Gå til innhold

Hvorfor er DU singel?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Rett og slett fordi jeg ikke har tålmodighet. Jeg vil ha det seriøst med en gang (vel etter noen måneder da), men mennene bare drar og drar det ut...føler at jeg må ta all kontakt og initiativ til alt. Jeg trenger nærhet! Til slutt blir jeg usikker,så¨sint og så blir det slutt da.

Kan vel også legge til at jeg ikke har problemer med å treffe menn, tar ofte initiativ (men av og til kan det bli for mye for meg også)og forelsker meg lett.

Men jeg er lei denne runddansen. Vil bare ha en mann som vil ha meg i sitt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yepp, ene og alene mitt valg ja !! Riktig at mange menn blir i "dårlige" ekteskap. Det er ikke tilfellet for meg. Vil ha litt kontroll på mitt eget liv og tar de avgjørelsene jeg mener er riktig, selv om det er barn involvert. Gjør alt jeg kan for å få ting til å fungere allikevel. For meg så var det viktig med handlekraft i min situasjon. Singeltilværelsen fungerer utmerket enn så lenge... :)

Imponerende!

Jøss, en mann som selv tok initiativet til å bryte ut av ekteskapet selv om det var barn der: er det virkelig mulig? Er det håp? Eller representerer du 1:1000.000?

Skulle ønske flere menn var som deg, at de torde å handle. Klart det finnes løsninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende!

Jøss, en mann som selv tok initiativet til å bryte ut av ekteskapet selv om det var barn der: er det virkelig mulig? Er det håp? Eller representerer du 1:1000.000?

Skulle ønske flere menn var som deg, at de torde å handle. Klart det finnes løsninger!

Du har ikke forstått hvorfor menn ikke gjør noe da?

Hovedsaklig fordi de ikke skjønner at det er noe problem, og fordi at dama ordner med alt det praktiske og sosiale i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke forstått hvorfor menn ikke gjør noe da?

Hovedsaklig fordi de ikke skjønner at det er noe problem, og fordi at dama ordner med alt det praktiske og sosiale i forholdet.

Tja, det er kan nå ikke være helt representativt, når jeg som singel på byen møter veldig mange gifte menn som klager på hvor fælt de har det hjemme ;)

Det er nok sant at det er sjeldent menn forlater et forhold, iallefall uten at de allerede har startet et nytt forhold. Jeg synes også at menn er veldig raske å gå rett inn i et nytt forhold når bruddet er et faktum. Tar seg ikke tid til å bearbeide og være litt aleine.

Jeg kjenner faktisk to menn som har brutt ut av forhold med barn, og begge de har valgt å være single i en lenger periode etterpå.

Kanskje disse er en sjelden vare og kan kalles reflekterte menn?

Men dette er vel en annen diskusjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er kan nå ikke være helt representativt, når jeg som singel på byen møter veldig mange gifte menn som klager på hvor fælt de har det hjemme ;)

Har du hørt om uttrykket "å legge ut agn"? På den måten får han din sympati og du kan innbille deg at han vil ut av forholdet. Noe han stort sett ikke vil. Han vil bare ha noe på si.

Det er nok sant at det er sjeldent menn forlater et forhold, iallefall uten at de allerede har startet et nytt forhold. Jeg synes også at menn er veldig raske å gå rett inn i et nytt forhold når bruddet er et faktum. Tar seg ikke tid til å bearbeide og være litt aleine.

De vil ha fordelene av at ei dame ordner med alt det praktiske og sosiale hjemme.

Jeg kjenner faktisk to menn som har brutt ut av forhold med barn, og begge de har valgt å være single i en lenger periode etterpå.

Kanskje disse er en sjelden vare og kan kalles reflekterte menn?

Men dette er vel en annen diskusjon ;)

Disse kalles unntak, men sannsynligvis kommer det av at de har hatt ei så håpløs dame at de ikke har hatt noen praktiske fordeler hjemme. Utroskap er en annen mulighet selvfølgelig.

Og vi kan diskutere hva vi vil her :)

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om uttrykket "å legge ut agn"? På den måten får han din sympati og du kan innbille deg at han vil ut av forholdet. Noe han stort sett ikke vil. Han vil bare ha noe på si.

De vil ha fordelene av at ei dame ordner med alt det praktiske og sosiale hjemme.

Disse kalles unntak, men sannsynligvis kommer det av at de har hatt ei så håpløs dame at de ikke har hatt noen praktiske fordeler hjemme. Utroskap er en annen mulighet selvfølgelig.

