Gå til innhold

Hvorfor er DU singel?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nei, tror ikke det. Men når man bare stort sett har seg selv å tenke på, kan man skjemme bort seg selv noe mer enn om en var i en familie. Da styrer man alt selv, mye handler om hva en selv vil og ønsker. Det blir fort en vane.

Ja, det er en stor forskjell på det å leve alene og det å leve i sammen med noen man må vise og ta hensyn til. Det må man være klar over og da er det en stor fordel at partene ikke er totalt ulike på mange områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjestdeluxe
Fordi det har sosiale, praktiske og økonomiske fordeler kanskje?

Nettopp derfor er nok jeg single. Jeg er vant til å håndtere det praktiske (leier inn tjenester til bolig og bil: bytte av dekk, og andre praktiske ting), økonomiske (ja, jeg jobber) og sosiale (venner/bekjente/familie) selv.

Derfor må en mann bidra til det lille ekstra utover dette.

Jeg vil ikke være i et gjennomsnittelig forhold bare for at det er kjekt å ha en i sengen og ha en som fikser praktiske saker.

Det må være noe mer.

Og slike som meg kan fint ende opp uten en ektemann, fordi jeg ser etter noe utover den vanlige standard.

Det aner meg at disse type mannspersonligheter finner i større grad i London, New York, Dublin, Sydney, Roma, Amsterdam osv. fordi det rett og slett er flere folk der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor er nok jeg single. Jeg er vant til å håndtere det praktiske (leier inn tjenester til bolig og bil: bytte av dekk, og andre praktiske ting), økonomiske (ja, jeg jobber) og sosiale (venner/bekjente/familie) selv.

Jeg vil ikke være i et gjennomsnittelig forhold bare for at det er kjekt å ha en i sengen og ha en som fikser praktiske saker.

Det må være noe mer.

Og slike som meg kan fint ende opp uten en ektemann, fordi jeg ser etter noe utover den vanlige standard.

Det aner meg at disse type mannspersonligheter finner i større grad i London, New York, Dublin, Sydney, Roma, Amsterdam osv. fordi det rett og slett er flere folk der. :)

Problemet er selvfølgelig at de fleste mannfolka (og damene) over 25 år som passer til å leve i et forhold, allerede gjør det i dag. De er altså opptatt. Skal da ha litt flaks (god timing) for at en av disse blir tilgjengelig på "markedet" - spesielt i rett geografisk område. Men er nok ikke helt umulig håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe mer.

Nå er har da Oslo f.eks. mer innbyggere enn Dublin lille venn :P

"Det må være noe mer" her må du nesten utdype litt. Du leter etter en x-factor du ikke vet hva er eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Ellers er jo hovedforskjellen mellom venner og kjærester at man ligger med kjærestene sine da, så jeg kan ikke helt se hva de mener, de som minimerer den faktoren ;) For meg er i allefall den avgjørende faktoren at jeg tenner på vedkommende. Desverre er de fleste norske gutter så kjedelige at jeg har sovnet innvendig før jeg rekker å tenke på sex. Og det sier sitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kresen. Men så vil jeg heller være singel enn å være sammen med et kompromiss.

Det synes jeg du skal gjøre! :) Savner mer sjekking i dagliglivet. Er så kjedelig i Norge, hvor det stort sett bare er fyllesjekking.

Nei, det syns jeg absolutt ikke du skal gjøre! Er helt uenig. Det er mye bedre å overlate ansvaret for sjekkinga til jenter, det er jamen på tide at de blir mer frempå. Å ta styringa er i grunnen en fordel for damene også , siden de da kanskje vil slippe de innpåslitne typene som jentene ikke ønsker kontakt med. Mannen bør altså være helt passiv, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Men hva "det lille ekstra" består i, er vanskelig å si. Tenker jeg vet det når jeg treffer det.

(jepp, jeg er optimist, sier "når" og ikke "hvis").

Problemet er selvfølgelig at de fleste mannfolka (og damene) over 25 år som passer til å leve i et forhold, allerede gjør det i dag. De er altså opptatt. Skal da ha litt flaks (god timing) for at en av disse blir tilgjengelig på "markedet" - spesielt i rett geografisk område. Men er nok ikke helt umulig håper jeg :)

Det er om å gjøre å stå klar og snappe de nysingle før de rekker å venne seg til singellivet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

"Det må være noe mer" her må du nesten utdype litt. Du leter etter en x-factor du ikke vet hva er eller?

Denne http://no.wikipedia.org/wiki/Oslo sier at Oslo har litt over 800.000 innbyggere mens denne http://no.wikipedia.org/wiki/Dublin sier at Dublin har 1 045 769 innbyggere. Men uansett om det skulle stemme eller ikke, så er det tilnærmet likt.

Uansett gir Dublin en annen følelse enn Oslo uansett ;-) Mennene der er da litt annerledes enn de norske. Av og til en forandring på sin plass :-)

Ellers er min erfaring at de type menn jeg liker gjerne av en eller annen grunn befinner seg utenlands. Men men. Vi får leve med at det er single folk her i verden, og det er fullt mulig å ha det bra som single også.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Det stemmer. Men jeg vet det når jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er single fordi den jeg ble glad ikke ble glad i meg!

