Steinar40 Skrevet 4. oktober 2009 #101 Skrevet 4. oktober 2009 (endret) I forhold hvor det ikke er barn involvert, så kanskje. Der det er barn med i forholdet tror jeg nok de fleste menn tar sin "tørn" i hjemmet ja. DET er min opplevelse av hva jeg hører blant kolleger,venner, familie o.s.v. Selv i parforhold uten barn tror jeg mannen deltar mer aktivt enn det vår foreldregenerasjon kanskje gjorde. Din påstand er nok en sannhet med modifikasjoner - eller er det din bestemte ERFARING, eller hva du hører i din omgangskrets ?? Jo, jeg tror nok de fleste menn bidrar - mer eller mindre - men hvor frivillig det er er jo en annen sak En del har jo nå også hushjelp. Og i forhold til vår foreldregenerasjon så har det jo forandret seg mye - spesielt med hensyn på at kvinnen nå som regel jobber utenfor hjemmet. Derimot er det jo mange kvinner/mødre som i dag har redusert stilling f.eks 80%, så kvinnen har som regel fortsatt hoved/sjefs-ansvaret hjemme etter min erfaring. Jeg tror altså fortsatt dette er det naturlige - som regel. Endret 4. oktober 2009 av Steinar40
Snipa Skrevet 4. oktober 2009 #102 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg lurer på en ting, du Steinar. Du bor alene nå, ikke sant? Du fikser alle tingene i hjemmet ditt, du lager mat, tar rengjøringen selv, vasker og bretter klærne dine, kjøper julegaver til familien osv. Hvorfor skal du slutte med dette om du finner deg en dame en dag? Gi meg en god grunn til det.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #103 Skrevet 4. oktober 2009 Jo, jeg tror nok de fleste menn bidrar - mer eller mindre - men hvor frivillig det er er jo en annen sak Akkurat som kvinner stiller opp mer eller mindre frivillig på sex da ;-)
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #104 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg savner hudkontakt, selvom det ordner seg sånn innimellom. Jeg har nok tenkt å finne en snill, smart, musikalsk og fantastisk vakker kvinne en dag, men det har ikke noen bråhast Hva slags musikk?
m74 Skrevet 4. oktober 2009 #105 Skrevet 4. oktober 2009 Hva slags musikk? Kan jeg velge? Da må det være en som kan synge Bossanova sanger på portugisisk, tror jeg :rødme:
sportybie Skrevet 4. oktober 2009 #106 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har vært singel i 10 år, og har planer om å fortsette med å være singel i noen år til Dessuten blir man bare mer kresen med årene... Akkurat nå lever jeg herrens glade dager
Steinar40 Skrevet 4. oktober 2009 #107 Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Jeg lurer på en ting, du Steinar. Du bor alene nå, ikke sant? Du fikser alle tingene i hjemmet ditt, du lager mat, tar rengjøringen selv, vasker og bretter klærne dine, kjøper julegaver til familien osv. Hvorfor skal du slutte med dette om du finner deg en dame en dag? Gi meg en god grunn til det. Fordi jeg er totalt talentløs når det gjelder å kjøpe julegaver. Hater det som pesten og gir bare penger hehe Det er rett og slett en del områder som menn (f.eks meg) ikke er spesielt interessert i eller gode til, og da er det veldig greit å ha ei dame som er interessert og flink til det Endret 4. oktober 2009 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 4. oktober 2009 #108 Skrevet 4. oktober 2009 Akkurat som kvinner stiller opp mer eller mindre frivillig på sex da ;-) Ja, kan sikkert være en fellesnevner der
Cannavaro Skrevet 4. oktober 2009 #109 Skrevet 4. oktober 2009 Jo, jeg tror nok de fleste menn bidrar - mer eller mindre - men hvor frivillig det er er jo en annen sak Ja da ser jeg du har moderert deg bra mye i forhold til sitatet ditt lenger over : "menn er stort sett totalt avhengig av dama" - hvilket jeg mener er TOTALT feil. Håper du har blitt litt mer opplyst på innleggsstien her da...