Og vi kan diskutere hva vi vil her :)

HAHAHA Steinar40 du har jammen ikke stor tro på menn, bør vi tenke på seg selv kjenner man andre?

Du fremstiller dere jo som totalavhenige av kvinner, uten noe som helst form for egne tanker og ønsker, kanskje utover sex da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HAHAHA Steinar40 du har jammen ikke stor tro på menn, bør vi tenke på seg selv kjenner man andre?

Du fremstiller dere jo som totalavhenige av kvinner, uten noe som helst form for egne tanker og ønsker, kanskje utover sex da ;)

Det finnes jo 2 typer menn. De som vil leve i et parforhold og de som ikke vil. Jeg tenker altså her på de som vil leve i forhold selvfølgelig.

En mann i et forhold er stort sett totalt avhengig av dama, ja. Da mener jeg ikke at han ikke kan finne på og gjøre noe selv, men han er faktisk totalt avhengig av at hun ordner det praktiske og sosiale hjemme - inklusive lettvint tilgang på sex.

Og jeg føler det akkurat sånn selv, ja - så her er jeg nok meget normalfordelt faktisk hehe

Altså, ei dame som ikke kan/vil ordne med det praktiske og sosiale i vårt liv, og gi meg tilgang på sex, har jeg ikke noen som helst bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fropessor Snurre
Ja som emnetittelen spør: hvorfor er du singel?

eksempler:

at du er kresen på utseende,

kresen på personlighet,

er sjenert,

har vanskeligheter for å forelske deg,

vet ikke hvor du kan treffe noen etc.

De ovenfor passer vel bra for meg tror jeg. Selv om jeg kanskje vil si at jeg ikke er såå kresen på utseende- hvordan personen er, er jo viktigere. Men ja, jeg er litt sjenert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel fordi jeg ble skilt, og jeg nyter singellivet... dvs. alenebiten med å være singel og har null planer om å gå ut på sjekkern med det første. Ingen som skal bestemme alt over meg eller skal bestemme alt i hele tatt, ingen som klager på alt jeg gjør og ikke gjør, ingen som "stenger" meg inne i et "bur" og mistror alt jeg gjør.Ingen som ringer meg 40 ganger i løpet av kvelden når jeg er hjemme hos en venninne for å sjekke når jeg skal komme hjem, ingen som ringer ørten ganger mens jeg er på jobb for å sjekke at jeg faktisk er der. Eller som tar tiden på meg fra jeg går fra jobb og til jeg er hjemme og som kryssforhører meg hver dag.

Singellivet er deilig og der har jeg tenkt å være lenge. :)

Jeg har vært i et par forhold, men ingen av de var i nærheten av det som du beskriver her. Det er ikke et normalt forhold (selv om det nok finnes mange som har det slik).

Håper du klarer å styre unna denne typen mann neste gang, hvis det dukker opp en sjanse til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Det finnes jo 2 typer menn. De som vil leve i et parforhold og de som ikke vil. Jeg tenker altså her på de som vil leve i forhold selvfølgelig.

En mann i et forhold er stort sett totalt avhengig av dama, ja. Da mener jeg ikke at han ikke kan finne på og gjøre noe selv, men han er faktisk totalt avhengig av at hun ordner det praktiske og sosiale hjemme - inklusive lettvint tilgang på sex.

Jeg kjenner bare menn som selv ordner opp hjemme. De holder orden (leier inn vaskehjelp), og elsker å selv lage mat til seg og sine besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Altså, ei dame som ikke kan/vil ordne med det praktiske og sosiale i vårt liv, og gi meg tilgang på sex, har jeg ikke noen som helst bruk for.

Ok, men hva er da ditt bidrag?

What's in it for me? jeg kan ikke se det her.

Om jeg treffer på menn som deg, ville jeg komme mye heldigere ut av det ved å være alenemor:

- Jeg må ordne det praktiske

- Jeg må ordne det sosiale

- Jeg må lage mat

- Jeg må ta vare på og oppdra barna

- Jeg må organisere

Da kan jeg likeså gjerne være single og faktisk da komme ut i større pluss enn om jeg var i et forhold. Slik sett har jeg gjor tet smart valg for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner bare menn som selv ordner opp hjemme. De holder orden (leier inn vaskehjelp), og elsker å selv lage mat til seg og sine besøk.

Herlighet. Høres litt sært eller snobbete ut spør du meg.

Jeg ordner alt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen snakker du på vegne av en hel haug andre menn Steinar, uten at du kanskje har belegg for å si det !!! Kan ikke du bare uttale deg om hva du MENER sjæl om deg og ditt !! Så får vi tolke det som vi vil. Jeg er totalt uenig med deg i din påstand, og kjenner flere menn som deltar like aktivt på hjemmefronten som fruen i huset. Det virker jo som du er helt "fjernt" fra virkeligheten noen ganger, bor du langt opp i en grend, lengst inne og øverst i en dal eller noe ?? Sorry to say, men hold deg for god til å uttale deg på vegne av mange andre, PLEASE !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, men hva er da ditt bidrag?

What's in it for me? jeg kan ikke se det her.

Om jeg treffer på menn som deg, ville jeg komme mye heldigere ut av det ved å være alenemor:

- Jeg må ordne det praktiske

- Jeg må ordne det sosiale

- Jeg må lage mat

- Jeg må ta vare på og oppdra barna

- Jeg må organisere

Da kan jeg likeså gjerne være single og faktisk da komme ut i større pluss enn om jeg var i et forhold. Slik sett har jeg gjor tet smart valg for meg selv.

Når jeg skriver ordne med det praktiske og sosiale i vårt liv så betyr ikke det at du skal gjøre alt alene. Men du kan være sjefen på disse områdene som dama som regel er ;) hehe

Fordelene for begge i et forhold er vel i hovedsak kjærlighet, vennskap, fellesskap, praktisk samarbeide, 2 økonomier etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Igjen snakker du på vegne av en hel haug andre menn Steinar, uten at du kanskje har belegg for å si det !!! Kan ikke du bare uttale deg om hva du MENER sjæl om deg og ditt !! Så får vi tolke det som vi vil. Jeg er totalt uenig med deg i din påstand, og kjenner flere menn som deltar like aktivt på hjemmefronten som fruen i huset. Det virker jo som du er helt "fjernt" fra virkeligheten noen ganger, bor du langt opp i en grend, lengst inne og øverst i en dal eller noe ?? Sorry to say, men hold deg for god til å uttale deg på vegne av mange andre, PLEASE !!!

Godt å bli minnet på at også menn er ulike, ja!

Jeg for min del ville ikke ha vært et petimeter som sto og målte om det var blitt gjort 50/50 innsats i hjemmet, men jeg reagerer på at kvinnen skal være eneansvarlig for alt sosialt og huslig, inkludert barn, forutsatt at både mann og kvinne jobber 100% utenfor hjemmet.

Det er også en mulig praktisk løsning i 2009 at paret lar en liten andel av lønnen gå til vaskehjelp en gang i uken.

Dersom kvinner er hjemmeværende stiller saken seg annerledes, da bør hun selvsagt stille opp mer enn mannen i hjemmet og med barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ikke ta det så personlig. Alt må bli satt litt på spissen her. Alle skjønner jo at jeg ikke kan uttale meg for alle verdens mer enn 3.000.000.000 menn. Men jeg vil allikevel påstå at det som regel er dama i forholdet som har hovedansvaret for husholdningen og det sosiale. Det betyr jo ikke at mannen overhode ikke deltar - selv om de sikkert finnes også. Eller tror du ikke noe på det på generell basis?

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært i et lengre forhold synes jeg det er deilig å være alene!

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gift, har nok barn, har jobb og hobbier og noen gode venner. Synes for tiden at det er nydelig å bo alene og gjøre som jeg vil. Ingen som stiller urimelige krav og kjefter på meg. Nok av tid til å gjøre ting jeg har lyst til uten at noen blir skuffet over prioriteringene.

Jeg savner hudkontakt, selvom det ordner seg sånn innimellom. Jeg har nok tenkt å finne en snill, smart, musikalsk og fantastisk vakker kvinne en dag, men det har ikke noen bråhast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil allikevel påstå at det som regel er dama i forholdet som har hovedansvaret for husholdningen og det sosiale. Det betyr jo ikke at mannen overhode ikke deltar - selv om de sikkert finnes også. Eller tror du ikke noe på det på generell basis?

I forhold hvor det ikke er barn involvert, så kanskje. Der det er barn med i forholdet tror jeg nok de fleste menn tar sin "tørn" i hjemmet ja. DET er min opplevelse av hva jeg hører blant kolleger,venner, familie o.s.v. Selv i parforhold uten barn tror jeg mannen deltar mer aktivt enn det vår foreldregenerasjon kanskje gjorde. Din påstand er nok en sannhet med modifikasjoner - eller er det din bestemte ERFARING, eller hva du hører i din omgangskrets ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...