ALT stemte iflg hans vakre ord om kjemi, humor, personlighet, kommunikasjon, utseende, felles preferanser etc. bortsett fra at han ikke ble stormforelsket.

Han var ikke interessert! :filer:

Man spør seg jo stadig vekk hvorfor man er single.

Jeg har TRODD jeg har møtt den rette. Flere ganger.

Men ett eller annet sted der ute.... Enten det er i Oslo, Dublin eller Trondheim.... Eller Valdres for den saks skyld... Så sitter det en som skal snuble inn i livet mitt. Og bli der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er også en grunn jeg kan føre på min liste.....

Nå prøver jeg aktivt å komme ut av singeltilværelsen. Har vært på flere dater i det siste. Foreløpig resultat er at at de som ble kjempeinteressert i meg, de ble ikke jeg særlig interessert i. Men en dag klaffer det vel med like stor interesse fra begge sider, håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg er feit og arbeidsledig. Må bare lyve meg til uføretrygd, begynne å røyke og kjøpe Se&Hør, så finner jeg vel noen for meg og. :ironi:

Men seriøst, jeg skjønner godt at ingen vil ha meg mens jeg er feit. JEG vil ikke ha meg engang. På toppen av det hele er jeg syk, og om jeg blir frisk tar det 3-4 år før jeg er tilbake til normalvekten igjen. Så jeg ser for meg 4 år til som singel. Kjipt å miste jobben i tillegg til det andre, særlig når jeg er feit og ingen vil ansette feite folk.

Går seg vel til. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALT stemte iflg hans vakre ord om kjemi, humor, personlighet, kommunikasjon, utseende, felles preferanser etc. bortsett fra at han ikke ble stormforelsket.

Han var ikke interessert! :filer:

Man spør seg jo stadig vekk hvorfor man er single.

Jeg har TRODD jeg har møtt den rette. Flere ganger.

Men ett eller annet sted der ute.... Enten det er i Oslo, Dublin eller Trondheim.... Eller Valdres for den saks skyld... Så sitter det en som skal snuble inn i livet mitt. Og bli der.

Hvis man har krav om å bli stormforelsket på kommando så kan man like godt bare forbli singel. Følelser (ekte kjærlighet) er noe som vokser over tid når man passer i sammen og har den rette positive innstillingen til hverandre. Forelskelse varer aldri. Eneste grunnen til at man biologisk sett blir forelsket er for at det skal være lett å bli intime. Har ikke inntrykket av at det er noe kjempeproblem for de fleste i dag uansett ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Aurora M.

Jeg er singel fordi jeg ikke vet hva jeg skal med en mann akkurat nå. Jeg er snart 43, har vært gift og full pakke. Nå har jeg vært singel i 3 år, og enda har ikke lysten til å "starte på nytt" kommet over meg. Faktisk blir jeg ganske sliten bare ved tanken. Man vet jo aldri, kanskje det plutselig popper opp en. Men jeg savner det ikke og tenker nesten aldri på det, ikke oftere enn jeg tenker at det kunne vært moro å ha flysertifikat for å si det sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
at du er kresen på utseende,

kresen på personlighet,

er sjenert,

ikke så veldig tiltrekkende utseende messig,

har vanskeligheter for å forelske deg,

ønsker å leve singellive

vet ikke hvor du kan treffe noen etc.

Tipper jeg er litt av alt det der :ler: . Kort sagt, jeg vil ikke være samboer eller gifte meg bare for å slippe å være alene. I tillegg skal jeg liksom finne en mann som er ledig og som jeg liker godt nok til at det er bryet verdt å oppgi singeltilværelsen. Den samme ledige mannen må jo falle for meg også, og selv om jeg ikke skremmer fanden på flat mark, så er jeg heller ikke så vakker, snill og god at alle menn jeg treffer faller pladask.

Dermed skal det litt til for at det skal klaffe godt nok til at singelstatusen forandres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare ikke møtt en jeg vil være kjæreste med.

Sånn er det for meg. Det har rett og slett ikke dukket opp noen kandidater.

Jeg har vært alene såpass lenge at jeg ikke savner en partner, så hvis jeg skulle ta skrittet ut av singeltilværelsen, måtte det i såfall være fordi jeg traff noen som alt virkelig klaffet med. Fat chance...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel på snart 3. året, fordi jeg har mer enn nok med meg selv og barna for øyeblikket. Blir sliten bare med tanken på å gå inn i et nytt forhold nå.

Men en elsker derimot... det hadde kanskje vært noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det syns jeg absolutt ikke du skal gjøre! Er helt uenig. Det er mye bedre å overlate ansvaret for sjekkinga til jenter, det er jamen på tide at de blir mer frempå. Å ta styringa er i grunnen en fordel for damene også , siden de da kanskje vil slippe de innpåslitne typene som jentene ikke ønsker kontakt med. Mannen bør altså være helt passiv, mener jeg.

SNORK! Her har du årsaken til at menneskerasen en dag vil dø ut. Sutregutter! Største turn off i historien.

Hva i all verden er det med folk som henger seg sånn opp i hvilket kjønn som gjør hva? Spiller da vel ingen rolle hvem som tar initiativet, så lenge noen gjør det!

Flere bør sjekke utenfor fyllemarkedet. Både menn og kvinner.

Men sutregutter bør ikke sjekke i det hele tatt. De bør ikke formeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...