Snipa Skrevet 4. oktober 2009 #110 Skrevet 4. oktober 2009 Fordi jeg er totalt talentløs når det gjelder å kjøpe julegaver. Hater det som pesten og gir bare penger hehe Det er rett og slett en del områder som menn (f.eks meg) ikke er spesielt interessert i eller gode til, og da er det veldig greit å ha ei dame som er interessert og flink til det Har det falt deg inn at det kanskje finnes kvinner som heller ikke har dette som hovedinteresse? Ser ut for meg som at du er ute etter en hushjelp heller enn et likestilt kvinne ved din side. Vel, deg om det. Lykke til i jakten.
Steinar40 Skrevet 4. oktober 2009 #111 Skrevet 4. oktober 2009 Ja da ser jeg du har moderert deg bra mye i forhold til sitatet ditt lenger over : "menn er stort sett totalt avhengig av dama" - hvilket jeg mener er TOTALT feil. Håper du har blitt litt mer opplyst på innleggsstien her da... Tja, jeg mener fortsatt at en stor andel av menn er avhengig av ei dame til å bestyre hjemmet - selv om de/vi bidrar. Så da får vi bare være enige om å være uenige her da
Steinar40 Skrevet 4. oktober 2009 #112 Skrevet 4. oktober 2009 Har det falt deg inn at det kanskje finnes kvinner som heller ikke har dette som hovedinteresse? Ser ut for meg som at du er ute etter en hushjelp heller enn et likestilt kvinne ved din side. Vel, deg om det. Lykke til i jakten. Selvfølgelig vet jeg det. Og det gjør ingenting lettere. Jeg vil ikke ha en hushjelp, nei - men jeg vil faktisk ha ei dame som også gidder og klarer å holde orden i huset - med min hjelp - ja.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #113 Skrevet 5. oktober 2009 Kan jeg velge? Da må det være en som kan synge Bossanova sanger på portugisisk, tror jeg :rødme: Ah, som i filmen "Last stop Wonderland"?
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #114 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg vil ikke ha en hushjelp, nei - men jeg vil faktisk ha ei dame som også gidder og klarer å holde orden i huset - med min hjelp - ja. Den kom sent fra deg....og det etter at du først har sagt at dette er noe menn gjør høyst ufrivillig. Så har du også sagt at du vil at kvinnen skal gi mer enn hva du gir.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #115 Skrevet 5. oktober 2009 Ja, kan sikkert være en fellesnevner der Hvorfor ler du av dette? Det er ikke morsomt....om menn gjør noe de ikke vil (hjelper til hjemme) og kvinner stiller opp ufrivillig på sex. Du debatterer sjelden seriøst?
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #116 Skrevet 5. oktober 2009 Fordi jeg er totalt talentløs når det gjelder å kjøpe julegaver. Hater det som pesten og gir bare penger hehe Samme her Derfor ser jeg etter en mann som er flink til å finne julegaver og som har dette som hovedinteresse i livet. Veldig viktig, dette er jo noe vi alle gjør hver dag.
lillesky Skrevet 5. oktober 2009 #117 Skrevet 5. oktober 2009 Hvorfor det?Kunne gjøre det jeg vil. Bestemme selv hva jeg skal ha til middag. Slippe sitne boksere, kun mitt eget tøy.. Jeg har rett og sett godt a å være singel, for første gang på mange år. Være mer ego, ta vre på MEG!
m74 Skrevet 5. oktober 2009 #118 Skrevet 5. oktober 2009 Ah, som i filmen "Last stop Wonderland"? Den kjenner jeg ikke. Klassisk bossanovalåt: http ://www.youtube.com/watch?v=DMX6E68qJAg Back off topic
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 #119 Skrevet 5. oktober 2009 Den kom sent fra deg....og det etter at du først har sagt at dette er noe menn gjør høyst ufrivillig. Så har du også sagt at du vil at kvinnen skal gi mer enn hva du gir. Du tar alt opp i beste mening her forstår jeg. Er det noen stor nyhet at mannfolk flest ikke er begeistret for husarbeid etc.? Imidlertid så gjør faktisk jeg alt sammen selv i dag. Og jeg er for gjensidighet. Hun gir meg og får av meg.
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 #120 Skrevet 5. oktober 2009 Hvorfor ler du av dette? Det er ikke morsomt....om menn gjør noe de ikke vil (hjelper til hjemme) og kvinner stiller opp ufrivillig på sex. Du debatterer sjelden seriøst? Kan jo ikke ta alt døds seriøst her hele tiden heller
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå