeide og løse problemer med -hjelp når hun er syk -hjelp med eventuelle barn hun måtte ha -kos -sex -hun får en som gir henne kjærlighet -hun får en å være glad i og bry seg om selv -en å pynte seg for -en å shoppe med -en å lage middag til -en som også kan lage middag til henne -en å vise gjensidig hensyn og respekt Det finnes vel da noen fordeler med enkelte mannfolk også
Anglofil Skrevet 11. oktober 2009 #180 Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Nå svarer jeg bare for meg personlig: -hun får bedre økonomi -hun får hjelp til alt det praktiske i og utenfor huset -hun får noen å gå på tur og gjøre andre ting i hverdagen med -en å reise på ferie i sammen med -en å se på TV i sammen med -hun får en å prate, diskutere og krangle med -hun får en å samarbeide og løse problemer med -hjelp når hun er syk -hjelp med eventuelle barn hun måtte ha -kos -sex -hun får en som gir henne kjærlighet -hun får en å være glad i og bry seg om selv -en å pynte seg for -en å shoppe med -en å lage middag til -en som også kan lage middag til henne -en å vise gjensidig hensyn og respekt Det finnes vel da noen fordeler med enkelte mannfolk også Må faktisk signere denne, selv om jeg foretrekker å jobbe og ha andre aktiviterer enn kun kjæresten min. Ingenting er som å ha en å krype inntil når man ser på film og bli strøket over håret mens ens kjære hvisker i øret mitt at han er glad i meg. Personlig synes jeg den økonomiske siden av forholdet er urelevant for mitt vedkommende, jeg har bedre betalt enn min kjære og sånn sett bedre økonomisk stilt, det er vel heller det faktum at jeg har en å dele med, og få lov til å elske som er det viktige for meg, samt bli elsket tilbake. Mvh Yvonne Endret 11. oktober 2009 av Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå